סדרות ברשת
חיפוש
סדרות ברשת » סדרות וסרטים » סדרת דרמה אמריקאית

סדרת דרמה אמריקאית

נכון לזמן זה הסדרה קיבלה ציון ממוצע של 8.6 באתר IMDb עם מעל 13 אלף גולשים שדירגו. לשמחתנו אמזון פריים כבר עדכנה על כך שמחדשים אותה לעונה שניה. הסדרה נוצרה לאחר קמפיין גיוס מימון המונים באתר Kickstarterשל קבוצת חברים, שמשחקים יחד ‘מבוכים ודרקונים’ בסדרת רשת שנקראת Critical Role, הקמפיין גייס מעל 11 מיליון דולר ומימן את העונה הראשונה של הסדרה. הסדרה עלתה בחודש מאי 2022 לשירות התוכן של אמזון וקיבלה ביקורות נהדרות. בשל צוות השחקנים והכותבים הגדול ועלות הצילומים בהוואי, נחשבת אבודים לאחת הסדרות היקרות ביותר בטלוויזיה.

סימונס (‘אוז’, ‘ויפלאש’ ועוד), זוכת האוסקר סיסי ספייספק (‘קארי’, ‘בתו של כורה הפחם’ ועוד) ועוד רבים וטובים. במרכז עלילת הסדרה אנחנו פוגשים את דמותה של קירבי מזרצ’י (אליזבת מוס), אישה שהיתה קורבן לאירוע תקיפה וניסיון רצח ברוטלי כמה שנים לפני כן. דרמה של HBO בכיכובה של רוז לזלי (ייגריט ממשחקי הכס) שעלתה לשידור באמצע חודש מאי וקצרה ביקורות נהדרות מקהל הצופים והמבקרים. חמש שנים אחרי שהסדרה הסתיימה, החליטו לעשות לה ריבוט עם צוות שחקנים חדש בעיירה אחרת ומסתמן שזו הולכת להיות סדרה חזקה שתעלה ב-HBO. הסדרה מגוללת מסע של אישה לשקם את חייה לאחר ניסיון התאבדות, והמאבק שלה להבין את כל הדברים שהובילו לאותו רגע.

סדרות מומלצות משנת 2018. כמה מהן ראיתם?

אי אפשר, כמו שלוינסקי בוודאי התכוונה שייראו הדברים, שלא לחוש צער כלפיה. יותר מ־20 שנה חלפו מאז אותה שערוריית מין אוראלי, השמלה הכחולה, כתם הזרע הנשיאותי והסיגר – הו כן, הסיגר – ומוניקה אינה נשכחת. שמה מוכר ברחבי העולם פחות או יותר כמו זה של מייקל ג’ורדן. גם מרילין מונרו ומעלליה בחברת האחים קנדי – הנשיא ושר המשפטים שלו – מחווירה לצד הצעירה היהודייה ומאורעותיה בחדר הסגלגל. רבים מצעירי הקאסט המצוין – בהם צ’רלי מרפי (“כנופיית ברמינגהם”) ובארי קיוגן (“דנקרק”) – זכו כאן להזנקת קריירה. עם זאת העובדה שהסדרה הפכה ללהיט ענקי לא מנעה החלטות תסריט אכזריות.

מדובר בסדרת מתח שנוצרה והופקה על ידי עובד ה-CIA לשעבר ג’ו וייסברג. עלילת הסדרה מתרחשת בתקופת המלחמה הקרה שבשנות ה-80 ועוסקת באליזבת (קרי ראסל) ופיליפ ג’נינגס (מתיו ריס), שני סוכני ק.ג.ב. סובייטים שמתחזים לזוג אמריקאי שגרים בשכונת פרברים של העיר וושינגטון יחד עם שני ילדיהם, שכמובן לא מודעים לעובדה שההורים שלהם הם מרגלים רוסים. אם עדיין לא שמעתם או ראיתם את הסדרה הזאת כדאי לכם להשלים אותה כי מדובר באחת הסדרות המעולות שרצות על המסך הקטן בשנים האחרונות ולפי דעתנו היא לא מקבלת מספיק הערכה. מכיוון שאנחנו לא רוצים לעשות לכם ספויילרים עדיף שלא נרחיב יותר מדי על עלילת הסדרה.

האמריקאים | עונה 6

העלילה מתרחשת בבית חולים פסיכיאטרי ונסובה סביב אדם שאושפז לאבחון והסתכלות ופוקח את עיני המאושפזים האחרים לעוולות שמתבצעות בהם בשם הפסיכיאטריה. הסרט תוקף את הפרקטיקות הפסיכיאטריות, ומציג אותן ככלי ציני לדיכוי ואף לענישה. הסרט עורר תשומת לב רבה וגרם לשינוי מהותי ביחס הציבור כלפי נושאים הקשורים בפסיכיאטריה, כמו אשפוז כפוי, לובוטומיה וטיפול בנזע חשמלי. הסרט בוים על ידי דייוויד פינצ’ר ומככבים בו אדוארד נורטון, בראד פיט, הלנה בונהם קרטר ומיטלוף.

יופייה של הסדרה טמון באופן בו היא מציגה את החיים אחרי התאבדות של קרוב, ואיך היא משפיעה על המעגלים הקרובים והרחוקים. עולם הנפש מדומה לבניין שבו בכל קומה טמונה מוגבלות אחרת שמתעוררת בעקבות נסיבות החיים או טראומה. בקייטנה, מאיה מתקרבת לאחותה אחרי שנים של ניכור וריחוק, ואף מתאהבת במדריך השייט שלה, שגם אחיו עם אוטיזם. העולם החדש שנפתח בפניה משנה את מסלול חייה, אך גם מסבך אותה בסודות ושקרים שישפיעו על כל הסובבים אותה. הקונפליקט בסדרה נוצר סביב מערכת היחסים של אלונה האוטיסטית עם העולם. אלונה, כמו רבים מחבריה על הרצף, רוצה בחברתם של אנשים רגילים.

פשע באדינבורו // Crime

מה היה קורה לו על ערוץ החיים הטובים היו משתלטים חנונים בעלי חיבה לצד האפל של העולם? ובכן, התשובה לשאלה הזאת כבר צולמה, נערכה ונדחסה לשמונה פרקים בכיכובו של העיתונאי הניו זילנדי דיוויד פרייר. הקומיקאי ליאם וויליאמס מככב בסדרה מוקומנטרית על עולם היוטיוברים בהשתתפות מיטב הדור החדש של עולם הקומדיה הבריטי.

  • הפרק הראשון עוסק בלינדה טריפ, מי שהקליטה את שיחותיה של לוינסקי והעבירה אותן לתובע המשפטי המיוחד קנת’ סטאר, מעשה שהניע את שרשרת האירועים שהובילה לניסיון הכושל להדחתו של הנשיא קלינטון באשמת עדות שקר ושיבוש הליכי משפט.
  • סדרת דרמה של נטפליקס שעוסקת בנושא חשוב של התמודדות עם צורות שונות של אלימות בתוך המשפחה.
  • החודש, מגיעה לנטפליקס “ברוכים הבאים לעדן”, מותחן מדע בדיוני ספרדי עמוס בתעלומות ובסודות אפלים, כזה שישמח את מי מכם שמחכים לכל הזדמנות נוספת לתרגל את השפה.
  • קן הקוקיה (One Flew Over the Cuckoo’s Nest) הוא סרט דרמה אמריקאי משנת 1975 בבימויו של מילוש פורמן ובכיכובם של ג’ק ניקולסון ולואיז פלטשר.

רגע לפני שהם מקבלים את ההודעה שקיבלו את ההצגה, הם עוברים פרידה קשה, שאחריה הם נאלצים לעבוד יחד לצד שחקנים מפונקים עם אגו מנופח שרק מסבכים את העניינים. בין השחקנים בסדרה משתתפים אגם רודברג, איתי תורג’מן, נועה קולר, ארז דריגס ועוד. הסדרה עושה את העבודה בגדול ומצליחה להפתיע את הצופים עם כיווני עלילה מקוריים ודמויות מגוונות. אם אהבתם את ‘עמק הסיליקון’ ואת ‘שובר שורות’ או ‘אוזרק’ הסדרה הזאת תהיה מושלמת עבורכם. סדרת דרמה של נטפליקס שעוסקת בנושא חשוב של התמודדות עם צורות שונות של אלימות בתוך המשפחה.

האקסית המטורפת | עונה 4

לצדם מצטרפים לקאסט יאניק טרוסדייל (מישל מ”בנות גילמור”), ולסלי ביב (“איירון מן”) שלוהקה לתפקיד הכיפי של השטן. ולא רק ה-FBI מחפשים את קופר, אלא גם אזרחים חובבי תעלומות, שחלקם בטוחים שמצאו את הפושע המיסתורי שהפך לאגדה במהלך השנים ואף קיבל אינספור התייחסויות בתרבות הפופולרית (דייל קופר מ”טווין פיקס”, למשל, נקרא על שמו). ב-2020 יצא סרט דוקומנטרי של HBO שעוקב אחר הפשע והחקירה, ועכשיו הגיעה תורם של נטפליקס, עם סדרה שנראית כמו ממתק פשע אמיתי נוסף שמלא בטוויסטים ותיאוריות קונספירציה.

בינתיים עוד לא ידוע איך הקונפליקט הזה עומד להיפתר, אבל אל דאגה – עונה 5 תתן לכם את כל התשובות שאתם צריכים. לאחרונה, “אמהות עובדות” חודשה לעונה שביעית, אבל לפני שנתחיל לנסות ולדלות פרטים אודותיה – נקח לנו רגע כדי להתרגש מהעובדה שעונתה השישית של הסדרה מגיעה החודש למסך. עונתה החמישית של “אמהות עובדות”, הסדרה שאומרת את כל מה שבדרך כלל לא אומרים על הורות, השאירה כמה קצוות פתוחים, ואנחנו כבר מחכים לרגע בו נגלה מה יקרה עם נתן ועם בנו האבוד, וכמובן לרגע בו נדע מה יעלה בגורלו של בעלה של אן.

Animal Kingdom S06E01 ממלכת החיות עונה 6 פרק 1 לצפייה ישירה

אם אתם מחפשים סדרה קלילה, רומנטית, משעשעת ומהנה ברידג’רטון זה לגמרי הסדרה שאתם צריכים לאמץ לזמן הפנוי שלכם. הסדרה עלתה לשידור בשירות הזמת התוכן של רשת ‘הולו’ ועלתה בישראל לשידור בשירות התוכן של יס ו-הוט וקצרה ביקורות נהדרות של קהל הצופים. בזמן שהן טסות מעל קנדה המטוס שלהן מתרסק באזור יערות שומם ומבודד והן נתקעות שם למשך 19 חודשים. קים נכנסת להריון לא מתוכנן מהמאהב שלה שבוחר לנטוש אותה כשהוא מגלה על כך, מכיוון שהוא נשוי ולא מעוניין לקחת אחריות על הילד. כעת הוא מנסה להתניע מחדש את הקריירה שלו ומנהל את פרקטיקת עריכת הדין מהמושב האחורי של מכוניתו, לינקולן שחורה, כשהוא לוקח על עצמו תיקים גדולים וקטנים ברחבי העיר לוס אנג’לס.

בנוסף להצלחתו הקופתית, היה הסרט מועמד ל-7 פרסי אוסקר בשנת 1995, שמתוכם זכה בחמישה, כולל הפרס לבימוי ולסרט הטוב ביותר. עלילת הסרט מבוססת באופן חופשי על חייו של ויליאם וולאס, אחד מגיבוריה הלאומיים של סקוטלנד. “לב אמיץ” בוים על ידי מל גיבסון, שגם כיכב כגיבורו של הסרט. “שמש נצחית בראש צלול” (“Eternal Sunshine of the Spotless Mind”) הוא סרט קולנוע דרמטי משנת 2004, בבימוי הבמאי הצרפתי מישל גונדרי, על פי תסריט של צ’ארלי קאופמן.

החיים עצמם // This Is Us

סדרה חדשה ייחודית ומרוממת על גבר גאה, ריאן, עם שיתוק מוחין קל, שמחליט לשכתב את זהותו וללכת על החיים שהוא רוצה. הוא עובר מעין גיל התבגרות על המסך, ומתגבר על חוסר הביטחון, שבא מבית של אמא עוטפת חונקת בשל השיתוק מוחין של בנה. לאמא קשה שבנה מראה עצמאות ואף יוצא מהארון, בעקבות קשר מיוחד שהוא רוקם עם חברה שעוזרת לו לראות את העולם שבחוץ. ניר אמר, כי “מדובר בהישג לתעשייה כולה. DIG היא סדרת הטלוויזיה האמריקאית הראשונה שתצולם בישראל. החלטה זו, מעבר לצד האמנותי, מהווה הכרה ביכולותיהם של אנשי תעשיית הטלוויזיה בישראל. כולי תקווה שהפרויקט הזה הוא צעד ראשון בדרך”.

סדרת גיבורי-על של נטפליקס שחזרה לאחרונה לעונתה השלישית. אם במקרה לא ראיתם את הסדרה הזאת ואתם אוהבים סדרות של גיבורי על ו/או סדרות עם מסעות בזמן אנחנו ממליצים לכם בחום להוסיף אותה לרשימת הצפייה שלכם. אחת הסדרות שאנחנו הכי מצפים להן, ‘בית הדרקון’ מהווה פריקוול לאירועי משחקי הכס ומבוססת על רומן של ג’ורג’ ר.ר מרטין בשם אש ודם. עלילת הסדרה מציגה את חמשת הימים הראשונים בבית חולים בניו אורלינס, כאשר המטפלים והמטופלים היו המומים לאחר שסופת ההוריקן קתרינה היכתה באזור שלהם.

Made for Love S01E01 שבב של אהבה עונה 1 פרק 1 לצפייה ישירה

לרודריגז אמנם יש 28 מיליון עוקבים שמכירים את חייה כדוגמנית, אמא, משפיענית, רקדנית ואשת עסקים, אבל עבור רוב העולם – היא עוד מתויגת כ”החברה של”. כדי לשנות את התדמית הזו, רודריגז מיצבה את עצמה במרכזה של תוכנית ריאליטי חדשה, שתספק מבט יותר מעמיק אל חייה האישיים והמקצועיים (ואיך לא, על מערכת היחסים שלה). דרמת מתח אמריקאית, פרי פורמט של קשת, תצולם במהלך השנה הבאה בירושלים. מדובר בסדרת הדרמה DIG, שיצרו גידי רף וטים קרינג (“טאץ'”, “גיבורים”), שתשודר ברשת הכבלים USA Network, ותעסוק בפרשת רצח קונספירטיבית, הקשורה בחפירות ארכיאולוגיות בירושלים. מדובר בסדרה האמריקאית הראשונה שתצולם במלואה בישראל, לאחר שעד כה צילמו סדרות שונות פרקים בודדים באתרים שונים ארץ. לצד העונה העשירית של “אימה אמריקאית”, ריאן מרפי משיק גם סדרת בת, “סיפורי אימה אמריקאים”.

ניסיון נוסף ומשמח לתקל את ספרו המונומנטלי של ג’יימס קלאוול, אחרי המיני-סדרה מ-1980 שלא צולחת את מבחן הזמן. קשר מיוחד נרקם בין השניים, וקלאוול טווה לתוך כל העניין גם רומן מלודרמטי, שלל קרבות מדממים, כמיליון עריפות ראש וכמה סצנות עינויים קשות. כרגע עדיין לא ידוע מי ישתתף, אבל הכוח המניע של הפרויקט הוא המפיק הבריטי אנדרו מקדונלד, שותפו הקבוע של הבמאי דני בויל (“טריינספוטינג”, “נער החידות ממומבאי”), כך שבהחלט אפשר לצפות למעורבות של האחרון. סדרות מתח, סדרות פעולה וסדרות אקשן פופלאריות בטלוויזיה ברחבי העולם ומאופיינות בדרך כלל בקצב גבוה ובדמות גיבור רב תושיה שנלחם בכוחות חיצוניים חזקים. בעלילות של מותחן טלוויזיוני ואקשן טלוויזיוני קיים לרוב אלמנט של מסתורין, פשע, ריגול ומלחמה. תחת הסוגה הזו קיימים גם סדרות פשע, סדרות מערבון, סדרות מסתורין, סדרות אסונות, סדרות מתח משפטי, סדרות מתח פוליטי, סדרות מתח ופעולה על טבעי.

תגובות

בסדרה דוקומנטרית חדשה, יוצא מייקל פולן לחקור כיצד משתמשים בסמים פסיכדליים שונים (LSD, פסילוסיבין ו-MDMA) כדי להקל על מצוקתם של אנשים הסובלים מבעיות קשות לטיפול כמו דיכאון, התמכרות וחרדה. הסדרה פוקחת עיניים, ומספקת הבנה כנה איך בני אדם עשויים ואילו חומרים גורמים להם להרגיש רגשות שונים. סיפור טוב צריך קונפליקט טוב, ואין קונפליקט טוב יותר מאנשים עם מוגבלות בעולם שלא תמיד יודע להכיל אותם. רשתות הטלוויזיה וחברות התוכן עלו על זה, והחלו להציף את שירותי הסטרימינג והערוצים בסדרות המעמידות במרכזן גיבורים נכים או עם מוגבלות פיזית או מנטלית, או לחילופין מתעסקות בסוגיות הקשורות למוגבלויות כאלה. כמעט פספסנו את הממתק הזה, מבית היוצרת של טינה פיי, רק בגלל ה”פוסטרים” שליוו אותו בספרייה של נטפליקס. למרות החזות הילדותית, מדובר בקומדיה מוזרה ומשובחת שנגמרת מהר מדי.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן