סדרות ברשת
חיפוש
סדרות ברשת » סדרות וסרטים » שעת נעילה פרקים

שעת נעילה פרקים

הם מטילים רימון לבונקר ולוקחים אותו בשבי. אחד החיילים בבונקר קופץ על הרימון ונהרג. עמדה 87, כפי שהסתבר בפרק הזה סופית, היא תל סאקי, אחד מסמליה של המלחמה. למעשה, חלק ניכר מההתרחשות כאן מבוסס על האירועים האמיתיים שהתרחשו בתל. לאחר כמעט חודשיים של פרומואים מסקרנים עולה בערוץ 11 כאן הסדרה המדוברת והיקרה בתולדות הטלוויזיה בישראל.

הסדרה היא מסדרות הטלוויזיה היקרות ביותר בישראל, נעשה בה שימוש בטכנולוגיות מתקדמות לצורך שחזור הקרבות. עלות העונה הראשונה היא כ-23 מיליון ש”ח. אבינועם שפירא, חייל ביחידת האזנה של חיל המודיעין המוצבת במוצב החרמון, קולט בתשדורות שהיועצים הרוסים עזבו את סוריה, והתקבלה הוראה להרחיק חקלאים מאזור הגבול.

גולשים אחרים הכי אהבו

הסדרה משודרת בערוץ כאן 11 תאגיד השידור שהביא אלינו השנה 2 סדרות מוצלחות מנאייכ וטהרן. בעומק הסדרה, ליאור אשכנזי סיפק סוף סוף את הסחורה. המסע של מני בן דרור אל בנו עמד במרכז הפרק הטוב ביותר של “שעת נעילה” עד כה. מופרכת ככל שתהיה הדרך – כולל חטיפה של רכב צבאי ומכשיר קשר, ונסיעה לעומק השטח הצבאי – זהו, באופן אירוני, אחד הרגעים ההירואיים ביותר בסדרה על המלחמה.

לפני כעשור ערוץ 10 החל לעבוד על הפקת הסדרה “שעת נעילה”, אך בעקבות עליות גבוהות במיוחד הוחלט לוותר עליה וכך לימים התגלגלה הסדרה לידי תאגיד השידור “כאן”. “שעת נעילה” מתרכזת בקבוצות שונות של חיילים שריונרים השוהים במוצב חרמון, בחדר המלחמה ובמחנה נפח. העלילה עוברת מקבוצה אחת לשנייה בכל פרק ומציגה את המסלולים והאירועים שכל קבוצת חיילים עוברת מיום כיפור ועד לסיום המלחמה.

שעת נעילה פרקים מלאים

נכון, רובה המכריע של העונה עסק בנקודת המבט הישראלית גרידא, אך ראוי וצודק היה להשמיע את הפרספקטיבה השנייה, ולו למספר רגעים, גם במחיר הטענות שיגיעו מנגד בציבור הישראלי, והן יגיעו. פרק הסיום של “שעת נעילה” הוא ללא ספק הטוב ביותר בעונה, וזה לא דבר של מה בכך בסדרות ישראליות. היה זה פרק כפול, בדומה לפרקי הפתיחה, ובשונה מהפרקים הקודמים – הוא התעסק רק בתכל’ס, בעומק, בבשר של המלחמה הזו – וסיפר את הסיפור כפי שאף פרק לא היטיב לעשות לפני. אביב אלוש, ליאור אשכנזי, עופר חיון, ג’וי ריגר, תום אבני, מאור שוויצר, עידו ברטל, לי בירן, אימרי ביטון ועוד.

סגן יואב מזוז (אביב אלוש) – אהובה של דפנה. לאחר כיבוש המוצב בידי הסורים, נמלט עם מעט חיילים מרביתם מתו, ונשאר רק עם אבינועם. ג’קי אלוש, מרקו דולזי ומלאכי ברדוגו הם שלושה חברי ילדות ממוצא מרוקאי. השלושה פעילים בתנועת “הפנתרים השחורים” בירושלים ומשרתים באותה מחלקה בחיל השריון. מרקו ואלוש חוזרים ליחידה שלהם המוצבת בדרום רמת הגולן, בזמן שחברם מלאכי נמצא במעצר לאחר שהצית ניידת משטרה.

הסדרה מספרת את כל סיפור המלחמה?

ובאופן מרשים כמעט, היא הייתה גם די מיושנת. “שעת נעילה” ככל הנראה תיכנס לספרי ההיסטוריה של הטלוויזיה בישראל משום ההשקעה הכלכלית שדרשה וכמובן שבעקבות ההתקבלות שלה אבל גם בזכות המיתוס שלה. הו, כמה שנים נדרשו, וכמה תסריטאים גויסו, וכמה מחשבה והשקעה נפרשו דק-דק על פני העשור בו צולמה. ניכר שזו סדרה שנכתבה ב-2010 כי המנטליות הטלוויזיונית שלה בת עשור – ויותר.

מרקו (עופר חיון), מלאכי (מאור שוויצר) ואלוש (אמרי ביטון) הם כמה מחברי התנועה שגם משרתים כחיילים במלחמה, בימים שבהם המחאה בארץ הולכת ומתחזקת. השחקנים שמגלמים אותם למדו את השפה המרוקאית במיוחד עבור הסדרה אצל מורה פרטי. Youtube – האמת שמאחורי שעת נעילה – מאחורי הקלעים והסיפורים האמיתיים – קטע וידאו לצפייה ישירה באתר יוטיוב. התרחשות מעניינת נוספת שקרתה בפרק אירעה דווקא בשבי. שם, לראשונה מאז התקרית עם החייל הסורי שנורה על ידי יואב, אנחנו נחשפים שוב לצד של האויב – הפעם בדמות המפקד השובה שפוצח במונולוג ארוך במיוחד על תחושותיהם של הסורים בלחימה אל מול החייל הכפות. זו הייתה בחירה אמיצה להקדיש לרגע הזה דקות ארוכות.

במשך כמה זמן תשודר הסדרה וכיצד ניתן לצפות בה?

הוא מזהיר את סגן יואב מזוז, מפקד מחלקה מגולני האחראי על אבטחת המוצב. יואב מזלזל בהתראתו עד לרגע שבו פגז ראשון נוחת במוצב. הסורים תוקפים את המוצב, וחיילי המוצב מתבצרים בו. הכוח הסורי מפוצץ את דלת הכניסה למוצב ובקרב היריות יש נפגעים. יואב ואבינועם מנסים למצוא דרך למלט את החיילים מהמוצב.

  • בינתיים, אבינועם שהתמוטט נלקח לטיפול בבית חולים שדה בנפח.
  • ומצטרף כחבר צוות לקרב המכריע על רמת הגולן.
  • ריקי דולזי (לידור אדרי) – אהובתו של אלוש ואחותו של מרקו.
  • אף על פי כן, בכל זאת ישנה דמות נשית– דפנה (ג’וי ריגר), קצינת השלישות, שעל פי הראיונות שסיפקה וכן קווי העלילה הידועים – ניכר כי תרומתה גדולה ממה שנראה עד כה, כי צפויות לה בהמשך עוד התפתחויות.
  • ליאור אשכנזי – שלא תבלבלו בינו דמותו של בני גנץ בארץ נהדרת לדמות של מני בן דרור משעת נעילה.

היא לא הייתה בשבילנו, צופי הטלוויזיה הממוצעים. לאורך פרקיה, וחשוב מכך – לאורך שידור פרקיה, התברר שהיא בכלל לא סדרת טלוויזיה, אלא דיון על ההזנחה הפושעת של מדינת ישראל את לוחמי ותומכי הלחימה של מלחמת יום הכיפורים. זה לא נאמר באופן מוצהר, אבל על פי הפעולות של יוצריה בשטח נראה כאילו “שעת נעילה” הופקה קודם כל כפתחון פה. ראינו את שחקניה משוחחים על כך בראיונות, צפינו בהם נואמים על כך בכנסת, ומצלמים על כך תשדירי שירות נוספים ששואבים השראה מהדמויות הבדויות שגילמו בסדרה. ואם צפיתם בפרקי הסיום של הסדרה ראיתם שפרק 10 הסתיים בהקרנת פניהם של לוחמים אמיתיים לשעבר, שהישירו מבט ברצינות אל המצלמה ואמרו לנו בשתיקתם “סיפורם – סיפורינו”. הפרעות פוסט-טראומתיות נחשבו במשך שנים למעין סוד מלוכלך, גם במדינה מיליטנטית כישראל.

כמה זמן עבדו על הסדרה?

עם פרוץ המלחמה, המחלקה נאלצת להילחם מול טור שריון סורי, והיא מצליחה להשמיד מעל 40 טנקים. הם מקבלים פקודה להתקדם אל ציר החניונים. חברו הקרוב, סמל נמרוד כספי, יוצא מהטנק שלו ורץ לטפל באבירם, ואז הטנק שלו סופג פגיעה ישירה ועולה באש.

אלה סיפורי מלחמה כפי שלא סופרו מעולם על מסך, על המלחמה ששינתה את ישראל לעד. אביב אלוש – בשירותו הצבאי שרת כלוחם גולני, מגלם את יואב, מפקד מוצב החרמון, המנסה להגן חיי חיילי המודיעין. בשנים האחרונות הפך אלוש לאחד מהשחקנים הבולטים על המסך.

הסדרה אינה רומן מפתח[עריכת קוד מקור]

יש לא מעט סוציולוגים שטוענים שמלחמת יום כיפור שהחלה בבוקר כיפור 1973 שנתה את פני החברה הישראלית לתמיד. בעקבותיה הגיע המהפך של 1977 וקצת אחריו השלום עם מצריים. Sdarot.dev – שעות נעילה – פרקים מלאים – סטרימינג ישיר של סדרת הטלוויזיה באתר סדרות (במידה והקישור לא עובד – ליחצו כאן).

אף על פי כן, בכל זאת ישנה דמות נשית– דפנה (ג’וי ריגר), קצינת השלישות, שעל פי הראיונות שסיפקה וכן קווי העלילה הידועים – ניכר כי תרומתה גדולה ממה שנראה עד כה, כי צפויות לה בהמשך עוד התפתחויות. דפנה מגולמת על ידי ג’וי ריגר ההפך הגמור מדמותו של מני. היא קצינת חיל נשים המסרבת להתפנות עם החיילות ובחורת להישאר באזור הקרבות ולסייע באומץ לב ללוחמים במקביל לניסיונה לקבל מידע על החבר שלה שנעלם עם תחילת המלחמה והמתקפה על מוצב החרמון. Wesave.info האתר הישראלי לחיסכון ומידע אובייקטיבי מדויק .

על הסדרה שעת נעילה

יחד, הם עולים לגבעה 87, שם אחד משני הטנקים שלהם מושבת. מג”ד הצנחנים מודיע להם שהגבעה נמצאת באזור שבשליטה סורית. כספי מבטיח למג”ד להישאר על הגבעה ולהמשיך להילחם, למורת רוחם של חייליו. בעיקר במלחמה, אבל עוסקת גם במחאת “הפנתרים השחורים” של יוצאי עדות המזרח שנערכו באותן השנים.

כי כמו אבינועם היו עוד מאות, וזוגות כמו יואב ודפנה היו אלפים – וגורלם של הדמויות המייצגות הללו שהכרנו בסדרה, לא באמת מצביע או מספר את סיפורם של מאות אלפי הישראלים שהמלחמה נצרבה בדמם. הסיפור תם עם סוף פתוח, וכך גם המלחמה הזו. אבל משהו מנע ממני לעזוב, מעין תחושה שאני צריכה לדעת איך זה נגמר, איך יבחרו לסיים את זה.

חיילים סורים[עריכת קוד מקור | עריכה]

נתוני השירות הצבאי בכתבה זו נלקחו מהערכים אודות השחקנים בויקיפדיה. שםאימיילאתר שמור בדפדפן זה את השם, האימייל והאתר שלי לפעם הבאה שאגיב. עד לפרק ששודר אמש, החמישי במספר, לא ידעתי לומר עליו כלום מלבד העובדה שהוא מתופף באצבעותיו עם הנשק כשהוא דרוך. אין לו רגשות, אין בו עומק, מצד אחד הוא רגיש ומתגעגע לבת זוגו אבל מצד שני, לוקח את המוות של כל הצוות שלו די בקלילות. לצורך צילומי הסדרה תוקנו והושמשו לנסיעה שני טנקי צנטוריון, אשר שימשו בצילומים, ובעזרת עיבוד מחשב הוצגו כעשרות טנקים.

  • בייאושו, הוא מקריא לו – ובעצם לכל החיילים בבונקר – את אותו סיפור ילדים על “השחפית והדג”, ויוצא לדרך.
  • רב”ט אבינועם שפירא (שחר טבוך) – חייל מיחידת האזנות בחיל המודיעין המנסה לשווא להתריע כי עומדת לפרוץ מלחמה. בעל זיכרון צילומי, ידע סודי רב ומגדל קיפוד בשם צנובר. נפל בשבי.
  • האירועים בגבעה 87 צולמו בגבעת בזק ומבוססים על הקרבות בתל סאקי.
  • מאידך, ובפרט בהמשך שידור הסדרה, עלו טענות שהסדרה אינה משקפת כיאות את המציאות.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן