סדרות ברשת
חיפוש
סדרות ברשת » סדרות וסרטים » שעת נעילה נטפליקס

שעת נעילה נטפליקס

ואולי, כשתעבור לה לבסוף הקורונה מחיינו ומהעולם, לא אחזור להיות מורה להיסטוריה ישראלית, אבל אוכל בקלות להיות מבקרת סדרות ב”נטפליקס”, או מומחית למאבק הסקוטים, או לפחות מדריכת שח-מט למתחילים, אחרי הכל, כבר למדתי להניח את הכלים. מדלן בת’ מקאן, פעוטה בריטית בת שלוש, נעלמה בקיץ 2007 במהלך חופשה משפחתית בפורטוגל. סיפור היעלמותה של מקאן, שנעדרת עד היום, עורר הדים ברחבי בריטניה ואלו התפשטו לעולם כולו – וזכה לסיקור תקשורתי נרחב של החקירה המטלטלת. בין החשודים בחטיפה עלו הוריה של מקאן עצמם, שהפכו בן לילה לדמויות השנויות ביותר במחלוקת בבריטניה, כאשר היחס הציבורי כלפיהם נע בין הזדהות עמוקה לשנאה תהומית. הפרשה נותרה בגדר חידה ומעלה שאלות קשות בנוגע לתפקודם של אוכפי החוק. ב-Netflix מחכה לך ספרייה גדולה של סרטים, סרטי תעודה, תוכניות טלוויזיה, אנימה, תכנים מקוריים זוכי פרסים של Netflix ועוד.

מה שנהדר ב”לעשות רוצח” (חוץ מהתרגום האפי) הוא העובדה שהפרשה לא הסתיימה. זה אומר שבערך אחת לחצי שנה יש עדכוני חדשות מאולמות בית המשפט, ואם תצלחו את כל הפרקים – תגלו שאין מרגש מזה. הדבר השני שנהדר בדוקו הזה הוא שכל פרק זורק את הצופים למסקנות הפוכות מאלה שהצטברו בפרק הקודם, ומדובר במיינדפאק משובח במיוחד.

טורנס: יצאה לטייל עם שני הכלבים – ונאנסה באכזריות על ידי הומלס; התוקף נעצר אחרי יומיים

אם נוכל להמשיך להתפרנס מהאהבה שלנו, ובכל זאת, ליצור גם בעברית, ולחקור אמירות שבוערות בנו, נהיה מאושרים. הסופר האמריקאי הליברלי מייקל פיטרסון מואשם ברצח אשתו, שלטענתו – כפי שהשמיע באזני המשטרה כבר בערב פטירתה – פשוט נחבלה בראשה כתוצאה מנפילה במדרגות. אלא שכמות הדם האימתנית עליה נחה הגופה וצירוף מקרים מטריד בעברו של פיטרסון, מעלים ספקות רבים בצופה ובבית המשפט באשר לחפותו. דמותו מעוררת האמפתיה של הסופר מחד גיסא וגדושת הסודות מאידך גיסא, בתוספות ריבוי הראיות הסותרות בבית המשפט ושיבוש ההליכים מצד התובע, ישאירו אתכם מבולבלים מאוד במהלך הצפייה. בושה וחרפה שבסדרה כזו שרוצים לדעת על מלחמה מראים נשים עירומות כמעט לגמרי וזה ככה עובר בלי בושה. היה אפשר למנוע את הקטעים המגעילים האלו זה לא מעניין ולא ראוי.

עונה שמינית לקומדיה של צ’אק לורי ב-CBS, בלי אנה פאריס שעזבה (בהמשך גם ב-HOT). אחרי עיכובים בגלל הקורונה, חוזרת הדרמה הרפואית של ABC לעונה רביעית (בהמשך גם ב-HOT). גארת פיליפס בן ה־12, תושב העיירה האמריקאית השקטה פוטסדאם, נמצא חבול ממכות שהובילו למותו. הסרט מתחקה אחר עקבות הילד הנרצח ואחר גזענותה של מערכת המשפט האמריקאית, שהביאה להגשת כתב אישום נגד ניק הילרי, בן זוגה לשעבר של אמו של גארת הצעיר. הילרי, מאמן כדורגל שחור, בלט מתוקף מגוריו בקהילה לבנה ועורר את חשדנותה הראשונית של המשטרה, שתמרנה את האמא להאמין כי הוא האשם המתבקש ברצח בנה. במוקד נוסף שברמת הגולן, כוח השריון מוצא גם הוא את עצמו נאבק כדי לבלום את הכוחות.

פרקים מלאים של “שעת נעילה” לצפייה ישירה

רוברט דורסט, תמהוני עשיר כקורח ושקרן ששם את שיפרי שפירא בכיס הקטן, נמלט מעונש על סדרת הרציחות שביצע באמצעות החלפת אינספור זהויות ותלבושות, בהן תלבושות נשים שזיכו אותו בכינוי המקריפ “הרוצח הקרוס-דרסר”. נוסף לסיפור עצמו מקפיצים את חוויית הצפייה קטעי הארכיון המטלטלים והעריכה המוקפדת שישאירו אתכם מתוחים לכל אורכה של הסדרה, עד לחשיפתו של דורסט כרוצח, באופן ביזארי בהתאם לדמותו. הסיפור המרכזי מתמקד במוצב החרמון שהיה הראשון לספוג את האש. שם מובילים את העלילה חייל המודיעין החרדתי אבינועם (שחר טבוך) שמהר מאוד מבין שמתחיל להתפתח אירוע יוצא דופן. לצדו יש את מפקדו יואב (אביב אלוש), שמהר מאוד מוצא את עצמו מנהל קרב אבוד עם מעט לוחמים והרבה פגזים. מושא אהבתו של יואב, דפנה הקצינה (ג’וי ריגר), נמצאת כל העת במפקדה ופועלת ממנה תוך חרדה ממשית לשלום אהובה.

הקרבות במקרה שלהם נמשכו כעשרה ימים והסתיימו יחסית בהצלחה אך גבו אבדות רבות כולל טעויות בזיהוי. המידע שנאסף באמצעות reCAPTCHA של Google כפוף למדיניות הפרטיות ולתנאי השירות של Google, והוא משמש לצורך הספקה, תחזוקה ושיפור של שירות reCAPTCHA ולמטרות אבטחה כלליות (לא נעשה בו שימוש למטרות פרסום מותאם אישית מטעם Google). בהנחה שנעשה שימוש במכשיר נתמך, תידרש הזנה של הקוד האישי כדי לפתוח את הפרופיל או כדי לצפות בכותרים שבוצעה הורדה שלהם מאותו פרופיל. אם כבר נכנסת לפרופיל והופיעה הנחיה להזנת קוד אישי לפני הפעלה של תוכנית טלוויזיה או סרט, מומלץ לעיין במידע נוסף על קודים אישיים ברמת החשבון.

כמו יותר מדי פעמים בנטפליקס, גם “מי מתגורר באחוזת בליי” צריכה להיות קצרה בחצי

את ההשלכות על החברה הישראלית, את הסולידריות החברתית ואת ההתגייסות של העורף החליפו דיאלוגים עקרים על טוהר הנשק. אשמור קצת על עצמי, וכשאדרש לכך לצרכי עבודתי, או שעומסי ההווה יתרחקו קצת מאיתנו, אשוב ואציץ בה, ואולי אפילו אתעמק ואלמד אותה. בניגוד ליצירות קודמות שעסקו בנושא, הסדרה בחרה להתמקד בעיקר בחזית ולתאר אותה החל מהיממה שלפני המלחמה באמצעות כמה מהמוקדים האסטרטגיים שלה בימים הראשונים.

הוליווד מביטה כעת שנתיים קדימה, ומחפשת סיפורים אמיצים ורועשים כדי שיבלטו במבול ההפקות. היא מחפשת סדרות עמוסות בגיוון חברתי וגזעי, בקולות מיוחדים מפתיעים ובפרשיות מבוססות תחקיר שלא סופרו. אומנם בכל משבר התחזקו סיפורי גבורה וניצחון, ובכל משבר כלכלי שגשגו סיפורי פשע. אבל במבחן התוצאה, הסדרות שישברו את שיאי הצפייה יהיו אלה שכל גופי השידור טרקו בפניהן דלתות במשך שנים.

הכי מדוברות

מחלקת הדרמה של כאן 11 הביאה למסך פנינים, ביניהם שתי סדרות מושקעות במיוחד – ‘שעת נעילה’, דרמה מטלטלת על מלחמת יום הכיפורים, ו’טהרן’, שמביאה את סיפורה של מרגלת ישראלית במדינת אויב. טקס האוסקר שנערך בתחילת השבוע בכלל לא הועבר כאן בשידור ישיר (סתם, הוא ייערך בסוף מרץ, אבל לשנייה האמנתם לזה). מה שכן קרה השבוע היה הכרזתהמועמדים הסופיים בטקס פרסי הטלוויזיה של האקדמיה הישראלית – ומה אני אגיד לכם, 2021 לא הייתה שנה מדהימה.

אחר כך התחילה נפילה איטית עד לחבטה סופית בפרק חמש של שעת נעילה. מסקרן אם כן לחזור מעט אחורה, ולראות כיצד הסדרה מבטאת הלכה למעשה את התפוררות הממסד ובעלי הכוח ששלטו בה אז. אבירם המפקד הנערץ (עידו ברטל) ששאננותו עלתה לו בחייו וכספי בן חסותו (עומר פרלמן) שאיבד עצמו לדעת עד סופו המר, מסמלים את הלך הרוח והאופוריה הממסדית ששלטה אז בישראל.

שערוריה: מלונות בווגאס גובים עכשיו מהאורחים עד 200 דולר עבור כסאות לצד הבריכה

לא בפורום ברדיט ולא בפורומים אחרים שמנתחים בפינצטה את הסדרה הנועזת שעוסקת בחייהם המתוסבכים של בני נוער אמריקאים. אחרי שנים שבהן דיוויד אי קלי פרח בחברות הכבלים ויצר סדרות כמו “שקרים קטנים גדולים”, “מר מרצדס”, “גוליית” ו”היית צריכה לדעת”, הוא חוזר אל רשת ברודקאסט לטובת הסדרה החדשה שלו. הרשת היא ABC, אצלה שודרה דרמת בית המשפט שיצר, “הפרקליטים”, במשך שמונה עונות החל מ-1997, ואז גם סדרת הבת “בוסטון ליגל” למשך ארבע עונות נוספות. הסדרה סבלה גם מבעיה טונאלית, דבר שמורגש במיוחד בפרק האחרון. במהלכו, לרגע אחד אנחנו נמצאים במחנה שבויים עם התחושות הכי קשות, איומות ונוראיות שיש וברגע אחר מני בן דרור דוהר ברכבו כששיר רוק קצבי של ברי סחרוף ברקע. גם אם מילות השיר לא שמחות, הקצב המרומם והרוקיסטי שלו לא מתיישב עם האירועים שהגיעו רק לפני כמה רגעים, עם תחושות ההקרבה, המוות והפחד מהלא-ידוע.

ב-2019 כבר היה ברור שמשפחה אמריקאית ממוצעת מנויה ל-3.8 שירותי סטרימינג שונים, וזו רק ההתחלה. נטפליקס לא נתפסת כחלופה לשירות הכבלים, למסגרת הגג, אלא כערוץ אחד מתוך מנויים שונים שצופה יבחר לביתו. רגע לפני המגיפה, המקצוע שלנו צעד אל פסגה שאיש לא העז לחלום עליה. זו הייתה שנה שבה הופקו 493 סדרות מתוסרטות בארה”ב. 16 פלטפורמות התוכן הגדולות התחייבו להשקיע 100 מיליארד דולר במסך, ב-12 החודשים הבאים. נטפליקס לבדה מימנה יותר תוכן משהתעשייה כולה יחד הפיקה בשנת 2005.

סיפור המלחמה של נשיא המדינה

אז זהו ההבדל, רבים מהישראלים, כמו שנהוג לומר בשנים האחרונות, ולא מרבית העם, הנה, עוד סימן של אותו דבר ממש, עוזב אט אט את ערוצי השלטון הציבוריים, ומצוי ב”נטפליקס”. “שעת אפס” (כאן 11), הסדרה בהשראת פרשת אדם ורטה וספיר סבח שסיימה השבוע את דרכה, לא הייתה מושלמת. העובדה שהיא קצרה לא מנעה ממנה להימרח לפרקים, ומיצירה ששואפת להיות כל כך אמינה ועדכנית אפשר היה לצפות לייצוגים מעט יותר אמינים של התקשורת הישראלית (תוכניות הרדיו והטלוויזיה שהופיעו בסדרה הרגישו כמו מערכון, וזה לא סימן טוב).

הפגמים האלה בולטים בעיקר לעין של הצופה הישראלי, שימצא את התסריט שטחי או מגוחך, ולא במקרה. על אף היותה סדרת מלחמה מקומית, הסדרה מורכבת ולא קלה לפרקים לצפייה. סצנות הקרב כוללות טנקים שנשרפים על יושבים, וחיילים במצבים קשים מאוד. גם הכאוס החברתי שמתואר שם מזכיר שבעצם תמיד היינו שבטים. לחובבי יצירות מלחמה מחכה הנאה צרופה, למי שקשה עם הז’אנר – מוטב שילך לצפות ב-“אמלי בפריז”. זה כבר ברור שהישיבה הממושכת בבית בימי הקורונה ובמיוחד בתקופת הסגרים הובילה לעלייה חדה בצפייה אונליין, בין אם זה נטפליקס, יוטיוב, אמזון פריים ושאר הפלטפורמות האהובות עליכם.

הסדרות המומלצות לאוגוסט 2022

העונה הראשונה של סדרת הטלוויזיה עלתה לשידור באוקטובר 2020 בערוץ כאן 11 וגרפה אהדה רבה. כאן ריכזנו קישורים לסדרה שעת נעילה לצפייה ישירה – פרקים מלאים. אין לי מושג איך “אזהרת מסע” תתקבל אצל הנורווגים או אצל שאר העולם, ייתכן והם יחבבו אותה כמו שהם חיבבו את “שעת נעילה”, שסבלה מחסרונות דומים וגם אכלסה סטריאוטיפים דומים. אני רק מקווה שהסדרות הבאות שנטפליקס יזמו עם גופי שידור ישראלים יצמדו יותר לרף העליון של סדרות שייצאנו לעולם עד כה. על האקרנים מככבות כיום שתי סדרות שממחישות איך מרעילים לנו את התודעה באמצעות שכתוב ועיוות ההיסטוריה. מנטפליקס ועד ערוץ 11 אנחנו מקבלים שיעור נוסף בהונאה טלוויזיונית מתוחכמת, שנועדה לשתול בנו רעיונות מוטעים, ברוח הנאורות הפרוגרסיבית.

  • הסדרה השנייה, שהיא דווקא המעניינת יותר, שנקראת “אל הייבה אל-רד” היא ההמשך של הסדרה המאוד מצליחה “אל הייבה”.
  • אם כבר נכנסת לפרופיל והופיעה הנחיה להזנת קוד אישי לפני הפעלה של תוכנית טלוויזיה או סרט, מומלץ לעיין במידע נוסף על קודים אישיים ברמת החשבון.

בין לבין, יש סיפורים על הברחות נשק, כספים, סיפורי אהבה, דרמה ובגידות, מאבקים אלימים, מכות מריבות, וגם מקרי מוות כדי להוסיף עוד קצת לדרמה. הסדרה “אל הייבה אל-רד” היא בעצם העונה הרביעית של הסדרה המדוברת, שהצליחה להגיע למליוני בתים ברחבי העולם הערבי ובניהם גם ערביי ישראל. בעשור וחצי שחלף מאז, היצירה הישראליות השתדרגה פלאים, והצליחה לשבור את תקרת הזכוכית ולהגיע עד לזירה הבינלאומית.

פרק 3

עונה רביעית לסדרת הבת של “האנטומיה” ב-ABC, שנפתחת בקרוס-אובר עם הסדרה האם (ב-16 בנובמבר גם ב-yes). הראשונה, היא שכמות סדרות כזו מבטיחה שהיצירות שלנו ייבלעו בתהומות מדפי ספרייה של שירות סטרימינג. נשקיע שנים מחיינו בפרויקט, נדמם ונדמע עליו, והוא ייעלם עוד לפני שעיני צופים ישזפו אותו. “הסדרה הישראלית היקרה אי פעם מחזירה את המלחמה לרמת הגולן”. אז עכשיו, אחרי שהפכנו ליקירי ה”נטפליקס”, ואנחנו סוף כל סוף מקבלים תמורה מלאה עבור הסכום שאנחנו משלמים בעבורו כבר זמן רב. הוא מצידו גם מתחיל להתיידד איתנו בחזרה, ומציע לנו מה נאהב לצפות בעתיד לבוא.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן