סדרות ברשת
חיפוש
סדרות ברשת » סדרות וסרטים » שעת אפס סדרה

שעת אפס סדרה

רק לפני שנה קטגוריית הדרמה הייתה באמת ובתמים מותחת, כש”מנאייכ” גברה על “הטבח”, “טהרן”, “שטיסל” ו”שעת נעילה”. לסביבה הזו נכנסת סדרת הדרמה “שעת אפס” של כאן 11. אשתו ליילה קונה שעון ייחודי ונחטפת על ידי מחבל בשם וינסנט הלבן. האנק מבין שאשתו נחטפה בגלל השעון, מפרק את השעון, מוצא יהלום פגום בפנים, מאיר על היהלום מול הקיר ונגלית לעיניו מפה.

בהשראת המקרה של המורה אדם ורטה והתלמידה ספיר סבח, “שעת אפס” מתארת כיצד ויכוח פוליטי בין המורה האהוב לאזרחות אמיר (דורון בן-דוד) והתלמידה הלעומתית ליאן (מיה לנדסמן), יוצא בהדרגה משליטה ומתפוצץ לכדי עימות חשוף מול כל המדינה. אתמול (ב’) עלתה ב’כאן 11′ סדרת הדרמה החדשה ‘שעת אפס’ בכיכובם של מיה לנדסמן ודורון בן-דוד. ‘פיצוץ’ בין מורה ותלמידה בשיעור אזרחות הופך לכדור שלג שתוצאותיו הרסניות הן על עולמם האישי והן על המציאות הישראלית העכשווית והטעונה. בסדרה החדשה של כאן 11 לנדסמן היא ליאן, נערת תיכון שנראית כמו סך כל התפקידים הקודמים שלה.

הטעויות המוצלחות שלי | פרק 5 – ירדנה ארזי

הרגשתי שהלוואי והייתי נערה בת 17 או 18 והייתי זוכה לקבל פרספקטיבה כזו רחבה על תפיסות עולם. על אף שבעיניים שלי יוצרי הסדרה בחרו להעמיד את הימין באור מתלהם ומקובע, בעוד שהשמאל הוא הליברלי והפתוח, הבחירה באיזה צד לבחור שייכת אך ורק לצופים. סדרת הדרמה הזו, שככל הנראה תוכננה להגיע לקהל יעד מבוגר, היא בכלל סדרת נוער חכמה ומרתקת שאין לי צל של ספק שיכולה לפתוח את הראש של התלמידים, שרגילים לשמוע על בעיות הסתברות או חוקי דקדוק. “שעת אפס” מספרת סיפור על אנשים המתמודדים עם שאלות של כוח, מוסר ואהבה – במציאות הישראלית הטעונה, בה סוגיות כמו גזענות, חופש הביטוי וגבולות מחאה- הן שאלות קיומיות והכל נפיץ. הסדרה נוגעת בעומק השסע בחברה הישראלית, באלימות שהוא מלבה ובמחיר הכבד שהוא תובע מכולנו.

קודם בכיתה, אחרי כן כשאמיר צריך להצדיק את עצמו מול המנהל, מאוחר יותר מול ההורים, ואז שוב אותו דיון שעולה בכיתה מול מורה אחר, ואז מגיעים טלפונים מכלי התקשורת שרוצים להפוך את צחצוח החרבות הזה לפומבי וכן הלאה. גם שמה של הסדרה, מעבר למשמעות המובנת מאליו, מעלה על הדעת את הפצצה המתקתקת שמגדירה את ההתרחשות, תמיד נוכחת. אבל בסופו של דבר הסדרה עצמה נשאבת אל אותו עימות, מעמעמת בכך את שאר מעלותיה.

הישג ענק: “שעת אפס” זכתה בפרס הסדרה הטובה ביותר בפסטיבל “קאן סירייס”

כעת מגיע תפקיד ראשי נוסף, הפעם בבית האם של לנדסמן, כאן 11, בסדרה ‘שעת אפס’. אם יש לנו את זה מכל כך הרבה כיוונים ולאורך כל כך הרבה זמן, המחזה דרמטית נדרשת לספק משהו אחר, חדש, רענן, פוקח עיניים. בניגוד לדמויות שלה, לא נראה שיש לה עניין לנקוט עמדה, אלא לסייע לנו לראות את מה שהקרבות האלה נוטים להסתיר, את הסכנה שבקיצוניות כזו. באופן אירוני, לפחות על סמך חציה הראשון, “שעת אפס” נופלת בדיוק באותו פח. ליאן זרחי (מיה לנדסמן) – תלמידה בכיתה י”ב בבית הספר “אופקי חינוך”. קוראת לאסור כניסת תושבים ערבים לבריכה הציבורית שבעירה. למרות שהסדרה עדיין לא עלתה לאוויר, אני מאמין שכן יהיה אפשר לראות דברים דומים ודברים שונים שכל דמות מביאה מכיוון שמדובר בסדרה שסובבת סביב הפוליטיקה הישראלית וסביב היחסים בין ימין לשמאל, ובין מגזרים ודתות שונות במדינה.

  • לנדסמן מגלמת נערה שבעקבות התמודדות סמויה עם דימוי גוף שלילי, הופכת למתבגרת בלתי נסבלת.
  • היא לא תלמידה טובה במיוחד, ובכל זאת מוצאת את עצמה במרכזו של עימות סוער בשיעור אזרחות עם אמיר (דורון בן דוד), המורה שלה.
  • בנוסף, השחקנית מיה לנדסמן זכתה בפרס השחקנית הטובה ביותר על משחקה בסדרה.
  • העלילה שואבת השראה מפרשת פיטורי אדם ורטה, מורה בקריית טבעון שפוטר מעבודתו בבית הספר התיכון ע”ש חיים גרינברג, לאחר שתלמידתו ספיר סבח התלוננה על שהביע דעות פוליטיות במהלך השיעור.

ובנימה אופטימית זו – בישראל של 2022, כשהשסע החברתי והפילוג רק הולכים ומעמיקים, הלוואי שנלמד להפיץ מוסר ואהבה. שנדע לשים את הגבולות, אך גם לאפשר חופש ביטוי אמיתי נטול כל אלימות וכוונות רעות. המורה בשיעור הלשון אמרה בתחילת הפרק, ובצדק, “חשוב מה שיש לנו להגיד. אבל הרבה יותר חשוב איך”. אמיר עומד לשימוע אך מחליט שלא לומר את דבריו ועוזב את החדר, מה שמוביל לפיטוריו. במקביל אסי וליאן רבים בכביש עם שני בחורים ערבים אשר עוקבים אחריהם ופוגעים בהם.

עוד מקבוצת “אימפקט מדיה”:

הסדרה נוצרה על ידי דקלה קידר ובוימה בידי איתן צור. בשנת 2018 זכתה הסדרה הישראלית “בשבילה גיבורים עפים” בפרס היוקרתי. “שעת אפס” היא הסדרה הישראלית היחידה שהתמודדה בפסטיבל, מול 10 סדרות אחרות מרחבי העולם. במרכז הסדרה, עימות בין מורה ותלמידה בשיעור אזרחות הופך לכדור שלג שתוצאותיו הרסניות הן על עולמם האישי, הן על המציאות הישראלית העכשווית והטעונה. בסדרה, שאותה כתבה ויצרה דקלה קידר וביים איתן צור, משתתפים מלבד לנדסמן גם דורון בן-דוד, עלמה זק, עירית קפלן, דביר בנדק, לב (לייב) לוין, אמיר בנאי ועוד.

אחרי שראיתי את הפרק הזה, והוא עוד רק הראשון ברשימה, אני רוצה להאמין שאנשים יסתכלו פנימה ויראו איך הם יכולים להיות טובים יותר. הדרמה, ששודרה בכאן בחודש ינואר האחרון, הייתה מועמדת לשבעה פרסים בפסטיבל. היא מגוללת את סיפורו של מורה לאזרחות שנקלע לוויכוח פוליטי עם תלמידה, בהשראת הסיפור האמיתי של המורה אדם ורטה שאיבד את מקום עבודתו בעקבות הוויכוח.

תלמידי בית הספר “אופקי חינוך”[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה הישראלית “שעת אפס” זכתה בפרס הסדרה הטובה ביותר בפסטיבל הבינלאומי לסדרות שנערך בקאן שבצרפת (“קאן סירייס”), שנחשב לאחד מאירועי הטלוויזיה החשובים והמובילים בתעשייה. בנוסף, גם השחקנית הראשית מיה לנדסמן זכתה בפרס השחקנית הטובה ביותר. הסדרה, ששודרה ב”כאן 11″ בחודש ינואר האחרון, מגוללת את סיפורו של מורה לאזרחות שנקלע לוויכוח פוליטי עם תלמידה, בהשראת הסיפור האמיתי של המורה אדם ורטה שאיבד את מקום עבודתו בעקבות הוויכוח.

בעקבות התבטאות התלמידה, ניתן לראות את כדור השלג המתגלגל למקומות אישיים, וילכו עד הסוף עם האמת שלהם. האתר של Pashut אינו מעלה, משדר או מזרים תוכן כלשהו באתר – תוכן זה זמין באינטרנט ומוצגים מאתרים כגון Dailymotion ו- YouTube. הצטרפו לערוץ הטלגרם כדי להתעדכן מתי הפרק עולה (לחץ עלי).

עלומים פרק 3

למרות קווי העלילה הדומים, “שעת אפס” של הסופרת דקלה קידר מתמקדת דווקא ב’איך’ ולא ב’מה’. עם רקע מגוון, הספיקה כבר קידר לשחרר רבי מכר לנוער (“שלומצי כותבת יומן” ו”משהו פשוט מסובך”), לכתוב תסריטים לסדרות רבות, ופרט האינפורמציה שאותי הכי עניין הוא כתיבת הקריינות של שי אביבי לסדרת הקאלט “בואו לאכול איתי”. כך, יוצרת קידר תסריט אמין במיוחד כשהיא מדברת באופן שוטף את שפתם של התיכוניסטים, ובה בעת מצליחה להעביר גם את הדינמיקות העדינות של מערכות היחסים הכושלות של המבוגרים האחראיים. על אף שכותבת הסדרה, דקלה קידר, בחרה לעסוק בסיטואציה ספציפית למדי, נראה כי “שעת אפס” היא מעבר לעוד שיחה על גזענות או אהבת אדם, היא השיעור שמעולם לא לימדו אותנו. אחרי שצפיתי בפרק נאלמתי לשנייה, בהחלט הרבה לעכל.

מי שהתבלבל לחשוב שזוהי סדרה על מוסר יבין מהר מאוד שזו סדרה על בני אדם, על דחפים, על ערך מול הפסד ועל כמה כואב זה להתבגר. ב -1 במרץ 2013, הסדרה בוטלה והוסרה מלוח זמני השידור שלה על ידי ABC בשל דירוגים נמוכים. הפרקים הנותרים אשר הופקו, שודרו רק בקיץ באותה שנה בחודשים יוני-אוגוסט. הסדרה עלתה לשידור שבועי ב-10 בינואר 2022 בכאן 11, והיא בת 6 פרקים. אסי (לב לייב לוין) – תלמיד בכיתה של ליאן ומושא אהבתה.

הסדרה הישראלית “שעת אפס” זכתה בפסטיבל סדרות בקאן

בפרס השחקן הטוב ביותר עבור תפקידו ב”נחמה”, אותה גם יצר. חשיפת הפן האנושי, החולשות והפחדים שמסתתרים מאחורי החלוק הלבן. הסדרה קיבלה בפרק הראשון רייטינג של 6.38 מיליון צופים בארצות הברית.

“מטורף, אנחנו כל כך מתרגשים פה”, אמרה לנדסמן, “אנחנו לא מאמינים שזה קרה. אנחנו מרגישים שדמיינו וזה עוד מעט התנפץ, אבל זהו, זה קרה”. עדי אשכנזי מפציצה ב”רוקדים עם כוכבים” (קשת 12). הסכתיםמכוריםסיפור ביוםחיות כיסשיר אחדהמעבדההיסטוריה לילדיםזינוק לאתמול | כאן ארכיוןעוד…

שעת אפס 👨*🏫 – סדרה חדשה | פרק 1 – השיעור

חוץ משני הגיבורים אפשר לראות על המסך שורה של שחקנים מצוינים, ביניהם עלמה זק, עירית קפלן, דביר בנדק, לב לייב לוין ואמיר בנאי (הבן של אורנה בנאי, בתפקיד דרמטי ראשון). יש משהו קצת משונה בסדרה החדשה של כאן 11, “שעת אפס”. היא מתארת מקרה נפיץ ורווי יצרים, מתרחשים בה אירועים הרי גורל, יש מערכות יחסים שהולכות ונבנות או הולכות ודועכות – ובכל זאת, אחרי שלושת הפרקים שנשלחו לביקורת, נדמה שכלום לא באמת מתקדם. ליתר דיוק, נדמה שאנחנו צופים בסדרה שמעל הכל היא פולמוס פוליטי, שיעור אזרחות שיצא משליטה – בדיוק מה שהסדרה היא בבסיסה.

באפריל 2022 זכתה הסדרה בפרס הסדרה הטובה ביותר בפסטיבל הסדרות הבינלאומי Canneseries. הערב (רביעי) נערך טקס הפרסים שחותם את פסטיבל הסדרות הבינלאומי של קאן, והסדרה “שעת אפס” של כאן, תאגיד השידור הישראלי, זכתה בפרס הסדרה הטובה ביותר בתחרות הבינלאומית. זכתה בפרס הסדרה הטובה ביותר בפסטיבל הסדרות הבינלאומי Canneseries שנערך בקאן. בנוסף, השחקנית מיה לנדסמן זכתה בפרס השחקנית הטובה ביותר על משחקה בסדרה. ליאן זרחי (מיה לנדסמן) היא תלמידה בבית הספר “אופקי חינוך” בניהולו של זאב (דביר בנדק). היא איננה מצליחה להתבטא כהלכה בשיעור לשון ומתחצפת למורה.

טעינה שעת אפס פרק 7 לצפייה ישירה

כך שהקו ש”שעת אפס” מנסה ללכת עליו לא פשוט, והיא לא פעם מתקשה לשאת את כובד המשקל של הדיון, אבל למרות ההסתייגויות, בשום שלב הסדרה לא משעממת. אולי בזכות היתרונות שלעיל, ובפרט התחושה שמשהו גדול הולך לקרות; ואולי כי כמו במקרים של עימותים פוליטיים משולהבים בטלוויזיה, גם במקרה הזה קשה להסיט את המבט. בן-דוד, המוכר בעיקר מתפקידי כוחות ביטחון למיניהם (“פאודה”, “מנאייכ”), מפגין כאן צד אחר ושונה בתכלית שקורא תיגר גם על התדמית שלו עצמו וגם על התדמית של מורים שמאלנים. אל קידר חובר הבמאי איתן צור, אשר זכור היטב מ”בטיפול”, “החמישייה הקאמרית” ו”הבורגנים”. בניגוד לטקסטים הקודמים אותם ביים, “שעת אפס” מתמחה בהתקדמות בקצב לא מעצבן (דבר חריג בימים אלו). הדיאלוגים אמינים והאינטריגות מוכרות, אפילו הניואנסים התיכוניים שחסרו כל כך בתוכניות כמו “בלאקספייס” נכונים פתאום (כי מי לא ישב על הרצפה בזמן שמנהל בית הספר חופר במערכת הגברה סוג ג’, ומי לא בכתה בשירותים בגלל מורה?).

  • התוצרת הישראלית משתתפת בקביעות בפסטיבל קאן סירייס, ואף הניבה פרסים בשנים קודמות.
  • אסי (לב לייב לוין, “בלקספייס”), הנער שליאן דלוקה עליו ומצדד בה בקולניות בשיעור הנפיץ, וגם לאחר מכן, עושה זאת בשל חוויה אישית קשה.
  • הסדרה, ששודרה ב”כאן 11″ בחודש ינואר האחרון, מגוללת את סיפורו של מורה לאזרחות שנקלע לוויכוח פוליטי עם תלמידה, בהשראת הסיפור האמיתי של המורה אדם ורטה שאיבד את מקום עבודתו בעקבות הוויכוח.
  • פרק הסיום, שסגר את הסאגה עם איזון סביר בין קלישאתיות לנפיצות, גרם לכל הסדרה להרגיש כמו דרמת נעורים, לא כמו מותחן חברתי.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן