סדרות ברשת
חיפוש
סדרות ברשת » סדרות וסרטים » שחקני הארי פוטר

שחקני הארי פוטר

אלבוס דמבלדור והארי רקחים תוכנית להשמיד את וולדמורט ובזמן שהארי מגיע לרשותו של ספר עם הכיתוב – “זה נחלתו של נסיך חצוי הדם”. דראקו מאלפוי, אנטגוניסט של הארי פוטר לא מצליח לבצע הוראה של האדון האפל ודמבלדור משכנע את הוראס סלוגורן להיות פרופסור בבית הספר. בשנה השישית המתוארת בספר הארי פוטר והנסיך חצוי־הדם נמצאת המלחמה בין וולדמורט ותומכיו לבין שאר קהילת הקוסמים בעיצומה. הארי ודמבלדור יוצאים לחקור את עברו של וולדמורט כדי לגלות את נקודות התורפה שלו. במקביל, הארי צריך להתמודד עם לימודי כשיפומטרי בשיקויים, הארי לא מי יודע מה בשיקויים ונעזר בישות מסתורי ששמה “הנסיך חצוי הדם”.

כן, אולי, זה יהיה פזיז לטעון כי הבחירה של השחקנים “Pottterians” מילא תפקיד חשוב בהצלחת הפרויקט כולו. כמובן, המשימה העיקרית היתה לבחור שחקנים לתפקיד הגיבורים של הסרט – הארי פוטר, רון וויזלי והרמיוני גריינג’ר. בחלק השני של הקרב התמודד וולדמורט מול מינרווה מקגונגל, קינגסלי שאקלבולט והוראס סלגהורן, והצליח להדוף את המתקפה שלהם. וולדמורט לא הקשיב לאזהרתו של הארי, ומטיל עליו פעם נוספת את הקללה ההורגת בזמן שזה מטיל את כישוף הפריקה מנשק בשרביטו של מאלפוי.

סיכום סדרת סרטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

המסדר מורכב בעיקר ממורי הוגוורטס, איתם גם עין הזעם ולופין, והילאים לשעבר ממשרד הקסמים, שמרגלים לטובת המסדר. הארי מוטרד על ידי סיוטים הנראים כאמיתיים במקביל למינויה של פרופסור דולורס אמברידג’ (אימלדה סטונטון), נציגתו של שר הקסמים קורנליוס פאדג’ (רוברט הארדי), לתפקיד המורה להתגוננות מפני כוחות האופל. אמברידג’ עושה כל שביכולתה לאורך הסרט כדי למרר את חייהם של הארי ושל חבריו.

וכאן נכנס לתמונה שיימוס פיניגן, הדמות האירית היחידה ב”הארי פוטר”, שמוצג בתור אתנחתא קומית שרוב מה שהוא עושה זה… לפוצץ דברים. הלנה בונהאם קרטר גילמה את אחת הדמויות הכי יוצאות דופן ב”הארי פוטר”, את אוכלת המוות המשוגעת בלאטריקס לסטריינג’. ואמנם על פי התסריט, הארי פוטר התחתן בסופו של דבר עם ג’יני וויזלי, אך דניאל רדקליף עצמו חשף שהוא נמשך דווקא לבונהאם קרטר. “אנשים נוטים לשכוח מה היא עברה ובאיזה חן היא התמודדה עם זה”, טען טום פלטון (דראקו מאלפוי) על אמה ווטסון.

הארי פוטר שחקנים

היימן שכנע את הוריו של רדקליף לאפשר לו להיבחן לתפקיד הארי פוטר. היימן ציין בריאיון ללוס אנג’לס טיימס כי “מבחן הבמה ההיסטורי” הזה יצא לאור כבונוס במהדורת DVD של אחד מהסרטים הבאים, ולבסוף הצילום הוסף למהדורת ה-DVD של הסרט הראשון שיצאה לאור ב-2009. הרט שיחק בסרטי הארי פוטר את גאריק אוליבנדר, בעל חנות השרביטים ממנו תלמידי הוגוורטס רכשו את שרביטי הקסמים שלהם. הוא נפטר ממש לאחרונה, ב-25 בינואר, מאותה מחלה שלקחה את אלן ריקמן – סרטן הלבלב. הוא היה שחקן מוערך ששיחק בסרטים רבים, ביניהם “אני, קלאודיוס”, “ונדטה”, “דוגוויל” ו”אינדיאנה ג’ונס וממלכת גולגולת הבדולח”. דניאל ג’ייקוב רדקליף משחק בכל הסרטים בתור הארי פוטר, הדמות הראשית בסדרת הספרים והסרטים, הוא יהודי במקור.

טום רידל האב, נטש את אימו באמצע ההיריון, לאחר שזו הפסיקה לתת לו את שיקוי האהבה, באמונה שהוא כבר אוהב אותה בזכות עצמה, או שלפחות יישאר איתה למען ילדם. מרופי טעתה, וכשגילתה לטום האב את עובדת היותה מכשפה, הוא נטש אותה וחזר להתגורר בבית הוריו בטענה שהיא “רימתה אותו”. מרופי מתה זמן קצר לאחר הלידה, והשאירה את טום הצעיר לגדול בבית יתומים מוגלגי. לפני מותה ציוותה לקרוא לבנה טום על שם אביו, וואנדרולו (או מארבולו, בגרסה האנגלית) על שם אביה שלה ואמרה את שם משפחתו – רידל. סיפור הארי פוטר קיים כחלק מיקום שנקרא פוטרברס, והוא הצית סיפורי סרטים אחרים כמו חיות פנטסטיות והיכן למצוא אותן אשר נקבע לפני אירועי ה- הארי פוטר סדרה. לכל אורך הסרט הראשון, הארי פוטר לא מבצע באופן מכוון אפילו קסם אחד בעזרת השרביט שרכש מאוליבנדר.

דברים חנוניים שתמיד היו ותמיד יישארו לא מגניבים

קלובס קיבל עזרה מרולינג, שנתנה לו לעיתים חופש יצירתי רב. רולינג ביקשה מקלובס להיות נאמן לספרים, ובכך לאפשר לעלילה ולנימה של כל סרט להתאים לאלו של הספר המקביל, תוך ביצוע השינויים המתחייבים מהשימוש במדיה קולנועית, וכן מגבלות הזמן והתקציב. חמישה סרטי פריקוול של הסדרה עתידים לצאת, אשר עלילתם מתרחשת 70 שנה לפני תקופת העלילה של הארי פוטר. הראשון מביניהם, חיות הפלא והיכן למצוא אותן, יצא לאקרנים ב-18 בנובמבר 2016.

ואי אפשר לשכוח את המורה לשיקויים פרופסור סוורוס סנייפ, שהפך, למרבה הצער, נפטר כעת, אלן ריקמן (קולו של הגרסה הרוסית Alekseya Ryazantseva). רמת המשחק שלו הוא מוערך לא רק את הקהל, אך מבקרי קולנוע רבים, ואת תפקידו של פרופסור נתן לו סיבוב גדול עוד יותר של אהבה הפופולריות הצופה. מורה ההשתנות, פרופסור מקגונגל (קול – לודמילה איליינה), הפך לאחת השחקניות המפורסמות ביותר של Meggi סמית. זה היה מינרווה מקגונגל, יחד עם פרופסור דמבלדור עזב הארי דודה קטנה.

איומים קיומיים על האנושות מעשה ידי האדם

וזה התפקיד של הרמיוני “הארי פוטר ואבן החכמים” (שחקנים, אגב, השתתפו צילומים בהנאה רבה) הפך קטלני באמת בשבילה. מטרתו העיקרית של וולדמורט בספר זה הייתה לבצע התנקשות על אדמות הוגוורטס, ולתקוף את דמבלדור עצמו. תוכנית זו בוצעה באמצעות דראקו מאלפוי, שהצליח למצוא דרך לעקוף את ההגנות הקסומות המוגברות שהופעלו מסביב לאדמות הטירה. אוכלי המוות הצליחו לחדור להוגוורטס, פצחו בקרב עם אנשי מסדר עוף החול וכיתרו את דמבלדור.

בתחילת פרסום הסדרה, “הארי פוטר” קיבל ביקורות חיוביות רבות, מה שתרם להפיכתו להצלחה מסחררת. בסופם של כמעט כל הספרים נערכת שיחת סיכום בין דמבלדור להארי, ובה מסביר דמבלדור את כל הדברים שנשארו פתוחים בספר. היוצאים מן הכלל הוא הספר השישי, שכן בסופו דמבלדור נרצח (ולמרות זאת, בספר השביעי הוא שב ומסכם).

מורי בית ספר הוגוורטס

הסרט השלישי בסדרה, “הארי פוטר והאסיר מאזקבאן”, בבימויו של אלפונסו קוארון, הניב את ההכנסות הנמוכות ביותר. דייוויד היימן הפיק את כל סרטי הסדרה באמצעות חברת Heyday Films שבבעלותו, ואילו דייוויד בארון הצטרף לסדרה כמפיק בפועל החל מהסרט הרביעי, ומונה למפיק בשלושת הסרטים האחרונים. כריס קולומבוס היה אחד מהמפיקים בפועל של שני הסרטים הראשונים לצידם של מארק רדקליף ומייקל ברנתן, והחל מהסרט השלישי שימש כמפיק לצדם של היימן ורדקליף. ג’יי קיי רולינג, מחברת הספרים, נתבקשה לשמש מפיקה בסרט הרביעי, אך סירבה. היא כן שימשה כמפיקה בשני החלקים של הסרט השביעי.

המפיקים, שלא היו מוכנים לוותר על הכוכבים שלהם, הפעילו עליה לחץ להישאר עד שלבסוף הצליחו לשכנע אותה. לאחרונה סיפרה ווטסון שההחלטה לא הייתה בהכרח טובה בשבילה ושעשתה את זה בלב כבד. אף שבראיונות רבים, השחקנים הצעירים של “הארי פוטר” תיארו את הצילומים כמשפחה אחת גדולה וכחוויה מאוד חיובית, עושה רושם שמאחורי הקלעים, לא הכול היה מושלם עבור השחקנים הצעירים. לאחרונה, צופים רבים טענו שמסתתרים ב”הארי פוטר” גם מסרים אנטישמיים. לטענתם, הגובלינים, שמוצגים בתור יצורים כעורים, נמוכים, עם אפים גדולים ומלווים באזהרות שהם מתוחכמים ושאסור לסמוך עליהם, הם מקבילים ביקום של “הארי פוטר” ליהודים.

הארי פוטר

עובדה ראויה לציון היא שמעל 700 איש עבדו על הפקת כל 8 הסרטים. נכון לשנת 2015 סדרת סרטי “הארי פוטר” נמצאת במקום השני מבחינת הכנסות בהיסטוריה של הקולנוע, כששמונת הסרטים מכניסים לה למעלה משבעה וחצי מיליארד דולר ברחבי העולם. סכום זה גבוה במידה רבה מהסכומים שהכניסו סדרות “ג’יימס בונד” ו”מלחמות הכוכבים” אם לא מתחשבים באינפלציה.

עם זאת, בשנת 2002, שחקן מבוגר מת, מוחלף על ידי השחקן האירי מייקל גמבון, אשר שינה באופן קיצוני את הדימוי של הזקן, אשר היה הפתעה לא נעימה עבור אוהדים של הסרט הזה. בסרט הראשון הוא הופיע בתור פנים על הצד האחורי של ראשו של קוויריניוס קווירל, כאשר אפקט זה מבוצע באמצעות מחשב. איאן הרט, השחקן שגילם את קווירל באותו סרט, דיבב את וולדמורט והפנים שלו היו הבסיס לאנימציה. הוא הופיע גם בסצנה ביער האסור שליד הוגוורטס, בה הוא נראה מוצץ דם של חד קרן.

תגובות לסדרת הספרים

סדרת ספרי “הארי פוטר” הייתה בסיס למספר מחלוקות משפטיות מאז יציאתו לאור של הספר הראשון בשלהי שנות ה-90. הפופולריות הגדולה והזמן שמעריצי הסדרה נדרשו להמתין עד ליציאת כל ספר הובילו למקרים רבים שבהם נוצרו ספרי המשך ועבודות נגזרות לא רשמיות, ונעשו מאמצים רבים על מנת להגביל או לאסור לחלוטין את הפצתם. היבט נוסף של המחלוקת המשפטיות סביב הסדרה נגע למאמציהם של רולינג ושל המוציאים לאור מטעמה לאסור לחלוטין על קריאת הספרים לפני תאריך היציאה הרשמי שלהם, שנתקלו לעיתים בביקורת נוקבת ותוארו כבלתי הוגנים או ראויים.

בשנות הלימודים השלישית שלו, הארי, רון,והרמיוני מברכת על מורה חדש, פרופסור R.J. לופין שהפכה למורה שלהם לאחד השיעורים החשובים בהוגוורטס, ההגנה נגד האמנויות האפלות. סיריוס בלאק, רוצח מורשע בורח מבית הסוהר אזקבאן והדמנטורים מאזקבאן נשלחים על ידי משרד הקסמים כדי להגן על הוגוורטס. הארי פוטר ממשיך ללמוד על עברו הכולל את יחסיו עם האסיר הנמלט.

איך המשחק של הארי פוטר יהיה ייחודי לשחקני ה-PS5?

מבין שמונה סרטים, כריס קולומבוס ביים את שני הראשונים, הארי פוטר ואבן החכמים ו הארי פוטר וחדר הסודות. אלפונסו קוארון ביים הארי פוטר והאסיר מאזקבאן ואילו מייק ניואל ביים הארי פוטר וגביע האש. לבסוף, דייוויד ייטס ביים את ארבעת הסרטים האחרונים בסדרה, הארי פוטר ומסדר עוף החול, הנסיך חצוי הדם, אוצרות המוות חלק 1 ו חלק 2. בעוד שבסדרת הסרטים היו במאים מרובים, כל שמונת הסרטים הופקו על ידי דייוויד היימן.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן