סדרות ברשת
חיפוש
סדרות ברשת » סדרות וסרטים » קוסם סולטאן ויוה

קוסם סולטאן ויוה

העיר מילאן שבאוהיו מוטרדת ע”י סדרת שיחות טלפון בהן הקורבנות מדברים עם מישהו קרוב אליהם שמת, מה שגורם להם להתאבד. כשדין וסם חוקרים, דין מקבל שיחה מג’ון, מה שגורם למריבה בין האחים. סוכן הFBI הנדריקסון סוף סוף לוכד את סאם ודין, אבל נתקע באמצע כאשר עדר שדים מתנחלת בכלא על מנת להשמיד את האחים. בלה מפריעה לסם ודין שוב כאשר הם חוקרים מספר קורבנות שטבעו אף על פי שלא היו קרובים למים בכלל. הם מגיעים למסקנה מפחידה שכל הקורבנות ראו ספינת רפאים מיד לפני מותם. הם אומרים לבלה להתרחק, אבל היא לא מוכנה לעזוב, כיוון שמישהו משלם לה הרבה כדי לפתור את אותו המקרה שדין וסם חוקרים. סאם ודין מגלים שקבוצה של רוחות רוצחת את הצוות של סרט אימה.

נקודת האור היחידה בחייו היא אנסטסיה, שבה הוא מאוהב מאז ראה דיוקן שלה. אמו, סאפייה סולטן, ששולטת ביד רמה בארמון, רוצה לעודד ולשמח את בנה, ומביאה לו את אנסטסיה היפה כמתנה. במאבק כוחות זה תכננה קסם להדיח את מהמט ולהחליפו בנכד צעיר אחר.

לא הייתה אפשרות לעבד את בקשתך

ב-1 בינואר 2017, התרחש פיגוע ירי במועדון לילה ,בו נרצחו לפחות 35 בני אדם. הוא פסק באופן זמני לאחר שהביזנטים העלו לבאיזיט מס כבד, אך לבסוף נאלץ השולטן להפסיק את המצור באופן חד-צדדי, בעקבות פלישתו של טימור לנג לאנטוליה בשנת 1400. בקיץ 1402 נחל באיזיט תבוסה מוחצת בקרב אנקרה ונפל בשבי.

סאם ודין יוצאים למיזור כדי לחקור אודות רכב גדול שהרג את אביה של חברתו לשעבר של דין וממשיך להרוג אנשים נוספים. רבקה מספרת שבלתי אפשרי שזאק ביצע את הרצח, משום שהיה איתה באותו הזמן, אך כל הראיות מראות שזאק אכן ביצע את הרצח. סאם ודין מבינים שלא יכול להיות שזאק היה בשני מקומות באותו הזמן, ויוצאים לגלות מי באמת אשם. סאם ודין מתחזים לשומרי יערות ויוצאים לעזור לאח ואחות שאחיהם נעלם ביער לפני מספר ימים. מתברר שכל כמה שנים אנשים שמטיילים באותו יער נעלמים. הסידרה “קוסם” הולכת קדימה בציר הזמן ההיסטורי, ממש לא אחורה.

סדרות ויוה לצפייה ישירה עם תרגום מובנה

בקרב שהתרחש ב־25 בספטמבר סבלו העות’מנים אבדות כבדות מהצבא הצלבני, אך הצלבנים נטשו לבסוף את שדה הקרב. ‘הסולטן’ מגוללת את סיפורו של סולימאן הצעיר שהוביל את האימפריה העותומנית בראשיתה. לאחר שמג הודיעה לסאם ולדין שג’ון נתפס ושאם יביאו לה את הקולט הוא ישוחרר, האחים יצאו לבקר את אחד החברים של ג’ון כדי שיסביר להם על מלכודת השטן וכיצד ניתן ללכוד שד. בסופו של דבר האחים גילו שמג היא לא בדיוק מה שהם חשבו. בזמן שסאם ודין צדו מפלצת מסוכנת, דין התחשמל וליבו נפגע קשה.

כהאסקי סולטאן לאהמט, קסם נחשבה לפילגש המועדפת עליו וילדה את רוב ילדיו. במשך זמנה כהאסקי סולטאן היא קיבלה 1,000 אקצ’ה ביום. כאמן של מספר נסיכות הייתה לה הזכות למצוא להן שידוך, דבר ששימש גם ככלי פוליטי.

הסולטן: פרק 84

לדברי אחד ההיסטוריונים, ההדחה הזו קשורה יותר להדחת כלתה השאפתנית בכזו שיהיה אפשר לשלוט עליה ביתר קלות. התכנית לא צלחה מכיוון שמליקה האטון, אחת מהמשרתות של קסם, דיווחה לטורהאן שקסם מתכננת להדיח את מהמט ולהחליפו בנכד אחר בעל אם צנועה יותר. בין אם טורהאן נתנה את הפקודה ובין אם לא, קסם סולטאן נרצחה שלוש שנים לאחר שהפכה לעוצרת של נכדה הצעיר.

בימים ההם, כשהתפרצו הכבלים לחיינו, שידר הערוץ הזכור לטוב “אגו” תוכניות שבהן נערות נאות חלקו עם הצופים, אגב הסמקה ועפעוף עיניים ביישני, את מיקום הנקודות רבות הגירוי בגופן. בבוקר יום שלישי ה-29 במאי 1453, החלה התקפה מכרעת של העות’מנים, בסיוע הרעשה ארטילרית כבדה, מלווה בגלי חיילים המתפרצים פנימה לחומה. הקיסר הביזנטי קונסטנטין ה-11 נלחם בעוז עד לרגע האחרון, אך נהרג בקרב (גופתו לא נמצאה מעולם ויש המאמינים שיחזור ויחזיר לנוצרים את העיר !!). 85,000 החיילים העות’מניים הכריעו את 7,000 מגיניה של העיר וכבשו אותה.

עונה שנייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כאשר לסאם יש סיוט נוסף, אך הפעם מופיע ביתם הישן, בו אימם מתה, הוא בטוח שמשהו רע הולך להתרחש במקום והאחים יוצאים לחקור. הם מגלים שהבית שופץ ושמשפחה חדשה עברה אליו, אותה סאם מזהה מהסיוט. המשפחה אכן מרגישה שמשהו רע מתרחש בבית הזה, והאחים חושבים שאולי זה אותו יצור שהרג את אימם. כשהאחים מגיעים לעיירה לה שייך האגם, הם מתיידדים עם ילד שאביו היה אחד מהקורבנות. אותו ילד נותן להם רמזים, ובמהרה הם מגיעים למסקנה שהאגם רדוף על ידי רוח רפאים עצבנית.

ההסכם היה מכה קשה לאימפריה העות’מאנית ולעומד בראשה באותה עת – השולטאן עבדול חמיד הראשון. ראשית ויתרה האימפריה בהסכם, על שליטתה הכלכלית בים השחור שנחשב מאז ימי מחמת השני ל”אגם עות’מאני”. המונופול על הים השחור היה אחת מהכנסותיו של האוצר האימפריאלי. כמו כן חצי האי קרים, היה ידוע בלוחמיו המעולים שגויסו לצבא העות’מאני בשיטת ה”דוושירמה”. בנוסף נאלצה האימפריה לראשונה להסכים להתערבות של מעצמה אירופית בתוך שטחה ובתוך אוכלוסייתה (אוכלוסיית הנוצרים האורתודוקסים).

ולידה סולטאן ועוצרת[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלטונו המוחלט החל בסביבות 1632, כאשר לקח את הסמכות וביסס מחדש את עליונותו של הסולטאן. קוסם חזרה לשלטון כשבנה עלה לכס המלוכה ב-10 בספטמבר 1623 כמוראט הרביעי. מכיוון שבנה היה קטין, היא מונתה לא רק לולידה סולטאן אלא גם לעוצרת רשמית, מהמלכת בנה ב-10 בספטמבר 1623 ועד 18 במאי 1632. במהלך מרבית תקופת שלטונו של מוראט הרביעי, היא למעשה שלטה דרכו וניהלה בפועל את האימפריה, והשתתפה בישיבות הדיוואן (הקבינט) מאחורי וילון, גם אחרי 1632, לאחר שכבר לא הייתה עוצרת. היא נקנתה על ידי שליט בוסניה באימפריה העות’מאנית ונשלחה, בגיל 15, להרמון הסולטאן. לאחר שהתאסלמה, שמה שונה למאהפייקר (“פני ירח”, כלומר, יפה בפרסית), ולאחר מכן לשם קסם על ידי אהמט הראשון, שמשמעותו “ראש העדר”, כביטוי ליכולת ההנהגה והאינטליגנציה הפוליטית של קסם.

  • בסדרה מככבים ברן סאאת (‘אהבה אסורה’), אקין קוץ’ והוליה אבשאר.
  • ברן סאאת, האימפריה העות’מאנית, הסולטאן, טלנובלה תורכית, סדרות טורקיות, קוסם סולטאן, קוסם סולטאן ערוץ ויוה, קוסם.
  • הווזיר הגדול שלו, איברהים פאשה (Pargalı İbrahim Paşa), היה ממוצא ונצייני, שאף הוא החל את דרכו כעבד, והיה ידידו מנוער של סוליימן וניהל את ענייני הממלכה בכישרון רב.
  • כעבור זמן קצר התאסלם והחליף את שמו הפרטי מיוסף לסינאן.

אויב ותיק של האחים ווינצ’סטר חוזר כאשר שודדי בנק ללא עבר פלילי מתאבדים לאחר מעשי השוד. מצד שני ההסטוריה זוכרת גם להזכיר את יחסה והצלת היהודים מידי האירופאים והספרדים , ופתחה שעריה והרשתה ליהודים להתפתח תחת שלטונה. ברור שקנאה גורמת לירידה בתמיכה אך בעיקרון מה טוב יחסה של תורכיה ללפני דורות במאות הקודמות. וזה מוביל אותי להבין את ראשו של אדרואן השליט העכשוי בתורקיה. גומוש מחכה בסבלנות שמחמט, שאהבה אותו כל חייה, יחזיר לה אהבה, אך הוא איבד את אהובתו בתאונה איומה ומואס בחייו. יום אחד, דרכיה של גולרו ושל עומר הקימאולו, חברה לשעבר של גולפם, מצטלבים.

מוראט הרביעי

סיפורן של שתי אחיות שגרות באיסטנבול ולמרות שהן אחיות הן שונות האחת מהשניה לחלוטין. כל הטלנובלות הנחשקות מכל העולם לצפייה ישירה בחינם. טלנובלות מארגנטינה, טלנובלות מברזיל, טלנובלות מספרד, טלנובלות מטורקיה וטלנובלות מקוריאה. כל מה שמתרחש בעולם הטלנובלות נמצא במרחק הקלקה, כולל מידע על כל מה שמשודר בערוצים של ויוה ושל ויוה פלוס.

דין מנסה לגרום לסם לחגוג את חג המולד כמו שהם חגגו פעם אבל סם לא רוצה לקבל את העובדה שזה יכול להיות החג האחרון שהם יבלו יחד. האחים לוכדים ערפדית בשם לוסי, שאין לה מושג איך היא הפכה לכזו, מה שמוביל אותם לדיקסון, ערפד יותר מדי נדיב. דין מותקף ע”י שד חיז’יון ומוצא את עצמו במציאות חדשה בה אמו עדיין חיה והמפתח להכל נמצא בידי אישה מסתורית.

פרקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר מות בעלה, היא מתגוררת בבית קטן עם שתי בנותיה וחלומותיה הכושלים. פזילט, שגידלה את בנותיה בקושי, נחושה להגשים את חלומותיה באמצעותן. זיינפ היא ילדה יפייפייה ותמימה שמתחילה לעבוד ביחד עם אליהן, איש עסקים צעיר ושחצן שלא נמנע מלפגוע באנשים. החל מיומה הראשון בחברה, הם מתחילים להילחם האחד בשני ואליהן מתחיל לפתח רגשות כלפיה. יעקב שקולניק, “סינן, בונה תור הזהב של העות’מנים, מטרופוליס, חורף 98-99, עמ’ 46-50.

מעשה הפיתוי מצליח והסולטן מתחתן איתה והיא הופכת לאשתו האהובה. כאן נכנסת לפעולה אשתו לשעבר של הסולטן, אם בנו מוסטפא. בפרק הפותח את העונה, דין וסאם מחזקים את עצמם לאפשרות של מלחמה אפוקליפטית, ומבינים שמוטלת עליהם משימה ענקית – לצוד את מאות השדים שברחו משער השטן. בובי מספר לאחים על משהו שהוא איתר בנברסקה – מה שמתברר להיות שבעה שדים שהם המימוש של שבעת החטאים הקטלנים.

מבצעי טלוויזיה

סאם ודין עוצרים בעיירה חדשה שעוד נמצאת בשלבי בניה, לאחר שהתרחשו בשטחה שני מקרי מוות מסתוריים. האחים עוצרים בביתו של סוכן המכירות, ומתיידדים עם בנו, מאט, שמתגלה בתור חובב חרקים. ברן סאאת, האימפריה העות’מאנית, הסולטאן, טלנובלה תורכית, סדרות טורקיות, קוסם סולטאן, קוסם סולטאן ערוץ ויוה, קוסם.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן