סדרות ברשת
חיפוש
סדרות ברשת » סדרות וסרטים » סרטים מומלצים מכל הזמנים

סרטים מומלצים מכל הזמנים

הסדרה מלאה בהומור מהרמה הגבוהה ביותר להכי רדודה, וזה מה שהופך אותה לכייפית לצפייה. הבנקאי אנדי דופריין בן ה-30 נכלא בכלא שושנק שם החל לרצות שני מאסרי עולם לאחר שהורשע ברצח אשתו ומאהבה. העלילה מתארת מעשי אלימות ואונס קשים, השנים הראשונות בכלא מתגלות כסיוט. בהמשך השנים אנדי משמש כיועץ מס של הסוהרים וזוכה להגנה, כבוד ואף כמורה בספריה שהחלה לשמש כמרכז השכלה עבור האסירים.

בנוסף, הסרט מציג נקודות מבט של דמויות נוספות על מצבו של בובי, ואת עולמו הפנימי העשיר. השחקן הצרפתי המוערך מתייה אמלריק (“קוואנטום של נחמה”) זכה לשבחים על גילומו של בובי. הסרט היה מועמד לארבעה פרסי אוסקר, וזכה בפרס הבמאי בפסטיבל קאן.

עולם הילדים

ריכזנו לכם בפוסט רשימה של סרטים ישראלים שאתם חייבים לצפות בהם אם עדיין לא עשיתם את זה עד היום. המגנום-אופוס של עזרא אדלמן נעשה כמיני-סדרה במסגרת רצועת “30 על 30” המהוללת של ESPN, אבל הופץ גם מסחרית על המסכים בארצות הברית וזכה באוסקר לסרט הטוב ביותר, כך שהוא נכלל גם כאן. כמשתמע משמו, הסרט עוסק באו.ג’יי סימפסון, כוכב הפוטבול שהפך לחשוד ברצח ואז לפושע מורשע. אך כמו “Hoop Dreams” ו”כשהיינו מלכים” שהוזכרו קודם לכן, גם זה לא דוקו על ספורט – אלא על החברה האמריקאית בכללותה, והבמאי משכיל להרכיב במיומנות מעוררת הערצה את הפאזל האדיר לפניו. התוצאה כל כך סוחפת, מחכימה ועוצרת נשימה, עד שמסיימים את הצפייה בה באותה מהירות שגיבורה היה רץ במגרשים.

סרט נוסף שלכאורה עוסק בספורט, אבל למעשה מדבר על הרבה יותר מכך. הדוקו זוכה האוסקר של ליאון גאסט מ-1996 מתאר על פניו את ההתרחשויות סביב הקרב המפורסם שנערך בקינשאסה ב-1974 בין מוחמד עלי לג’ורג’ פורמן, אבל עוסק למעשה בפוליטיקה של הזהויות, של הצבע ושל העסקים. אך עוד יותר מאשר העומק שיש בו, הפסקול המקפיץ והעשייה הקולנועית הנפלאה, “כשהיינו מלכים” הוא אחד מאותם סרטי דוקו שקושרים כתרים לראשם בזכות הדמויות שמעטרות אותו. הנשיא מובוטו והאמרגן דון קינג הם חלום רטוב של כל תסריטאי, ומעל כולם עומד מוחמד עלי, מן האייקונים הגדולים אי פעם, וכוכב כריזמטי שאין שני לו, עוקץ כפרפר ומרחף כדבורה היישר לתוך הפנתיאון הדוקומנטרי.

אין סרטים גדולים של במאיות? הנה 10 סרטי מופת

סדרת דרמה פשע אמריקאית המתרכזת בוולטר ווייט, מורה פשוט לכימיה, אשר אובחן כחולה סרטן וחייו משתנים מקצה לקצה. הוא מתחיל לחשוב איך יוכל לממן את טיפוליו הרפואיים וגם להשאיר מספיק כסף לעתיד משפחתו, וביחד עם תלמידו לשעבר, ג’סי, הוא מחליט להיכנס לעולם הפשע ולייצר את הקריסטל מת’ הכי טוב באזור. הפעם מדובר בבית מסוג אחר, סדרת דרמה פוליטית אמריקאית המהווה חידוש לסדרה בריטית בשם “זה”. הסדרה עוקבת אחר פוליטיקאי חסר גבולות בשם פרנסיס (פרנק) ג’יי אנדרווד. פרנק הוא חבר קונגרס, לאחר בחירת הנשיא פרנק מצפה לקבל קידום למזכיר המדינה,כשהנשיא בוחר במישהו אחר, פרנק מחליט לצאת למסע נקמה מלא בתככים פוליטים כדי להתקדם בעצמו בעולם הפוליטיקה. קאסה דה פאפל משתחלת בקלות לתוך קטגוריית סדרות מומלצות בשנים האחרונות.

“נאנוק איש הצפון” הוא ככל הנראה הסרט התיעודי הגדול הראשון, וזה שחשף כי לקולנוע הדוקומנטרי יש יכולת, ואולי גם שליחות, לקרב אלינו מקומות רחוקים. המחלוקת סביב השקרים והמניפולציות בעשייתו חשפו עד כמה אמת היא מושג שברירי ויחסי בעולם הדוקו, וניסחו לראשונה את השאלות האתיות שימשיכו להעסיק אותו גם כיום. סיפורה של ליידי גורת כלבים מבית טוב והיחפן- כלב רחוב. בהמשך לזוג נולד תינוק וליידי מנסה להתקרב אליו אך הדודה שרה שאינה אוהבת כלבים מרחיקה אותה.

טריילר אהבה בשחקים: מאווריק

סרט מ-1978 שפירסם את ארול מוריס והפך אותו לאחד מחשובי יוצרי הדוקו בימינו – הוא ישוב למצעד עם עוד תוצר אחד, והיה יכול לככב בו גם עם שניים או שלושה, לו רק היה מקום. “Gates of Heaven” הציג את הגישה של הקולנוען המהולל, המתבססת בלעדית על דברי המרואיינים בלי להוסיף קריינות, ועשה זאת כדי להציג סיפור על בית קברות לחיות. בעצם, כפי שכתב רוג’ר איברט, מבכירי מבקרי הקולנוע האמריקאים – “זה סיפור על הרבה יותר מאשר בית קברות לחיות. יש כאן שכבות על גבי שכבות של קומדיה, פאתוס, אירוניה וטבע אנושי. צפיתי בסרט הזה שלושים פעם ועוד לא התקרבתי למצות אותו”.

  • בעולם קפוא, הציווליזציה היחידה ששורדת היא זאת שנמצאת על רכבת דוהרת.
  • בראש הרשימה עומד “צעצוע של סיפור” – אנימציית מחשב תלת מימדית מ-95′, מבית היוצר של דיסני ופיקסאר, על חבורת צעצועים פעלתנית בחדרו של הילד אנדי.
  • במקום לנצח או להפסיד, הוא מוצא את עצמו משחזר את מותו פעם אחר פעם בלופ אינסופי.
  • “Harlan County, USA” ראוי לציון גם בגלל הפסקול שלו, אוצר של שירי פולק מחאתיים שזכו כאן להנצחה.

לילה אחד הביע סבא ג’פטו משאלה שפינוקיו יהפוך לילד אמיתי, באותו לילה קיימה הפיה הכחולה את משאלתו, אך בכדי שפינוקיו יהיה באמת ילד אמיתי הוא צריך להוכיח כי הוא אכן יודע לסמוך על מצפונו ולהבדיל בין טוב ורע. אלאדין נער רחוב נתקל במנורת קסמים ומשחרר ממנה את השד ג’יני-שד שמגשים משאלות. אחת המשאלות של אלדין היא להפוך לנסיך כדי שיוכל להיות עם יסמין הנסיכה. בהמשך מנסה ג’אפר לקחת את המנורה לעצמו, ולא רק אותה גם את יסמין אהובתו של אלאדין. ביחד אלאדין יסמין וג’יני עוברים הרפתקאות על מרבד הקסמים ונלחמים בג’אפר הרשע. כבר הזכרנו כאן את ספיידרמן, אז הנה הוא שוב – טום הולנד שגילם את איש העכביש בסרט שובר הקופות, ינסה לשחזר את ההצלחה בסרט ” אנצ’רטד”.

תרבות – כתבות אחרונות

מאותו יום המלכה מנסה בכל מיני דרכים להרוג את שלגייה, לאחר ניסיון כושל של המלכה שלגייה מוצאת את עצמה ביער לבדה עד שמוצאת בית בו מתגוררים 7 גמדים, ומאז היא חיה יחד איתם. האם תצליח המלכה במשימתה להרוג את שלגייה והאם הנסיך יציל אותה? נערה אינדיאנית פוגשת את ג’ון-גבר לבן, בזמן שהוא ואנשיו נכנסים לשטח של שבטה כדי לחפש זהב. השניים מתאהבים אט אט אך שני העולמות השונים של השניים-שבטה של פוקהונטס ואנשיו של ג’ון מקשים על מימוש אהבתם.

בעיירה דמויות רובטיות אך אנושיות לגמרי שמטרתן לספק את חווית המשתמש הטובה ביותר לפי מה שהלקוח רוצה, הוא יכול לרצוח, לגנוב וכל מה שיעלה בראשו. משחקי הכס היא פנטזיה מצליחה המבוססת על סדרת הספרים “שיר של אש ושל קרח”. העלילה מתרחשת בעולמות בדיוניים שבהם 7 ממלכות שונות. בכל ממלכה תככים ובעיות משלה, וכולם רוצים להיות השולטים של שבעת הממלכות ומוכנים לעשות הכל, אבל הכל כדי להגיע לזה. בסדרה הרבה קרבות,דם, בגידות, סקס ואפילו יצורים בדיוניים. הסרט המצליח הזה מ-2001 מגולל את סיפורה של אמלי פולן, בחורה צרפתייה צעירה ותמימה.

סרטים מומלצים

בזכותו, גם שוחרי קולנוע שחיו בלה-לה-לנד של עולם הרוח ההומני הפנימו כי בשביל להבין את העולם, הם חייבים לגלות בקיאות במספרים ובכלכלה. סרטו התיעודי זוכה האוסקר של ג’יימס מארש מ-2008, המשחזר בצורה מסמרת שיער כיצד הלוליין הצרפתי פיליפ פטי מתח כבל בין שני מגדלי התאומים ב-1974, ואז הילך ביניהם כשהוא משתמש במוט בלבד. מעבר לעשייתו המיומנת, הסרט מתפקד גם כהנצחה של מה שהיו שמי הרקיע של ניו יורק לפני פיגועי ה-9/11. כמו כן, כמה שנים לאחר מכן ביים רוברט זמקיס גרסה עלילתית של הסיפור, והיא כשלה לגמרי – כישלון שהוכיח כי בקרב על היכולת לספר את הסיפור טוב יותר, סרטים תיעודיים מביסים את אלה העלילתיים. מייקל מור פעם שנייה, והפעם בסרטו מ-2002, כשהוא בשיאו ולפני שהתחיל מעט להמאיס את עצמו.

  • ״ואלס עם באשיר״, שזכה באינספור פרסים וקיבל כאמור מועמדות לסרט הזר הטוב ביותר, מתמקד בהלם קרב עמו מתמודד חייל לשעבר שנלחם במלחמת לבנון הראשונה.
  • הסרט, שהפך לפולחן, מציג את מסע הנקמה של בחורה צעירה באנשים שהתעללו בה בילדותה.
  • הסרט, בבימויו של לורן קאנטה, זכה בפרס דקל הזהב בפסטיבל קאן ונחשב לאחד מהסרטים הצרפתיים החברתיים האמינים והחזקים ביותר.

זהו סרט מופתי, שאמנם עוסק בסיפור קטן, אבל מציג תופעה גדולה עמה מתמודדות נשים רבות בישראל. דאנה איבגי מגלמת את זוהר – מש״קית דואר מרדנית שעוסקת כל היום בניסיון לשבור שיאים במשחק המחשב ״שולה המוקשים״. נלי תגר היא דפי – מש״קית נייר וגריסה שהחלום הגדול שלה הוא לעבור לבסיס הקריה. שני קליין מגלמת את רמה – קצינת שלישות שלא מצליחה להתמודד עם בעיות המוטיבציה של השתיים. שם הסרט אגב, מתייחס ליחסי האנוש הכושלים של הקצינה רמה.

עד סוף הלילה (

האחים כהן, שכבר פגשנו כאן מוקדם יותר עם סרטם “ארץ קשוחה”, ביימו באמצע שנות ה-90 גם את המותחן הנהדר הזה, שמתרחש על רקע הנופים הקפואים של מדינת מינסוטה שבצפון ארצות הברית. דעו כי הכתובית המופיעה בתחילת הסרט “מבוסס על סיפור אמיתי” – היא למעשה בדויה לחלוטין, והומצאה על ידי האחים כדי לתת נופך מסתורי עוד יותר לסרט המותח הזה. השפעתו של “מחפשים את שוגרמן” חרגה מגבולות הקולנוע, החזירה את המוזיקאי הנשכח לתודעה והפכה כמה משיריו לאורחים קבועים בפלייליסטים שונים. בשעה שהמוזיקה שלו עדיין חיה ונושמת, במאי הסרט שם קץ לחייו לפני חמש שנים, כשהוא בן 36 בלבד, והטרגדיה הזו העצימה עוד יותר את המטען הדרמטי של היצירה האמוציונלית מלכתחילה.

כשאהרון קשלס היה כוכב עולה בשמי הקולנוע הישראלי הוא הביא לנו להיטי אימה כמו “כלבת” ו-“מי מפחד מהזאב הרע”, אבל מסתבר… ומה עם “פני צלקת” של בריאן דה פלמה , “הטוב, הרע והמכוער” של סרג’יו לאונה ו”ביג לבובסקי” של ג’ואל ואיתן כהן ? האמנית הספרדית הזו לוקחת השראה רבה מיצירותיו של מ.

סרטים לצפייה ישירה מכל הזמנים

סרט חוויתי הישר מהג’ונגל שמציג מערכת יחסים קצת שונה בין חיות לבני אדם. סרט אגדה שובר קופות על נסיך שהפך לחיה בעקבות כישוף שהוטל עליו. בהמשך הוא פוגש את בל נערה כפרית יפהפייה שחיה איתו בטירה בעקבות משימה שלקחה על עצמה במטרה לשחרר את אביה שהיה כלוא ע”י החיה. לאט לאט בל והחיה מתקרבים ומתאהבים, והחיה אף מציל את חייה של בל. סרט עם שיעור לחיים שחובה לראות.

ב-2008 עוד לא פרצה המחאה החברתית, ודיונים על הון-שלטון ושחיתות ענק עוד לא היו מקובלים בתרבות ובתקשורת, שהעדיפה תוכניות כמו “בשידור חוקר”, עם תחקירים על דגי רקק כמו חומוסיות נטולות הגיינה. ואז, הגיע סרטו התיעודי של מיקי רוזנטל, שהיה כל כך לא מקובל בזמנו, עד שאף גוף שידור לא רצה בו, והוא זכה לחשיפה ציבורית רק בזכות אומץ לבו של אלון גרבוז, המנהל האגדי של סינמטק תל אביב. סרטו המצליח של דיסני על נמו הדג שהולך לאיבוד בתוך הים, נמו נכלא בדרך על ידי רופא שיניים שצלל באותו הזמן, כאשר הוא מכניס את נמו לתוך האקווריום שלו במרפאה והופך אותו לדג נוי. בינתיים אביו הדאגן ודוגי הדגה יוצאים לחפש אחריו כאשר בדרכם השניים נתקלים בהרבה הפתעות כמו כרישים, להקת מדוזות, צבי ים, ולווייתן ענק.

זיכיונות הסרטים המכניסים ביותר בכל הזמנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

סדרת סיטקום אמריקאית וסדרה מומלצת ביותר שזכתה בפרס “סדרת הקומדיה הטובה ביותר”. הסדרה מתמקדת בעיקר בחמישה חברים, כולם חנונים חכמים ומוצלחים עם חיים משעממים, אך הדברים משתנים כשפני היפייפיה עוברת לדירה שמולם והחיים שלך מקבלים תפנית מעניינת. לאחר ניסיון התנקשות בויטו קורליאונה, בנו הצעיר מייקל שהיה לוחם בחיל הנתחים ומאז ומתמיד נמנע להיות חלק מעולם הפשע המשפחתי, החל במסע נקמת דם אחר הרוצחים.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן