סדרות ברשת
חיפוש
סדרות ברשת » סדרות וסרטים » סדרות נוער ישראליות

סדרות נוער ישראליות

הסדרה בבימויו של עודד רז זכתה בפרסים רבים, ביניהם פרס סדרת השנה בטקס נבחרי הילדים. מה לא אמרו על הנזק שגורם לילדים השימוש ב”מסכים” – שם קטגורי הכולל בתוכו עולם ומלואו, מקונסולות משחק ועד סדרות של החינוכית, מצפייה ביוטיוברים בטלפון החכם ועד סרטי קולנוע? זו גם אחת החזיתות המבאסות שמאפיינות את דור ההורים הנוכחי, הראשון שנאלץ להתמודד באופן רציני ויומיומי עם סוגיית ה”זמן מסך”. אבל עם הזמן יותר ויותר מומחי הורות וחוקרים מדברים על חשיבות ההבחנה בין סוגים שונים של פעילויות שמתקיימות מול המסך.

כולנו רוצים לחנך את ילדינו בדרך שתועיל להם בעתיד, אך לעיתים אנחנו עושים טעויות שעלולות להזיק להם לטווח הארוך. צוות חוקרים החליט לבחון סוגיה זוגית בוערת והממצאים שעלו מפתיעים במיוחד! קראו את המחקר וגלו את כל האמת על מה שקורה אחרי שהזוגיות נגמרת.

הכי חדשים בבינג’

כמו כן מופיעים בסדרה קובי מימון (אבי זגורי), דניאל סבג (אבישי זגורי) נינט טייב בתפקיד שכנת המשפחה ואחרים. אם איכשהו לא ראיתם את הסדרה עד היום מוזמנים לצפות בפרק הראשון שלה כאן למטה. הסדרה מנסה להתמודד עם שאלות מורכבות בסגנון של האם ניתן לשנות את מסלול חייו של נער בסיכון שנולד למציאות של עוני, פשע וסמים. כמו שאתם בטח יכולים לתאר לעצמכם יש כאן קווים דומים לסדרה ‘בני אור’ בכל הנוגע לרקע הבעייתי של האוכלוסיה שמתוארת וההתעסקות שלהם בעולמות הפשע והסמים. בין השחקנים שמככבים בסדרה תזהו את יהודה לוי, שני כהן, יניב ביטון, אופק פסח, אמיר טסלר ועוד. רגע לפני שאתם מחפשים סדרות מתורגמות מחו”ל, אל תוותרו על הסדרות המומלצות הבאות, בעברית! ריכזנו בכתבה רשימה של 15 סדרות ישראליות מומלצות שכל אחד חייב לראות.

גם שאר הדמויות מעט מרחפות ביקום הזה, אף על פי שהן כבר בסוף שנות ה־30 או תחילת שנות ה־40 לחייהן ולא בגיל ההתבגרות. תחום הבריאות זכה לזינוק מאז תחילת הקורונה, אך חשוב גם להכיר את הפן היומיומי שלו כדי לשמור על בריאותנו. בקרוב מאוד נוכל לחסן את ילדינו בני ה-5-11 נגד קורונה, אך האם כדאי? הנה כמה שאלות ותשובות חשובות שכדאי שתקראו לפני שתבחרו האם לחסן את ילדיכם. ילדים שכל הזמן מפגינים אלימות או אדישות לסביבתם אולי סובלים מקשיי ויסות חושי. המטפלת המוסמכת הזאת תסביר לכם עוד על הבעיה וההתמודדות איתה…

“סליחה על השאלה ילדים” חוזרת בעונה חדשה לכאן חינוכית

במהלך העונות הצטרפו ללהקה גם דנה פרידר, ימית סול ויובל סגל. השמינייה משודרת גם היא לצופי HOT, גם כן בערוץ הילדים, ובקרוב תעלה העונה החמישית שלה. כוכביה הם עדי הימלבלוי, דון לני גבאי, ידידיה ויטל, הילי ילון, אבי קורניק, שירה וילנסקי, דני לשמן ולימור אטיאס. כולנו רוצים להנחיל בילדינו ביטחון עצמי לחיות את החיים כפי שהם מייעדים לעצמם, וכדי לעשות את זה, עליכם להפסיק להגיד להם את הדברים האלה… הרעיונות והטיפים האלה יכולים לעזור לך כשהילדים תקועים בבית…

גם אם לא ראיתם אותה עד היום סביר להניח ששמעתם עליה בתקשורת כשהיא גם יצרה בתחילת שנת 2020 סערה ציבורית בעקבות מספר מערכונים שנויים במחלוקת. במבט לאחור קל לומר שההצלחה של “בטיפול” היא נקודת המפנה המשמעותית ביותר בתולדות הטלוויזיה הישראלית. קישון פוגש את “כן אדוני השר” בקומדיה שנראתה לנו מוקצנת כששודרה, והיום נראית נאיבית עם השחיתויות הקטנות והמשעשעות שלה. בדיעבד, “פולישוק” נדמית כמי שבישרה את אובדן הדרך של הדמוקרטיה הישראלית. האדישות ההולכת וגוברת, הזעם הפסיבי והמריר של הציבור כלפי שחיתות של אישי ציבור, המפלגות הגנריות שקמות ונופלות.

חדשים באתר

היא מצווה על כל מי שמאזין לקלטות להעביר אותן הלאה, כשלכל מי שמקבל אותן יש חלק במותה. מדי פרק מאזין קליי לקלטת אחרת וחושף את הצופים לסיפורי בריונות, שיימינג ואונס. הסדרה מבליטה את ההבדל בין נערה מתבגרת לנער מתבגר, את הקלות הבלתי נסבלת בה נערות הופכות לקורבן ואת אוזלת ידה של מערכת החינוך. אבל יותר מהכל היא מדגישה את ההשלכות של הבחירות שאנו עושים והאחריות שלנו כלפיי הזולת.

קופיקו הוא סוג של ילד מגודל, לכן הוא תמיד יוצא להרפתקאות שונות ולפעמים גם מסתבך בצרות לצד חבריו הטובים, בני משפחת לזר ובמיוחד הבת הקטנה נגה. בשנת 2009, כ-16 שנים לאחר העונה הראשונה, הסדרה חזרה לאוויר עם עונה שנייה וצוות שחקנים חדש, והיא המשיכה לכבוש לבבות קטנים ולהביא את הקוף האהוב למעמד של כוכב ילדים. סדרת דרמה ישראלית המתאימה בעיקר לנוער, הסדרה שודרה בערוץ הילדים בין השנים 2001 – 2004. הסדרה עוסקת בעלילות של קבוצת בני נוער המחפשים הרפתקאות ומעוניינים לפתור תעלומות ופשעים.

סרטים וסדרות לילדים

הסדרה שסיפרה את סיפורם של קבוצת צעירים תל אביבים מבולבלים (מגדרית? מקצועית? קיומית?) בשכונה המתעוררת של שנות ה־90 הייתה אחת הדרמות האיכותיות הראשונות של ערוץ 2 ושל העידן המסחרי, וקשה להפריז בתפקידה התרבותי־היסטורי. עלילות תותי, תומר, איגי ושירה הצליחו לעשות את מה שעד אז ראינו בעיקר בטלוויזיה האמריקאית – להיראות טוב, להישמע שנון, להיות מעניין ובכל זאת להרגיש אמיתי. פלורנטין גם הייתה אבן דרך בהתייחסות של התרבות הפופולרית ושל החברה כולה בעצם, להומואים, ובחלוף שנים עדיין רבים טוענים שהעמידה האיתנה של תומר (אבשלום פולק) מול האבא השמרן שלו היא זו שנתנה להם את האומץ לצאת מהארון. שנים לפני “אפס ביחסי אנוש” ואפילו פני “פרופיל 64” (אבל כמה שנים טובות אחרי “התגנבות יחידים”) – לאסף הראל, דורון צור וירון ניסקי כבר היה ברור שהג’ובניק העברי הוא הכר הפורה ביותר לסאטירה ישראלית. נכון שרב”ט שולמן ורב”ט חנוכה, האפסנאים הממורמרים, הם לא בדיוק ולדימיר ואסטראגון והם גם לא בדיוק החיילים האמיצים שוויק.

יחד הם יצרו סדרה שגם היא עוסקת בפיצול זהויות – רגל פה רגל שם – הרצון להיות בישראל משולב עם הרצון להצליח בגדול. הערכים של המשפחה מול הערכים של העולם החדש והמופלא של הקפיטליזם בשנות השיא שלו, שנות ה־90. שחקנים מקצוענים פוגשים על המרקע שחקנים חובבים שכובשים את הלב, סגנון תיעודי מתחבא בתוך סגנון עלילתי קלאסי – כל אלה יצרו סדרה חד פעמית. הכוכבים הבלתי מעורערים שמשחקים בה הם תובל שפיר, אליאנה תדהר ודניאל מורשת. לא מזמן הוזכר שם הסדרה בהקשרים שליליים כאשר בחודש שעבר הואשמו ארבע בנות 12 בניסיון לדקור את חברתן לכיתה. לפי כתב האישום, הנערות למדו מצפייה בתכנית “גאליס” איך לטשטש טביעות אצבע והחליטו לעשות זאת.

אינפיניטי פרק 8

כבר שלוש עונות היא רק משתפרת, העונה הרביעית כבר הוכרזה ואם סברי מרנן הגיעה ל-7 עונות אין סיבה שקופה ראשית תפסיק את הכיף הזה. למרות שהיא כללה יחסית מעט פרקים, התוכנית הזאת מבית הטלוויזיה החינוכית זכורה לטובה על ידי רבים, ואין שום סיבה שלא ניתן גם לדור הצעיר של היום ליהנות ממנה. למעשה, העיסוק המרכזי שלה בספרות וביצירות קלאסיות שונות חשוב “בעידן הטיק טוק” אפילו יותר מבעבר. צופים חדי עין יוכלו למצוא בין הפרצופים הצעירים של הילדים הקטנים שמגיעים לחנות הספרים “קריאת כיוון” מפורסמים רבים, כמו רועי בר-נתן, מריאנו אידלמן, נועה תשבי, מיכאל הנגבי, טל מוסרי ועוד.

כדי ללמוד איך עושים את זה נסע הבמאי יצחק שאולי לארצות הברית, נכח סט הצילומים של “שלושה בדירה אחת” והצליח להתאים את שיטת העבודה לתנאים המקומיים. הדה בושס כתבה בזמנו ש”חדווה ושלומיק” היא אנטי תרבות, אבל במבחן הזמן – גם ארבעה עשורים אחרי שהפציעה הסדרה על מסך הטלוויזיה החד ערוצית והדו צבעית – שיר הפתיחה שלה רלוונטי לכל מי שעובר לעיר הגדולה. “ללכת אל, ללכת מ, ללכת כי כולם הולכים. מה זה בעצם משנה ממה בעצם הם בורחים?”, רק שהיום מי שמגיע לתל אביב לא צריך לעשות את זה בסוד, לא יופתע מהטרדות מיניות או סמים, וגם חלומות התהילה מפוכחים יותר.

סדרת דוקו-ריאליטי חדשה: “משפחה בהסעה”

הסדרה מתארת באמינות וברגש את חייה של קהילה שאיננה מוכרת למרבית החילונים בארץ. התסריטאי והבמאי אלון זינגמן יצר סדרה מרגשת ונוגעת, בכיכובם של גליקמן, מיכאל אלוני, ששון גבאי, איילת זורר ואחרים. הצלחת העונה הראשונה, בשנת 2013 הביאה לצילום עונה נוספת, ששודרה ב-2016. יוצרי הסדרה מסרו כי הם מקווים שתופק עונה נוספת, שלישית במספר. אם בא לכם קצת הומור חד כתער כדאי לכם לראות את ‘היהודים באים’, למי שלא מכיר מדובר בסדרת טלוויזיה סאטירית של כאן 11, שכוללת מערכונים על ההיסטוריה של עם ישראל, מראשית ימי התנ”ך ועד ימינו.

  • הנה כמה שאלות ותשובות חשובות שכדאי שתקראו לפני שתבחרו האם לחסן את ילדיכם.
  • גם אורנה לנדאו, אם לארבעה, סופרת ומבקרת טלוויזיה לשעבר, מכירה את תרבות הצפייה בתכניות האלו מקרוב.
  • עלילות תותי, תומר, איגי ושירה הצליחו לעשות את מה שעד אז ראינו בעיקר בטלוויזיה האמריקאית – להיראות טוב, להישמע שנון, להיות מעניין ובכל זאת להרגיש אמיתי.
  • הסדרה שודרה ביותר מ-185 מדינות, ביניהן ישראל, וזו אחת הסדרות האהובות והפופולריות ביותר בקרב ילדים קטנים, בעיקר ילדי הגן והכיתות הנמוכות.

למי שלא מכיר, הסדרה נסובה סביב אודי שחר, שכולם פשוט קוראים לו ג’ינג’י, והוא מנהיג את חבורת החברים שלו דרך הרפתקאות שונות. ג’ינג’י מתמודד עם אתגרים שאיתם ילדים רבים יכולים להזדהות, כמו למשל אויבת מושבעת וקצת בריונית בשם דנה פישמן ואח גדול שאיתו הוא לא מסתדר. סדרת טלוויזיה מונפשת מפינלנד, הסדרה מבוססת על סדרת ספרי קומיקס של המומינים מאת הסופרת והמאיירת טובה ינסון ואחיה לארס ינסון. יש שתי עונות ו-26 פרקים, הסדרה פופולרית בקרב ילדים בכל הגילים ומבטיחה תעסוקה בשפע עבורם, כמובן לשמחתם של ההורים. אם אתם מחפשים דרמה על טבעית מוצלחת במיוחד, “יומני הערפד” היא התשובה עבורכם. זוהי סדרה שמבוססת על סדרת ספרים, ומתרחשת במיסטיק פולס, עיירה בדיונית קטנה שנרדפת על ידי יצורים על טבעיים (מה? אצלכם בעיירה זה לא ככה?) ויש גם משולש אהבה בין אלנה, דיימון וסטפן.

סדרות נוער מומלצות

תוך כדי הראיונות עם הדמויות המובילות בשני המועדונים באותה התקופה הסדרה מציגה גם את סיפור הרקע ההיסטורי מאחורי השנאה הגדולה שקיימת בין שני המועדונים. דרמת-מתח משטרתית של הוט בכיכובם של רותם סלע, צביקה הדר, מכרם ח’ורי, דני גבע ועוד. במרכז עלילת הסדרה אנחנו נכנסים למאבקי השליטה והקשר שבין כסף ורדיפת בצע לנציגי הדתות בירושלים. כוחות המשטרה מנסים למנוע אירוע שיכול להסלים את המצב העדין שקיים בעיר, כל זה קצת לפני צום תשעה באב היהודי וחג הקורבן המוסלמי. קומדיה רומנטית חדשה של יס בכיכובן של נעמי לבוב ו-רותם סלע. במרכז עלילת הסדרה אנחנו פוגשים את דנה ומורי, חברות טובות שהן גם שותפות לדירה.

הסדרה צולמה בבית ספר אמיתי ברחוב דגראסי, עם בני נוער אמיתיים שלוהקו מהאזור והשתתפו גם בכתיבת התסריטים. בעקבות הפופולריות של סדרת האם, הוחלט לחדש אותה בשנת 2001 תחת השם “דגראסי- הדור הבא”. הסדרה רצה 14 שנים נוספות וכיכבו בה, בין השאר, הראפר דרייק ונינה דוברב (אלנה מ”יומני הערפד”). הדרמה ידעה לטפל באופן כנה ואמיתי בנושאים חשובים כמו סמים, הומופוביה והריון, לצד אתגרים שכל מתבגר חווה כמו שברון לב, לחץ חברתי, הורמונים משתוללים ומבוכה. “חשוב שההורה יראה לפחות פרק אחד של כל תכנית”, אומרת יערה גונן-הלפרין, מנחת הורים ומשפחות. הדמות האהובה של הסופרת תמר בורנשטיין-לזר היא הכוכבת של סדרת הילדים הנהדרת הזאת משנות ה-90′, שאת 4 העונות הראשונות שלה תמצאו ברשימת ההשמעה הבאה.

אינפיניטי פרק 10

שוב ושוב הקהל הישראלי מתאהב בתכנים המדברים בשפה שלו, ולא פלא שסדרות טלויזיה ישראליות מצליחות לגעת, לרגש, למתוח, להלהיב ולעורר את הקהל המקומי. במדור זה תוכלו למצוא את כל מה שחדש על המסך הביתי מתוצרת כחול-לבן. בסדרה נמצאים מיטב הכוכבים של ארץ נהדרת, והיא מבוססת על פינה מתוך התוכנית הסאטירית שהורחבה לסדרה בפני עצמה. בין היתר, מככבים בסדרה שאולי (המגולם על ידי אסי כהן, שגם השתתף בכתיבה) וחבריו.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן