סדרות ברשת
חיפוש
סדרות ברשת » סדרות וסרטים » סדרות מצוירות שנות ה 90

סדרות מצוירות שנות ה 90

העלילה נכתבה לראשונה לדמות אחרת, בלייר (ליסה ולשל), אבל השחקנית סירבה להשתתף בה בגלל התוכן המיני שלה. בסדרת המשטרה ‘NYPD’ ב־1993, העירום הזה אף הוצג בהקשר מיני, דבר שקומם על רשת ABC יותר מ־50 תחנות מקומיות שותפות שלה, שפשוט לא הקרינו את הפרק הראשון והמדובר באותה עונה. כעשור אחרי עלייתה, הסדרה אף זכתה בתביעה נגדה על שהעזה להראות עירום. כ־20 שנה אחרי שלוסי מ’אני אוהב את לוסי’ הייתה בהיריון מבלי להגות את המילה המפורשת, נחנך תקדים של הפסקת היריון. היה זה בימים הרבה יותר פתוחים ומתקדמים, בסדרה ‘מוד’ ב־1972, סדרת ספין־אוף של ‘הכל נשאר במשפחה’. מוד, שהייתה כבר מבוגרת, החליטה לעשות הפלה מלאכותית, לא מסיבות טרגיות, פשוט כי החליטה לא להביא ילד לעולם.

Top Cat אינו פופולרי כמו רבים מהסרטים המצוירים ברשימה. הסוחר החכם, שחבריו הקרובים קוראים לו TC, מוביל את עוקביו הנאמנים. ביפן הציעו לשנות את ידו של הדמות “בוב הבנאי” בעלת ארבע האצבעות לחמש אצבעות. זאת בגלל שביפן ארבע אצבעות הן סמל שותפות לארגוני פשע.

הטוב ביותר של הטוב ביותר: קומדיות אמריקאיות של שנות ה -90

השיר מבטיח “סיפורים כה נפלאים, תמיד משעשעים” אבל התכוון ל”נוראיים ותמיד עם מוסר השכל טרחני”. ההופעה הזו היא ההופעה הכי טובה של אז, כי היא מלמדת ילדים שלהיות שונה זה לא רע. המופע הזה עוסק במשפחה עם גרגוילים, המשרתים של פרנקנשטיין, מדענים מטורפים. טום וג’רי היא אחת הקריקטורות הפופולריות ביותר בכל הזמנים והיא ברשימת המועדפים של כולם. הסדרה מספרת על ההרס שגרם טום, שניסה לתפוס את ג’רי העכבר. הפרק שודר בסופו של דבר במסגרת גרסת המבוגרים של הסדרה, שיצאה ב-2003 תחת השם “Ren and Stimpy Adult Cartoon Party”, ואף הופיע במארז ה-DVD של הסדרה.

רק כדי לתת לך תחושה של כמה תוהו ובוהו חזק, הג’יני מודה לנו בפחד ש’יש לו יותר כוח בזיפים הקטן שלו מארמון מלא גאונים ‘. למעשה, המציאות היא ספר פתוח שתוהו ובוהו יכול למחוק ולכתוב מחדש עד כמה שהוא רוצה. הוא יכול גם לתייג טלפונים, להפגין אובייקטים, לשנות צורות, לעוף, לתמרן את האלמנטים ואפילו ליצור דופלנגרים רעים של אנשים, לפעמים אפילו בלי להתכוון לכך. ממש באותו אופן כמו באגס באני, קל לזלזל בטבח המטוגנים הצעיר בגלל הטיפשות שלו ואדישותו להשיג כל כך הרבה בחייו מלבד סתם כיף להסתדר. לבובספוג לא רק יש את הכוח העל להתנגד ללא כוונה, אלא שהוא הפגין כוחות סופר וגמישות, והפיזיולוגיה חסרת העצם שלו מקלה עליו להתחדש לאחר כל פציעה. מאפס לגיבור בתוך זמן קצר שטוח, אפס לגיבור – פשוט ככה!

מופעי שנות ה 90 שחוזרים

הרבה הרבה יותר מדי מריחת זמן, דמויות שלא הלכו לשום מקום, טיפול איום ונורא בנשים שלה. עד העונה הרביעית המבנה שלה היה בעיקר חצי עונה של בנייה ארכנית, מטאפורות וסמלים, ואז חצי עונה של לחיצה על הדוושה שהמחישה עד כמה היא יכולה להיות סוחפת, מסעירה, מקפיאת-דם. בסוף העונה הרביעית של “Veep” החליט היוצר הגאון שלה, ארמנדו יאנוצ’י, שהוא מיצה. המושכות עברו אל דיוויד מנדל, איש “סיינפלד” ו”תרגיע”.

לכל מי שפספס אותה, או שרוצה להנות ממנה בצפייה חוזרת – מדובר במסע קצר אך מדהים של 2 עונות ו-65 פרקים בלבד. בכתבה הזו בחרנו לעסוק דווקא בכמה סדרות בעלות כוונות תמימות יותר, ש-4 מתוכן אפילו נועדו לצפייה של ילדים, אבל בכל זאת הצליחו ליצור שערוריות בקנה מידה מרשים. ההבדלים בין הרשתות לבין ערוצי הכבלים והסטרימינג, כאמור, עוד קיימים. ומי שמחפש נועזות ופריצות דרך ילך בדרך כלל לאחרונים. אבל בעידן שבו היצירות מתפוצצות ממש על המסך, גם בכמות וגם בהקשר התוכני, כבר קשה לקבוע תקדימים.

סדרות מצוירות למבוגרים

האחים דאפר לכדו בחכמה רבה את הכאב הנוסטלגי הזה, והפכו אותו למחווה נפלאה לתקופה שהושמצה בעבר לא מעט. הרבה דברים מוזרים נולדו באייטיז, אבל כל סצנה לאורכה של “דברים מוזרים” מהדהדת כמה היה העשור הזה שופע יצירתיות, רגש ודמיון, חסין לציניות ומסור לאותנטיות. ככל שהעונות התקדמו, ידעה הסדרה לאמץ את השינויים בגיבוריה ובעולם שסביבם, ולהפוך לסיפור התבגרות נהדר על רקע אובדן אותה תמימות יפהפיה שעליה נבנתה העונה הראשונה שלה. מעטות הסדרות שידעו למסגר כך תקופה ספציפית בחיי האנושות, והעובדה ש”דברים מוזרים” ידעה לעשות זאת תוך כדי התמקדות בחבורת בני נוער (ולא, נניח, אנשי פרסום בשנות השישים) היא רק מעלה נוספת לזכותה. נכון, 2013 כבר לא לגמרי עונה להגדרה של “השנים האחרונות”, אבל כשמדברים על סדרות עדכניות, נועזות ומטלטלות על סקס, סדרת הדרמה של Showtime לא יכולה להיעדר מהרשימה. הדרמה בת 4 העונות של מישל אשפורד מבוססת על סיפורם האמיתי של וויליאם מאסטרס ווירג’יניה ג’ונסון, שני חוקרים אמריקאים שהתפרסמו בשנות החמישים במחקרם יוצא הדופן בנושא מיניות האדם.

  • זה מדהים להיזכר שאפילו שקע חשמל נראה לנו כמו פרצוף.
  • כל מי שעקב אחריה גילה יצירת מופת קומית, מהגדולות של העשור האחרון, עם אינספור רגעי “מה לעזאזל ראיתי עכשיו?” שהונדסו בצורה מבריקה לתוך הפרקים – עם או בלי קשר לעלילה הקלושה שמחברת בין העונות.

הרקולס הוא גיבור מכריע כל גרסת האגדה שלו, ואיטרציה של דיסני משנת 1997 אינה יוצאת דופן. במיתולוגיה היוונית, הרקולס תואר על ידי זאוס, מלך האלים, ופילגשו התמותה, אלקמנין – נכדתו של גיבור מפורסם אחר, פרסאוס. בהיותו דיסני החליטו להתעלם מהדרמה המשפחתית של אב בוגד ואשתו הזועמת בכך שהפך את הרקולס לאל בדם מלא, שנולד לזאוס והרה.

איזו דמות אתם מ”שנות ה-80″?

כל צעד, כל תנועה של הדמויות נחשב ומובא לשלמות, לכל פרט בסדרה יש משמעות משלו, והקהל יכול להתחרות רק בפוירו בחדות המוח, ותוהה מיהו הפושע. הרפתקאותיו, שהציגו את דמויות המיתולוגיה היוונית (ולא רק), לא היו רק מרתקות, אלא גם מצחיקות, היה מקום לבדיחות טובות, רגעים מאלפים ואפילו פרקים טרגיים. לצורך האפקט הקומי, התסריטאים הוסיפו לעיתים כפילות של הדמויות הראשיות לעלילה. לדוגמא, קווין סורבו ניגן גרסה מרושעת של הרקולס – הריבון.

כדי לעשות זאת, אתה צריך לאסוף את כל המשפחה ידידותית יחד, לכסות שולחן גדול, ועל הרחוב כדי להתקין עץ חג המולד חי עם אלפי מנורות. העיקר הוא למנוע תאונות בצורה של שריפה או תרנגול הודו מתפוצץ. “חופשת חג המולד” של 1989 היתה, כמובן, דוגמה חיה לקומדיות משפחתיות.

כך ניסו ויטלי וממוקה לשחד פקיד בנק כדי להציל את האולם

די מדהים עד כמה עצם הגישה הזו ניבא את התוכן המגוון והמכיל – גם אם בעל כורחו או מטעמים ציניים – שהשתלט אחרי “מד מן” על הטלוויזיה ושינה אותה לעד. בספטמבר 2009, כש”קומיוניטי” הגיעה לשמח את חיינו, דונלד גלובר עבר ממיקומו באחורי הקלעים כתסריטאי בחדר הכותבים של “רוק 30” לתפקיד משחק אמיתי ראשון. הוא היה מעולה בתפקיד טרוי הדביל והחמוד ותכופות גנב את ההצגה, אבל מי שיער אז שיהפוך להיות אחד האנשים המשמעותיים ביותר של העשור הזה בכל כך הרבה כובעים שונים. כולל כראפר צ’יילדיש גמבינו, שבמסגרתו סיפק את “This is America” הכבר-איקוני.

ל”זינה “החזקה והעצמאית הייתה יריבה ראויה – הרקולס החתיך האמיץ והאצילי, אותו גילם קווין סורבו בסדרת הטלוויזיה הפופולרית של שנות ה -90. בימינו, סיפורה של איכרה יפהפייה שנערה עשירה אהבה אך נדחתה, ואז הפכה למעצבת אופנה מפורסמת, נראה נאיבי ולא ראוי לתשומת לב מיוחדת. אבל בתחילת שנות ה -90, כשפרוסטו מריה הייתה בטלוויזיה, רחובות הערים הרוסיות היו ריקים.

אלאדין

הן העלו על נס את הזהות שלהן מכל היבט בערך – הנשית, החברית, הניו-יורקרית, הליברלית, וכמובן היהודית. יש אירוניה מענגת בעובדה ש”דברים מוזרים” היא תוצר של נטפליקס – ענקית טכנולוגיה שהפכה את הטלוויזיה הישנה שלנו, עם לוח השידורים הקבוע מראש והזפזופ לשום מקום, למגרש משחקים אינסופי ומותאם אישית. על רקע אלוגריתמים הייטקיים מתוחכמים, “דברים מוזרים” היא דווקא הביטוי האולטימטיבי של הגעגוע לפשוט והישן. המופע של רן וסטימפי היה אחד הסרטים המצוירים של הילד החתרני ביותר בכל הזמנים, והחליק לפעמים קו דק כל כך בין המתאים למגונה שבסופו של דבר היוצר פוטר מהתוכנית שלו. כפי שהיית מצפה מדמות בהשראת סופרמן ופרנק זאפה, PTM היא מדהימה מאוד ומשונה להפליא. מה אפשר להגיד על פוקימון שלא אמרו כבר, אחת מסדרות האנימה שהגיעו לארץ ותפסו חזק את השוק בין אם זה בצעצועים, משחקים או קלפים.

שלוש שנים קודם לכן, רשת CBS נקנסה ב־3 מיליון דולר על ידי רשות התקשורת הפדרלית , כאשר בסדרה שלה ‘ללא עקבות’ הייתה סצנה עם אורגיה בין בני עשרה. בכל הקשור למין בין בני נוער, הטלוויזיה הייתה תמיד שמרנית במיוחד, כמובן. בסיטקום לצעירים ‘עובדות החיים’ ב־1988, מתוארת הפעם הראשונה שנטלי (מינדי כהן) שוכבת עם החבר הקבוע שלה.

המלונות המדהימים והמפוארים ביותר במחלקת עסקים

בין אם הם מעדכנים את הסיפור לעולם המודרני או דבקים במסלול הישן של הסדרה המקורית, אתחול הטלוויזיה הטוב ביותר בשנות ה -90 יגיע בקרוב למסכים גדולים וקטנים. כמו כל מצעד גם זה שלפניכם משקף משהו יחסי וחלקי, לא מעט בשל כמות התוכן האדירה של העשור הזה. המדרגים – עידו ישעיהו, אילן קפרוב, אופיר ארצי, עמית סלונים, נטליה ירמין, אופיר סגרסקי, פיני אסקל והדר טורוביץ’ – בחרו את סדרות העשור בתמהיל של איכות, חשיבות ואהבה, לאו דווקא בסדר הזה. מאחר שיש הבדל בין סדרות שרצות לאורך זמן לבין כאלה שמלכתחילה מוגבלות למספר פרקים מסוים, המצעד אינו כולל מיני-סדרות. זו גם הסיבה שבחרנו לא לכלול סדרות שהתחילו ב-2019, על אף אהבתנו הרבה לחלק גדול מהן.

יחד עם כוחותיו המעצבים את צורתו, החזקת המנורה ואספקת המשאלות הבלתי מוגבלת הופכים את מרלוק לאיום חזק להפליא, כשהוא מאחל את הונו העצום של סקרוג ‘(וכמעט את חייו) וכן נותן לעצמו אלמוות. אלה כוללים ירי צימוקים מפיו במהירות גבוהה, קרוטונים מבית השחי, טריזי חמאה מראשו ורידת מאכל מהטבור שלו. אם כבר מדברים על ספיידרמן, PTM הלך למעשה נגד גיבור מארוול בקומיקס קרוסאובר חד פעמי והחזיק את עצמו. PTM הוא גם אחד מגיבורי העל הבודדים שעלו למשרד הפוליטי הגבוה ביותר, שם לא בזבז זמן בשימוש בחוקה כדלק לשריפת אש מרשמלו. שנים לפני שווין דיזל השען את קולו לעץ גדול וזר, זר, הוא השען את קולו לרובוט זר וחזק. מבוסס באופן רופף על זה של טד יוז איש הברזל , ענק הברזל הוא סיפור אהבת הרובוט הקלאסי של ילד-פוגש-ענק.

שנות ה-90 פרק 3

הסיפור עורר תגובות נסערות למדי מצד הציבור המפוחד, הרשויות הזועמות והחברות האחראיות לקמפיין שהביעו חרטה ומבוכה, וזכה לתהודה תקשורתית רחבה. הסרטונים, שזכו לפופולריות רבה בזמנם, לא שודרו בטלוויזיה מאז 69′, אבל קטעים מתוכם דלפו לרשת כך שגם הקהל של היום יכול לזכות לטעימה ממה שנחשב כבידור קליל ובלתי מזיק של שבת בבוקר באותה תקופה. הפער בין סדרות ברשתות השידור הארציות לבין אלו בערוצי הכבלים המשוחררים יותר מהגבלות (וממפרסמים) – וכמובן שירותי הסטרימינג שהפכו לשחקני ענק – ניכר. הוא היה קיים גם בעבר, כאשר הקולנוע כבר עסק בנושאים נועזים בפתיחות ובבגרות – בעוד הטלוויזיה נאלצה לדלג מעל כל מיני מהמורות, לעיתים מגוחכות ממש.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן