סדרות ברשת
חיפוש
סדרות ברשת » סדרות וסרטים » סדרות מצוירות ישנות

סדרות מצוירות ישנות

הסדרה מתרכזת בדמותו של הנבל / גיבור שולי מהיקום של די סי קומיקס. בנוסף לגיבור גם צוות התמיכה של אמנדה וולר מצטרף לסדרה כעונש לבגידה שהתרחשה בסרט. דרמה קומית של תאגיד השידור הישראלי, שמציגה לנו זוג צעיר, יוצרי תיאטרון שחולמים שההצגה שהם כתבו תתקבל לתיאטרון הגדול בארץ. רגע וחצי לפני שהם מקבלים את הבשורה שקיבלו את ההצגה שלהם לתיאטרון המשכן, הם עוברים פרידה קשה, שאחריה הם נאלצים לעבוד יחד לצד שחקנים מפונקים עם אגו מנופח שרק מסבכים את העניינים.

Wizards and Warriors, קווץ’ (או Kwirk) העגבנייה המדברת מהמשחק Kwirk, סלים הוא שחקן כדור סל מהמשחק Arch Rivals, וכוח סוס הוא מכונית מונסטרטראק מדברת מהמשחק Bigfoot. שום תסריטאי פרוורטי לא יכול להתגאות בכזה קאסט, מבלה הידידה האפלטונית עם הקול הסקסי, עד לפיה המיליפית, היונה הצחורה ושאר נספחים לאורך הדרך שבעיקר ניצלו ושדדו את פינוקיו הפראייר. אבל כנראה שאף סייד קיק לא שדד את ההצגה כמו האנטגוניסטים של הדאמי, שמשון ויובב. החתול הנפוח עם משקפי השמש הוא הסטלן הטלוויזיוני הראשון, סוג של ג’ונה היל עם זנב שהשילוב שלו עם הג’ינג’י התחמן יוצר צמד מיתולוגי שפשוט חייב לקבל ספין אוף. קרני השמש הזורחת מתחילות לבצבץ מבין העננים, מוזיקת אקורדיון ומפוחיות איטית נשמעת ברקע, ואווזי הבר עפים בחזרה ללפלנד על רקע זעקות השבר של נילס “חיזרו הנה שוב באביב”.

שנות ה-80, עונה 4, פרק 22: פרק פספוסים ללא צנזורה

שליח פיצה בן 29 ניחן בכוח מסתורי – בכל פעם שאסון כלשהו עתיד להתרחש בסביבתו, הוא שב (בלי שמישהו שואל אותו) מספר דקות אחורה בזמן. עליו לעצור את האסון הממשמש ובא אם ברצונו להתקדם בחיים. יום אחד, עֵד גיבורנו לטרגדיה אישית ומיד אחריה נשלח סאטורו אחורה בזמן – אך הפעם לא כמה דקות אחורה אלא לשנת 1988, אל עיירת הולדתו שבהוקאידו הצפונית.

מוזמנים לקרוא את הביקורת לעונה 1 של הסדרה שכתבנו בזמנו כאן. ב-2016, כשיצאה העונה הראשונה שלה – שגם אמורה להיות היחידה, ואז כנראה הייתה מסתפקת במקום טוב במצעד המיני-סדרות שלנו – תשומת הלב כלפיה לא חרגה הרבה מעבר למולדתה בממלכה המאוחדת. אבל אז ב-2019 הגיעה העונה השנייה ואיימה לפגום בשלמות של קודמתה, אך עשתה את הבלתי ייאמן והתעלתה עליה.

דרגון בול X

טוב, אפשר לקבוע בוודאות ש-Beautiful Bones כבר לא תזכה לעונה שנייה, וזה כל-כך חבל. אין הרבה מותחני בילוש בז’אנר האנימה, ו-Beautiful Bones בולטת לטובה בתחומהּ. הסדרה מתרחשת בעיירה צפונית מנומנמת ובה סאקורקו, צעירה מיוחסת ובודדה, מבלה את עיקר זמנה עם עצמות.

אוקארין הוא “מדען מטורף” (כינוי שלו עבור עצמו) והוא, בפועל, סטודנט אקסצנטרי עם שגעון גדלוּת. בדירת סטודיו בשכונת אקיהאברה מפתחים אוקארין ושני חבריו (האקר גאון וחברת ילדות ביישנית) גאדג’טים שאף אחד לא ביקש, כאשר פרויקט הדגל זו מכונת זמן. הסדרה נפתחת כאשר אוקארין רואה במו עיניו כיצד נרצחת קוריסו – חוקרת צעירה ומפורסמת בתחום מדעי המוח. למחרת אוקארין פוגש את קוריסו בריאה וללא שום זכר לכך שהיא אמורה להיות גופה. בדומה למשחק בייסבול טיפוסי, Ace of Diamond היא סדרה איטית שלוקחת את הזמן. היא לא פצצת אדרנלין, אין בה מהלכים לא הגיוניים והיא לא מתארת סיפור על בחור מעורר רחמים שיש לו כישרון חבוי לספורט מסוים.

איזו דמות אתם מ”שנות ה-80″?

חברו הטוב ביותר של טקאו הוא מאקוטו, אל יווני עם עיניים שיכולות להמיס כל בחור ובחורה. אותו דווקא הבנות כן רוצות, אך מאקוטו לא מעוניין באף אחת. כך למעשה מבלים להם יחדיו טקאו ומאקוטו מדי יום, עושים שטויות ונהנים אחד מחברתו של השני… עד שטקאו פוגש מישהי מקסימה שסוף סוף מוצאת בו עניין. רומן הנעורים הזה מתאר מערכת ידידוּת (עם שאיפה ליותר) בין תלמיד חטיבת ביניים שנאלץ כל שבוע להתיידד מחדש עם אהבת חייו, פשוט כי היא מאבדת את הזיכרון שלה אחת לשבוע.

כל זה הופך את פינוקיו לסדרת הילדים הטובה מכולם, ואולי ליחידה ששורדת את מבחן ההתבגרות של כולנו תוך כדי שהיא מפזרת מוסר השכל שנזכה להבין רק יותר מידי שנים אחר כך. אני אוהב את סדרת המנגה עליה האנימה הזו מבוססת, ואמנם יש לי השגות לגבי העיבוד הזה (בעיקר העובדה שלא שומעים את המחשבות של הדמויות, אלמנט קריטי) אך הסיפור הוא אותו סיפור – נהדר, מורכב, חכם ואינטליגנטי. ללא ספק אחת הסדרות היותר-טובות של רצועת השידור Noitamina (תגידו לי מתי יימאס לכם לשמוע את השם הזה).

קומדיה | חולה אהבה

טוב, זה הולך להיות ארוווווך (למעלה מ-15,000 מילים) אבל הזדמנות שכזו לא מגיעה בכל יום, בטח לא עבור בלוג אנימה שנמצא בסביבה במהלך כל אותו העשור. עוד סדרה בריטית מחרמנת, שמצליחה להיות גדושה בסצנות סקס לוהטות הנרקמות באופן אורגני אל תוך הסיפור; הסקס הוא לא מפגע עלילתי, אלא פשוט חלק מהחיים של הדמויות. אם אתם בכל זאת זקוקים לבריף על העלילה, אז במרכזה עומד סמל משטרה, חייל לשעבר הסובל מפוסט טראומה, שנשלח לאבטח את מזכירת הפנים שמייצגת את כל מה שרע בפוליטיקה. מה היה קורה לו על ערוץ החיים הטובים היו משתלטים חנונים בעלי חיבה לצד האפל של העולם?

הסדרה הציגה עוד ועוד ספקטקלים מדהימים, בכללם דרקונים יורקי אש וקרבות ענק, ותקציב הסדרה העצום פתח את הדלת לעוד יצירות טלוויזיוניות שנהנו מהשפע הזה. עניין נדיר כשלעצמו, שנוגד את הפרגמנטציה ההולכת ומתגברת בעולם שבו תשומת הלב של הקהל מתפרסת על פני יותר תכנים. לסדרה אין עלילה מתמשכת, היא אנקדוטלית ברובה ועוסקת ביחסים בין ריי לבין סביבתו – יהי זה אחת אחיות, מישהו מבית ספרו או אחד השחקנים במועדון השוגי. אט אט נכנסת הסדרה לעולם התחרויות, ובד בבד ריי מוצא עצמו נקרע בין ההיבטים השונים בחייו.

על נטפליקס חרשתם, ה-VOD לא עומד בקצב שלכם ואתם מתחננים בפייסבוק להמלצות בינג’ שיצילו אתכם. הנה סדרות מעולות שראויות לזמן שלכם

הסדרה משודרת ברשת סינמקס מה שאומר שיש המון ערום (דיי מופרז לפעמים) אבל העלילה סבירה שמצליחה להשאיר את הצופה בעניין. דיסני + השיקו את סדרת המנדלוריאן על האקדוחן בעולם של מלחמת הכוכבים בתקופה שבין נפילת האימפריה והמסדר הראשון. הטריילר הראשון מרשים בצורה מפתיע, עד לרמה שצופים בטריילר של סרט קולנוע עם תקציב של 200 מיליון דולר. עד שסדרות מארוול יתחילו לעלות בשרות הסטרימינג החדשהמנדלוריאןהיא הפנינה האיכותית ביותר של שרות הסטרימינג החדש, עד כדי כך שאחרי סיומה של העונה הראשונה חלק גדול מהמנויים פשוט עזבו. הדמויות המצחיקות של הסדרה מעוררות הזדהות עם דמויות אמיתיות שכולנו נתקלים בהם בכל פעם שאנחנו מבקרים בסופרמרקט הקרוב לביתנו. מדובר בסדרה מוקומנטרית שערוכה בסגנון של דוקומנטרי שמראיינים את הדמויות תוך כדי הפרק אך כמובן לא מדובר בדמויות אמיתיות.

רפרפתי בין הסדרות אותן אהבתי וצפיתי כתוצאה מהמלצות בבלוג שלך. אני חולק על המיקום של הדברים שנמצאים ברשימה הזאת, והדברים שלא נמצאים זה כי לא ראית אותם אז קשה להכנס לאיך רשימה שמסכמת עשור אמורה להיות. אני חולק על המספור של לא מעט דברים, אבל האנימות החשובות נמצאות פה במקומות מאוד מכובדים. סדרת התבגרות (Coming-of-age) על צעירה עירונית 16 שנשלחת לאונסן (שילוב של מלון ובית מרחץ של מעניינות חמים) שמנהלת סבתהּ אותה היא לא מכירה, אי שם בעיירה צפונית נידחת.

דרמה | סמוך על סול

העונה השניה של הטיטאנים עלתה לשרות הסטרימינג של די סי, כמו כן ניתנת לצפייה כעת בנטפליקס. וויצ’ר עלתה עם עונתה הראשונה ב 20 לדצמבר 2019 בנטפליקס וכבר חודשה לעונה 2. אני כמעט בטוח שהשניה זה “הובוס ספר הקסמים”, לגבי הראשונה אני לא בטוח…

בסדרה מככבים שלום אסייג, עמוס תמם, אורנה פיטוסי, מיה דגן, סאבלימינל ועוד רבים וטובים. הסדרה הזאת שינתה בעיני רבים את התדמית שליוותה במשך שנים את שלום אסייג, והפכה אותו מסטנדאפיסט שעושה מערכונים וקומדיות קלילות ורדודות סטייל שנות השמונים, לשחקן מוערך שעושה תפקידי עומק. באטמן הוא אחד הגיבורים הוותיקים ביותר בתעשייה לכן הוא גם קיבל כל כך הרבה סדרות ספין אוף וסרטים. כמו כן, לא מזמן חגג איש העטלף יום הולדת 75 שנה והוא עדיין מצליח להישאר במיינסטרים.

ואלאר מורגוליס: האם תהיה עוד סדרה כמו “משחקי הכס”?

זו אנימה עם חיוך ענק על הפנים, אבל החיוך מסתיר מורבידיות ומלנכוליה. סטודיו Shaft יצר פה למעשה סדרה שלא נראית כמו אף סדרה שאי פעם נוצרה, כזו שכל פריים בה אפשר (ורצוי) למסגר. היא אחת הסדרות הכי טובות של העשור (וזמינה בנטפליקס, שתדעו). יותר מזה, מדובר בסיפור התבגרות מהשורה הראשונה ואחד מסיפורי החברות הטובים שראיתי, וכשכל זה עטוף ברוח הג’ז (פרי מחברת התווים של יוקו קאנו) – קיבלתם את אחת הסדרות הטובות של העשור.

רטסוקו בת ה־25 עובדת בהנהלת החשבונות של חברת מסחר יפנית גדולה. בכל בוקר היא נוסעת ברכבת הצפופה למשרד, חוטפת על הראש מהבוס הבלתי נסבל שלה ומסונג’רת לעבוד אקסטרה על ידי בוסית אחרת. גם אם חשבתם שסדרות מצוירות כבר מזמן לא תופסות אתכם כדאי שתציצו ב”סטיבן יוניברס”.

קומדיה | מיי וג’ורג’

יחד הם הפליגו מאיטליה עד לארגנטינה הרחוקה, כשבדרך נקלעו לאינספור מפגשים עם אנשים טובים באמצע הדרך והסתבכויות עם אנשים קצת פחות טובים. לעולם נזכור את מפעיל הבובות פיפינו ושלוש בנותיו (קונצ’טה, פיורינה וג’ולייטה), את חמוריקו החמור הזקן, את הפונצ’ו ואת הלחמניות, שלימים קיבלו את השם “לחמניות מרקו”. אני מחפש בנרות כמה סדרות טלויזיה מצוירות ישנות שראינו בשנות השמונים.

  • Death Parade היא יצירת מופת שלא רואים בכל יום, ולצפות בה זו הזדמנות שאסור לפספס.
  • הסדרה עצמה היא סדרת האנימציה השנייה באורכה (65 פרקים) מבית מארוול באותה תקופה.
  • לרוב הן מתארות את חיי היומיום של חבר’ה פשוטים במשרד, בבית הספר או בבית.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן