סדרות ברשת
חיפוש
סדרות ברשת » סדרות וסרטים » סדרות מדע בדיוני

סדרות מדע בדיוני

ערך מורחב – אפוקליפסה ופוסט-אפוקליפסהאפוקליפסה בדיונית היא תת־סוגה של מדע בדיוני ואימה אשר מתארת את קץ הציוויליזציה. תת־סוג זה מתייחס בעיקר להתפתחויות העתידניות הקשורות בחברה האנושית. ניתן למצוא בו בעיקר קונפליקטים המבוססים על מדעי הרוח והחברה – כמו הפסיכולוגיה, הסוציולוגיה, האנתרופולוגיה ומדע המדינה.

הגענו לסוף הרשימה שלנו, אם יש לכם עוד סדרות מדע בדיוני מומלצות בנטפליקס שלא הופיעו ברשימה מוזמנים לכתוב לנו עליהם. ערך מורחב – חוצנים במדע הבדיוניעלילת המדע הבדיוני החייזרי נסובה בדרך כלל סביב המפגש הראשוני עם חייזרים בעלי אינטליגנציה. זהו אולי הז’אנר המפורסם ביותר משנות ה־40 עד שנות 60 של המאה ה־20 שהקנה למדע הבדיוני את פרסומו. ניתן לשייך ז’אנר זה לז’אנר אופראי, אולם התפתחותו של הז’אנר לקלסיקות מדע בדיוני ואובדן המבנה הסטנדרטי של אותה סביבה אופראית נדושה, מעמיד אותו כז’אנר בפני עצמו. סרטי מדע בדיוני לצפייה ישירה החדשים נעשו בעזרת מחשבים והאפקטים שהיום מגיעים למסכי קולנוע והטלוויזיה הם באיכות הגבוהה ביותר שפשוט אתם לא מצליחים להבין אם זאת מציאות או לא.

מדע בדיוני חייזרי[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – סייברפאנקסייברפאנק הוא תת־סוג המבוסס על תרבות השוליים של שנות השבעים והשמונים של המאה העשרים ובעיקר על תרבות הפאנק. ספרות סייברפאנק מתארת עתיד קרוב יחסית, לרוב דיסטופי, המאופיין בחברה טכנולוגית מתקדמת. סממנים חוזרים הם בינה מלאכותית, שתלים ביוניים, הנדסה גנטית בקנה מידה רחב, שימוש בסמים וממשקי אדם־מכונה, כמו גם תאגידי־על וערי־ענק. עוד ניתן לשייך לתת־סוג זה את ענפי הספרות הספקולטיבית האוטופיים והדיסטופיים. נובלות סאטיריות מסוימות משויכות לעיתים גם הן לתת־סוג זה, כגון מסעי גוליבר, 1984, עולם חדש מופלא ועוד. מה מצפה לנו מסדרת ליגיון של רשת FX בשנים האחרונות ראינו את אולפני מארוול והיריבה השנואה האחים וורנר (בעלת הזכויות על די סי קומיקס) מתב…

סיפור אהבה חוצה מעמדות מבעיר אותה, כאשר אביו של הגיבור מוביל ליצירת רובוטית בת דמותה של אהובת בנו, מנהיגת פועלים כריזמטית וטובת לב. הסיום אופטימי במידת מה, אבל הדרך אליו קודרת, מאיימת, אלימה אך גם מרהיבה. סדרת טלוויזיה של רשת סטארז שמבוססת על הרומן של דיאנה גבלדון היא אחת מהסדרות המרעננות של השנים האחרונות. במקור היא סדרת דרמה שמתמקדת בשני נאהבים שמפלסים את דרכם באירופה של לפני מלחמת האזרחים הבריטית בין האנגלים לסקוטים.

Resident Evil S01E08 האוייב שבפנים עונה 1 פרק 8 לצפייה ישירה

ב־1996 הוקמה האגודה הישראלית למדע בדיוני ולפנטסיה, שריכזה תחת כנפיה פעילות ענפה, בכלל זה כנסים, אירוח סופרי מדע בדיוני מחו”ל, כתבי עת מודפסים ומקוונים, הרצאות, תחרויות סיפורים ועוד. החלטנו להכין רשימה של עשרת סדרות המדע הבדיוני הטובות ביותר שראינו על המסך, באנגלית כמובן, אבל זו ממש לא הסיבה למה לא תראו את “הנפילים” ברשימה הזאת. למעשה, הסדרה מתחילה בשנת 1983 ועוקבת אחר נערה מסתורית ומוזרה, כאשר תושבי העירייה נתקלים במקרים מוזרים ועל טבעיים.

המדע הבדיוני בטלוויזיה רב־גוני כמעט כמו אחיו הספרותי ונע החל מהחזון האוטופי לעתיד, שבו ידביר המין האנושי את החוליים הטבועים בו וימשיך במחקר ובהתפתחות, וכלה בחזיונות האפוקליפטיים שבהם האנושות תושמד. כמו כן קיים ז’אנר מיסטי המשלב התפתחות כוחות כישוף וטלפתיה, כמו גם שימת דגש על הנדסה גנטית. תחום נוסף בז’אנר החייזרים עוסק ביחסי גומלין בין האנושות לחייזרים זמן רב לאחר המפגש.

סדרות > סדרות מדע-בדיוני לצפייה ישירה

דברים מוזרים משודרת בנטפליקס, והעונה החדשה עלתה לאחרונה לשירות בצפיית בינג’. אם גם אתם חובבי מד”ב ויש לכם הצעות נוספות של סדרות מדע בדיוני מומלצות בנטפליקס מוזמנים לכתוב לנו עליהם בשרשור התגובות בסוף הכתבה. פרס נבולה – פרס שנתי מאת אגודת סופרי המדע בדיוני והפנטזיה של אמריקה לכותבי סיפורי המדע הבדיוני הטובים ביותר שפורסמו בארצות הברית במהלך השנתיים שקדמו לחלוקת הפרס. המדע הבדיוני אינו מוגבל רק לספרות הכתובה ונפוץ מאוד גם כסרטי קולנוע, סדרות טלוויזיה, תסכיתי רדיו וקומיקס. מגמה זו התגברה במיוחד לאור התפתחות טכנולוגיות האפקטים המיוחדים. דיסני + השיקו את סדרת המנדלוריאן על האקדוחן בעולם של מלחמת הכוכבים בתקופה שבין נפילת האימפריה והמסדר הראשון.

  • הוא שמה של סדרת טלוויזיה אמריקאית, אופרת חלל לייב אקשן שתשודר בשירות הסטרימינג של דיסני.
  • ערך מורחב – חוצנים במדע הבדיוניעלילת המדע הבדיוני החייזרי נסובה בדרך כלל סביב המפגש הראשוני עם חייזרים בעלי אינטליגנציה.
  • סיפורים אלה בנוים לרוב במסורת הומרית, לפיה קבוצת הרפתקנים מושלכת לסביבה עוינת השרועה כמרקחה במאבק בין הצדדים הלוחמים.
  • כמו כן אנחנו מקבלים כמה הפתעות מדמויות די סי נוספות וכמובן באטמן שתמיד נמצא ברקע ומשחק תפקיד דיי חשוב בסדרה שלא מתרכזת בו.

לאחר שמתגלה כשל קריטי במערכת החמצן של התיבה אשר מחייב דילול אוכלוסייה מיידי – מאה עבריינים צעירים נשלחים אל כדור הארץ בניסיון אחרון לבדוק האם בכל זאת ניתן להתקיים על פני הכוכב. מדובר בסדרת אנתולוגיה מונפשת למבוגרים שהופקה בידי נטפליקס ומלאה יצורים מפחידים, בדיחות שחורות והפתעות לא נעימות שיגרמו לכם לצאת לבינג’ מהנה של כל הפרקים. מוזר, אם כך, שאפוס המסתורין האהוב והפופולרי של היוצר כריס קרטר מוצא את עצמו כזוכה דווקא בקטגוריה המפוקפקת של הסדרה שהכי הלכה לעזאזל.

Resident Evil S01E07 האוייב שבפנים עונה 1 פרק 7 לצפייה ישירה

סדרת המופת של רשת AMC חזרה עם עונתה החדשה בסתיו והיא ממשיכה לעקוב אחר גורלם של שרידי המין האנושי שמנסים לשרוד מהזומבים שמאכלסים את העולם. הזומבים הם בעיה איתם החבורה מצליחה להסתדר, הבעיות מתחילות כאשר יש חיכוכים עם שורדים אחרים של העולם הפוסט אפוקליפטי של המתים המהלכים. סדרת האנימציה הראשונה שנכנסת לרשימת ההמלצות שלנו מתרכזת במשפחת גיבורי על בה האב הוא הגיבור החזק בעולם שבונה את בנו על מנת שגם יצטרף למלאכת הגנת כדור הארץ מפני נבלי על. אז זהו שזה מה שקורה על פני השטח מאחורי הקלעים ישנו סיפור הרבה יותר מורכב. למרות שהסדרה היא סדרת אנימציה היא מאוד ברוטאלית ונוגעות בכל האספקטים האפורים עליהם אתם חושבים מה היה קורה אם גיבורי על היו קיימים במציאות שלנו.

אם נהניתם מרשימת הסדרות שלנו אולי תאהבו את המלצות הסרטים שלנו לשנה הקרובה – סרטים מומלצים. כמובן אל תשכחו להרשם לרשימת התפוצה שלנו כדי לא לפספס אף המלצה בעתיד. ג’ט היא סדרת פשע המגוללת את סיפורה של שודדת מקצועית (קארלה גוגינו) שלאחרונה השתחררה מהכלא וכבר הצליחה להסתבך מחדש עם כמה ברוני פשע רציניים. בזמן תמרון חייה המקצועיים מול מאפיונרים, אם זה ביצוע מעשי שוד נועזים ואם זה “יעוץ” בתחומה, היא מגדלת את בתה הקטנה. בו בזמן היא מנסה לצאת מפלונטר לא קטן אליו היא הכניסה את עצמה לאחרונה.

סדרות מתחתכנים נוספים

כשאמרו לנו שתגיעה סדרה חדשה בשנת 2010 שתתמקד בספריו של ג’ורג’ ר. מרטין, ידענו שאנחנו הולכים לצפות בדברים על טבעיים כמו דרקונים, מכשפים ושדים. גם בסדרה הזו, אף אחד לא חסין לא משנה מה מעמדו ומה היה מדד הכח שלו בפרק שלפני. אם רשימת סרטי המדע הבדיוני והפנטזיה עזרה לכם, עזרו לאחרים ושתפו בתגובות על מה אתם ממליצים. יוצר נודע אחר בתחום המדע הבדיוני הרדיופוני הוא דאגלס אדמס, שספרו המצליח מדריך הטרמפיסט לגלקסיה נוצר לראשונה כסדרה של תסכיתים לרשת ה־BBC. מדע בדיוני אינו כלי לחיזוי העתיד – הוא עוסק הן בהתפתחויות עתידיות אפשריות והן באלו שאינן אפשריות; היתכנותו של העולם המתואר ביצירת מדע בדיוני אינה רלוונטית כלל, בדיוק כמקובל לגבי כל יצירת ספרות או אמנות אחרת.

  • נושאים האופייניים לסרטים אלו כוללים בין השאר מסעות בחלל, מפגשים עם חייזרים, רובוטים, סייבורגים, אנדרואידים ובינה מלאכותית, מסע בזמן, הנדסה גנטית, סרטי אסונות ואפוקליפסה, סרטי גיבורי־על וסרטי קומיקס.
  • שחקנים – ג’ייסון סודייקיס, האנה וודינגהאם, ג’ונו טמפל, וברט גולדסטיין.

במרכז העלילה ישנו חייזר בשם “דוקטור” אשר נשלח להשתתף במלחמת הזמן. הסדרה עוקבת אחר המסעות שלו כמו גם אחר האנשים המלווים אותו, כאשר כל פרק מציע לכם כצופים לא מעט מסתורין, תעלומה ובעיקר מסתורין הנוגע לבני משפחתו של החייזר. לאור העובדה כי מדובר בסדרה מצליחה וזוכת פרסים, מאז עלתה לראשונה בשנת 2005 התחלפו השחקנים כולל השחקן הראשי. מדובר בסדרה יוצאת דופן מבחינת ההפקה, ועל כן היא מומלצת מאד בעבורכם כחובבי הז’אנר. סרטים חדשים לשנת 2021 שמומלץ לכם לראות כמו כל שנה גם השנה חזרנו כדי לחשוף בפניכם את הסרטים המומלצים (לדעתנו) שאמורים להגיע בשנת 2021.

מדע בדיוני ופנטזיה בישראל[עריכת קוד מקור | עריכה]

סדרת וויצ’ר השאפתנית מציגה בפנינו את גראלט מריוויה, שהוא לוחם / מכשף המתמחה בהשמדת שדים בעולמו. וויצ’ר היא הבטחה עצומה עבור נטפליקס שאמורה להיכנס למשבצת של משחקי הכס.הנרי קאוויל(סופרמן במילואים בשבילכם) שנבחר לגלם את דמותו של גראלט מריביה מוביל קאסט אלמוני אך מבטיח של שחקנים איכותיים. הטריילר השני הקפיץ את רמת ההייפ אצל רוב האנשים שחיכו לסדרה החדשה של נטפליקס. לנו רק נשאר לספור את הימים עד לעליית העונה הראשונה לשרות הסטרימינג של נטפליקס. למעט האמת, הסדרה הזאת יכלה להיות הרבה הרבה יותר טובה אילו היא לא הייתה מדע בדיוני.

אימה טלוויזיונית,או סדרת אימה, נוטות לקחת את כללי המציאות לקיצון בניסיון להשיג אפקט של פחד. ערך מורחב – סרט מדע בדיוניסרט מדע בדיוני הוא סרט בסוגה הקולנועית של מדע בדיוני. הדגש בסרטים אלה הוא על עלילה שבה לטכנולוגיה מתקדמת יש תפקיד מרכזי. סרטים אלה הם בדרך כלל עתירי אפקטים מיוחדים על מנת להציג טכנולוגיה עתידנית מתקדמת, עולמות רחוקים, חייזרים ועוד.

אוזרק | עונה 2

“בבילון”, מצידה, הציגה רף של בגרות ואינטלקט שהפכו אותה לאחת מסדרות הפולחן האהובות של הז’אנר ובכלל, ו”גלקטיקה” הביאה את הטון הריאליסטי, הקשוח והקודר שכה חסר היה בקולגותיה. כל אלה נמנים עם צוותה המטורלל לחלוטין של הספינה פלנט אקספרס ביקום העשיר, המפורט והמצויר שיצרו מאט גרונינג האגדי מ”משפחת סימפסון” ודייוויד אקס כהן, שותפו להיסטוריה המורכבת והמופלאה של סדרת המד”ב המצחיקה מכולן. מערכת האתר וחברי צוות דפי הפייסבוק דברים שלא ידעתם, ניוזבוקס ומצחיקיפדיה. לחיצה על כפתור “שמור”, בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.

ניל פירט, המתופף וכותב מילות השירים של להקת המטאל המתקדם ראש, כתב שירים רבים בנושאי מדע בדיוני. ערך מורחב – אופרת חללאופרת חלל שמה דגש על הרפתקאות רומנטיות ומלודרמטיות המתרחשות בעיקר או לרוב בחלל. הרפתקאות אלה מערבות קונפליקט בין שני צדדים בעלי התקדמות טכנולוגית כלשהי. סיפורים אלה בנוים לרוב במסורת הומרית, לפיה קבוצת הרפתקנים מושלכת לסביבה עוינת השרועה כמרקחה במאבק בין הצדדים הלוחמים. טרילוגיית מלחמת הכוכבים וכן סדרת הטלוויזיה בבילון 5 הן דוגמאות לתת־ז’אנר מסוג זה.

מדיניות

אבל למרות שהיא איכזבה רבים בסופו של דבר, היא הייתה סדרה מותחת ששווה צפייה לפחות בעונות הראשונות. הסדרה הצליחה להפתיע את הצופים לא מעט פעמים בכל מיני תפניות מעניינות אבל אולי זאת תודות לעובדה שהכותבים עצמם לא ידעו מה הם עושים והם אפילו העידו על עצמם שהם אילתרו את הכל מבלי לתכנן מראש את הסוף. אז נכון שהסוף איכזב, אבל אנחנו עדיין זוכרים את המילים המצמררות “לא הסירה של פני”. אי אפשר לדבר על מדע בדיוני בלי לדבר על היצירה המונומנטלית של סטנלי קובריק, שתרגם את הבהלה לחלל של שנות השישים לסיפור עתידני מרובד ומרתק. העלילה נפרשת על פני מיליוני שנים ונודדת שנות אור הרחק מכדור הארץ, מחברת בין אדם ומכונה ובין אבולוציה, שאלות קיומיות וחלומות קוסמיים. הקופים והעצמות, המונוליט, השימוש במוזיקה וסצנת הסיום החידתית נחקקו כולם בזיכרון הקולקטיבי, אבל הזכור מכולם היה ונשאר המחשב האל, שהצליח להפחיד וגם לעורר הזדהות בלי תווי פנים כלל.

  • פרס גפן הישראלי – פרס שנתי לספרי וסיפורי המדע הבדיוני והפנטסיה הטובים ביותר שראו אור באותה שנה.
  • אבל לא כולם יודיעם שהבדיוני התחיל את דרכו לפני שבכלל הופיעו סרטי מדע בדיוני.
  • עלילת הסדרה מציגה קבוצה של אנשים שנשלחים מהעתיד במטרה לשנות אירועים נקודתיים שימנעו את הקריסה של האנושות בעתיד ממנו הם הגיעו.
  • בפועל, זו קפסולת זמן המפגישה שלל סרטי עבר מהז’אנר ומחוצה לו עם חרדות ומסרים אקולוגיים ההולמים את שנת יציאתו .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן