סדרות ברשת
חיפוש
סדרות ברשת » סדרות וסרטים » סדרות ישראליות 2017

סדרות ישראליות 2017

הסדרה מלווה את סיפורה של משפחת זגורי והיא נוצרה על ידי מאור זגורי, על בסיס מוטיבים בחלקם ביוגרפיים ובחלקם בדיוניים מחייו. לשמחתנו ‘היהודים באים’ עדיין איתנו ונחשבת לאחת מתוכניות הסאטירה הכי מצחיקות שיש לנו, יש לסדרה כבר 4 עונות שזמינות לצפייה ביוטיוב ובאתר של כאן 11, בסדרה מככבים מוני מושונוב,יוסי מרשק, יניב ביטון ועוד רבים וטובים. כמובן, הלב בסדרה חשוב יותר מהמתח, וגם אם במקרה שלה מדובר במלודרמה שגרתית, הבימוי המצוין של ז’אן מארק ואלה (שלמרבה הצער לא יחזור לעונה השנייה מפאת חוסר זמן) הוא זה שמשדרג אותה פלאים. כל העת הוא מעיר לחיים את התודעה של דמויותיו, צולל למעמקי נשמתן ולמכמני נפשה של הסדרה באמצעות הדי זיכרונות, מחשבות, חלומות ומוזיקה. למעשה, השימוש במוזיקה בסדרה הזו מבריק הן מעצם בחירות השירים והן בשילוב שלהם בעלילה, לעתים באופן מועך לב. לקראת קו מחצית העונה העלילה הופכת מסקרנת יותר, וכוללת כמה וכמה סצנות יפות במיוחד.

דרמה שכתב וביים הקולנוען ניר ברגמן לצד רם נהרי, המתרחשת בהוסטל שיקומי שבו מטופלים אסירים. כל יום נבחנת מחדש השאלה אם יחזרו הביתה או לכלא, והם מצדם רק מנסים לעבור את היום נקיים. בהפקה מספרים כי הסדרה היא תוצר של תחקיר מעמיק, וכי חלק מהמשתתפים אינם שחקנים אלא אסירים לשעבר. על המצלמה – גיא רז, שצילם גם את “על הספקטרום” ויתרום את הסגנון המיוחד שלו לסדרה. סדרת דרמה מעט קודרת המציגה את חיי השגרה ומערכות היחסים המורכבות של קבוצת חברים במעמד כלכלתי-חברתי בורגני, המנסים, כמו כולם, להשיג אהבה, אושר וסיפוק בקריירה. הסדרה כללה את כוכבי ‘החמישייה הקאמרית’, שעשו הסבה קיצונית מהומור קליל לדרמה כבדה.

סדרות לראות

למי שהתגעגע, אפשר לספר שבקרוב מודן וכהן יחזרו לשתף פעולה בסדרה חדשה שתעלה בקרוב ב- yes. ארץ נהדרת היא אחת מסדרות הסאטירה המצליחות בישראל, מזה שנים. כל רשימת סדרות ישראליות מומלצות בהחלט חייבת להזכיר אותה, אך כאן נרצה להמליץ דווקא על סדרת בת שלה, הפרלמנט. שתי העונות של הסדרה, ששודרו בשנים 2013 עד 2014 בוימו על ידי אסף הראל וזכו להצלחה עצומה. הסדרה זכתה בפרס “סדרת הדרמה הטובה ביותר” לשנת 2018 בטקס פרסי הטלוויזיה של ישראל ובפרס “הסדרה הבינלאומית הטובה ביותר” בפסטיבל “Series Mania”‏.

המקדסי פעיל בארגון המדינה האסלאמית שחזר מסוריה ורוצה לנקום בדורון על שהרג את אבא שלו. שעת נעילה – שעת נעילה גם היא סדרה מבית היוצר של ערוץ כאן המתארת את השתלשלות המקרים במלחמת יום הכיפורים דרך עיניהם של כמה חיילים סדירים המשרתים בחיל השריון בגבול הצפון, סדרה שזכתה לשבחים רבים ואין כמעט ישראלי שלא יזדהה איתה. אריק (שלמה בראבא), חקלאי וממייסדי מושב מעלה השלושה בגליל, מגדל אבוקדו וחי את החלום הציוני. זאת אומרת, את מה שהיה בעבר החלום הציוני והיום הפך לבור כלכלי מתסכל. סיגל אבין (“בלתי הפיך” וטלנובלות ישראליות חקוקות היטב, בהן “לחיי האהבה” ו”טלנובלה בע”מ”) הלכה הפעם על מותחן פסיכולוגי במשקל כבד.

עונה 4

הדרמה הקומית שיצרו איתי רייכר, אילן שפלר ויובל שפרמן שגם ביים, היא יהלום נדיר, לא רק בקנה מידה מקומי. כשהיא מספרת על חברת אופנה משפחתית שיוצאת לצלם את הקטלוג השנתי באפריקה, היא מצליחה להיות סאטירה נשכנית ומדויקת להפליא על כל מה שישראלי, ועם זאת היא באמת אוהדת ומכבדת את גיבוריה. נכון לימים אלה, נמסר כי העונה השנייה צפויה לעלות לאוויר, ככל הנראה ב-2019 או 2020. מכאן מתחיל סחרור רגשי המטלטל את הבעל ואת הבת במופע דרמטי מרגש ותצוגת משחק מרשימה מצד כל השחקנים. הסדרה אורי ואלה, שנוצרה על ידי דינה סנדרסון, היא מאותן סדרות ישראליות שנוגעות עמוק בלב. בסדרה מככבים דינה סנדרסון בתפקיד אלה נוימן, שיחסיה עם אביה הם מוקד הסדרה.

כי בדומה ל”פלורנטין” גם “אהבה זה כואב” תפסה רגע בזמן, לקחה משהו מהצייטגייסט וקיפסלה אותו אל תוך עונת טלוויזיה מושלמת. “מה יש לכם כל כך נגד ערבים, הרי אתם בעצמכם ערבים”, מטיחה דנה (דנה מודן) במשפחתו של בן זוגה, אורן (אסי כהן). מה שנתפס אז כפצצת אמת מהפכנית נראה היום כעוד מאמץ של אשכנזייה מתנשאת לגזול מאחרים את זכותם להגדרה עצמית. “הבורגנים” הייתה סדרת אנסמבל שכולה חיי שגרה שוחקים ומערכות יחסים מורכבות. בכל זאת, המעבר של יוצרי וכוכבי “החמישייה הקאמרית” מהקומדיה החצופה אל הדרמה האפרורית הפך לשיחת היום. העונה הראשונה של הסדרה עלתה ב-2016 והסדרה הפכה במהרה ללהיט עם מיליוני צפיות ביוטיוב.

tvbee מכריע: 100 סדרות העשור

סצנות הסקס שלו עם לורן גרהאם, לורליי מ”בנות גילמור” (שגם שיחקה בסיינפלד את ואלרי, זוגתו לרגע של ג’רי), היו בלתי אמינות באופן אומלל במיוחד. ובכלל, נראה שהרף שלארי דיוויד הציב לעצמו עם העונות הקודמות של הסדרה, או בספינת האם של “סיינפלד”, הוא סטנדרט שפשוט קשה מדי להתמודד איתו. אחת הסדרות הישראליות הטובות ביותר בעשור האחרון היא שנות ה-80, שנוצרה על ידי האחים הקומיקאים שלום ומני אסייג. הסדרה מביאה אותנו אל פתח דלתו של שלום אסייג בימי נעוריו, ומציגה את ישראל בשנות ה-80 בצורה קומית-סאטירית-עדתית יוצאת מן הכלל. הסדרה מכוכבת על ידי בנו, דניאל אסייג, ביחד עם אביו שלום אסייג, אוולין הגואל, עדי אלון, שרלין חזיזה, עפר שכטר ועוד. אם אנחנו כבר מדברים על בינג’ טוב שידביק אותנו לספה, אין ספק שהתואר הזה הולך ל- סברי מרנן.

תרבות מגיע לשיאו עם עשר הסדרות שהותירו עליהן את החותם הגדול ביותר ב-12 החודשים האחרונים. את הנימוקים לבחירות ותהליך הבחירה כבר פירטנו בכתבת הפתיחה, ובכל זאת נזכיר שמדובר בשילוב עדין בין חשיבות, איכות ואהבה. אולי התופעה התרבותית הגדולה של העשור האחרון והסדרה שהוציאה את הפנטזיה ממרתפי החנונים אל ספירת סדרות האיכות למבוגרים. “משחקי הכס” הייתה הרבה יותר מסתם “ציצים ודרקונים”, היא בנתה עולם שלם, עשיר, מורכב ובעיקר אנושי לחלוטין. היא הצליחה לנפק מתוך המסגרת הפנטסטית אמירות משמעותיות על פוליטיקה, היסטוריה ופילוסופיה, ועשתה זאת דרך הנטיות האנושיות הקטנות והמלוכלכות ביותר. פרקי העונה הראשונה היו בפורמט קצרצר, והפעם נקבל אותם בפרקים של 20־30 דקות.

ההוראות אינן כלולות (Instructions Not Included) לצפייה ישירה ולהורדה

דרמה קומית שמציגה לנו את חייהם של שלושה צעירים שנמצאים על הספקטרום האוטיסטי, שחיים יחד בדירת דיור מוגן בעיר רמת גן, הם מנסים להשתלב ומתמודדים עם העולם מחוץ לדירה בדרכים שלהם. התסריטאית דנה אידיסיס, כתבה את הסדרה הזאת בהשראת סיפור חייו של אחיה האוטיסט שסובל מ-PDD ומתגורר יחד עם חבריו בדיור מוגן. דרמת פשע של Yes בבימוי של גיא בלילה ושי כנות, בכיכובם של עמיר בניון, דנה פריד, מאור לוי, ישי ללוש, אגם אוזלבו ועוד.

  • למרבה השמחה, גם כשהיא לא מתעלה לסטנדרטים הבלתי אפשריים שאליהם הרגילה אותנו אשתקד, “הכתר” היא עדיין אחת הסדרות היפהפיות ששודרו בשנת 2017.
  • זוהי לא עוד סדרת “להדליק ולכבות את המוח”, וקשה מאוד לצלוח אותה בבינג’ מהיר ושטחי.
  • היה קל יותר ליהנות מהבימוי והצילום המצוינים והכתיבה המרתקת, לולא “אופוריה” הייתה כל כך קרובה למציאות.

נקודת המוצא המעט מגוחכת הזאת שלחה את הגיבורה למסע מעניין בין אקסים שונים (פרק לכל אקס) דוגמת עפר שכטר, גיא לואל וזהר שטראוס, ועם חברים טובים כמו ורד פלדמן, איתי טיראן ויפתח קליין. בקיצור, כל נסיכי הטלוויזיה הישראלית של העשור הקודם במקום אחד. נמרוד, אורי ועמיאל – נראה שיוצר “חטופים” גידי רף, לא יכול היה לבחור בשמות יותר ישראליים עבור הדמויות שלו. ואכן, הסדרה המותחת נגעה לליבם של רבים כבר מהרגע הראשון, אף שבמובן מסוים היא התחילה מהסוף – רגע חזרתם של שלושה חיילים שבויים אל ביתם.

סיבוב שני

אם איכשהו לא ראיתם את הסדרה עד היום מוזמנים לצפות בפרק הראשון שלה כאן למטה. אי אפשר לפתוח רשימה של סדרות ישראליות בלי להזכיר את הסדרה שפרצה בהצלחה גם לשוק העולמי. פאודה, סדרת אקשן ודרמה ישראלית מהטובות שנוצרו בישראל הפכה את הסכסוך הישראלי פלסטיני לסדרה אפקטיבית.

נכון, בלי “בנות” כנראה שלא היה לנו את “ברוד סיטי”, אבל “ברוד סיטי” הייתה סגירת המעגל שלינה דנהאם התחילה לצייר. אם אתם אוהבים לצפות בסדרות טלוויזיה ומתחברים במיוחד לסדרות דרמה … הסדרה ‘שטיסל’ זכתה להצלחה ולביקורות חיוביות, הן במגזר החילוני והן במגזר החרדי, שכידוע, חלקו נמנע מצפייה בטלוויזיה. כמו כן, זכויות השידור נמכרו לערוץ טלוויזיה פרטי בשוודיה, ועל-פי הדיווחים הסדרה נרכשה ע”י אמזון, והגרסה האמריקאית של הסדרה תיקרא Emmis.

הפריצה (Breaking In) לצפייה ישירה ולהורדה

תוך כדי הראיונות עם הדמויות המובילות בשני המועדונים באותה התקופה הסדרה מציגה גם את סיפור הרקע ההיסטורי מאחורי השנאה הגדולה שקיימת בין שני המועדונים. גם אם הפוטנציאל של התמקדות בקהילה נשים קשוחות בז’אנר כל כך מצ’ואיסטי לא ממומש עד תומו (ועל כן הלוואי שבכל זאת תהיה עונה שנייה), “חסרי אלוהים” מרעישה ומהממת. היא שופעת רגעים מדהימים ומסעירים, כתובה יפהפה, מצולמת נפלא ומשוחקת על ידי קאדר שחקנים כה מצוין (שכולל בין היתר את מישל דוקרי, מריט וובר וג’ק אוקונל) באופן מאופק ושקט, העומד בניגוד לתחושה הכמעט-מיתית העולה ממנה. הרושם האדיר שהיא מותירה לכל אורכה לא רק מחפה על חולשותיה, אלא הופך את “חסרי אלוהים” ליצירה שקשה להתיק ממנה את המבט ואת המחשבה. מה עושה אבא (מולי שולמן הקורע) שנותר לבדו עם הילדים אחרי שאשתו (ריקי בליך היפהפייה) הפכה להיות אסטרונאוטית בתחנת חלל רחוקה? משחק בפלייסטיישן, רב עם ילדים מופרעים בגן השעשועים, בולס חטיפים, מתלונן על רוע גורלו עם החבר הכי טוב שלו ומקווה שאשתו לא מנהלת רומן עם יתר האסטרונאוטים (והכי חשוב – עם הגרמני האסטרוביולוג הלוהט הי”ד).

הפרק על הניו-יורקרים האחרים, השקופים, אלה שאנחנו לא ממש שמים לב אליהם ברחוב ולא רואים כמעט בטלוויזיה. אפילו הפרק שעוסק בחיי האהבה ובבדידות של דור ההורים הצליח להיות בלתי שגרתי ומקסים. וכשמחברים את כל הלב, הרגש והאופטימיות האלה יחד – מתקבלת חוויה טלוויזיונית ייחודית וחכמה. העלילה עוסקת בקורותיהם של חברי להקת Oboy, להקת הבנים הכי מפורסמת בישראל, אשר מנוהלת על ידי טל קוטלר (בגילומה של נלי תגר האדירה).

כל הסדרות

‘האחיות המוצלחות שלי’ מספקת משב רוח מרענן של קומדיה, ומצליחה, בניגוד להרבה סדרות ישראליות קומיות אחרות, להצחיק. הסדרה זכתה בפרסים על בימוי, תסריט, משחק ותואר ‘הקומדיה הטובה ביותר’ . הרשימה הבאה, הנפרסת על פני עשורים ומציגה את הסדרות הישראליות הכי טובות בכל הזמנים, מוכיחה שהמוח הישראלי יכול לייצר סדרות מתח, קומדיה, דרמה, פשע או דוקו מבריקות, לא משנה אילו תנאים ותקציבים עומדים לרשותו. בשנת 2014, זכתה הסדרה זגורי אימפריה בתואר סדרת הדרמה הטובה ביותר. כמו סדרות ישראליות טובות אחרות, זוהי סדרה דרמטית שמספקת גם רגעים קומיים יוצאים מן הכלל.

  • במהלך הסדרה, כל הארבעה מגשימים את החלומות החומריים שלהם, אבל עדיין מנסים להגיע אל האושר הנכסף.
  • אך הסדרה המזוהה איתו ביותר בז’אנר הייתה “מתי נתנשק” שבמרכזה עמדו מספר זוגות וחיפושם אחר אהבה.
  • Yes כמובן לא הסתפקה העונה אחת והסדרה חזרה לאחרונה עם עונה שניה.

סיפורו של איש שחייב לעשות את הדבר הנכון, אבל טבעו תמיד משיב לו מלחמה. ג’ימי חצוי מעצם היותו – מנסה מצד אחד להיות עו”ד שומר חוק מן השורה, ומצד שני מתפתה תמיד אל המתחמים האפורים ומעבר להם. וכמובן, המשטמה של אחיו כלפיו לא עוזרת לעניין. “מומחה לכלום” של עזיז אנסרי התחילה כקומדיית חברים סטנדרטית למדי, שקסמה הגדול הוא הגיבור טוב הלב ומאיר הפנים שלה (וחבריו החמודים כשלעצמם). אלא שאז, כשכולנו מצפים לעוד מהשגרה הזאת, לקח אותנו אנסרי למסע של ניסויים תסריטאיים מרתקים, אמירות חברתיות ומחוות תרבותיות. לא כל ניסוי כזה היה מדויק עד הסוף או הכרחי מעבר לרמת הגימיק (כמו המחווה, היפה כשלעצמה, ל”גנבי האופניים”), אבל הוא הפך כל פרק לחוויה חדשה שלא היינו יכולים לצפות כיצד תתפתח.

נטפליקס המלצות

פיני רובנס, בגילומו של ישראל קטורזה, מגלה שהמלון בבעלותו מצוי בקשיים כלכליים. אלה החומרים מהם עשויות דרמות נוקבות, אבל לא תאמינו – קטורזה וצוות דמויות המשנה (היי, רודי קונטיננטל) מצליחים להפוך את זה לזהב קומי. במהלך תקופת ההכשרה שלהן היא מנסה למצוא את הכוח הפיקודי שלה תוך כדי התמודדות עם קשיים רבים כמו הפרות משמעת, גניבות, התמודדות עם מ”פ שמראש לא ממש נותן לה סיכוי ועוד. עונת האביב כבר התחילה והקיץ בפתח, הטמפרטורות עולות ואיתן גם … דוקו־ריאליטי על זוכת אירוויזיון 2018, מסעותיה מסביב לעולם והמסלול שהיא עושה בדרך להיות כוכבת פופ בינלאומית.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן