סדרות ברשת
חיפוש
סדרות ברשת » סדרות וסרטים » סדרות ישראליות ישנות

סדרות ישראליות ישנות

“סיפורים קצרים על אהבה” היתה הצצה לפוטנציאל היצירתי הטמון בטלוויזיה הישראלית, ולא מפתיע שמי שהשתתפו בו נהפכו עם השנים למרכזיים ולבולטים שביוצרים הפועלים בארץ. הם והסרטים שיצרו הוכיחו שטלוויזיה מקומית יכולה להיות מקורית ורלוונטית, כיפית ומגניבה, ומי שהתבגרו תוך צפייה בערוץ 2 מצאו את עצמם ממוגנטים אליה. הסדרה רצה בהצלחה במשך שניים, שודרה ב-2014 עד 2015 ובשלב זה לא צפויות עונות נוספות. בין כוכבי הסדרה נציין את משה איבגי, המגלם את אבי המשפחה אלברט המנהל את ענייני הבית ביד רמה ולעיתים בצורה בלתי מתחשבת. בתפקיד אביאל זגורי משחק עוז זהבי בתפקיד יוצא מן הכלל, יפית אסולין היא מרים זגורי, חן אמסלם היא אבישג זגורי, ישראל אטיאס הוא אבייתר זגורי. כמו כן מופיעים בסדרה קובי מימון (אבי זגורי), דניאל סבג (אבישי זגורי) נינט טייב בתפקיד שכנת המשפחה ואחרים.

  • הסדרה מתארת באמינות וברגש את חייה של קהילה שאיננה מוכרת למרבית החילונים בארץ.
  • לכאורה, מדובר בדחקה, בדיחה על חשבון ז’אנר מגוחך שלו כללים נוקשים.
  • מה שנתפס אז כפצצת אמת מהפכנית נראה היום כעוד מאמץ של אשכנזייה מתנשאת לגזול מאחרים את זכותם להגדרה עצמית.
  • לסדרה יש 8 פרקים ומככבים ניב סולטן, לירז צ’רכי, מנשה נוי ועוד וביים אותה דני סירקין.

אז נכון שהרבה מאיתנו לא מתים על חומרים טלוויזיונים תוצרת הארץ אבל חייבים להודות שיש גם כמה סדרות לא רעות בכלל. אם בא לכם לראות קומדיית מצבים ישראלית, כדי לכם להציץ ברשימה הזאת, אולי תמצאו משהו שבא לכם לראות. הרשימה תכלול רק קומדיות מצבים ולא תכלול תוכניות מערכונים כדוגמת “הישראלים”, “קצרים” ו-“עם סגולה” וגם לא תכלול תוכניות סאטירה כמו “ארץ נהדרת” ו-“גב האומה”. ‘המסעדה הגדולה’ היא קומדיית מצבים שהופקה ע”י מחלקת השידורים בערבית, ושודרה במהלך שנות ה-80. הסדרה עוקבת אחר מסעדה מזרחית בירושלים, המנוהלת ע”י סלים אבו ראמי, אשתו ועובדיו.

על סדר היום

מבחינת היכולת של הסדרה לומר משהו על ישראל ועל הישראליות והחברה שכוננו כאן, זו היתה הזרה מושלמת — פילטר מצטיין להתבוננות של הצופים בעצמם. אמג’ד הוא בעצם בן דמותו של יהודי גלותי, זה שמנסה להתנכר לשורשיו, אבל השורשים משיגים אותו וממילא הוא מסומן בידי הסביבה כזר. והסביבה היא מתנשאת וגזענית, מלאת מעמדות שהמשותף ביניהם הוא מאבק הכוח. לכאורה, מדובר בדחקה, בדיחה על חשבון ז’אנר מגוחך שלו כללים נוקשים. למעשה, מדובר על הליכה על הקצוות — בתוך הז’אנר, באהבה יוקדת אליו ובהקצנה מודעת לעצמה.

במושב הבדיוני בערבה שבו מתרחשת העלילה, קבוצה של פועלים תאילנדים שימשה כמקהלה יוונית — מהלך תסריטי גאוני של ממש, שהנכיח מבט־על, זר ומרוחק ומפוכח על כל הנפשות הפועלות, ומנע מ”פלפלים” לגלוש לפאתוס רגשני. “בטיפול” היתה ונותרה פלא של תסריטאות חסכונית, המוצלמת בלוקיישנים בודדים ובכך חוסכת עלויות הפקה אדירות. היא סימנה במרקר גדול את העובדה שהישראלים הם מספרי סיפורים מרתקים, ומאז, הלכה הנקודה הזו והתחדדה ביתר שאת.

דרמה | אוזרק

היא הצליחה כי היא פשוט סדרה מעניינת, כיפית, נגישה, מצחיקה וכתובה לעילא. היא בעטה בערבים, יהודים שמאלנים, יהודים ימנים, צופי “האח הגדול”, האליטה, התקשורת, בכולם. וכשכולנו עסוקים במריבות של בושרה ואמג’ד, היא דחפה לפריים טיים של ערוץ 2 את הנכבה. לו היו שואלים חייזר שנחת ב–2005 בישראל מה מגדיר טוב מכל את בני המקום, נראה שהנטייה לפסיכולוגיזם לא היתה עולה על הפרק.

דיגיטלקול התורארון הקודשספר המדברמה לא בסדר איתיכאן חסכניםדוקותייםכאן סקרניםכאן מקשיביםשיחות מילואיםעוד… קול התורארון הקודשספר המדברמה לא בסדר איתיכאן חסכניםדוקותייםכאן סקרניםכאן מקשיביםשיחות מילואיםעוד… מערכת האתר וחברי צוות דפי הפייסבוק דברים שלא ידעתם, ניוזבוקס ומצחיקיפדיה.

מיני סדרה | צ’רנוביל

הסדרה עוקבת באופן אמין ונוגע ללב אחר משפחת שטיסל החרדית. כמו כן, זכויות השידור נמכרו לערוץ טלוויזיה פרטי בשוודיה, ועל-פי הדיווחים הסדרה נרכשה ע”י אמזון, והגרסה האמריקאית של הסדרה תיקרא Emmis. ב”פאודה” מפקד צוות מסתערבים ואנשיו מנסים ללכוד את בכיר מבוקשי החמאס בשטחים, והמרדף גובה מהם מחיר פיזי ונפשי. ואכן, הסדרה שיצרו העיתונאי אבי יששכרוף והשחקן ליאור רז, שכתב לעצמו תפקיד ראשי, רוקמת במיומנות עלילת מתח אפקטיבית שנתמכת בבימוי הסוחף של אסף ברנשטיין.

רברבנות, קולניות, שמחת חיים, חרדה קיומית וחיבה לריאליטי היו מתקבלות כתוצאות סבירות בהרבה. ובכל זאת רק סדרה אחת, שכללה בעיקר דיאלוגים מרובי קלוז־אפים בחדר סגור, אחראית לטפטוף שנהפך למבול, וסימן את ישראל כחממה טלוויזיונית לתוכן איכותי. רק בשנים האחרונות, ובאיחור ניכר, התחדדה העובדה שהטלוויזיה והקולנוע לא יכולים להמשיך להביא אל הצופים והצופות קולות גבריים בלבד. ישראל, שאהבה לאהוב את גיבוריה החיילים, הקצינים, רדופי התלאות ואכולי האשמה, לא פינתה מקום בתפריטה הטלוויזיוני לתסריטים שכתבו נשים.

סדרות זרות | כיבוש

ואחרי הזוגיות המסובכת שלהם ב’אהבה זה כואב’, הם עוברים לזוגיות כל כך מסובכת, שהיא מתחילה בזה שדנה מקבלת התקף לב בזמן שאסי, השכן שלה, מנסה להתאבד. לא ברור עד כמה אנחנו מרוצים מכך שלסדרה הזו היו רק 4 עונות, אבל אולי זה לטובה. היא התחילה מעולה והסתיימה מעולה, אולי בדיוק בזמן לפני שהיא התחילה להתקלקל. את התוכנית יצר אדיר מילר שגם מככב בה והיא שודרה מ-2008 עד 2014.

מדובר על חצי קומדיה וחצי דרמה שזכתה להצלחה רבה בשנים 2007 ו-2009 שבהם היא שודרה. 2 העונות שלה סעקו בארבעה חברים שיצרו סטארט-אפ ומכרו אותו במיליונים, כל מה שנותר להם הוא להגשים את הפנטזיות ולהתמודד עם הכסף שלהם, אבל כל אחד עשה את זה בצורה אחרת. סדרות והפקות ישראליות עוסקות לעיתים במצב ובחיים בישראל, לרבות שילוב של נושאים אקטואליים, היסטוריה מקומית אך לא רק. הקהל הישראלי מוצא הרבה עניין בסדרות אלו וחלקן נתפסות כסדרות פופולריות מאד. הלקח ש”בטיפול” הייתה צריכה ללמד את ענף הטלוויזיה המקומי הוא שאומץ, תעוזה וחדשנות יצירתית יכולים להשתלם כלכלית ותדמיתית גם בעולם האולטרה מסחרי של המסכים הביתיים, אבל איכשהו מה שבחרנו להבין ממנו הוא שחייבים לעשות עשר עונות של “האח הגדול”.

דרמה קומית | ילדותי

על ברכי הפרידה המתוקשרת של יהודה לוי מנינט, הדרמה פירקה בתבונה וברגש את דמותו של אחד הכוכבים הגדולים בישראל כפי שהיא נתפסת בעינינו. היא עשתה זאת באמצעות תרחישים פנטסטיים – בין אם קרו באמת (ניסיון להצליח בהוליווד) ובין אם כנראה לא (התאהבות בבחורה רגילה מהרחוב) – שהתנפצו על קרקע המציאות, מבהירים כדי הצורך שהפסאדה הזאת, הזוהר הזה, רחוקים מרחק מילין מהמציאות. הדה בושס כתבה בזמנו ש”חדווה ושלומיק” היא אנטי תרבות, אבל במבחן הזמן – גם ארבעה עשורים אחרי שהפציעה הסדרה על מסך הטלוויזיה החד ערוצית והדו צבעית – שיר הפתיחה שלה רלוונטי לכל מי שעובר לעיר הגדולה. “ללכת אל, ללכת מ, ללכת כי כולם הולכים. מה זה בעצם משנה ממה בעצם הם בורחים?”, רק שהיום מי שמגיע לתל אביב לא צריך לעשות את זה בסוד, לא יופתע מהטרדות מיניות או סמים, וגם חלומות התהילה מפוכחים יותר. בישראל של 1971, מנחם זילברמן ויעל אביב בתפקיד קיבוצניקים צעירים שמגיעים לכרך הגדול חולמים והלומים, היו סנונית ראשונה של שפיות על המסך. שפיות שבה לא מטאטאים קונפליקטים וקונטרוברסיות מתחת לשטיח, אלא נותנים ליהונתן גפן לנסח אותם בצורת תסריט.

ארץ נהדרת היא אחת מסדרות הסאטירה המצליחות בישראל, מזה שנים. כל רשימת סדרות ישראליות מומלצות בהחלט חייבת להזכיר אותה, אך כאן נרצה להמליץ דווקא על סדרת בת שלה, הפרלמנט. שתי העונות של הסדרה, ששודרו בשנים 2013 עד 2014 בוימו על ידי אסף הראל וזכו להצלחה עצומה. אי אפשר לפתוח רשימה של סדרות ישראליות בלי להזכיר את הסדרה שפרצה בהצלחה גם לשוק העולמי. פאודה, סדרת אקשן ודרמה ישראלית מהטובות שנוצרו בישראל הפכה את הסכסוך הישראלי פלסטיני לסדרה אפקטיבית.

בין אדם למקום: 10 הסדרות הישראליות הטובות של העשור

תמימות וטמטום היו המאפיינים העיקריים של הדמויות שתוסרטו בגסות — והעיקר, בלי יותר מדי פוליטיקה. כלומר, מתוך רצון עז להציג חיים משותפים על קו תפר בין יהודים לערבים כאידיליה שיש להתמוגג ממנה כאילו היתה תמונת מציאות. בלחץ הקומי — בדיחות טובות ורעות נורו שם בזו אחר זו כל פרק — אפשר היה לרגעים לשכוח או להשכיח את הכיבוש, את צמיחתו של דור האדונים ואת הפיכתם של פלסטינים אזרחי ישראל לעבדים בהיכלות החומוס. כשפרצה האינתיפאדה הראשונה, ופרצו במקביל ובלי קשר סכסוכים בין שחקנים מובילים להפקה, כבר היה ברור שדינה של המסעדה הזאת להיסגר אחת ולתמיד — וטוב שנסגרה, היא והשקרים הנוחים, הקלים לעיכול ששיווקה לצופים.

כדי ללמוד איך עושים את זה נסע הבמאי יצחק שאולי לארצות הברית, נכח סט הצילומים של “שלושה בדירה אחת” והצליח להתאים את שיטת העבודה לתנאים המקומיים. כתבי, עורכי ומבקרי Time Out דירגו את הסדרות הישראליות האהובות עליהם בכל הזמנים. ביקשנו מ־12 מהכותבים שלנו לבחור את הסדרות הישראליות הגדולות ביותר בעיניהם, ולדרג אותן מהמקום הראשון לאחרון. לא רק איכות הסדרה בזמן אמת נלקחה בחשבון, אלא גם מידת חשיבותה והשפעתה על התרבות המקומית. לאחר מכן שיקללנו את הדירוג של כל המשתתפים – והתוצאות לפניכם. אם לא צפיתם בכמה מהן, חופש פסח הוא זמן טוב להשלים פערים.

אנתולוגיה | סיפור פשע אמריקאי

העונה השנייה של סדרת הלהיט מקיץ 2014 נפתחת כשהגיבורים נשבעים לעצמם לעולם לא לעשות את הניסוי. הם מחליטים להקדיש את השנה ללימודים, ולהפיכתם לרופאים הטובים ביותר שיש. אבל עד מהרה המוות מפתה אותם לצעוד שוב בשעריו, והם מוצאים את עצמם, אחד אחד, שוברים את הבטחתם. בהשתתפות עפר שכטר, אגם רודברג, יובל סגל, אביגיל הררי, מאיסה אל-האבדי, אדי קבטנר, עידן חביב, אוהד קנולר, ורד פלדמן, עירית קפלן, יונתן עוזיאל. האומץ לנסות משהו חדש לגמרי אינו מאפיין את המדיום הטלוויזיוני, שבדרך כלל נוטה לשחוק שטאנצים עד שהם הופכים לשלולית פתטית של מבוכה.

הסדרה מציגה באופן הומוריסטי את חיי המשפחה הערבית בישראל וצוחקת על הסטריאוטיפים של האזרחים היהודים והערבים בארץ. הדמות הראשית היא אמג’ד, עיתונאי ישראלי ממזרח ירושלים המנסה להשתלב באליטה היהודית בארץ, על-אף התנגדותה של אישתו. מאיר, חברו של אמג’ד, עוזר לו בניסיונות ההשתלבות, ובדרך מתאהב באמאל הפלסטינית. אסף הראל, דורון צור וירון ניסקי יצרו אי אז בשנת 2004 סדרת אנימציה קלילה ומופרכת המתארת את מעלליהם של שני ג’ובניקים אפסנאים משועממים, שרב”ט שולמן ורב”ט חנוכה, ועוסקת, בד בבד, בסאטירה על החברה הישראלית. אחת ההשראות לסדרה היא חוויית השירות הצבאי של ניסקי וצור, ובאמת, ג’ובניקים רבים יכלו להזדהות עם התוכן וההומור, מופרכים ככל שיהיו.

סדרות זרות | סמויים

אם אתם אוהבים לצחוק ועד היום לא ראיתם את הסדרה ‘קופה ראשית’ אתם חייבים להוסיף את הסדרה הזאת לרשימת הצפייה שלכם. מדובר בקומדיית מצבים ישראלית אשר מתרחשת בסניף של רשת סופרמרקטים אי שם במרכז הארץ. הסדרה מתארת באמינות וברגש את חייה של קהילה שאיננה מוכרת למרבית החילונים בארץ. התסריטאי והבמאי אלון זינגמן יצר סדרה מרגשת ונוגעת, בכיכובם של גליקמן, מיכאל אלוני, ששון גבאי, איילת זורר ואחרים.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן