סדרות ברשת
חיפוש
סדרות ברשת » סדרות וסרטים » סדרות ילדים ישנות

סדרות ילדים ישנות

הוריו גרושים והוא חי עם בטסי, אמא שלו, עיתונאית במקומון של אלווד. לא יודעת מה איתכם, אבל במושגים שלי ילדות מאושרת כוללת כמה שיותר אנימציה יפנית מדובבת ושניים או שלושה צעצועים דליקים. “ערי הזהב הנסתרות” סיפקה את האנימציה המדובבת – אבל מדובבת לצרפתית, וזה רק חלק ממה שהפך אותה לכל כך נפלאה וגם קצת אחרת בנוף הקולות האחיד (אני לא היחידה ששמה לב שלמרקו, עליסה בארץ הפלאות, ופומיקי יש את אותו הקול, נכון?). לפני שידענו על קומוניזם, הטרדות מיניות או אנטישמיות סימלו הדרדסים את כל מה שפשוט ותמים בעולם. כל יצור כחלחל נקרא לפי התפקיד שהוא ממלא, שהתאים בדיוק לתכונת האופי היחידה שלו, בר כוח היה מאוד חזק, ביש גדא היה מגושם וחרוצון היה קצת פרייאר.

הסדרה אורי ואלה, שנוצרה על ידי דינה סנדרסון, היא מאותן סדרות ישראליות שנוגעות עמוק בלב. בסדרה מככבים דינה סנדרסון בתפקיד אלה נוימן, שיחסיה עם אביה הם מוקד הסדרה. עוד בתפקיד ראשי משחק שלמה בראבא הוותיק, בתפקיד אורי נוימן, אביה של אלה וכן לירון וויסמן, פאבלו רוזנברג, ציפי שביט ושחקנים אחרים. אם בא לכם קצת הומור חד כתער כדאי לכם לראות את ‘היהודים באים’, למי שלא מכיר מדובר בסדרת טלוויזיה סאטירית של כאן 11, שכוללת מערכונים על ההיסטוריה של עם ישראל, מראשית ימי התנ”ך ועד ימינו. גם אם לא ראיתם אותה עד היום סביר להניח ששמעתם עליה בתקשורת כשהיא גם יצרה בתחילת שנת 2020 סערה ציבורית בעקבות מספר מערכונים שנויים במחלוקת. רגע לפני שאתם מחפשים סדרות מתורגמות מחו”ל, אל תוותרו על הסדרות המומלצות הבאות, בעברית! ריכזנו בכתבה רשימה של 15 סדרות ישראליות מומלצות שכל אחד חייב לראות.

עונה 2 | השקר של לאמה לימה – פרק 2

מירב גרובר היתה אשתו של לזרוב, ויעל אבקסיס היתה זוגתו של רפי, דיילת בשם אלה אזולאי. אתי אנקרי גילמה את אחותו של רפי, חגית, הנשואה לדורון, שאותו גילם קובי שטמברג. לו היו מגיעים בני ואורי ברבש למשרדי רשת היום, ומציגים את התסריט של “טירונות” — כנראה היו מגלגלים אותם מכל המדרגות. ישראל שאחרי אלאור אזריה, עם ארגונים כמו “בצלם”, “שוברים שתיקה” ו”מחסום ווטש”, כבר לא היתה יכולה להסתכל על עצמה דרך חיילי גבעתי, גיבורי הסדרה ההיא, ולעמוד זקוף ובטוח. הסלוגן שליווה את “טירונות”, “תסתכלו עליהם ותראו אותנו”, מתקשה כיום להחזיק מים, או כומתה יציבה בכותפת.

ייתכן שבלעדי “טירונות” היינו נשענים עדיין על צילום מיושן במצלמת כתף. רימייק, אם אי פעם יהיה, צריך להציב את המתח הדרמטי לא בשאלה “קיבוץ או תל אביב”, כי בינתיים, כידוע, רעיון הקיבוץ מת מוות טבעי, אלא “תל אביב או ברלין”. גם הצעה של אמרגן ממולח (יוסי גרבר המנוח) לאשה נאה לאנוס אותה כבר לא תתקבל כשורה בתסריט בשום ערוץ שהוא.

סיפורי טוקה בוקה

גם שאר הדמויות מעט מרחפות ביקום הזה, אף על פי שהן כבר בסוף שנות ה־30 או תחילת שנות ה־40 לחייהן ולא בגיל ההתבגרות. הסדרה של אורי אלון ויהונתן אינדורסקי השיגה אותה שוב ושוב. הסיפור המרכזי על אהבה לא בדיוק אסורה אבל בהחלט לא מקובלת בקרב העולם החרדי נוגע ללב, סבך העלילות המשפחתיות שזור בתבונה, הניואנסים של היחסים בין הדמויות מדויקים, וההופעות – בעיקר של האחים דב גליקמן וששון גבאי בעונה השנייה – מזהירות. אבל הרובד הנוסף של הפיוט מושג דווקא בסצנות צדדיות, כמו זו שבה שטיסל נכנס לחנות פרחים. הן אינן מקדמות את העלילה, אך מאיירות בתשומת לב פינות נסתרות בנפשותיהן של הדמויות.

אולי זה בגלל שבסוף כל פרק היו שתי דקות דוקומנטריות ומצולמות על בני האינקה והמאיה וטקסיהם המשונים (שאגב, כללו שליפת לב מבתולות ושאר רגעים טראומטיים, שהיום היו מוגדרים קצת פחות כדוקו ויותר כאקספלוישטיישן זול). לכאורה, מדובר בדחקה, בדיחה על חשבון ז’אנר מגוחך שלו כללים נוקשים. למעשה, מדובר על הליכה על הקצוות — בתוך הז’אנר, באהבה יוקדת אליו ובהקצנה מודעת לעצמה. אקס-מן הייתה באותה התקופה הסדרה הכי ארוכה של מארוול בטלוויזיה (76 פרקים), הסדרה נתנה לאנשים שלא הכירו את עולמם של האקס-מן הרבה מידע והכרות עם הדמויות.

דוגיסיטר | פרק 2

היא עשתה זאת בתבונה ורגישות, בלי להתנשא על צופיה או לחנך אותם. יופיה של הסדרה כמו ניבט מבין קמטיו של ראובן דגן (אסי דיין) ונבע גם מכתיבה מופתית שרקחה את פגעי המקום (טייס חיל האוויר שלא יכול לחיות עם עצמו לנוכח הרג ילדים פלסטינים), עם פגעי החיים והאהבה (מה שהעניק לאיילת זורר את תפקיד חייה). גם כאן הדבוקה הישראלית היא המרכז, אבל בניגוד ל”שבתות וחגים”, הפסימיות והייאוש הם הסאבטקסט.

במושב הבדיוני בערבה שבו מתרחשת העלילה, קבוצה של פועלים תאילנדים שימשה כמקהלה יוונית — מהלך תסריטי גאוני של ממש, שהנכיח מבט־על, זר ומרוחק ומפוכח על כל הנפשות הפועלות, ומנע מ”פלפלים” לגלוש לפאתוס רגשני. מודן, בממזריות תסריטאית רבה, לא הסתפקה בסיפור האהבה שרקחה בין היפהפייה ליחפן, וניערה גם את שיח הזהויות המזרחי־אשכנזי תוך ביסוס הטענה שהמזרחים המקומיים חרדים מהצל של עצמם ובתוך כך — גם משכנינו הערבים. אפשר וראוי להתווכח עם הקביעה הזו, שהגיעה לפיצוץ באחד מרגעי השיא של העונה היחידה בסדרה.

תוכניות טלוויזיה אופטימיות

ארץ נהדרת היא אחת מסדרות הסאטירה המצליחות בישראל, מזה שנים. כל רשימת סדרות ישראליות מומלצות בהחלט חייבת להזכיר אותה, אך כאן נרצה להמליץ דווקא על סדרת בת שלה, הפרלמנט. שתי העונות של הסדרה, ששודרו בשנים 2013 עד 2014 בוימו על ידי אסף הראל וזכו להצלחה עצומה. בשנת 2014, זכתה הסדרה זגורי אימפריה בתואר סדרת הדרמה הטובה ביותר.

זכתה בטקס פרסי האקדמיה לטלוויזיה במספר תארים, בהם התסריט, הבימוי, השחקנית (עלמה זק) וסדרת הדרמה הטובים ביותר. לסדרה יש שתי עונות ותשמחו לדעת שהיא זמינה לצפייה במאקו TV וכמו כן בשירות התוכן של נטפליקס. אז ביולוגיה והיסטוריה, אולי שני המקצועות הנלוזים והחבוטים ביותר של מערכת החינוך בישראל, זכו לסדרות טלוויזיה צרפתיות, שאשכרה ניסו ללמד אתכם שיעור מיני וערכים שעליהם מקימים מדינות או יוצרים מהפכות.

אלה הן 18 הסדרות הכי חשובות בתולדות הטלוויזיה הישראלית

זהו הדור הבא של נוכחות אחרת, שלמה ומעניינת יותר, של אנשים עם אוטיזם על המסך. באורח פלא, “על הספקטרום” הצליחה להתבדל ולהתייחד בעידן שבו הטלוויזיה בעולם המערבי פיתחה אובססיה לדמויות אוטיסטיות שייחודן מניע את העלילה, בין אם זה ב”הגשר” הנורדי או “הגנן האוטיסט” הבריטית או העונה השלישית של “Atypical” מבית נטפליקס. הסדרה אמנם עסקה בשלושה חברים – אסטבן, זיאה ותיאו, שאחד מהם נראה כמו קוף והשני הוא בן השמש וכולם טסים על קונדור מזהב ובורחים מספרדים רשעים, אבל בעיניי תמיד היה לה אפיל חצי תיעודי.

מילאו ללא שאלות אחר פקודותיו של דרדסאבא; התחמקו ממזימותיו הזדוניות של המכשף הנורא וחתולו הגי’נג’י; אספו אוכמניות, דרדסו המצאות וחבטו אל קרחת היער את בר מוח כשטרחן יותר מדי. “בטיפול” היתה ונותרה פלא של תסריטאות חסכונית, המוצלמת בלוקיישנים בודדים ובכך חוסכת עלויות הפקה אדירות. היא סימנה במרקר גדול את העובדה שהישראלים הם מספרי סיפורים מרתקים, ומאז, הלכה הנקודה הזו והתחדדה ביתר שאת. ואם לא די בכך, לאווירת הטירוף הכללית הוסיפה ההתמוטטות של טוביה צפיר במהלך הצילומים. זו הביאה להחלפתו בשרון אלכסנדר, בסצינה שהיתה למחווה מפוארת למסורת החלפת השחקנים הלא אמינה באורח קיצוני שנהוגה בסבוניות האמריקאיות.

דפים בקטגוריה “סדרות טלוויזיה לילדים”

אלא שלא רק תרומתה המגדרית ממחישה את הערך הנצחי של פלורנטין. יש שכונה שלמה בתל אביב שחייבת לה את המוניטין הלוהט שלה, שאותו הצליחה לשמר גם 20 שנה אחרי הסדרה למרות תחלואיה הרבים. אין כמעט מקום בתרבות הפופולרית הישראלית שלא מרגישים בו עד היום את ההשפעה של פלורנטין. אין כמעט אף אחד בעיר הזאת שלא גדל כשהוא חולם לשכור חדר בדרום תל אביב ולחיות כמו גדולים. הסדרה שסיפרה את סיפורם של קבוצת צעירים תל אביבים מבולבלים (מגדרית? מקצועית? קיומית?) בשכונה המתעוררת של שנות ה־90 הייתה אחת הדרמות האיכותיות הראשונות של ערוץ 2 ושל העידן המסחרי, וקשה להפריז בתפקידה התרבותי־היסטורי.

מה אפשר להגיד על פוקימון שלא אמרו כבר, אחת מסדרות האנימה שהגיעו לארץ ותפסו חזק את השוק בין אם זה בצעצועים, משחקים או קלפים. כל ילדי שנות ה-90′ זוכרים את היום בו קיבלו אחד משלושת המשחקים הראשונים של פוקימון לגיימבוי קולור ולא היו זזים ממנו. מי מאתנו לא היה רוצה לגדל צ’ארמנדר בבית, כיום כולנו יודעים ומכירים מה זה פוקימון, בין אם זה ממשחקי פוקימון או ממשחקי Super Smash Bro. אתם יכולים להיות בטוחים בדבר אחד, אף אחד לא יתפוס את כולם אם כל שנה הם יוציאו עוד 200 פוקימונים חדשים.

ערוץ 2 | “אחד העם 1”

שום תסריטאי פרוורטי לא יכול להתגאות בכזה קאסט, מבלה הידידה האפלטונית עם הקול הסקסי, עד לפיה המיליפית, היונה הצחורה ושאר נספחים לאורך הדרך שבעיקר ניצלו ושדדו את פינוקיו הפראייר. אבל כנראה שאף סייד קיק לא שדד את ההצגה כמו האנטגוניסטים של הדאמי, שמשון ויובב. החתול הנפוח עם משקפי השמש הוא הסטלן הטלוויזיוני הראשון, סוג של ג’ונה היל עם זנב שהשילוב שלו עם הג’ינג’י התחמן יוצר צמד מיתולוגי שפשוט חייב לקבל ספין אוף. רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה. Wizards and Warriors, קווץ’ (או Kwirk) העגבנייה המדברת מהמשחק Kwirk, סלים הוא שחקן כדור סל מהמשחק Arch Rivals, וכוח סוס הוא מכונית מונסטרטראק מדברת מהמשחק Bigfoot. אניואשה, בנות הים פיצי פיצי פיץ , סיילור מון, קפטן קררו, ועוד…..

ב”פאודה” מפקד צוות מסתערבים ואנשיו מנסים ללכוד את בכיר מבוקשי החמאס בשטחים, והמרדף גובה מהם מחיר פיזי ונפשי. ואכן, הסדרה שיצרו העיתונאי אבי יששכרוף והשחקן ליאור רז, שכתב לעצמו תפקיד ראשי, רוקמת במיומנות עלילת מתח אפקטיבית שנתמכת בבימוי הסוחף של אסף ברנשטיין. קישון פוגש את “כן אדוני השר” בקומדיה שנראתה לנו מוקצנת כששודרה, והיום נראית נאיבית עם השחיתויות הקטנות והמשעשעות שלה. בדיעבד, “פולישוק” נדמית כמי שבישרה את אובדן הדרך של הדמוקרטיה הישראלית. האדישות ההולכת וגוברת, הזעם הפסיבי והמריר של הציבור כלפי שחיתות של אישי ציבור, המפלגות הגנריות שקמות ונופלות. כל אלה הוטבעו עמוק ב־DNA של “פולישוק”, שעלתה לאוויר רגע אחרי בחירות 2009, אשר התקיימו לאחר פרשת השחיתות של אולמרט והעלו את נתניהו בפעם השנייה.

הסדרות של NEXT TV

בין השחקנים שמככבים בסדרה תזהו את יהודה לוי, שני כהן, יניב ביטון, אופק פסח, אמיר טסלר ועוד. מורי (נעמי לבוב) היא מרצה לקולנוע ודנה היא רופאה מתמחה בגניקולוגיה. לשתיהן יש קריירה מבטיחה, אך הן מתקשות במציאת בן זוג ומתמודדות עם ‘רווקת מאוחרת’. בואו נודה בזה, ברגע מסוים בהיסטוריה קיד וידיאו הייתה הדבר הכי מגניב בטלוויזיה. גם רוקרים בועטים שלא שמים על הממסד וגם סדרה מצוירת עם פייה קסומה ורשע עלוב. הרגע בו חברי הלהקה נשאבים דרך המראה ומגלים שהם דמויות מצוירות בעולם הרוקנ’רול, היה כולו אושר צרוף.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן