סדרות ברשת
חיפוש
סדרות ברשת » סדרות וסרטים » סדרות טורקיות עם תרגום

סדרות טורקיות עם תרגום

במהלך שילטונו החליט מהמט להפוך לסולטאן-לוחם שיוביל את הצבא בקרבות, כמעט לראשונה מאז סולימאן המפואר. בשנת 1672 הוא הוביל את הצבא העות’מאני בקרב נגד פולין. הוא ביטל את הנוהג לבודד את הנסיכים ויורשי העצר בהרמון במעין “כלוב של זהב” (הקאפס) ולקח גם את בנו ויורש העצר שלו, מוסטפא, לקרבות יחד איתו. ניתן להגיד כי הסדרות הטורקיות הן הסדרות הטובות ביותר, ומתעלות על הסדרות האירופאיות, האמריקאיות והישראליות כאחד.

בשנת 1911 לטשה איטליה, המדינה בת חמישים השנים, עיניים לכיוון לוב-פרובינציה עת’מאנית נידחת בצפון אפריקה (שנקראה בעיקר טראבלוס אל-ע’רב- טריפולי המערבית). היא החלה להשתקע בה מבחינה כלכלית, וחיפשה כל סיבה לפתוח במלחמה על מנת לכבשה מידי המדינה העות’מאנית. לבסוף, ב-29 בספטמבר 1911, פלש הצבא האיטלקי דרך הים ללוב ולבסוף כבש אותה. המלחמה נמשכה כשנה, ובמהלכה נכבשו על ידי האיטלקים גם האיים הדודקנזיים (איפה שנמצא האי רודוס, למשל), הותקפו מיצרי הדרדנלים והעיר ביירות. הצבא העות’מאני נחל תבוסה באותה מלחמה, והמלחמה הסתיימה בכניעה עות’מאנית ב-18 באוקטובר 1912 בהסכם אוצ’י (ניתן לקרוא לו גם הסכם לוזאן הראשון). תוצאתה הישירה של מלחמת לוב הייתה פרוץ מלחמת הבלקן הראשונה, כ-11 ימים לפני חתימת הסכם אוצ’י, עת ניצלו מדינות הבלקן את תבוסתו של הצבא העות’מאני בלוב על מנת להרחיב את שיטחן.

סדרות ויוה לצפייה ישירה עם תרגום מובנה

הנוכחות של פיראט שוב בחייה של נרין מאצלצת אותה להתמודד עם עברה הטראומטי ולחפש את משפחתה האבודה וגורלם הטרגי. לא רק דרמות טורקיות ויתרו על תפאורות הקרטון כבר כמעט עשר שנים לא מופקות טלנובלות ‘מסורתיות’ בישראל. ‘עספור’, ‘מטומטמת’ ו-‘הבורר’ הפכו ליורשות החדשות של הטלנובלות מתחילת שנות האלפיים.

למרות זאת, הוא דחוי על ידי יתר הרופאים האחרים שלא יכולים לסבול אותו בהתחלה, אך הכנות שלו ומסירותו מכריעים אותם בסופו של דבר. לצד בית החולים, מתרחשים סיפורי דרמות רומנטיות אשר לא ישאירו עין יבשה. בעת מלחמת האזרחים הסורית הצבא התורכי עשה מבצע בגבול תורכיה-סוריה, שבו פונו חיילים תורכים ומבנה בתוך מובלעת בצפון סוריה. בתוך המבנה הזה היו שרידיו של סבו של עות’מאן הראשון, מייסדה של השושלת העותמאנית. היות שמדובר בשטח תורכי בתוך סוריה, המבנה היה נתון למתקפות הן של הצבא הסורי שנתון לשליטתו של בשאר אל אסד, והן למתקפות של ארגון “המדינה האסלאמית-דאעש”, לכן היה חשוב לפנות אותו. מוראד נודע כמי שקשר קשרים טובים עם האימפריה המוגולית ששלטה בהודו, בייחוד עם השאה המוגולי ג’יהאנגיר, שהיה אביו של שאה ג’אהאן, שהקים את הטאג’ מאהאל.

אהבה משולשת

בעוד העות’מאנים יפארו את היותו ראש המשפחה וגם כסמל אסלאמי (למרות שמדובר בתהליכים איטיים של אסלאמיזציה באותם ימים). תורכיה המודרנית תדגיש את היותו תורכי, וכן תדגיש את התורכיות של אבותיו, גם אם לא היו מוסלמים. מוראד נהג להגיד, שלכבוש את בגדאד מהווה מראה יותר יפה מהנוף של העיר עצמה. מערב גרוזיה ומערב ארמניה, איזורים אסטרטגיים חשובים, נשארו בידי העות’מאנים במשך שנים רבות. אפילו העובדה שבעיראק יש כיום אוכלוסיה סונית, למרות שהיא מיעוט, נזקפת בין היתר לזכותו.

ביתה הגדולה חזן, פחות שותפה לגחמות של אמה, היא מעולם לא סלחה לה על מות אביה והיא מהווה את המכשול הגדול ביותר העומד בפני הגשמת חלומותיה של פיזלט. הבריטים הנואשים החליטו לפתוח חזית שלישית באוגוסט 1915, באיזור אנאפארלאר. מטרתם הייתה למשוך כוחות עו’תמאניים משתי החזיתות האחרות אל החזית השלישית, ולתפוס סוף סוף את המיצרים. מועד הנחיתה בחזית השלישית היה גרוע בגרועים, בין ה-6 ל-7 באוגוסט, בשיא החום התורכי….

אהבה בריח תות

בדצמבר 1919 הוא הגיע לאנקרה שנמצאת במרכז תורכיה ואינה צמודה לאף גבול של מעצמה זרה והתקבל של בתשואות. אנקרה הפכה למרכז ההתנגדות וגם משיקולים אסטרטגיים לעיר הבירה של ההתנגדות התורכית למעצמות הזרות ולסולטאן שישב באיסטנבול תחת השפעתן. למהמט נולדו שני בנים, מוסטפא ואהמט, ולהם נחגגה באדירנה חגיגת ברית מילה גדולה.

מוראד סיפק שני מהנדסים תורכיים שיעבדו לטובת המוגולים, ושני המהנדסים הללו היו בין מקבלי ההחלטות העיקריים בצוות שהקים את ארמון הטאג’ מאהאל המפורסם בהודו. הוא בעצמו השקיע באדריכלות ובהקמת מבנים מפוארים באימפריה העות’מאנית עצמה. הוא גם נודע כמי שפיתח את המדע והחינוך באימפריה והביא אותם לרמה גבוהה יחסית לתקופה.

ערוץ ויוה

למוראד היו בנים ובנות רבים, והאישה המועדפת עליו הייתה עיישה סולטאן. הבעיה היא שבנים רבים מתו לו בעת שילטונו, בין היתר כתוצאה מאכזריותו. לפני מותו בשנת 1640 הוא נתן הוראה להוציא להורג את אחיו המוגבל והמעורער נפשית, איברהים הראשון “המשוגע”, מה שהיה מחסל למעשה את השושלת העות’מאנית. למזלה של השושלת, ההוראה הזאת לא הוצאה לפועל ואבראהים הפך לסולטאן אחריו.

סולימאן הרבה להילחם יחד עם יחידותיו הצבאיות באיזור עמק הפרת, שם יום אחד, כשהיה בן 58 בערך, טבע בנהר… הוא נקבר במחוז חלב, שעתיד להיות חלק מהאימפריה העות’מאנית ובהמשך חלק חשוב של סוריה המודרנית. בנו של אותו ארטורול עתיד להיות שליט של פרובינציה סלג’וקית. אותה נסיכות קטנה עתידה להתפתח לאחת האימפריות הגדולות ביותר שראה העולם מעודו. תחילה, החל משנת 1300 לערך, נלחמו העות’מאנים עם נסיכויות תורכיות שכנות והביסו אותן.

נס בתא מס’ 7 הלהיט שכבש את הקהל בישראל

פזילט, שגידלה את בנותיה בקושי, נחושה להגשים את חלומותיה באמצעותן. כעבור 20 שנה, תחת זהותו של מטה, הוא יוצא לנקום באלו שהרסו את חייו.

האימפריה העות’מאנית איבדה כמעט את כל שטחיה האירופיים וזה היה הקדימון למלחמת העולם הראשונה. בסידרה, שתשודר בערוץ FOX התורכי, מה שהופך ללא ידוע לגמרי מתי ואם תשודר בארץ אי פעם, מתואר הסולטאן מוראד ככובש בגדאד מידי האיראנים הספווים-שיעים. יכול להיות שזה מסמל שאיפות נסתרות של התורכים המוסלמים-סונים, שכיום נחושים לפעול בעיר העיראקית השנייה בגודלה, מוסול, לגבי בירת עיראק של ימינו, שנתונה כיום לשילטון שיעי-ערבי, בחסות האיראנים?

יש לי בת

במהלך מלחמת העולם הראשונה, סגרה האימפריה העות’מאנית את מיצרי הדרדנלים, במטרה למנוע מרוסיה ומשאר מדינות ההסכמה לשלוח את ספינותיה במיצרים לכיוון הים התיכון. מטרת מדינות ההסכמה, בעיקר של בריטניה, הייתה לחסום את נתיבי השייט לכיוון רוסיה, שהייתה בעלת בריתה הרופפת ובעלת האינטרסים משל עצמה. גאליפולי, גליפולי, דרדנלים, האימפריה העות’מאנית, מוסטפא כמאל אתאתורכ, קרב גליפולי, תורכיה המודרנית. אבראהים לא היה יציב נפשית, וקוסם ניצלה את ההזדמנות על מנת להפוך שוב לעוצרת ולסולטאנית בפועל.

הוא נהג להסתובב הרבה במדינתו ולהיפגש עם אזרחים ולעקוב אחרי יישום הרפורמות שלו. הוא התחתן עם לאטיפה האנים ב1923 ונישואיהם נמשכו שנתיים ללא ילדים משלהם. הוא אימץ 7 בנות ביניהן את הטייסת סביחה גוקצ’ן ושלושה בנים.

ביום שהאדמה רעדה לצפייה ישירה – פרקים מלאים אונליין

גולת הכותרת של שילטונו של מוראד הייתה, כאמור, המלחמה עם איראן הספווית-שיעית. הוא יצא למלחמה היות ואיראן פלשה לאיזור שכיום הוא עיראק בתקופת שילטונם של קודמיו בשל חולשתם. בפשיטה על האיזור בין הפרט והחידקל, מסופוטמיה, שבגדאד היא חלק ממנו, הוא השתתף בעצמו והוביל אותה.

מוראד, בנם של הסולטאן אהמט הראשון וקוסם סולטאן, שלט בין השנים 1623 ל1640, במשך 17 שנה. הוא עלה לשילטון כשהיה בן 11 בלבד, כשהוא מחליף את דודו, מוסטפא הראשון הלא-יציב. בשנות נערותו היה סולטאן חלש יחסית, והיניצ’רים התמרדו כנגדו ותקפו את הארמון אך נהדפו.

דרמות

בערוץ החדש סדרות טורקיות חדשות, מובילות מהנצפות ביותר בטורקיה ועטורות פרסים וכוכבים. בנוסף, הכתוביות של הסדרות הטורקיות הינן מקצועיות ואיכותיות ביותר. דבר זה הינו חשוב במיוחד, שכן טורקית – בניגוד לאנגלית – היא שפה שרובנו לא מבינים בה כמעט כלום. התרגום המובנה האיכותי שנמצא בסדרות יכול לסייע לנו לעקוב אחרי הדיאלוגים והעלילה בקלות יתרה, וגם, אם יש לנו כישרון לשפות ומעט מוטיבציה, ללמוד כמה מילים שיעזרו לנו להסתדר בביקור הבא באנטליה או באיסטנבול.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן