סדרות ברשת
חיפוש
סדרות ברשת » סדרות וסרטים » סדרות טורקיות בנטפליקס

סדרות טורקיות בנטפליקס

אם מתחשק לכם לבדוק עוד סדרות מומלצות שלא בהכרח משוייכות לנטפליקס מוזמנים לבדוק את רשימת ההמלצות שלנו לשנת 2022. בנוסף לא לשכוח להצטרף לקבוצת הפייסבוק שלנו ‘מכורים למסך‘ שם תמצאו המון המלצות נוספות. הסדרה הטורקית ’50 מ”ר’ עלתה לשידור בשירות התוכן של נטפליקס בתחילת 2022 וזכתה להצלחה גדולה. הסדרה מתארת סיפור על רוצח שכיר מסתורי ומיוסר בשם גולג’ שבוגד במעסיק שלו ומנסה לברוח מהחיים שהכיר. ריכזנו לכם בפוסט 10 סדרות טורקיות בנטפליקס שאסור לכם לפספס.

כל זה לכשעצמו נחמד, “פיל גוד” משעשע ומרגש להעביר איתו את הזמן – שזה בסדר גמור אבל לא מצדיק התייחסות מיוחדת מעבר. מה שהופך את “קוויר איי” לאירוע טלוויזיוני אמיתי הוא שהיא אינה מסתפקת בהעצמה בלבד, אלא מתעקשת להסתכל על הסביבה והקהילה ולהחזיר לה בחזרה. רגעי הפתיחה הקשים מתווים את החוויה הרגשית של שני הפרקים הראשונים.

מועדון הלילה // The Club

כל סיום של פרק משאיר במתח שלא משאיר ספק שתקליקו על כפתור הצפייה בפרק הבא. לכל מי שמחפש סדרות מומלצות בנטפליקס והוא אוהב עלילות שוד, זאת הסדרה בשבילו. נכון לרגע זה אם הייתי צריך לבחור את ה-5 סדרות הכי טובות שראיתי אי פעם, היא בהחלט הייתה נכנסת לרשימה. יש איזשהו תענוג מיוחד בצפייה בסיפור שמתרחש בתקופה אחרת, בארץ אחרת, לא להכיר את התרבות עד הסוף, את החוקים והמוסכמות, ולהתעמת עם הדעות הקדומות שלנו על אורח החיים, אבל מנקודת מבט שאפשר לזהות כ”שלנו”, “אנחנו”. כולנו יודעים כמה אכזרי זה למנוע מאישה יהודיה לעזוב את העבודה אחרי כניסת השבת ולכבות לה את האור בידיעה שזה אומר שהיא תצטרך לעבוד בחושך, כי אסור לה להרים את המתג. גם אם אנחנו עצמנו לא שומרי שבת או מסורתיים במיוחד, ההזדהות קיימת.

בשנים האחרונות, סדרות שעוסקות בקהילה הגאה גולשות מתחומי הנישה אל תחומי המיינסטרים, וסדרות מוכרות ואהובות כבר מקפידות לצרף לשורותיהן דמויות קוויריות. הסדרה, שמבוססת על סדרת הרומנים הגרפיים של אליס אוסמן באותו שם, מספרת את סיפורו של צ’ארלי, נער צעיר שהוא גם אחד ההומואים היחידים בבית ספרו. הוא מפתח רגשות לניק, נער אחר שלומד בבית הספר, ומתמודד עם הקשיים שמגיעים כשאתה נער מתבגר שהוא חלק מהקהילה הגאה. דרמת מתח צרפתית, הסדרה עוקבת אחרי קבוצת אנשים שנחטפו תוך כדי עלייה למטוס, בזמן שמתחוללת בעולם קטסטרופה שמחסלת את האורגניזמים החיים שנחשפים לקרני השמש. הסדרה עשויה ממש טוב ואם אתם חובבים סרטים אפוקליפטיים אתם ממש תאהבו אותה. בהמשך אותה שנה הגיעה גם העונה הראשונה של “ג’סיקה ג’ונס”.

גם כשהיא נמרחת, “The Keepers” היא תוספת חשובה לז’אנר הפשע האמיתי

סדרת דרמת-פשע בריטית המתארת את חייהם של משפחת גנגסטרים ממוצא אירי ורומאי בשנת 1919 בבירמינגהם שבבריטניה (כמה חודשים לאחר מלחמת העולם הראשונה).הסיפור עוקב אחרי חבורת Peaky Blinders ובבוס הערמומי והשאפתני, טומי שלבי. הכנופיה תופסת את תשומת ליבו של צ’סטר קמפבל, מפח ראשי שנשלח על ידי וינסטון צ’רצ’יל מבלפסט כדי לנקות את העיר של צבא הרפובליקנים האירי. סדרת דרמה-היסטורית בשפה האנגלית (בריטית) שמנסה להתחקות אחרי החיים של המלכה אליזבת השנייה מהרגע שנישאה בפעם השניה לפיליפ מאונטבטן ועד היום.

אבל ברגע שפתחתם את עולם התוכן של נטפליקס גיליתם שמגוון הסדרות (והסרטים) הוא כל כך גדול ככה שקשה לבחור סדרה להתחיל ממנה, וגם אם כבר אתם עמוק בתוך אחת הסדרות, ברור לכם שאתם תסיימו את הבינג’ בקרוב ותצטרכו להתחיל להתמכר לסדרה חדשה. יש כל כך הרבה סדרות מומלצות בנטפליקס שבקלות אפשר ללכת לאיבוד. ריכזנו לכם בפוסט רשימת סדרות מומלצות שכל מי שיש לו נטפליקס חייב לראות.

החלום הבלתי אפשרי: “מטורף” של נטפליקס היא מסע מוזר, מענג ומזכך

וזו גם הטקטיקה, אם אפשר לקרוא לה ככה, שבה פועלת הסדרה. אבל, בין כל הסדרות הטובות יש גם המון כאלו משעממות שיבזבזו לכם את הזמן. המדריך הזה מתעדכן באופן קבוע כדי לעזור לכם להמנע מצפייה בסדרות בינוניות ולבחור סדרות מומלצות בנטפליקס ששוות צפייה, בהבטחה.

או כפי שתיארה זאת קלי גלוסקה, מפיקה בכירה בסדרה (שהייתה גם כותבת ב”בוג’ק הורסמן”), “זה עולם בתוך עולם”. בעיצומה של מלחמת רוסיה-אוקראינה נחתה בנטפליקס עונתה הראשונה של הסדרה “משרת העם” של וולודימיר זלנסקי, בה גילם את נשיא אוקראינה עוד לפני שכיהן בתפקיד בחיים האמיתיים. כעת, יגיעו לענקית הסטרימינג שתי עונותיה הנוספות של הקומדיה, וזו בדיוק ההזדמנות לגלות את הפאזה הקודמת והמשעשעת של אחד האנשים הכי מדוברים בתקופה האחרונה. סדרת דרמת-מתח בריטית מבית ה-BBC, הסדרה מתארת את קורותיה של כנופיית פשע בשנות העשרים, בברמינגהאם שבממלכה המאוחדת הקורסת לאחר מלחמת העולם הראשונה.

הראיונות הכי מטורפים עם

דרמה תקופתית מומלצת שעלתה לשירות התוכן של נטפליקס בסוף 2021. במרכז הסדרה אנחנו פוגשים את דמותה של מטילדה, אסירה לשעבר שעובדת במועדון לילה באיסטנבול באמצע שנות ה-50. קומדיה, דרמה, רומנטיקה, אימה ועוד – כל אחד יוכל למצוא משהו שמתאים לו במבחר הסרטים והסדרות באוסף.

ב”מיסטר בין”, הסדרה שהפכה אותו בשנות התשעים לאחד מהכוכבים הקומיים המפתיעים והאהובים בעולם, רואן אטקינסון כמעט ולא הוציא מילה, והסתמך על קומדיה פיזית. ההומור של “מיסטר בין” לא התיישן כל כך טוב, ונראה כיום אפילו מעט קרינג’י, אבל עכשיו יש לאטקינסון הזדמנות להזכיר מה הוא מסוגל לעשות, בפורמט שנראה מעט יותר מעודכן. “אידיוט המחמד של אלוהים” לוקח קונספט שאנחנו כבר מכירים מאינספור סדרות וסרטים – אדם פשוט, במקרה הזה עובד התמיכה הטכנית קלארק תומפסון, שהופך בִּן-לילה לשליחו של אלוהים. ברקע הוא גם מתאהב, מתמודד עם ישויות שמיימיות ועם אפוקליפסה שבדרך. פלקון מגלם את הדמות הראשית ומקארתי היא אמילי, קולגה של קלארק שהופכת ליותר מזה.

עוד בוואלה!

דבר שהפך אותו לדמות ייחודית בז’אנר גיבורי העל, שלרוב משתדלות שלא לעבור על החוק ו/או לענות אנשים. הסדרה עוקבת אחרי האירועים מרגע איתורו בקליבלנד, שם הוא חי לו במשך עשרות שנים, חיי משפחה בתור מהגר אוקראיני שהפך לאזרח אמריקאי, דרך המשפט בישראל ועד המשפט שלו בגרמניה. סדרה מעולה שיכולה לשפוך אור על הסיפור הזה לדור צעיר שלא היה בתקופה של המשפט והסיקור התקשורתי הנרחב שהסיפור הזה קיבל בזמנו. 26 שנה אחרי אותם אירועים שהם עברו שם, הם נאלצים שוב להתעמת עם השדים הפנימיים שלהם והעבר שרודף אחריהם.

כל מה שמתרחש בעולם הטלנובלות נמצא במרחק הקלקה, כולל מידע על כל מה שמשודר בערוצים של ויוה ושל ויוה פלוס. סדרה הכוללת 7 פרקים ומספרת על שני יריבים במערב הפרוע בשנת 1880. פרנק גריפין הוא ראש כנופיית פורעי חוק, הרודף אחרי רוי גוד, שותפו לפשע (לשעבר) שבגד בו. גריפין חסר המצפון מבטיח לנקום בכל מי שיעזור לרוי ובהחלט מקיים את הבטחתו. הכנופיה מורכבת מחברי משפחת שלבי, ובראשם תומאס (טומי) שלבי. הסדרה מתמקדת בעליית הכנופיה והפיכתה לארגון כלל ארצי בכל רחבי אנגליה.

העיר האבודה סדרה טורקית מלאת רגש

הסדרה מתמקדת במיקי הולר, עורך דין אידיאליסט, שיורד לספסל בעקבות תאונה שגרמה לו להתמכר למשככי כאבים. במידה ולא ראיתם את הסדרה אל תצפו בטריילר המצורף למטה, אלא עדיף שתראו קודם את הטריילר לעונה הראשונה (בלינק המצורף). ספין-אוף לתוכנית הריאליטי הפופולרית של נטפליקס – ‘מסמנים את סאנסט’.

העניינים מהר מאוד תופסים כיוון עגום כשמגלה לקרטל שהשותף שלו גונב מהם כסף. לפני שהתחלנו לצפות בסדרה היינו קצת סקפטיים בנוגע אליה, חשבנו שמדובר בעוד אחד מסדרות ההמשך הלא באמת נחוצות שרצו לסחוט ממנה עוד קצת את הלימון, אבל תכלס הופתענו ממש לטובה, מדובר בממתק נוסטלגי שעשוי בצורה נהדרת. סדרת דרמה של עונה אחת שבמרכזה נמצאת אלכס, בחורה צעירה (מרגרט קוואלי) אשר בורחת מבעלה האלים יחד עם הבת שלה ומנסה לבנות לעצמה חיים ללא ניסיון תעסוקתי, ללא חסכונות או תמיכה מהסביבה שלה. היא מוצאת עבודה בשכר זעום בתור עוזרת בית ומתמודדת עם המון בירוקרטיה, עובדות סוציאליות וקושי יומיומי על מנת לתת לילדה הקטנה שלה חיים סבירים שכמעט כל אחד מאיתנו לוקח כמובן מאליו. סדרה נהדרת של רשת ABC שעלתה באיחור לנטפליקס אך סביר להניח שהיא הולכת להיכנס לכם עמוק ללב ואתם הולכים להשלים את חמש העונות שלה בזריזות.

סדרות ערוץ ויוה

מעלותיו בולטות במיוחד כשהוא נדרש לקומדיה, נבוך בטירוף מהדברים שאמו אומרת במחיצת חבריו או מגיב בהומור יבש לדברים שערורייתיים שאומרים אחרים, באופן שמזכיר לא אחת את ההגשה ההיסטרית של ג’ייסון בייטמן. גם בנוף הטלוויזיוני העשיר והמגוון של ימינו קשה למצוא יצירה שכל מאפייניה השונים משתלבים אלה באלה בהרמוניה שכזו, כשכולם נעשים ברמה הגבוהה ביותר האפשרית. הגיבורה הראשית שלה אינה אליזבת, כי אם מעמדה, תוארה, או נכון יותר הביטוי הפיזי שלה בדמות העצם הנוצץ שעל ראשה. ההשפעה של המעמד עליה ועל כל אחד מבני משפחתה אינו דרמטי במובן המטלטל שהתרגלנו לראות בו טרגדיות – אלא במובן אנושי ונוגע ללב. יוצר הסדרה, מייק פלנגן, מתרחק מאוד מעלילת המקור הספרותי אבל שומר על המהות שלו – אימה שנובעת מהפסיכולוגיה של הדמויות. למעשה, מתחת למעשיית הרפאים, בין רגע מצמית אחת למשנהו, “מי מתגורר בבית היל” היא בעיקר דרמה משפחתית בצלה של טראומה.

נפתח באמירה מרגיעה – למרות ש”איך לבנות חדר סקס” היא ריאליטי לייפסטייל שובבה, אין לה שום קשר לגווינת’ פלטרו או לעסקה שלה עם נטפליקס. עכשיו כשזה מאחורינו, אפשר להתלהב, כי נראה שמדובר באחת הסדרות החמודות והכיפיות ביותר שמצפות לנו הקיץ. איזה סוג של אנשים אתם – כאלה שחולים על סדרות על רופאים (ראיתם מה עשינו פה?) או כאלה שמעדיפים דווקא סדרות על עורכי דין? בקרוב, תנחת בנטפליקס “המסלול לשותפות”, שמסמלת את המאמץ של נטפליקס להביא למסך ייצוג הולם של אסיאתיים ואסיאתיות. היא מבוססת על ספרה באותו שם של הלן וואן ועוקבת אחר אינגריד יון (ארדן צ’ו, “זאב צעיר”), עורכת דין סינית-אמריקאית צעירה, שמנסה להפוך לשותפה במשרד עורכי דין נחשב בניו יורק.

חידון התחלות חוצה ז’אנרים

העיסוק שלה הוא במפגש בין ישן לחדש, בין המבוגר לצעיר, בין הגברים חמורי הסבר ואוחזי מקלות ההליכה לבין מי שמסמלת עבורם חותמת גומי שלעתים חוטאת בנפנוף אצילי להמונים. הקונפליקטים הקטנים הללו, מפגשי העולמות השונים כל כך, אינם משנים סדרי עולם, אך השפעתם על האינדיבידואלים השונים כל כך עצובה ומרתקת. זהו הדין גם לגבי התמורות ש”הכתר” מציגה – לכאורה כאלו שלא שינו באמת את יחסי הכוחות בין הארמון לבין הממשל, אבל בפועל תוצאה של התפתחויות אישיות מורכבות שמתגלגלות לנגד עינינו מפרק לפרק. למרבה הצער, הן ב”דרדוויל” והן ב”ג’סיקה ג’ונס” – כמו גם בסדרות שהגיעו אחריהן, כאמור – ההמשך פשוט לא הצליח לעמוד בסטנדרט ששתי אלה העמידו. התסריט של “מי מתגורר בבית היל” חכם ומחושב גם כשהוא נוטה למלודרמה, הטוויסטים רגישים בואכה מועכים את הנשמה, ומעל הכל היא פשוט מרהיבה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן