סדרות ברשת
חיפוש
סדרות ברשת » סדרות וסרטים » סדרה טהרן

סדרה טהרן

תמר ממציאה תירוץ שיש להם את אותו טלפון ובמהירות רבה מילאד משנה את שומר המסך בטלפון הממולכד אשר עכשיו של תמר. בזמן המסיבה, פראז ועלי באים לביתו של וואחיד כדי לתשאל אותו. כאשר הם מגיעים, כולם מהר מתפזרים, הנשים עוטות מחדש לבוש צנוע ומתחבאים.

לסדרה קהל מעריצים אדוק ולקראת סיומה היא גם זכתה בפרסי האמי וגלובוס הזהב המתבקשים. הסדרה “טהרן” של כאן 11 זכתה הלילה בפרס סדרת הדרמה הטובה ביותר בטקס פרסי האמי הבינלאומי לשנת 2021, שנערך בניו יורק. בקטגוריה המקבילה, הסדרה הקומית הטובה ביותר, זכתה הסדרה הצרפתית המהוללת “10 אחוז”, ו”הזמר במסכה” בקטגוריה הלא מתוסרטת, ושני השמות הגדולים האלה רק מחדדים את ההישג את “טהרן”. נציגות מקומית נוספת בטקס היתה של רועי ניק, שהיה מועמד בטקס בקטגוריית השחקן על תפקידו בסדרה “נורמלי” של הוט, אך לא זכה. במקביל לזכייה המרגשת, בימים אלה ביוון מצטלמת עונתה השנייה של הסדרה המצליחה, שנמכרה לאפל טי.

הכי זול בארץ!

טבריזי מגיע למשרדו, ושם מחכה לו מתנקש שהורג אותו ונמלט על אופנוע, מול עיניו של כמאלי. העונה השנייה ממשיכה חודשיים מאוחר יותר – תמר עדיין באיראן, היא ומילאד מנסים למצוא דרך לחצות את הגבול אבל תמר מעולם לא הפסיקה לעבוד עם המוסד, וזאת ללא ידיעתו של מילאד. דמויות המפתח מהעונה הראשונה שרדו אל תוך העונה השנייה, ודווקא אהבתי את זה שכמעט ולא ניקו מהתסריט את אלו שהחזיקו אותו בשתי ידיים לטובת חדשים ואחרים. ועם זאת, תוספת מעוררת השתאות היא השחקנית גלן קרוז, שהופיעה כמלאך ברגע המדויק ביותר של הפרק כדי לגרום לצופים להרגיש בסרט הוליוודי, מה שמקפיץ ברגע את ההערכה שלנו כישראלים לתוכן המקומי.

מרג’אן מחליטה לסרב פקודה ומורה לתמר להיכנס להלוויה בסיועו של כמאלי ולנסות להרעיל את מוחמדי. בפרק האחרון בעונה מתרחשת תפנית שבה רעייתו של כמאלי מחסלת את מרג’אן עם הרעל, בזמן שכמאלי ותמר מחדירים לקאסם את מכשירה הסלולרי של תמר שנראה זהה לחלוטין למכשירו של פיימאן. ברגע שמוחמדי עונה לשיחה – תמר מפעילה את הנפץ במכשיר והוא נהרג (סצנה בהשראת חיסולו של יחיא עייש במציאות).

הסוד נחשף: הסדרה ‘טהרן’ צולמה ביעד האהוב על הישראלים

קדוש מנסה לעזור לה להתאושש כדי שיוכל לצאת לפעולה בתחנת החשמל. פראז שמצליח לעלות על עקבותיהם מאיים על הצלחת המבצע.עונה 2מס’ בסדרהמס’ בעונהשם הפרקבימויתסריטתאריך שידור מקורי9113,000דני סירקיןמשה זונדר, עומרי שנהר7 במאי 2022תמר רביניאן ניתקה קשר עם ה”מוסד” וחיה במחתרת בטהרן יחד עם בן זוגה מילאד כהאני. בעוד הם מתכננים לברוח אל הגבול מאיראן, “המוסד” שוב יוצר איתה קשר.102שינוי בתוכניתדני סירקיןמשה זונדר, עומרי שנהר7 במאי 2022תמר נשארת בטהרן כדי לבצע את משימתה החדשה.

  • עלי אגאזאדה, עוזרו של כמאלי, מצליח לעצור את מסעוד טבריזי, איראני שהוא סוכן ותיק של “המוסד” שסייע לתמר.
  • מרג’אן המשמשת כפסיכולוגית מטפלת בנאהיד כמאלי (שילה אומי).
  • לאחר כישלון המשימה של חיל האוויר הישראלי באיראן ונפילתו של הטייס ברק בן חיים בשבי האיראני, תמר רביניאן (ניב סולטן) ומילאד כאהאני (שרבין אלנאבי) נתקו קשר עם “המוסד”, ומתכננים הימלטות מאיראן ותחילתם של חיים חדשים בוונקובר שבקנדה.
  • בסופו של יום, “טהרן” היא סדרת ריגול טובה למדי בסטנדרט המקומי ואם הייתם מנטרלים ממנה את האקזוטיקה של איראן, השפה, הרחוב, המנטליות הפרסית והנפח שהיא תופסת בסדר היום האקטואלי והפוליטי שלנו, היא לא הייתה מפילה אתכם מהכיסא.

כאשר תמר יוצאת מהשירותים, שם ביצעה את ההחלפה, פוגשת את פיימאן ו-וואחיד. פיימאן טוען שלא מוצא את הטלפון שלו ו-וואחיד מתקשר אליו. הטלפון מצלצל מהתיק של תמר מכיוון שביצעה את ההחלפה ובזמן ההעתקה בוטל פרופיל ההשתקה.

עלילת הסדרה טהרן עונה 2 פרק 4

הבת מדווחת עליה למשטרה, וגורמת למעצר של הוריה (ארזו ובעלה). תמר נמלטת בעזרתו של סיק-בוי, שמספק לה דרכון מזויף, כדי שתוכל לצאת מאיראן, אך מציע לה להחשיך את טהרן כנקמה. תמר רואה בכך הזדמנות למימוש משימתה המקורית, נשארת עמו ובין השניים מתפתח רומן.

תמר היא סוכנת מוסד והאקרית מחשבים שנשלחת לבירת איראן על מנת להגן על המדינה מעומק האויב, שם היא זוכה להכיר את מילאד, מתנגד משמרות המהפכה האיראניות שחובר אליה, ואיך לא – השניים מתאהבים. הסדרה טהרן לצפייה ישירה עוקבת אחר תמר רביניאן (ניב סולטן) היא סוכנת מוסד הנשלחת למשימתה הראשונה בלב טהרן. כשהמשימה מסתבכת, היא מוצאת את עצמה לבד ובמנוסה מהרשויות האיראניות, במותחן ריגול סוחף ועוצר נשימה. לאחר מספר כישלונות ותוכניות חלופיות, תמר מחברת מכשיר לשליטה מרחוק ברכב המרוצים של קאסם, ברגע האחרון פיימאן נוהג ברכב, מילאד שולט ברכבו ומציע להעיף את הגנרל מהצוק בעזרת מכוניתו של פיימאן. תמר מתנגדת, אך כל השאר מסכימים ובוטחים במילאד אך לבסוף הוא גורם למותו של פיימאן בלבד. לאחר סדרת הכישלונות יוליה מורה למרג’אן להתפנות עם תמר ומילאד ולחסל את כאמלי.

טהרן עונה 2 פרק 6

לאחר שהיא ומילאד משיגים לעצמם גישה לבסיס הצבאי, מתעקשת תמר כי מילאד ייכנס אתה. בתוך הבסיס היא משכנעת אותו לברוח, ולאחר-מכן משתלטת על השרתים בהתאם להוראותיה של יעל. בסיום המשימה, כאשר תמר יוצאת מהבסיס הצבאי, כמאלי מזהה אותה ועוקב אחרי יעל ותמר בשובן לדירה.

ניב סולטן, המגלמת את תמר, למדה פרסית במשך 4 חודשים. קצת לאחר שנוצר הקשר בין תמר למילאד, היא מנהלת עמו את שיחותיה באנגלית ולא בפרסית שבה המבטא שלה מעט זר. הישראלים בסדרה מדברים ביניהם עברית, ואף תמר הנמצאת בטהרן מדברת בטלפון בעברית עם מפקדיה בישראל. כדי לנטרל את הגנרל, המוסד מתכנן לפוצצו בעזרת טלפון ממולכד.

עלילת הסדרה טהרן עונה 2 פרק 8

הם מדברים על תמר ולפני שמילאד הולך, וואחיד מחבק אותו ושותל עליו סמים. בו זמנית, אצל תמר ופיימאן, פיימאן מזמין את תמר לשחק טניס במועדון הטניס ביום למחרת. הפרק השמיני והאחרון של “טהרן”, הסדרה המצליחה ביותר של תאגיד השידור החדש מאז הוקם, שודר הערב (ב’) וחתם לעת עתה את עלילותיה של תמר רביניאן, סוכנת המוסד הכושלת בתולדותיו. לבנון אמנם ניסתה לתת פייט ולגנוב קצת מהרעם, אבל הפרק שודר והימורי הרייטינג של מחר (שכן נתוני התאגיד הרשמיים לא מפורסמים בוועדת המדרוג) יתמצתו את ההצלחה של “טהרן” ככל הנראה למספר דו ספרתי – עניין נדיר בנוף של הערוץ הממלכתי. פראז כמאלי (שון טאוב) ועוזרו עלי אגאזאדה (אראש מרנדי (גר’)) מתחקים על עקבותים של תמר ומילאד. הגנרל קאסם מוחמדי (וסיליס קוקלני) ממונה למפקד משמרות המהפכה, בעקבות ההימלטות ולרגל המינוי מוצאים להורג את דאריוש נקומרד (נאביד נתי טוביאן) וארזו נקומרד (אסתי ירושלמי) דודה ודודתה של תמר, תמר נשבעת לנקום ומבטלת את תוכנית ההימלטות.

היא לא ניכרת בפניה של תמר, לא של המפעילים שלה, אפילו לא של אותם שני ישראלים בשעה שנחקרו. כך, למרבה הצער, מה שאמור להקפיא את הדם בעורקים הופך לסדרה אנמית למדי. בסופו של יום, “טהרן” היא סדרת ריגול טובה למדי בסטנדרט המקומי ואם הייתם מנטרלים ממנה את האקזוטיקה של איראן, השפה, הרחוב, המנטליות הפרסית והנפח שהיא תופסת בסדר היום האקטואלי והפוליטי שלנו, היא לא הייתה מפילה אתכם מהכיסא. העלילה שלה מוצלחת ומסמנת וי על כל החוקים בספר התסריט בז’אנר הריגול (רומן פוטוגני יש, רגעים משפחתיים מרגשים יש, בוסים קשוחים וגאוווה לאומית יש), אבל היא לא נטולת פגמים, כאמור. בצורה מקורית ומחוכמת, “האמריקנים” הופכת מפרק לפרק לדרמת יחסים אינטליגנטית שבוחנת את נאמנותם של בני משפחת ג’נינגס.

טלוויזיה

פראז כמאלי, ראש אגף חקירות פנים במשמרות המהפכה, אינו שותף סוד לתוכנית של מפקדו, ולכן הוא מנסה בכל מאודו לסכל את התוכנית הישראלית, ובכך מסכן את הצלחתה של התוכנית האיראנית. נזקו של מידור זה בא לידי ביטוי בפרק האחרון, כאשר כמאלי הורג את יעל קדוש, בחושבו שהיא מרגלת ישראלית, ובכך מאפשר לתמר להזהיר את ראש “המוסד” שמדובר בהונאה איראנית, אך האזהרה מגיעה מאוחר מדי, והמטוסים נופלים למלכודת שנטמנה להם. בעונה הראשונה של הדרמה הישראלית (אה סליחה, הבינלאומית) נחשפה דמותה של תמר רביניאן אותה מגלמת בצורה מופתית השחקנית ניב סולטן.

בזמן שפיימאן הולך להביא להם משקאות, תמר מרעילה ידית המחבט של הגנרל שאמור להגיע לשחק איתו טניס מאוחר יותר. בו זמנית, פראז מגיע למועדון ורואה את תמר מרעילה את המחבט. בזמן שהוא רואה את זה קורה, הוא מקבל שיחת טלפון ממרג’אן שמאיימת על חייה של נאהיד אלא אם ייתן לה לסיים ולברוח. כדי שתמר תוכל ללכת, היא ממציאה תירוץ שאחיה חולה שהיא צריכה לחזור כדי לטפל בו. פראז עושה את מה שמרג’אן דרשה רק שבטעות נוגע במחבט המורעל של הגנרל. לצערו של המוסד, הם מגלים שהגנרל ביטל את הגעתו.

אתר הסדרות הגדול בישראל לצפייה ישירה

הפרק הראשון הרגיש כאילו המשכנו בדיוק מאותה הנקודה. מצד אחד בקטע טוב, ממקום בו הבמאים והכותבים שיחזרו את ההצלחה של העונה הראשונה, אך מצד שני ממקום שעלול לגרום לרבים מאיתנו להתבלבל ולחשוב שכלום לא השתנה. אבל אל תתנו לזה להטעות אתכם, כי רק מתוך הצצה קצרה אל המשך העלילה אפשר להבין ששום דבר לא הולך להיראות כפי שאנו מדמיינים. מדובר ברגע לא גדול אך מהותי שמעיד על “טהרן”, על סמך שלושת הפרקים הראשונים (מתוך שמונה) שנשלחו לביקורת. בפרק הראשון ראינו גבר תלוי על מנוף בלב טהרן ועל כן כנראה אנחנו אמורים לזכור כל הזמן שמדובר במקום מאוד מפחיד. אנחנו אמורים לחשוש כל הזמן לחייה של הגיבורה, לחייהם של מי שמסייע לה.

בעיה בטעינה של סדרה ספציפית (לכל אחד סדרה אחרת) כאשר מחוברים לחשבון. 1️⃣ כרטיס אשראי על ידי רכישת מטבעות וירטואליים באתר באופן ישיר (sdarot.tw/donate). שתפו את גולשי אידיבי בדעתכם על סדרת הטלויזיה, כתבו ביקורת, שאלו שאלות, ודונו ברעיונות שראיתם על המסך. ועוד אדיוט מקיש מדמות בסדרת טלויזיה על המין הנשי. דיגיטלקול התורארון הקודשספר המדברמה לא בסדר איתיכאן חסכניםדוקותיים כאן סקרניםכאן מקשיביםשיחות מילואיםעוד…

טהרן – ביקורות מקצועיות / כתבות

העונה מסתיימת בנסיעה של תמר ומילאד למקום שבו חונה המכונית ש”המוסד” הכין להימלטות, אך ברגע שמילאד מתניע אותה, המכונית מתפוצצת לעיני תמר. תמר עומדת המומה אל מול המכונית השרופה ומבינה שנשארה לבד לחלוטין ומתחילה לברוח. העלילה בשליש הראשון של העונה הנוכחית עדיין נאלצת לכפוף את עצמה לא פעם לטובת צירופי מקרים שאינם בהכרח מתיישרים עם ההיגיון.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן