סדרות ברשת
חיפוש
סדרות ברשת » סדרות וסרטים » משחקי הכס עונה 1

משחקי הכס עונה 1

הסיפור מתחיל בתום קיץ ארוך במיוחד, ומתפצל למספר קווי עלילה. הראשון עוקב אחרי המלחמה בין בתי האצולה של שבע ממלכות המרכיבות את וסטרוז הנאבקות על הכס לאחר מות המלך ששלט בכל היבשת והממלכות האלה היו חלק מהממלכה הגדולה שלו. השני מגולל את איום החורף הקרב ואת שובן של מפלצות אגדיות מהצפון הרחוק והקפוא. קו נוסף עוסק בניסיונה של היורשת האחרונה לשושלת המלוכה הקודמת של וסטרוז לחזור לממלכה ולהשיב את הכתר.

לבסוף, יש את נסיכת הדרקון דאינריז, יורשת השושלת לשעבר, שמחכה ליד מיצר המיצר עם אחיה המרושע ויסרי, שחולם להחזיר את הממלכות שהיו פעם למשפחתו. זהו סיפור של כפילויות ובגידות, של אצילים וכבוד, של כיבושים ושל ניצחון. משחקי הכס שחקנים שממלאים תפקדים מפתח בסדרה. הקו עלילה הכי מעניין שמתחיל בעונה 1, לדעתי, הוא של פיטר בייליש.

חרב דוד חלק ג’ – סוף הדרך

תוך מחשבה על בנז’ין הנעדר, ג’ון שלג נשבע א… המלך זועם על הברית שנוצרה בין בית טרגאריאן לדות’ראקי, ולמורת רוחו של נד דורש התקפה מק… נד מגיע למעלה המלך, ונדהם מדבריהם של יועצי המלך.

בעונה 1 אנחנו גם עדים להחייאה הראשונה של אדם מת, כשדאינריז נעזרת במכשפה מירי מאז דור כדי להציל את דרוגו. אני אחזור לנושא בפעם אחרת, היות שיש תיאוריה מאוד חזקה שקשורה לחזרה מהמוות (והמבין יבין). עונה 1 אנחנו גם עדים להחייאה הראשונה של אדם מת, כשדאינריז נעזרת במכשפה מירי מאז דור כדי להציל את דרוגו. בעולם של משחקי הכס אין טוב ורע מוחלטים, וגם הטובים ביותר נאלצים לעשות מעשים נבזיים, והרעים ביותר עושים דברים שגורמים לנו לפקפק במידת רשעותם, ממש כמו בני אדם אמיתיים.

פרק: הקצה המחודד

לפתיחות של פרקים יש תמיד משנה חשיבות, קל וחומר לפתיחות של עונות. הבחירה של היוצרים דייויד בניוף ודי-בי ווייס לפתוח את העונה השביעית והכמעט-אחרונה של הסדרה עם אקט החיסול המפואר של אריה מלמדת לא מעט על המקום שבו נמצאת “משחקי הכס” היום – לטוב ולרע. ערך מורחב – בית הדרקוןבספטמבר 2019, דווח ב-Deadline Hollywood ש-HBO הזמינה סדרת הקדם אחרת על בית טרגריאן.

פסקול הסדרה הולחן על ידי המלחין ראמין דג’אוודי בשיתוף אמנית הכינור לינדסי סטירלינג. נעימת הפתיחה של הסדרה זכתה לגרסאות כיסוי רבות ואף לפרודיות, בהן בישראל בעונה העשירית של התוכנית “ארץ נהדרת”. בעונה החמישית והשישית, נערכו הצילומים בספרד, קרואטיה, איסלנד ובצפון אירלנד. צילומי העונה החמישית החלו בקיץ 2014 והושלמו בחורף אותה שנה, כך גם לגבי העונה השישית, צילומיה החלו בקיץ 2015 והושלמו בסוף דצמבר 2015. האתר גסטלוגאצ’ה, בצפון ספרד, שימש כאתר צילום של “דרגונסטון” בעונה השביעית. בישראל, הסדרה החלה את שידוריה במקביל לשידור המקורי, הסדרה שודרה בלעדיות בערוץ yes Edge ו-yes Oh (ובערוץ הייעודי של yes “ערוץ משחקי הכס” שעלה מדי שנה לקראת עונה חדשה).

משחקי הכס עונה 1 פרק 1

לאחר שנמיריה תקפה את ג’ופרי אריה הבריחה אותה. העונה השלישית הייתה העיבוד הטלוויזיוני לחלק הראשון של הספר “סופת החרבות” בעוד העונה הרביעית מתמקדת בחלק השני שלו. הודלפו פרקים 4 ו-6 של העונה השביעית לפני מועד שידור הפרקים.

שני שלישים מהנבואה שניתנה לסרסיי כבר התגשמו (החלק השלישי טוען שמלכה צעירה ויפה ממנה תירש את מקומה. התשובה יותר שקופה מהזהות של וולדר פריי בפתיחת הפרק). ובאופן כללי, “משחקי הכס” מובילה קו אפי-הפי שהולך עם הטובים. סרסיי, כפי שג’יימי אבחן היטב, נמצאת בצד המפסיד.

משחקים

בזמן הביקור המלכותי ג’יימי לאניסטר מקיים יחסי מין עם אחותו המלכה סרסיי, באחד המגדלים של הטירה. בנו של נד, בראן הסקרן שנוהג לטפס על החומות ראה אותם, מפחד שיספר את שראה לאחרים השליך אותו ג’יימי מהחלון אולם בראן נשאר בחיים והופך להיות משותק מהאגן ומטה. Photo by Helen Sloan/HBOאז האם ההמתנה השתלמה? תלוי כנראה עד כמה אתם קשורים רגשית אל משפחת סטארק והסבל שהעבירו אותה. לפרק הזה אמנם היו נקודות גאות ושפל ולא היה בו כמעט אקשן, אבל בשורה התחתונה אני מרוצה. בכל אופן, הדרמה הגדולה ביותר עוד לפנינו ואפשר רק לקוות שבפרק הבא של משחקי הכס העניינים כבר יעלו הילוך.

לאחר מספר עימותים עם אחותו, וייסריז קצר הרוח מאבד את סבלנותו להמתין שהאותות בהם בוטחים הדות’ראקים יאמרו שהגיע הזמן לחצות את הים הצר, ובהתקף קנאה ויאוש מאיים להרוג את דאינריז. דבר שמביא את דרוגו להרוג אותו באמצעות שפיכת זהב מותך על ראשו. חאל דרוגו מוצא את מותו לאחר שמכשפה מטפלת בפצע קרב שלו שמזדהם ומרעילה אותו. דאינריז בונה מדורת ענק שאליה היא מכניסה את גופתו של דרוגו, המכשפה שרימתה אותם ו-3 ביצי דרקונים מאובנות שקיבלה במתנה.

ריברדייל לצפייה ישירה / Riverdale

הוא לוקח איתו את שתי בנותיו, סאנסה שחולמת להיות נסיכה עדינה ואריה שחולמת להיות לוחמת קשוחה. שם, בעודו מנסה להתחקות אחרי הסיבות שהביאו למותו של ג’ון ארין, הוא מתוודע לסודות אפלים של בית משפחת לאניסטר. כתוצאה מכך, הוא משער כי האיום של חשיפת סודות אלו הובילו למותו של ארין. נד מגלה שלמלך רוברט אין יורש חוקי, ושמי שנחשבים ילדיו הם בעצם פרי גילוי עריות של המלכה סרסיי ואחיה ג’יימי. ילדיו האמיתיים מסתובבים בעיר המלוכה ונחשבים לממזרים.

ובכל זאת, אם יוצרי הסדרה בוחרים לפתוח עם הסיפור הזה את העונה החמישית – ועוד לשבור למענו את כללי הנראטיב שלקחו על עצמם – ראוי להתייחס אליו ברצינות (ומכאן ואילך – אזהרת ספוילרים למי שלא צפה בפרק). הוא ישתרע מן הדרום, בו החום מוליד מזימות, תאוות וקנוניות; אל אדמות המזרח הנרחבות והפראיות; כל הדרך אל הצפון הקפוא, שם חומת קרח אדירה מגנה על הממלכה מפני כוחות האופל השוכנים מצדה השני. מלכים ומלכות, אבירים ופורעי חוק, שקרנים, אדונים ואנשים ישרים. משחקי הכס של HBO היא עיבוד לטלוויזיה של סדרת הספרים רבי-המכר של ג’ורג’ ר.ר.

משחקי הכס – עונה 1

אפילו טיריון הוא הדמות האהובה ביותר בסרט ואתה צריך להיות עיוור כדי לא לראות איך הוא משחק שהוא מושלם לחלוטין. העונה הראשונה של משחקי הכס שודרה במקור בין ה-17 באפריל 2011 ל-19 ביוני 2011. העונה כללה עשרה פרקים, כל אחד באורך של כ-55 דקות. בנוסף, סאם מספר סוף-סוף לג’ון סנואו על זהות הוריו הביולוגיים ושהוא בעצם היורש האמיתי של כס הברזל.

  • הצפון הזה לא מספיק גדול בשביל שני סנואוים (אפילו אם רמזי חושב שהוא בולטון).
  • לא רק הפלאשבק היה חריג לסדרה; גם אופיו לא היה משחקי-כסי כלל.
  • אין להפיץ, לשכפל, להעתיק, למכור, לשדר, לפרסם, או לעשות כל שימוש מסחרי כלשהו בכל או בחלק מתכניו של האתר, כולל מוצרים, תמונות, גרפיקה, תיאורים, עיצוב וכל דבר אחר המוצג באתר, אלא אם ניתנה רשות כתובה וחתומה לכך בכתב ומראש ע”י גיקלואיד.
  • משחקי הכס שחקנים שממלאים תפקדים מפתח בסדרה.
  • לפרק הזה אמנם היו נקודות גאות ושפל ולא היה בו כמעט אקשן, אבל בשורה התחתונה אני מרוצה.

האמת שאין עוד סדרה בהיסטוריה של הטלוויזיה שהצליחה כל כך. הסיפור המרגש מתרחש בארץ פנטסטית המאוכלסת על ידי נשים וגברים שאפתניים, מכובדים פחות או יותר, ממש כמו במציאות. העונה השמינית והאחרונה לפנטזיית האקשן המדוברת בעולם (זוכת 47 פרסי אמי!).

העונה השנייה של איכא בשוקא

דאני נראית כעת אנושית ופגיעה מאי פעם – אם זה בחדר המיטות, שבו היא מאבדת פאסון ונותנת לדאריו להשפיע עליה; ואם זה בקטקומבה בה כלואים הדרקונים, ממנה היא נמלטת כל עוד נפשה בה. ואריז מרעיף שבחים על דאינריז (“שליטה שנאהבת על ידי מיליונים עם צבא חזק ושם המשפחה הנכון”) ומאמין שהיא יכולה לשלוט בשבע הממלכות, אבל בינתיים היא בקושי מצליחה להשתלט על שלושה דרקונים. כאן באתר תמצאו שפע של סרטים וסדרות לילדים, משחקים, ספרי קומיקס לקריאה מלאה, פינת יצירות והפתעות נוספות. שרון איצקוביץ’, חובב כל מה שנחשב “גיקי”, החל מסטאר וורז וכלה בספרות פנטזיה. חובב קריאה וכתיבה מושבע ומכור לסדרות טלוויזיה.

אולם לריידר יש כבוד, משום מה, מה שהופך אותו לקורבן המרכזי הראשון של העונה. ומי שבאמת שומר על כבודו ומונע ממנו לעלות בזעקות שבר השמימה הוא ג’ון סנואו, שנועץ חץ בליבו. “משחקי הכס” עוסקת לא מעט במאבקי כוח שבאים לידי ביטוי באמצעות בריתות. כך נוצרים, בין השאר, זיווגים מפתיעים ונפלאים כמו סנדור קלגיין ואריה, ליטלפינגר וסאנסה, בריאן ופודריק וג’יימי וברון. עושה רושם שהזיווג שנולד בסיום העונה הקודמת – ואריז וטיריון – עומד להיות אחד המוצלחים שבהם.

משחקי הכס עונה 1 פרק 1 לצפייה ישירה

מהדרום המאצ’יבלי והאדמות הפראיות של המזרח לצפון הקפוא והחומה העתיקה המגנה על הממלכה מפני החושך, שתי משפחות חזקות נתפסות במשחק קטלני של עכברים וחתולים, שמטרתם שליטה מוחלטת בשבע ממלכות ווסטרוס . כאשר בגידות, תאוות גשמיות, תככים וכוחות על טבעיים מרעידים את ארבע פינות הממלכה, לקרב הדמים על כס הברזל יהיו השלכות בלתי צפויות. בחומה, שלושה מחבריי משמר הלילה יוצאים מעבר לחומה, למרות איסוריו של מפקד משמר הלילה, ג’אור מורמונט. הם נתקלים במתים מהלכים אשר תוקפים אותם והורגים שניים מהם, השלישי מצליח לברוח.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן