סדרות ברשת
חיפוש
סדרות ברשת » סדרות וסרטים » מלך האריות 2019

מלך האריות 2019

הוא כן ממלמל פה ושם בשפה זרה אבל אין לו את האנרגיות המטורפות שהיו לו בסרט המקורי, שלדעתי היא דמות ממש חשובה בסרט ומהווה מקור עיקרי לרוחניות בסרט. העובדה שיצאתי מהסרט הזה רק בתחושת “היה אחלה, בוא נגיע הביתה כבר מאוחר” ולא סמרטוט כמו שציפיתי/קיוויתי שיקרה, הוא כנראה העדות הכי גדולה לנחיתות העיבוד הזה. אני חי בשלום עם הגרסה הזאת כי היא סוחפת, מצחיקה ויש בה רגעים שאני בטוח שיעיפו לצופים הצעירים את המוח. לי היה מאוד נחמד לקלוט בזווית העין שלי את האבא שישב לצדי בנוכחות בנו בן ה-6 או ה-7, מוחה דמעות מתחת למשקפי תלת הממד הגדולות. הגרסה החדשה של “מלך האריות” לא רק שאיננה מנסה לערער את זה, אלא אפילו מחריפה, ואת “התיקון” שהיא מבקשת לעשות היא עושה דרך ליהוק של שחקנים שחורים לקאסט המרכזי, כי אנחנו באפריקה.

אלפרה וודארד הופכת את המלכה סראבי ליותר מסתם דמות עם שלוש שורות (כפי שהיה בסרט המקורי), ומעניקה לה גם נפח אופי של שליטה חזקה, וגם תוספת סיפור הנשזרת לדמותו של סקאר. ואם בסקאר עסקינן, הגרסה של אג’יפור רחוקה מאוד מהסקאר של ג’רמי איירונס. שוב, ללא משחקי הבעות הפנים או אפילו מנעדים בדיבוב (מיד נרחיב), כל הקסם בדמות הנבל הקלאסי הזה פשוט מתאדה באוויר, ללא קשר למשחק של אג’יפור כמובן. נוסיף לעובדה שאת מקום הנבל הוא חולק עם דמותה של שאנזי, שהפכה לאלפא של הצבועים ולא מוצגת באור הקומי של וופי גולדברג בגרסה המצוירת.

ביונסה לא מחדשת

נכון, “מלך האריות” החדש נראה כמו סרט טבע יפה ומרהיב, וגם מרגש צריך להודות, אבל אין בו מעבר לשדרוג הטכני של האנימציה שום ערך מוסף. “לייב אקשן? אבל הכל מלאכותי וממחושב. זה לא עוד סרט אנימציה?”, זה הדיון שהרעיד את הרשת עם הכרזת תחילת ההפקה על “מלך האריות” של פאברו. בשונה מ”ספר הג’ונגל” כאן אין אלמנט אנושי, ולו אחד, כמו מוגלי. הכוח של סרטים כמו “מלך האריות” היה הקסם המוחלט של האנשת הדמויות. כל דמות הייתה בעלת הבעות פנים ששידרו את האופי המדויק שלה, כל סצנה בוימה בצורה מושלמת עם פס הקול המדויק והקצב הנכון, כשהסיפור פשוט, זריז ומעניין (זה שייקספיר. אין טוב מזה).

מעבר לכך, הסיפור הקלאסי של מלך האריות, למרות שהוא מכוון לילדים, בהחלט יכול לגעת גם במבוגרים. המאבק בין הסדר לכאוס, בין חברה שמנסה להיות שוויונית ולתת הזדמנויות גם לחלשים, לחברה המבוססת על “החזק שורד”. ובתוך כל זה היחיד מוצא את עצמו מבולבל ולא מבין מה משמעות החברה שהוא נקלע אליה וחוקר דרכי חיים אחרות, עד, לפחות לפי הסרט, הוא מוצא את מקומו שוב בחברה וכך נשלט הסדר. האכזבה הכי גדולה היא כנראה מביונסה נואלס בתפקיד נלה.

ביום שהאדמה רעדה לצפייה ישירה – פרקים מלאים אונליין

הזן את כתובת המייל שלך כדי להירשם לאתר ולקבל הודעות על פוסטים חדשים במייל. כנראה על זה הם מקבלים כסף, כי לבוא ולרשום סרט פצצה זה לא מספיק מאתגר את הקורא. סקאר – מדהים, מרגיש אמיתי יותר לגבי המועקה שלו והעוול שהוא חווה. ניתן לצפות עם תרגום בעברית ע”י הורדה מאתר כתוביות ו”גרירת” קובץ התרגום למסך VLC בזמן ניגון הסרט. פתח את VLC (זו תוכנה מוכרת לצפיה בוידאו שתומכת בהרבה פורמטים, אם אין אז ממליץ להוריד).

כתוצאה מכך הילד הממוצע שצופה בסרט לא הופך לאדם הנלחם על שלו, אלא לאדם כנוע המכיר בכך שהאריות והצבועים בחברה שלו, הם אלו שאמורים להגיד לו מה לעשות והוא זה שאמור לציית כי זה חוק הטבע. לא יצא לי לראות את מלך האריות של שנות התשעים ראיתי רק את הגרסה החדשה שיצאה בשנת 2019. לא אדבר על הבימוי, כי לא שמתי לב לבימאות מיוחדת. בקצרה רק אומר שמדובר בעבודה מושקעת וזה נראה קרוב לנשיונל גאוגרפיק.

בלייז ומכוניות הענק לצפייה ישירה – באיכות גבוהה, עם תרגום לעברית

“מלך האריות” גרף הכנסות של כ-783 מיליון דולר, מה שהפך אותו לסרט המצליח ביותר באותה השנה וסרט האנימציה המצליח ביותר באותה תקופה. שיא זה נשבר ב-2003 עם יציאתו של סרט האנימציה הממוחשבת “מוצאים את נמו”, של חברת פיקסאר שהכניס כ-867,893,978 מיליון דולר. כיום, “מלך האריות” עדיין נחשב לסרט האנימציה המסורתית (אנימציה שאינה ממוחשבת) המצליח ביותר בכל הזמנים. סימבה הצעיר נולד בצוק התקווה למלכים מופסה וסראבי ונערך טקס, בו הגיעו חיות רבות לכבד את מלכם לעתיד. מי שאינו מגיע לטקס הוא סקאר, אחיו של מופאסה, אשר חיכה לרשת את מקומו ואיבד את האפשרות עם לידתו של סימבה.

הוא מתמרן את סימבה הצעיר לבקר עם חברתו, נלה בבית קברות של פילים המצוי באזור הצללים שמעבר לגבולות הממלכה. כשסימבה ונלה מגיעים לאחר שנמלטו ממזכיר המלך, הטוקוס זאזו, הם נתקלים במארב של צבועים אך מופסה מציל אותם. הוא כועס על בנו אך מתפייס איתו ומגלה לו שאבותיהם, מלכי העבר צופים בהם בשמיים. מה שאני מנסה להגיד זה שהבעיות של הסרט חשובות אם הם באמת השפיעו על ההרגשה שלי בזמן הצפייה.

The Lion King 2019

סימבה מעריץ את אביו, המלך מופסה, ומאמץ אל ליבו את ייעודו המלכותי. אבל לא כולם בממלכה חוגגים את לידת הגור החדש. סקאר- אחיו של מופסה והיורש הקודם לכתר – מתכנן תכניות משלו. הקרב על צוק התקווה מלא בנקמה ובבגידה, טרגדיה ודרמה, ומגיע לכדי גירושו של סימבה.

לא רק שההופעה הקולית שלה לא חזקה מספיק כמו שאר הסטארים (מוזר, אני יודע), אלא שסצנת האיחוד של נלה עם סימבה (דונלד גלובר) היא כנראה הרגע הכי חלש בסרט החדש. בהשוואה בין גרסת 1994 ל-2019, בסיקוונס הזה נמצא ההבדל המהותי והחריף ביותר, כולו על חודן של עוד כמה שניות מסך שהיינו זקוקים להן בשביל האמינות. מעבר לשירים, העקרות הוויזואלית של “מלך האריות” החדש באה לידי ביטוי בעיקר בסצנות הדרמטיות, בהן הטכנולוגיה החדשה מפסידה בענק לאנימציה הישנה. “מלך האריות” הוא מעל הכול סיפור אנושי גדול – על יחסי אב ובן, התבגרות, התמודדות עם מטעני העבר וקבלת אחריות. בעוד שאנימציית הסרט המקורי שיוותה לבעלי החיים הבעות אנושיות מעוררות הזדהות, בהתאם לאתגרים שאיתם הן מתמודדות, הריאליזם בסרט החדש הופך את מופאסה וסימבה מאבא ובן לסתם עוד שני אריות בספארי.

Oh no, there’s been an error

מכוריםסיפור ביוםחיות כיסשיר אחדהמעבדההיסטוריה לילדיםזינוק לאתמול | כאן ארכיוןעוד… כפי שכבר נכתב כאן לא מתאים לילדים קטנים ממש, יש כמה קטעים מפחידים. בריחתה של נלה משלטונו של סקאר לא נראתה בסרט המקורי. סקאר לא חובט בזאזו במורד העמק אלא מורה לו לשוב לצוק התקווה.

מאז שחרור הטיזר בשנה שעברה גברו גם התלונות על כך שהבעות הפנים של הדמויות דלות, מה שבאופן אירוני מונע מהדמויות הריאליסטיות לעורר הזדהות כמו אלה מהסרט המצויר. החידוש ל”מלך האריות” הוא מקרה מעניין, משום שכל עיסוק בקלאסיקה בסדר גודל כזה הוא סיכון בפני עצמו. בדיסני כבר ראו את התגובות לעיבודים החדשים שיצאו קודם לכן, שבחלק מהמקרים התקבלו בחיוב, אבל בפועל אף גרסת “לייב אקשן” או טכנולוגיית מחשב לא באמת הצליחה להתקרב אפילו במקצת למעמד הסרט המונפש ששימש לה השראה.

עולם הטבע

כשנפגש עם סקאר, סקאר מודיע ללביאות שסימבה הרג את מופסה וגורר אותו לעבר קצה הצוק. סימבה מתחיל ליפול וסקאר לוחש לו באוזן שהוא רצח את מופסה. הידיעה מחזירה את סימבה לצוק ומתחולל קרב בין הלביאות לצבועים. סקאר מנסה לברוח אך נלכד על הקצה העליון של הצוק וסימבה נילחם איתו עד שהוא נופל לקרקע. בינתיים נלה בורחת משלטון סקאר בצוק התקווה, שהופך לאזור שומם ממזון. אז היא אומרת לו שהוא המלך החוקי אך הוא מכחיש זאת ומסרב לחזור.

אמנם אין בו הרמוניה כמו בממלכה של מופסה וסימבה, אך הוא טבעי, פראי חי ואמיתי. הסרט לא סתם גרף הצלחות והכנסות אסטרונומיות תוך זמן קצר (סרט האנימציה המכניס ביותר בכל הזמנים ומקום שביעי ברשימה של כל הסרטים המכניסים אי פעם, עם הכנסות של מעל 1.65 מיליארד דולר). הוא לגמרי מיועד לדור הבוגר שכבר צפה במקורי וכמובן שגם לדור הצעיר (אם כי, באופן טבעי הוא טיפה יותר אלים). מלך האריות 2019 הוא נוסטלגיה במיטבה, פשוט תענוג לצפות בו ולהיזכר ברגשות שהוא עורר אז, ושהוא מעורר גם עכשיו.

מלך האריות / The Lion king

בכל השמועות והידיעות יש אמת, אך מרגע שנשמעת נהמת הפתיחה האיקונית של “מלך האריות”, הספקות פשוט מתאדים להם. טכנולוגיית התלת-ממד לוקחת את הצופה לטיול מרהיב בערבות הסוואנה, החיות והטבע ריאליסטיים להפליא ובתוך כך מתגלה שחיות אמיתיות לעולם ועד יהיו חמודות יותר מחיקוייהן המצוירים. ״אוח״, ״אוששש״ ועשרות ידיים המבקשות למחוץ שומני תינוק מונפות באוויר עם רגע הצגתו של סימבה החמוד ביותר בעולם. עניין החמידות איננו שולי, כי בניגוד לטענות שנשמעו על חוסר הזדהות עם הדמויות, הלב יוצא אליהן, דווקא בזכות החיבור שלהן אל הקרקע.

עם עזרתם של שני חברים חדשים, סימבה ילמד איך להתבגר ולקחת בחזרה את מה ששלו. עיבוד לייב אקשן חדש לקלאסיקה של וולט דיסני מ-1994. בפברואר 2017, דונלד גלובר לוהק כסימבה, עם ג’יימס ארל ג’ונס כמופאסה, אותו דיבב גם בסרט המקורי. מתאבקים שונים של WWE הביעו התעניינות במתן קולות בסרט. במרץ 2017, הוכרז כי ביונסה הייתה הבחירה הראשונה של פאברו לדמותה של נלה ושהבמאי והסטודיו יהיו מוכנים לעשות כל מה שנדרש כדי להתאים ללוח הזמנים העמוס שלה. בנובמבר אותה שנה פורסם כי הזמרת ביונסה לוהקה לתפקיד של נלה.

הבדלים מהסרט המקורי[עריכת קוד מקור | עריכה]

זה צורם במיוחד בסצנת המוות של מופאסה, שצילקה דור שלם של ילדים בשנות התשעים, וב-2019 פשוט לא מצליחה להשאיר את אותו רושם. ב-28 בספטמבר 2016,‏ Walt Disney Pictures אישרו שג’ון פאברו יביים את הרימייק של “מלך האריות”, אשר יכיל את השירים מהסרט המקורי. לאחר מכן, ב-13 באוקטובר 2016, נודע כי דיסני שכרו את ג’ף נת’נסטון לכתיבת התסריט.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן