סדרות ברשת
חיפוש
סדרות ברשת » סדרות וסרטים » מליפיסנט אדונית הרשע

מליפיסנט אדונית הרשע

גם לדיסני יש נציגות נכבדה עם תחפושות כמו בת הים הקטנה, שלגיה וגם אדונית הרשע – מליפיסנט – שגרם תפסה מקום של כבוד בראש הטבלה. ריצ’רד (ג’וני דפ) הוא פרופסור בקולג’ שרופאו מיידע אותו כי לקה בסרטן ריאות מתקדם וכי נותרה לו חצי שנה לחיות. אשתו ורוניקה (רוזמרי דוויט) מתוודה בפניו כי היא בוגדת בו עם הנרי (רון ליווינגסטון), רקטור הקולג’. ובתם של ורוניקה וריצ’רד, אוליביה (אודסה יאנג), מעדכנת אותם שהיא לסבית. את זה דווקא ריצ’רד מקבל יפה, בניגוד לאשתו. את דבר מחלתו הוא מגלה רק לחברו הטוב, איש הנהלה בכיר בקולג’, פיטר (דני יוסטון), שהופך שותף הסוד היחיד שלו.

קרואלה הוא תוצאה מרהיבה של צירופי מקרים נוראיים, גם בחיים וגם בעלילה. השמלה, שעוצבה במיוחד לאירוע, נצצה וסיפקה מראה שונה מכל זוית, כולל הגב שהיווה את שיא הפנטזיה, עם גלימה סקסית, וכל תזוזה בה הזרימה בבד תנועה פוטוגנית. הגזרה המיוחדת נתנה גם מקום לקעקועים המפורסמים של אנג׳לינה, שסיפקו עוד מעט קונטרסט של רוקנ׳רול קשוח לפנטזיית הטול הנוצצת. עם שפתון אדום בולט ועגילי יהלום תלויים, הלוק היה שלם. אבל באותן שנים מוקדמות התדמית שלה על המסך ומחוצה לו הייתה של ביסקסואלית חסרת מעצורים ועתירת קעקועים. כלי התקשורת געשו כשנודע שהיא עונדת על צווארה בקבוקון עם דמו של בעלה השני בילי בוב ת’ורנטון.

שוט אחד, כמעט 5 כוכבים: הביקורת שלנו על “1917”

ב-15 ביוני 2015, אולפני דיסני הודיעו על הפקת סרט המשך פוטנציאלי עבור סרט “מליפיסנט”, ואישרו שלינדה וולברטון תכתוב את התסריט עבור סרט ההמשך לאחר שכתבה את התסריט עבור הסרט הראשון. באותו הזמן, לא אושר באופן רשמי שאנג’לינה ג’ולי תשוב לגלם את דמותה של מליפיסנט, אם כי התסריט הראשוני שנכתב התבסס על דמותה, ובנוסף המפיק ג’ו רות’ נועד לשוב להפיק אף את הסרט הנוכחי. ב-25 באפריל 2016, אולפני דיסני הכריזו באופן רשמי על הפקת סרט ההמשך ועל שובן של ג’ולי והתסריטאית וולברטון לעבודה על הסרט.

אבל זו תחזור לחבורה, בעוד אחותה ממשיכה עם ברקלי (אוון ג’וגיה), גיטריסט היפי. החבורה נאלצת לצאת שוב לדרך לאחר שמתברר שמתקפת זומבים בדרך ובכל מקום הם מאוימים ונאלצים לחסל כמה וכמה מאויביהם המסוכנים. הפעם היעד הוא גרייסלנד, אחוזתו של המלך אלביס. שם יפגוש טלהסי את נבדה (רוזריו דוסון) ויעופו ביניהם ניצוצות. אבל החבורה שוב תצא לדרך, בחיפוש אחר ליטל רוק והפעם יגיעו לקומונה היפית הדוגלת בפציפיזם, וייאלצו למסור את כלי הנשק שלהם כדי להיכנס.

“בשורות טובות” | יס וסלקום

התפקיד הראשון שלה היה בגיל שנתיים, אז הבליחה כגרסה הצעירה של לוסי בסרט “קוראים לי סם” (את לוסי עצמה גילמה דקוטה). מאז השתיים גדלו, ואל היא כבר מזמן לא רק אחותה, אלא שחקנית בזכות עצמה שמכבבת בהפקות ענק לצד סרטי אינדי עצמאיים. זהו סרטו השני של וויין רוברטס כבמאי וכתסריטאי וניכר כי היוצר שבו עדיין מחוספס, לא מספיק מיומן בבניית סיפור ופיתוחו והוא בוחר בדרך הבטוחה לכאורה, הבוטה והפרובוקטיבית, שלא מיטיבה עם הסרט.

אבל הוליווד של היום לא ממש יודעת מה לעשות עם דיוות. היופי המושלם של ג’ולי, שהועצם על ידי הזוגיות המתוקשרת והממותגת עם בראד פיט, נתפס כמעט כעל אנושי. לכן נדמה שכדי לגלם אישה “אמיתית” בת זמננו היא צריכה לטשטש אותו, כשם שעשתה ב”בכוח הלב” של מייקל ווינטרבוטום, שבו עטתה עדשות כהות בתפקיד אשתו של העיתונאי דניאל פרל שנחטף ונרצח בפקיסטן. אחד הסרטים הטובים ביותר שהוקרן בבתי הקולנוע לאחרונה. סרטה של לולו וואנג הוא הפקה אמריקאית-סינית שעוסקת במשפחה המתקבצת לטובת מסיבת חתונה משמחת.

אייקון מאויר בשבוע: אנג’לינה ג’ולי היא תמיד המלכה הרעה של הוליווד

ריצ’רד מפזר את כיתתו למעט קבוצה נבחרת של תלמידים ותלמידות המוכנים להמשיך לספוג ממנו ידע ותובנות על החיים בדרך הלא שגרתית בה הוא בוחר להעביר אותם להם. הוא גם מחליט להעביר את הזמן שנותר לו בהתנהלות פרועה, רוויית אלכוהול וסקס מזדמן. והסובבים אותו ישמעו עתה מפיו מה באמת הוא חושב עליהם, לטוב ולרע. מעצב ההפקה ביקש לאזן בין השימוש באפקטים על סט הצילום ואפקטים שנוצרו באמצעות מחדש. לדוגמה, בעוד שהקרניים ותותבות הפנים של מליפיסנט נוצרו על ידי המאפר ריק בייקר. חברת “דיגיטל דומיין” צילמה את הפנים של אימלדה סטאנטון, לסלי מאנוויל וג’ונו טמפל כדי ליצור את דמויות שלוש הפיות בעזרת תוכנה של מחלקת המחק והפיתוח של דיסני בציריך.

כל זאת בעוד נכרתות בריתות חדשות בין הממלכות ומליפיסנט ניצבת בפני יריבים חדשים במאבקן להגן על הביצות ועל היצורים הקסומים שחיים בהן. לצפייה משפחתית כדאי לבדוק את הסרט של דיסני. הוא ממשיך את עלילותיה של מליפיסנט, המכשפה הרעה-שהפכה-לטובה מסיפור “היפהפייה הנרדמת” (אנג’לינה ג’ולי), שמוצאת את עצמה במלחמה מול המלכה של בני האדם (מישל פייפר בתפקיד מרושע ונהדר).

יש לך עשר שקל להגיע לקולנוע? המלצות לסרטים ששווה לראות

מבחינת חזותית, סטרומברג רצה במקור להפוך את הסרט לקצת יותר מציאותי, ולא סוריאליסטי מדי. הוא גם הצטער שלא יצר סטים גדולים יותר ואיפשר לשחקנים לעבוד בסביבה מוחשית יותר, על “סטים אמיתיים עם אורות אמיתיים”. התסריט טוב (בשביל סרט ילדים) אבל יש בו משהו אחד שממש הפריע לי לאורך הסרט כולו. הצורה שבה מציגים איך אדם אחד שרוצה להילחם בישות אחרת, יכול לשכנע את האחרים שאותה ישות היא האויב ולגרור את כולם לשנאה אוטומטית. נכון שההיסטוריה הראתה לנו איך בגרמניה הנאצית השתמשו בשידורים מבויימים להצדיק את הפלישה שלהם לפולין – וזה הצליח.

סוף השבוע הוא תמיד זמן מעולה לשכוח מטרדות היומיום. איזו דרך טובה יותר יש לעשות את זה, מאשר להיכנס לאולם הקולנוע החשוך עם הרבה פופקורן וכוס משקה גדולה במיוחד ולצלול אל תוך העולם שמוקרן על הבד. במיוחד בשביל זה ערכנו עבורכם רשימה של הסרטים שעלו לאחרונה לאקרנים.

מה זה אייקון אחד בשבוע?

סינמה סיטי – מליפיסנט אדונית הרשע – שעות ההקרנה של הסרט והזמנת כרטיסים אונליין במתחמי סינמה סיטי. מליפיסנט טסה אל עבר ממלכת הפיות ונדהמת לגלות כי חיילי המלכה קצרו את כל פרחי הפיות הגדלים על קברי פיות, ומבינה כי המלכה אינגריט מתכוונת להתמש בהם כנשק נגד הפיות. במאבק שלאחר מכן, קונאל נפצע אנושות תוך הגנה על מליפיסנט.

הנסיך פיליפ מצווה על הצבא להפסיק את הלחימה, ובכך משיב את השלום בין שני הפלגים על כנו. שני הסרטים – הפנטזיה מבית דיסני והאפוס ההיסטורי המנופח – ניזונו מהתדמית החדשה של ג’ולי כאישה גדולה מהחיים. מתישהו בין בילי בוב לבראד, היא השילה מעליה את דימוי נערת הפרא המקועקעת, ואימצה סופית את מראה בובת החרסינה, נוסח הכוכבות ההוליוודיות של פעם.

קישורים שימושיים

באותה שנה ג’ולי כיכבה ב”הצלה מעבר לגבול”, שככל הנראה היה הרבה יותר קרוב לתחומי העניין האמיתיים שלה. מליפיסנט והנסיכה אורורה תוהות לגבי קשרי המשפחה המורכבים אשר כובלים אותן יחד, בעודן נמשכות בכיוונים מנוגדים על ידי נישואים מתקרבים ובאים, בעלי ברית בלתי צפויים וכוחות אופל חדשים. מליפיסנט מאחדת את שתי הממלכות ומכתירה את אורורה כמלכתם. הקריינית שמלווה את הסיפור, חושפת את אישיותה כמי שקראו לה ״היפהפייה הנרדמת״.

לאחר שבשנה שעברה “תחפושת נועה קירל” הגיעה למקום הרביעי ברשימת התחפושות המחופשות, השנה לא נמצא ברשימה אף לא סלב אחד. יום הקולנוע הוא בדיוק הזדמנות בשביל לראות את הסרט החדש של סקורסזי שכולם מדברים עליו בקולנוע, לפני שמגיע לנטפליקס. ניסיון לשחזר את ההצלחה המטורפת של הסרט הראשון. המפגש הקטסטרופלי של מליפיסנט עם הורי החתן, הוא מלכודת מתוכננת שעלולה להוביל למותה. היא ניצלת ומובאת אל מקום המסתור – מערכת מערות ענקית שבה חיים בני מינה שעל אודותיהם היא לא ידעה. גם הם דמויי אדם ומכונפים – גם אם אין להם את מלוא עוצמת כוחות הכשף של הגיבורה.

בלייז ומכוניות הענק לצפייה ישירה – באיכות גבוהה, עם תרגום לעברית

התדמית הזאת, שהחלה להסתמן כבר ב”מרדף ממוחשב” , שימשה אותה היטב כשגילמה סוציופתית מרדנית ומניפולטיבית ב”נערה בהפרעה”, תפקיד שזיכה אותה גם באוסקר. ארבעת המחסלים מתמודדים עם סוגים חדשים של זומבים, אך ההתמודדות המשמעותית ביותר היא עם כאבי הגדילה של משפחתם העוקצנית. “סרט טוב אך לא מספיק בהחלט סרט לילדים ולמבוגרים אך מג…” מעבר לתוכן הסרט המצורף למעלה, צירפנו כאן רשימת קישורים הכוללת מידע על הסרט, ביקורות וכתבות מעניינות. ברשימה הבאה צירפנו את כל הקישורים המעודכנים לצפייה בסרט עם תרגום לעברית. חובב פנטזיה ומד”ב מכל הסוגים. רואה הרבה יותר מידי טלוויזיה, לדעת המקורבים אליו. הכי מתחבר בגיקסטר לכפתור Older.

לקראת יציאת סרט ההמשך, ג’ולי סיפרה על הדמיון בין סיפורה של מליפיסנט למאבקיה האישיים שלה בראיון למגזין הצרפתי “מאדאם”, כשהיא מתייחסת כמובן להתפרקות נישואיה לבראד פיט ב־2016. “אני לא יודעת מה גורלי מייעד לי, אבל אני משוכנעת שאני בתקופת מעבר, כמו חזרה לשורשים שלי, חזרה לעצמי”, היא אמרה. בראיון ל”וראייטי” היא השוותה בין הספקות של מליפיסנט באשר לכישוריה האמהיים לבין הספקות שלה עצמה היו בתחום. “כשנהייתי אמא לראשונה תהיתי אם אני אמא מספיק טובה”, אמרה.

צפו בחינם בקולנוע 8k 2019 מליפיסנט: אדונית הרשע

וגם, בואו נודה, היא באמת אחת הנשים היפות בעולם. למקרה שאולי – רק אולי – אתם שואפים לסרטים קצת פחות מכבידים בימים טרופים אלו, סרטו האחרון של ארז תדמור הוא אופציה מצוינת. רועי אסף (שגם חתום על התסריט) ונלי תגר נהדרים כזוג צעיר שכל מה שחסר לו בחיים הוא ילד משלהם. הבעיה היא, כמו אצל יותר אנשים ממה שמותר להגיד, ששלב ההפריה לא עובר מאוד חלק. בין רופאים וטיפולים, הורים לחוצים, חברים ובוסים, השניים מנסים לנתב את הזוגיות שלהם, וזה הופך לקשה מרגע לרגע.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן