סדרות ברשת
חיפוש
סדרות ברשת » סדרות וסרטים » לשחרר את שולי הסרט

לשחרר את שולי הסרט

יצרתם דמויות נלעגות, שבלי לשים לב דווקא דומות לכם במציאות.. בלי קשר הסרט גזעני ברמה מבחילה. הם טוענים שמותר להם כי הם גם (חלקם) מזרחים, אבל בפועל זה ניסיון לסמן מוצא ספציפי מתוך המזרחים כשעיר לעזאזל, על אף שיש בו מעלות רבות והמציאות שונה שנות אור מהדמויות הנלעגות, רק כדי לשפר את רגשי הנחיתות של שלישיית הברברים הזו. בניגוד למדינות אחרות, מערך השיווק של הקולנוע הישראלי מתקשה להתבסס על כוכבים מקומיים. יש כאן הרבה שחקנים מוכרים ואהובים, אבל לפחות בעשרים השנה האחרונות, אף אחד מהם לא מביא קהל לאולמות על סמך שמו בלבד. לא גילה אלמגור וששון גבאי, ומנגד גם לא נועה קירל ואלירז שדה – אף אחד מהם לא הפך סרט לשובר קופות רק בגלל הנוכחות שלו בו.

הוא צריך שוברי קופות, צריך כוכבים, וצריך הפקות כאלה, שמספקות פרנסה לכל כך הרבה עובדים בתעשייה. יש כאן המון פוטנציאל וגם המון אלמנטים וסימנים חיוביים. חבל אם כך שמשם והלאה, הסרט הולך על הפתרונות הכי זמינים וצפויים – הבדיחות הכי משומשות והכי גסות והקורבנות הכי קלים, למשל הצגתן של נשים לא צעירות כמכשפות נודניקיות או של הקולומביאנים כפושעים או נבערים. שולי (צעיר ישראלי), יצא לטיול אחרי צבא בקולומביה ושם הוא נקלע לסיטואציה שהוא בן ארובה לזוג גנגסטרים. המצב בישראל לגבי חטיפה מאוד מגונן ורגיש, כמובן לצופים היה קשה לראות בסרט מצב של חטיפה ובן ארובה, הסרט נותן לנו זווית ראייה אחרת וקצת צינית לאותה הסיטואציה שקורת בארץ. אנחנו כמו שאנחנו ישראליים יש לנו הומור מאוד שנון ומגוון, בסרט ניתן להבחין בסוג הקומדיה והבדיחות “הישראליות” כביכול, שכמובן, מצחיקות את כולם.

סדרות לצפייה ישירה

הסרט “לשחרר את שולי” עלה לקרנים בקיץ 2021, הסרט מבוסס על מערכונים ששלישית “מה קשור” כיכבה בו והוא נקרא “עם סגולה”. הסרט היה בבתי הקולנוע בישראל והיו לו כמה מליוני צפיות, הסרט נחשב כסרט הרביעי הנצפה ביותר בכל הזמנים בארץ ישראל. הסרט מספר על שלושה ישראליים שטסים לקולומביה בשביל לשחרר את הבן החטוף של אביהו, שולי. השחקנים ציון ברוך, שלום מיכאלשווילי ואסי ישראלוף מככבים בסרט זה זכו לאהדה גדולה בקרב הצופים עוד מאז המערכונים “עם סגולה”.

באוגוסט 2019 הוכרז על הפקת הסרט, ובהמשך החודש פורסם שלצד השלישייה ישתתפו בסרט אביה מלכה ולירון וייסמן. הסרט צולם בקולומביה מאוגוסט עד ספטמבר 2019, בהפקת יונייטד קינג. העלילה מספרת את סיפורם של אביהו (ציון ברוך), נתי (שלום מיכאלשווילי) ובצלאל (אסי ישראלוף), שלושה ישראלים מזדקנים ממוצא תימני מכפר מרמורק ברחובות, שטסים לקולומביה לשחרר את שולי (דוד שאול), הבן החטוף של אביהו. הסרט בבימויו של בן בכר מספר את סיפורם של אביהו (ציון ברוך), נתי (שלום מיכאלשווילי) ובצלאל (אסי ישראלוף), שלושה ישראלים מזדקנים ממוצא תימני, שטסים לקולומביה לשחרר את הבן החטוף של אביהו, שולי (דוד שאול). הקולנוע הישראלי צריך סרטים מסוגו של “לשחרר את שולי”.

טלוויזיה בשידור חי

המון סצנות בסרט יראו בעין לא טובה, אם זה שאחד מהשלישייה חושב שהתא של הכומר בכנסייה זה שירותים, והולך להתפנות שם. מעשה זה הוא תפיסה שונה של תרבויות, או למשל דמות אחרת שנפגשת עם ילד קטן ומציעה לו, כמו מה שאנחנו אומרים “ג’חנון” ולילד זה נראה כמו איבר מינו. הסרט לא סתם מציג את עצמו כאידיוטי, חסר תועלת, מצחיק, ללא שום הגיון ולא שנון בכלל. אלא כי מאחורי הסרט עומדת מחשבה רבה על הסיפור והתסריט. בסרט יש הומור שרוצה לצחוק ולהסביר כמה הדברים שאנחנו רגילים אליהם בחיי היומיום שהם כלל וכלל חסרי כל משמעות. בנוסף הסרט מסביר איך החטיפה של ישראלי אצל זוג פושעים לא מקצועיים הופכת להיות ממש כמו “החטיפה של גילעד שליט”.

סרט קאלט קלאסי שיתפוס פה, הומור ישראלי רגיל וממוצע. ויודעים מה, זה לגמרי עושה את העבודה. סרט קליל, לא ארוך מידי, לא כבד, מצחיק, ועושה טוב על הלב. אל תצפו לסרט של הומור בריטי משובח..

הכי זול בארץ!

” סרט הזוי ומשעמם ברמות והסרט הישראלי הכי גרוע שיצא א…” הסרט היה צפוי לצאת לאקרנים במהלך שנת 2020, אך עקב התפרצות נגיף הקורונה בישראל החלה הצגתו בבתי הקולנוע בישראל ב-1 ביולי 2021. הקרנת הטרום-בכורה התרחשה ב-28 ביוני. בני בעל צריכים מיוחדים רצה סרט, אז לקחתי אותו לסרט הנורא והדוחה באותו לראות את הסרט הנורא והדוחה הזה, ואלצתי את עצמי לצחוק על אנשים עושים קקי מוקירים. בני צחק איתי ונהנה, אז אפשר להגיד שהסרט עשה את עבודתו. שתפו את גולשי אידיבי בדעתכם על הסרט העלילתי, כתבו ביקורת, שאלו שאלות, ודונו ברעיונות שראיתם על המסך.

עלילה במובנה המסורתי כמעט ולא קיימת בסרט. הניסיון הנואש היחידי לצרף את הסצנות לכדי עלילה מגיע בדמות משפט מעצבן של אביהו (״הלך הילד, הלך הילד״) שחוזר פעם אחר פעם. נוסף לכך, יש בסרט הרבה סלפסטיק, והוא דומה להפליא לגגים ויזואלים שראינו בסרטים אחרים – בעיקר “בדרך לחתונה עוצרים בווגאס” ו”בוראט”. מאחורי המצלמה עמד בן בכר, שגם היה שותף לבימוי הלהיט “הלהקה האחרונה בלבנון”, ואת התסריט כתב אור כץ, ונראה שהם מסתפקים בניסיון לתרגם לעברית את הטרנדים ההוליוודיים. ציון ברוך – אביהו קהלני – אבא של שולי שיוצא לקולומביה להצילו ביחד עם בצלאל ונתי. מלבד השלישיה, גם לירון וייסמן (“חברות”) יוצאת מהטייפ-קאסט המוכר שלה לתפקיד קשוח שמאוד מתאים לה, אביה מלכה מופיעה בתפקיד משעשע אם כי מעיק לעיתים וגם דויד שאול נהדר אם כי נראה בוגר מדי בכדי לשחק חייל.

סרטים לצפייה ישירה

כאשר בנו נחטף ע״י יפהפייה קולומביאנית ובן זוגה הבריון, אביהו נדרש לשלם 50 אלף דולר עבור בנו. מכיוון שכרטיס טיסה לקולומביה הוא יותר זול, אביהו מחליט לקחת את זוג חבריו (מיכאלשווילי, ישראלוף) לקולומביה במטרה לחיות על כספי השגרירות הישראלית וגם למצוא את הבן האבוד. כמובן שעל הדרך הם יבלו במסיבות, עם בחורות ויפגשו גמד קולומביאני מסומם שגונב את ההצגה. לבדיחות המילוליות יש גוון ישראלי. כמיטב המסורת המקומית, יש בסרט הרבה הומור עדתי וגם מה שידוע כבדיחות “אשתי”.

לירון וייסמן – קורל (קורחל) – סוכנת שעוזרת לאביהו להשיב את בנו שולי. כמו שאמרתי היו דברים מצחיקים אבל חלקם היו פשוט לא מצחיקים… כל הזכויות שמורות למעריב, מקבוצת ג’רוזלם פוסט בע”מ. עוד לא ידוע לנו על שעות שידור – אבל נסו לשוב בקרוב ולבדוק שנית.

לשחרר את שולי לצפייה ישירה

הסרט הביא לבתי הקולנוע בישראל כמיליון צופים, והוא הסרט הישראלי הרביעי הנצפה ביותר בכל הזמנים. בעקבות הצלחתו הודיעה חברת יונייטד קינג באוגוסט 2021 על אישור לצילום סרט המשך, ובאוקטובר באותה שנה נודע שיופקו שני “סרטי המשך מיוחדים”. את הסרט כתב אורי כץ וביים בן בכר. “לשחרר את שולי” כבש בכך את המקום הרביעי בטבלת 10 הסרטים הישראלים הגדולים של כל הזמנים, כשלפניו הקלאסיקות “סאלח שבתי”, “קזבלן” ו”אסקימו לימון”.

  • מה שכן יכול לעבוד, כיאה לחיבה הישראלית לאחווה והווי, זה חבורת של כוכבים שבאים ביחד.
  • חבל, פשוט חבל, על זמן שלא תקבלו בחזרה.
  • כל השאר – אחלה סרט, ואם עוד לא …

עם כניסתו לטבלה הוא דחק למקום החמישי את “שתי אצבעות מצידון”, שהוא הסרט האחרון שנכנס לטבלת עשרת הגדולים, בשנת 1986. אמנם היום אין הקרנות שידוע לנו עליהן, אבל נסו להציץ בימים הבאים. הסרט אמנם יצא לפני כמה חודשים, אבל סרט כזה נשאר לעוד המון שנים. “אוסף של בדיחות הומור ישראלי בדיחות פיפי קקי של ערסים…” אביבה אבידן – אתי – אחותו של אביהו ודודתו של שולי. דוד שאול – שולי קהלני – בנו של אביהו שנחטף והחבורה יוצאת להצילו.

על סדר היום

אוסף של בדיחות הומור ישראלי בדיחות פיפי קקי של ערסים ותו לא. הגעת הסרט הזה למסך היא התגלמות התקופה העצובה של הקורונה בה לא היו הפקות איכות אז מראים סרטי פח מלפני שנתיים ומענים את הצופים התמימים. הם טוענים שמותר להם כי הם … אסי ישראלוף – בצלאל, בצי, בן ציון, בנציהו – נשוי לאתי, אחותו של אביהו ודודתו של שולי. בכך הוריד את שתי אצבעות מצידון למקום 5 בטבלת הסרטים הנצפים בכל הזמנים והתמקם במקום ברביעי והמכובד. הסרט “הבריחה מפרטוריה” הנו אחד מסיפורי הבריחה מהכלא המרתקים ביותר שהתרחשו בעולם.

השלישיה שהולכים לשחרר את שולי נוסעים לדרום אמריקה במטרה לשחרר את בנו של אביהו (שולי), אבל כמו שרואים בסרט לשחרר…… הסרט יותר בכיוון של לחגוג, לשתות, לעשות סמים, ולחפש את בנו על הדרך. דבר שמאפיין את הסרט זה ההומור המאוד שחור וסרקסטי שניתן להבחינו כבר מהדקות הראשונות של הצפייה. העלילה מספרת את סיפורם של אביהו (ציון ברוך), נתי (שלום מיכאלשווילי) ובצלאל (אסי ישראלוף), שלושה תימנים מזדקנים שטסים לקולומביה לשחרר את הבן החטוף של אביהו, שולי (דוד שאול). “לשחרר את שולי” כבש את המקום הרביעי בטבלת עשרת הסרטים הישראליים הנצפים בכל הזמנים מבחינת מכירת כרטיסים, כאשר לפניו מדורגות הקלאסיקות “סאלח שבתי”, “קזבלן” ו”אסקימו לימון”.

בין אספרסו לבוץ: רכבנו על דוקאטי דזרט X

שלישיית הגברברים גסי הרוח לא מעוניינים בכך כמובן. הם באים לחגוג, להתהולל, לירוק ולהשחית, והסרט לא מתייחס לכך בשמץ של ביקורת או אירוניה. בדיחות פיפי קקי של ילדים בבית ספר, אין שום דבר בוגר בסרט. ממש אשמח לדעת שהביקורת מנעה סבל למישהו אחר.

אם זה מה שאתם אוהבים אז אתם לא תתחברו לזה. כל השאר – אחלה סרט, ואם עוד לא … לא ברור לי איך נתנו לסרט הזה רק 6.5! סרט אדיר, כיפי, מצחיק, הומור ישראלי אותנטי פשוט קליל וקולע.

“אנשים צפו במישהי במצוקה ולא עשו דבר. הצד המטריד הזה עניין אותנו”

מה שכן יכול לעבוד, כיאה לחיבה הישראלית לאחווה והווי, זה חבורת של כוכבים שבאים ביחד. כך, למשל, כשכוכבי “ארץ נהדרת” התאגדו יחדיו לפני קצת יותר מעשור, התוצאה היתה “זוהי סדום”, שמכר כחצי מיליון כרטיסים והפך לאחד השלאגרים המקומיים הגדולים של דורנו, אף שבעיני הוא בלתי ניתן לצפייה. כיאה לקומדיה שטותית תוצרת הארץ ברור שיש כאן גם עבריין ראשי מסוכן, סיפור אהבה (בכיכובה של לירון וייסמן) שמרגיש זר לסרט, סצנות אקשן חסרות היגיון בסיסי ושוטים ממוקדים על איברי הגוף הנשי.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן