סדרות ברשת
חיפוש
סדרות ברשת » סדרות וסרטים » ילדות סכסכניות פרק 5

ילדות סכסכניות פרק 5

בשנת 2010 נבחרה להשתתף בסדנת התסריטאים של מכון סאנדנס לקולנוע עצמאי בארה”ב (שנוסד על ידי השחקן והבמאי רוברט רדפורד) ובשנת 2011 נבחרה להשתתף בסדנת הבמאים היוקרתית של המכון. משמשת כמרצה לתסריטאות בבית הספר “סם שפיגל” ושימשה ככזו גם במעלה – בית הספר לטלוויזיה לקולנוע ולאמנויות בירושלים. באתר ניתן למצוא סיקורים לכל תוכניות, סדרות וסרטי הטלוויזיה החדשים, שעות ספורות לאחר שידורם בטלוויזיה . ליהי מגלה מאוחר מדי על מבחן גדול שלא התכוננה אליו. לאה לוקחת על עצמה מלגה בלימודים עם נערות בסיכון. ליהי עוברת לתל אביב ומגלה שהיא צריכה למצוא שותפה לדירה באותו יום.

ליהי (מיה לנדסמן) היא סטודנטית לרפואה שעוזבת את בית הוריה לראשונה ולאה (עינת הולנד) היא חרדית לשעבר שהתנתקה ממשפחתה. החברות ביניהן הופכת לדבר הכי טוב והכי רע שקרה לשתיהן. עוד משתתפים בסדרה מנשה נוי, שרה פון שוורצה, טלי שרון, שולי רנד, רבקה מיכאלי וחנה לסלאו. ילדות סכסכניות היא דרמה קומית על ליהי ולאה, צעירות שעוברות לגור ביחד בתל אביב.

מאסטר שף עונה 10 פרק 15 לצפייה ישירה

הסרט הוקרן בתחרות וולג’ין בירושלים וכן ביותר מארבעים פסטיבלים בישראל ומחוצה לה. זכה ב-11 פרסים בינלאומיים, בין היתר פרס חביב הקהל לסרט הקצר בפסטיבל ברלין , פרס תגלית השנה בעשיית הסרטים בפסטיבל הסרטים הקצרים בפאלם ספרינגס, ציון לשבח בפסטיבל קרלובי וארי והיה מועמד לפרס “נמר של מחר” בפסטיבל קולנוע בלוקרנו, שווייץ. ב-2015 זכה הסרט בפרס הראשון בפסטיבל הסרטים הקצרים במוזיאון הלובר שבצרפת, בהנהלת נועה קרוון כהן, בתו של דני קרוון (הלוקח חלק בחבר השופטים) ואשתו של המאייר יזהר כהן. בראש חבר השופטים של התחרות ישב הקולנוען וים ונדרס. אני מוכרחה להודות, לולא באתי עם ציפיות כה גבוהות לסדרה, סביר להניח שהייתי פורשת כבר אחרי הפרק הראשון – אך לא הפעם.

מה היא עושה חוץ מלהיות קצת מסכנה 24 שעות ביממה, ובכלל, היא לא אמורה גם ללמוד מדי פעם? או לפחות להרגיש קצת מצפון כיאה לסטודנטית שנה ג’? בשני הפרקים הראשונים היא הייתה דמות מעצבנת, תיאטרלית ומוקצנת אך היא קיבלה תפנית משמעותית, בשעה טובה, בפרק השלישי, במהלך הסצנה המופלאה עם אביה (שולי רנד), שהפיחה בה קצת אמת וכנות. סדרת דרמה קומית בכיכובן של מיה לנדסמן ועינת הולנד.

האח הגדול 2022 עונה 12 פרק 33 לצפייה ישירה

לאחרונה יוצאות הרבה מאוד סדרות ישראליות חדשות, כל אחת מסומנת בתור הלהיט הבא רק כדי שנתאכזב ונמצה את הקונספט, שלכאורה נשמע מגניב, חדיש ומהפכני, אחרי שני פרקים. ועדיין הציפייה לקראת “ילדות סכסכניות הייתה גדולה בשל זהות היוצרת – שיר ראובן (פאנליסטית בתכנית הסאטירה “עד כאן”), אחת הנשים הכי שנונות בעיניי בישראל – ואפילו מבלי להתאמץ. הטוויטר שלה, הפלטפורמה הטובה ביותר להתלונן על חיי היומיום, הוא הוכחה מושלמת לזה. בישראל24 באוקטובר 2021קישורים חיצונייםדף התוכנית ב-IMDb ילדות סכסכניות היא סדרת טלוויזיה ישראלית מסוגה דרמה קומית, שיצרו שיר ראובן, רבקה אלנבי וטליה לביא, שעלתה לשידור ב-24 באוקטובר 2021 ב-HOT. ערך מורחב – ילדות סכסכניותב- 24 באוקטובר 2021 עלתה לשידור בהוט הסדרה “ילדות סכסכניות” שלביא יצרה (בשיתוף עם שיר ראובן) וביימה. עד שמגיעים לפרק השלישי (מתוך עשרה בלבד), בכלל לא מבינים מי הן, וגם אז, מדובר ברסיסים בלבד. מלבד היותה לסבית ובת להורים מרגיזים (האבא בגילומו של מנשה נוי ממש קשה לצפייה) – מה מטריד אותה?

בשנת 2004 שיחקה את עצמה בפרק אחד בסדרה הצ’כית רבת העונות “פסקוויל”. בשנת 2003, כתבה לביא וביימה את הסרט הקצר “שיבולת בקפה” כ”סרט אמצע הלימודים” בסם שפיגל. הסרט צולם בפסל המפלצת בשכונת קריית יובל בירושלים, ובו שיבולת (שירי אשכנזי) היא מלצרית כושלת המשקרת ללא הפסק, בבית קפה דמיוני עם לקוחות הממררים את חייה, שם המלצריות נדרשות להתגלש מהמטבח מבלי להפיל את המנות, מתוך פיה של המפלצת.

ברוכים הבאים לאתר סדרות

הסרט היה מועמד לשנים-עשר פרסי אופיר לשנת 2014 וזכה בשישה, וביניהם זכתה לביא בפרסי “הבימוי הטוב ביותר” ו”התסריט הטוב ביותר”. נוסף על כך, כבמאית הסרט, קיבלה גם את “פרס תא מבקרי הקולנוע של ישראל לסרט הישראלי הטוב ביותר” בפסטיבל הסרטים הבינלאומי חיפה ואת “הפרס הגדול” של פסטיבל הקולנוע הבינלאומי באודסה. החלה את לימודיה במחלקה לאנימציה באקדמיה לאמנות בצלאל. החליטה לעזוב כעבור זמן ועברה לבית הספר סם שפיגל לקולנוע ולטלוויזיה, אותו סיימה בשנת 2005 בהצטיינות יתרה עם מלגות ופרסים רבים, כולל פרס ראש העיר ירושלים לבוגר מצטיין ושלוש מלגות הצטיינות של קרן שרת (אמריקה ישראל).

(עונה 1) ליהי ולאה הן צמד צעירות שעוברות לגור ביחד בתל אביב. התגוררה מספר שנים בקיבוץ, ובשנת 1991 עברה לתל אביב. אביה היה איש קבע בצה”ל ומאז שחרורו עובד כרואה חשבון, אמהּ מורה, ויש לה אחות גדולה. טליה למדה ב”תלמה ילין” במגמת אמנות חזותית, שם התמקדה בקומיקס. שירתה בצה”ל כפקידה בלשכת אלוף, משם עברה לבסיס דרומי, מה שהיווה השראה לסרטה “אפס ביחסי אנוש”.

משתמשים שתרמו לאתר אינם צריכים להמתין לטעינת הפרק!

אתר TVNetil הוקם בשנת 2006 על מנת לספק בית חם ליצירה הישראלית הטלוויזיונית והקולנועית. עונה שביעית לתוכנית הסטנדאפ המצליחה בהנחייתו של שלום אסייג, ובהשתתפות פאנל סטנאדפיסטים קבוע המורכב מליטל שוורץ, שחר חסון וקובי מיימון. בשנת 2014 כתבה את התסריט לסדרה “מי נתן לך רישיון?” עבור הערוץ הראשון, שזכתה לתשבחות ממבקרי הטלוויזיה. התסריט שכתבה זכה במענק פיתוח הסרטים הבינלאומי של מכון סאנדנס וחברת מהינדרה ההודית, עוד לפני תחילת הצילומים.

עבדה בזכיינית ערוץ 2 טלעד עד לאיבוד הזיכיון בשנת 2005, שהוביל לפיטורים המוניים. באותה שנה השתתפה ב-“Talent Campus” של פסטיבל הסרטים הבינלאומי בברלין. ליהי, סטודנטית לרפואה שעוזבת את בית הוריה ולאה, חרדית לשעבר שהתנתקה ממשפחתה הלא מתפקדת. למרות ההבדלים ביניהן, נרקמת שותפות גורל גדולה שהופכת לדבר הכי טוב והכי רע שקרה לשתיהן.

ילדות סכסכניות: על הסדרה

הצטרפו לערוץ הטלגרם כדי להתעדכן מתי הפרק עולה (לחץ עלי). בשנת 2008 כתבה וביימה פרק “איילת ופאף דודי” בעונה השנייה של הסדרה “מסכים” בחברת yes. סדרות הינו אתר המציע חווית צפייה ישירה של סדרות שונות מהארץ ומחו”ל, במגוון רחב של ז’אנרים והתאמות לקהלי יעד שונים, בניהם משפחה, ילדים, גיל הרך ועוד. לכל הסדרות מחו”ל הנמצאות באתר סדרות, מצורפות כתוביות בשפה העברית (נקרא גם “תרגום מובנה”). אתר סדרות מתעדכן על בסיס יומי, מאפשר צפייה ישירה מכל זמן ומקום בעולם, בחינם וללא הגבלה!

  • לאחר תחילת ההקרנות בישראל, “אפס ביחסי אנוש” הוקרן גם ברחבי העולם.
  • ליהי, סטודנטית לרפואה שעוזבת את בית הוריה ולאה, חרדית לשעבר שהתנתקה ממשפחתה הלא מתפקדת.

ליהי (מיה לנדסמן) היא סטודנטית לרפואה שעוזבת את בית הוריה ולאה (עינת הולנד) היא חרדית לשעבר שהתנתקה ממשפחתה הלא מתפקדת. רצף האירועים האקראיים שכולנו מכירים, מגוחכים ו-וולגריים ככל שיהיו, הם אלו שנותנים ל”ילדות סכסכניות” את הקסם שבה. ליהי (מיה לנדסמן, “המפקדת”, “קופה ראשית”), היא סטודנטית לרפואה, לסבית עם הורים לחוצים שעדיין נבהלים מאנשים עם עגיל בגבה, שהחליטה לעבור לתל אביב. “ילדות סכסכניות” היא דרמה קומית על ליהי ולאה, צעירות שעוברות לגור ביחד בתל אביב. טליה לביא (נולדה ב-27 באפריל 1978) היא במאית ותסריטאית קולנוע וטלוויזיה ישראלית. זוכת פרסי אופיר לשנת 2014 על בימוי הסרט “אפס ביחסי אנוש” ועל כתיבת התסריט שלו.

ילדות סכסכניותSad City Girls

למרות ההבדלים הברורים בניהן – ליהי לסבית ולאה סטר… הסדרה מלווה את הקשר שנרקם בין ליהי (מיה לנדסמן), סטודנטית לרפואה לסבית ובת טובים בת 24, לבין לאה (עינת הולנד), חרדית לשעבר שניתקה קשר עם משפחתה וסטודנטית לעיצוב אופנה, כשהשתיים עוברות לגור ביחד בתל אביב. נמכרו מעל ל-600,000 כרטיסים להקרנות הסרט, ובכך הפך לסרט הנצפה ביותר בישראל לשנת 2014, כשצפו בו כפליים ממספר הצופים בסרט שהיה שני בהצלחתו הקופתית. הסרט גם עומד במקום הראשון במספר הצופים בו בהשוואה לכל הסרטים הישראליים ב-25 השנים שלפני צאתו לאקרנים. לאחר תחילת ההקרנות בישראל, “אפס ביחסי אנוש” הוקרן גם ברחבי העולם.

בשנת 2005, כתבה לביא וביימה את הסרט הקצר “חיילת בודדה” כפרויקט הגמר שלה בסם שפיגל. “ילדות סכסכניות” היא בעיני אחד הדברים הכי טובים שראיתי לאחרונה בטלוויזיה המקומית. היא מזכירה את “מרוששות” המבריקה עם נגיעות של “שבעה בייבי” או כל הומור יהודי שתפס מקום בתרבות הפופולרית. שיר ראובן וטליה לביא עושות הכל נכון עד לרמת הניואנסים הקטנים. חשוב יותר מכל, זו ההוכחה המוחצת לכך שלפעמים לא צריך סדרה עמוסת כוכבים עם שמות מפציצים כדי לספק להיט, אלא כל מה שצריך זה שתי בנות עם כריזמה ממגנטת ששולטות בקהל עם תסריט חד, ציני ושנון שכתוב היטב. בשנת 2014 לקחה חלק בחממה הבינלאומית לקולנוע ירושלים לשם הגישה תסריט לסרט עתידי בשם “אהבת חיי הנוכחית”, וכן זכתה באותה שנה בשני פרסי אופיר על התסריט והבימוי הטוב ביותר של הסרט “אפס ביחסי אנוש”.

ילדות סכסכניות: ביקורת ארבעת פרקי הפתיחה”

היא פוגשת את לאה שמוציאה אותה ללילה בעיר ובסופו ליהי מגשימה חלום ישן.

בשנת 2020, במהלך הסגר הראשון של הקורונה, יצרה באינסטגרם סדרת קומיקס יומית בשם “חיות אמבט”. הקומיקס מבוסס על צעצועי אמבטיה וחפצים ביתיים שונים ונוגע בין השאר בשאלות עכשוויות כגון מגפת הקורונה, Me too ועוד. הסדרה נבחרה להשתתף בפסטיבל הסדרות הבינלאומי Canneseries שהתקיים בקאן, בתחילת אוקטובר 2021 והיתה מועמדת לשבעה פרסי אקדמיה לשנת 2021, כולל פרס הבימוי עבור לביא.

תכנים חדשים באתר

בתור מישהי שגם זועמת על ועד הבית, ממתינה לאוטובוס ומחמיצה אותו מדי יום ומתמודדות עם סיטואציות מעיקות כמו שרק תל אביב יודעת לנפק – אין לי ספק שאפשר לייצר כאן עוד הרבה רגעים קומים מושלמים. הסרט הוקרן בעשרות פסטיבלים בינלאומיים, בהם במסגרת תוכנית “ירושלים בפראג” בפסטיבל הקולנוע “United Islands” בצ’כיה, בפסטיבל ברלין ובפסטיבל קלרמון-פראן שבצרפת, והוקרן גם במוזיאון לאמנות מודרנית בניו יורק ב-2004. באותה שנה זכה בציון לשבח בפסטיבל חיפה, בפרס הסרט הטוב ביותר בפסטיבל הסרטים הקצרים במיאמי, בפרס ראשון בפסטיבל מלבורן, בפרס חבר השופטים בפסטיבל טאיפיי בטאיוואן ובציון לשבח ומועמדות לפרס הסרט הטוב ביותר בפסטיבל קרלובי וארי. הדיאלוגים לא מתוסרטים מדי אבל הם גם לא פשוטים מדי או חסרי תוכן (עוד הערה לזכותה של הגברת ראובן), הם מורכבים ממשפטי מחץ של שיחה שלמה אבל לא באופן מאולץ או קלישאתי. לשתיים מנקודות האור הנוספות בסדרה קוראים רבקה מיכאלי וטלי שרון, אשר מבצעות תפקידי משנה מצוינים והופכות כל הסצנות בכיכובן לטובות ביותר בפרק. אליהן מצטרפות כמובן לנדסמן והולנד המוכשרות שמשלימות ליהוק מצוין לסדרה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן