סדרות ברשת
חיפוש
סדרות ברשת » סדרות וסרטים » ילדות סכסכניות ביקורת

ילדות סכסכניות ביקורת

בעקבות כך, הוחלט לא להחזירה לעונה השניה של הסדרה “המפקדת”, אך ההחלטה בוטלה מספר חודשים לאחר מכן. חמישה חודשים חלפו מאז כיכבה השחקנית מיה לנדסמן, כוכבת “המפקדת” בשערורייה גדולה במבצע “שומר החומות”, כשחטפה חיצי ביקורת ושטנה כשנכתב בין היתר כי היא “עוכרת ישראל”, לאחר שהביעה תמיכה בתושבי שכונת שייח ג’ראח. רוחן של סדרות אחרות מרחפת לפרקים מעל “ילדות סכסכניות”, שמספרת את הסיפור המוכר למדי של חיבור בין ניגודים, אבל הודות לשפה הייחודית של ראובן – יש לה נשמה עצמאית משלה. יש בסדרה המון נשמה, היא מקנה תחושה של מכתב אהבה לעצמך של שנות ה–20 המוקדמות, זאת שהלכה לחפש את עצמה בתל אביב וקצת הלכה לאיבוד. אבל יש גם נקודות אור של ממש, והן ניכרות במיוחד בדמותה של לאה.

הגל ההוא עולה על הדעת במהלך צפייה בדרמה הקומית החדשה של הוט, “ילדות סכסכניות”, שיצרו שיר ראובן, טליה לביא, רבקה אלנבי ויואב גרוס. בבסיסה עוסקת הסדרה החדשה שלהן בשתי שותפות לדירה בתל אביב. ליהי (מיה לנדסמן, “המפקדת”), סטודנטית לרפואה שעובדת בינתיים בתחנת רדיו אזורי, עוברת לדירה חדשה באותה פלורנטין, שהייתה ונותרה המפלט היחסית-זול של צעירים העושים את צעדיהם הראשונים בעיר היחסית-גדולה. מאחר שדודניתה (ניב סולטן, “טהרן”) שהייתה אמורה להיות שותפתה מבריזה ברגע האחרון, ליהי נאלצת למצוא אחרת, וזו מגיעה בדמותה של לאה (עינת הולנד, אחת הטירוניות ב”המפקדת”), מיני-נוכלת שיודעת איך ואת מי לתמרן כדי לנחות על הרגליים.

ילדות סכסכניות פרק 6

אה, ומנשה נוי נותן את תפקיד האבא הכי אבא שאי פעם נראה על המסך. הקאסט של “ילדות סכסכניות” כל כך מסנוור, שהוא לא היה מבייש גם את העונה החדשה של “סברי מרנן”. ניב סולטן, רבקה מיכאלי, טלי שרון, חנה לסלאו ויוסיאל נאמן (מ”המירוץ למיליון”) הם רק חלק מהשמות הגדולים שמפציעים מדי פעם על המסך, לצד מנשה נוי ושרה פון שוורצה שמבריקים בתור הוריה של ליהי (מיה לנדסמן), ושולי רנד שמגיח בתפקיד כובש.

“חיקיתי את צורת המחשבה שלו עד שמצאתי את הקול שלי”, היא אומרת, “והוא פשוט עורך תסריט כל כך מבריק”. “קראתי איזו ביקורת היום שזה לא אמין שרותם סלע ונעמי לבוב רווקות”, היא מספרת בראיון איתה. “כאילו וואט דה פאק! והגיוני שעופר שכטר רווק?!”, היא שואלת, ומוסיפה בצחוק שהוא יכול היה לחכות קצת עם ההחלטה לשנות את הסטטוס האישי שלו מרווק לנשוי, כי בסדרה שלה הוא מגלם את עצמו כרווק נצחי – מסוג התארים שרק גברים רווקים זוכים להם. בנוסף ב-2021, לנדסמן הופיעה בתפקיד משני בסרט הקולנוע “היו זמנים בתל אביב”. במהלך מבצע שומר החומות לנדסמן התנגדה לפינוי שכונת שייח’ ג’ראח, ובפוסט באינסטגרם הביעה תמיכה בתושבי רצועת עזה.

ילדות סכסכניות פרק 4

“אני יותר מאופקת ממנה. לא לימדתי קולנוע ואני גם מתבלבלת בין הסיפור שאני כותבת לחיים, אבל היא מגזימה. “אני אשמח. ואם אפשר להשאיר טלפון במערכת, בכלל טוב. רק לאיכותיים ביותר”. לנדסמן צעדה בביטחון על השטיח האדום ומי שהיה שם להריע לה בקהל הוא לא אחר מהשחקן יהודה לוי שהגיע גם הוא יחד עם שני כהן וכוכבי ויוצרי הסדרה “עלומים” של ערוץ כאן 11 המועמדת לשבעה פרסים בפסטיבל. אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.

בחושים מחודדים והיעדר בושה, לאה מנצלת את הפתח הזה כדי להשתחל דרכו אל החדר הפנוי בדירה. אנו נמצאים בתקופה טובה בכל הקשור לסדרות ישראליות. הסדרות שמות דגש על נושאים בישראל שאנו רואים כמובנים מאליהם, הסגנון הוולגרי הופך אותן למקוריות ורעננות. בשנת 2021 שיחקה בסדרה “המפקדת” את ספיר, סמלת מחלקה של טירוניות, על תפקידה בסדרה זכתה בפרס האקדמיה לטלוויזיה לשחקנית משנה בסדרה קומית.

ילדות סכסכניות פרק 3

סדרה כל כך אנדרייטד ספק אם הייתה כאן וזאת גם כנראה הסדרה שהכי חשוב לכם להשלים אם טרם צפיתם בה. יניב ביטון אדיר בתפקיד דרמטי במיוחד כשלצדו מצטיינים גם יהודה לוי ושני כהן, ומאחוריהם קאסט נהדר של שחקנים צעירים ולא מוכרים שעוד תשמעו עליהם. בהתאם, הפרק הכי טוב במקבץ הפותח הוא השלישי, שבמובן מסוים מציג את סיפור המקור של לאה – חושף את מה שהוביל אותה אל המקום שבו היא נמצאת היום ומה הפך אותה למי שהיא. היא חוזרת אל שכונת ילדותה כדי לפגוש את אביה (שולי רנד) אחרי זמן רב שלא התראו, וקורותיה שם נראים כמו שלום עליכם פוגש את ההיא שגנבה למוניקה את הזהות וגרמה לה להבין דברים על עצמה (עניין שמתקשר גם עם העלילה השנייה בפרק הזה). היא למדה משחק בתלמה ילין ואחר כך בבית צבי עד שלב מסוים ואחר כך קולנוע באוניברסיטת תל אביב.

מה שמספיק טוב כדי לזכות בפסטיבל Canneseries מספיק טוב עבורנו. יחד עם תסריט ריאליסטי באופן מצמרר ותצוגת משחק פשוט פנטסטית מצד דורון בן-דוד ואיך לא, מיה לנדסמן, “שעת אפס” היא קפסולה כמעט תיעודית לסדק מתרחב בחברה הישראלית, וסדרה שאנחנו מקווים שלא נצטרך לחזור אליה בעוד עשרים שנה כדי לבחון מה השתבש בדרך. עד לפני לא הרבה מאוד זמן, HOT הובילה את כל מדדי הסדרות הישראליות האפשריים.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

המפגש מתרחש כשבת הדודה של ליהי (בגילומה של ניב סולטן) מבריזה לה ברגע האחרון-ממש מנישת השותפה כי החבר שלה, שמבוהל מהסצנה התל אביבית, הציע לה נישואים עם טבעת של מחזיק מפתחות. מפה לשם, ליהי עושה אודישנים לשותפה אחרת שתחלוק איתה את הדירה וכבר כמעט סוגרת עם סאחית מהגיהנום (“איזה רומנטי!”, היא מתמוגגת מהסיפור על הצעת הנישואים), אבל לאה (עינת הולנד, גם היא מ”המפקדת”), בחורה שנעה על הסקאלה שבין שרוטה לנכלולית, מצליחה להשתחל לדירה בדרך לא דרך. הסדרה “ילדות סכסכניות” עוקב אחר סטודנטית לרפואה מורדת, בשם ליהי (מאיה לנדסמן), שמגיעה מבית שמרני ומתקשה להתמודד עם עובדת היותה לסבית פורצת גבולות. היא מגיעה לתל אביב ושם מכירה דתייה לשעבר בשם לאה (עינת הולנד), שלא מתרגשת משום פרובוקציה. נוצרת ביניהן חברות אמת, שמנסה לשרוד בעולם שמרני וחומרי מאוד.

הסדרה נבחרה להיות מוצגת בפסטיבל הסדרות הבינלאומיות של קאן 2021. בעצמה היא החלה לכתוב כשלא קיבלה תפקידים מבוגרים שרצתה. בשלב מסוים היא שקלה לשחק את התפקיד של מורי, “היא האלטר אגו שלי”, היא אומרת.

ילדות סכסכניות פרק 4 לצפייה ישירה

תסריט אדיר של אלירן מלכה ותפקיד מעולה של אורי לייזרוביץ’ הופכים את הסדרה הזאת לממתק אמיתי – ואותנטי – שאסור להחמיץ. עם אחד מסיפורי האנדרדוג היפים ביותר בטלוויזיה הישראלית, הקומדיה הקטנה שהפכה לתופעה הצליחה לעשות משהו שכבר אף אחד לא חשב שאפשר – סיטקום חכם, מתוק שמצליח בו זמנית להיות סדרת קאלט עמוסת קאצ’פרייז וגם אשכרה קומדיה ישראלית שלא נופלת לעצלנות. מעבר לבניית כמה מהדמויות המוצלחות ביותר על המסך כרגע, היא גם הפכה לחממה לגילוי וטיפוח כשרונות קומיים חדשים (אמיר שורוש, תתחתן איתנו) לצד מקום לכישרונות קומיים ותיקים יותר להזכיר עד כמה הם חשובים לנו (קרן מור, אנחנו מוכנים להתגרש מאמיר עבורך). כבר שלוש עונות היא רק משתפרת, העונה הרביעית כבר הוכרזה ואם סברי מרנן הגיעה ל-7 עונות אין סיבה שקופה ראשית תפסיק את הכיף הזה.

הרקע והפסיכולוגיה שלה מרתקים, ויוצרים בניואנסים קשר תת-קרקעי בין שתי הגיבורות. כבר בפגישתה הראשונה עם ליהי, לאה מזהה בה איזה צורך נושן שמעולם לא בא על סיפוקו – לעשות עגיל בטבור – ומתעקשת לממש אותו עבורה, למרות שעל פניו ליהי עצמה לא ממש בקטע. בדיוק כמו ההברזה מהדירה, גם הפירסינג לא קרה בגיל 15 בגלל שבת הדודה נמלכה בדעתה ברגע האחרון.

הלוואי ש”ילדות סכסכניות” תממש את הפוטנציאל הענק שלה

הסדרה מלווה את הקשר שנרקם בין ליהי (מיה לנדסמן), סטודנטית לרפואה לסבית ובת טובים בת 24, לבין לאה (עינת הולנד), חרדית לשעבר שניתקה קשר עם משפחתה וסטודנטית לעיצוב אופנה, כשהשתיים עוברות לגור ביחד בתל אביב. רצף האירועים האקראיים שכולנו מכירים, מגוחכים ו-וולגריים ככל שיהיו, הם אלו שנותנים ל”ילדות סכסכניות” את הקסם שבה. ליהי (מיה לנדסמן, “המפקדת”, “קופה ראשית”), היא סטודנטית לרפואה, לסבית עם הורים לחוצים שעדיין נבהלים מאנשים עם עגיל בגבה, שהחליטה לעבור לתל אביב.

כנראה שכן, אבל ככל שעובר הזמן, ככה זה נראה מופרך פחות. במהלך החודשים האחרונים הורידה לנדסמן פרופיל, בזמן שהצטלמה לסדרה חדשה של הוט “ילדות סכסכניות”, בתפקיד ראשי עליו היא מועמדת לשחקנית הטובה ביותר בפסטיבל הסדרות הבינלאומיות בקאן. לא מעט מהגאגים שליוו את “סכסכניות” היו מבריקים, הכינוי “מיטל של הבוקר”, למשל. מהצד השני, כמה מהם – דוגמת הכינוי “בנות” שאימצו לאה וליהי זו לזו – הם מצחיקים בעיקרון (כן, “בנות” זה שם חיבה מגניב ומקורי) אבל לא בפרקטיקה (השימוש המופרז בכינוי הפך את עצם קיומו לתמוה, והאותנטיות שלו נהייתה מוטלת בספק). הניסיון של “סכסכניות” לשלב לתוכה רפרנסים לטיפוסים אמיתיים שכולנו מכירים עבדו בחלק מהפעמים – דוגמת המפקדות שעבדו עם ליהי כשהתחזתה לחיילת – ובפעמים אחרות פחות – בת אל מהלכת על הגבול הדק בין דמות משעשעת לבין ייצוג פוגעני של אישה מזרחית. זה קרה גם בבחינת קווי העלילה של “סכסכניות”, שלעיתים נלקחו צעד אחד רחוק מדי ונשללה מהם האפשרות להיות אמינים, בסדרה שמתיימרת לתאר את החיים כפי שהם.

ילדות סכסכניות פרק 3 לצפייה ישירה

“ילדות סכסכניות” היא בעיני אחד הדברים הכי טובים שראיתי לאחרונה בטלוויזיה המקומית. היא מזכירה את “מרוששות” המבריקה עם נגיעות של “שבעה בייבי” או כל הומור יהודי שתפס מקום בתרבות הפופולרית. שיר ראובן וטליה לביא עושות הכל נכון עד לרמת הניואנסים הקטנים. חשוב יותר מכל, זו ההוכחה המוחצת לכך שלפעמים לא צריך סדרה עמוסת כוכבים עם שמות מפציצים כדי לספק להיט, אלא כל מה שצריך זה שתי בנות עם כריזמה ממגנטת ששולטות בקהל עם תסריט חד, ציני ושנון שכתוב היטב. למרות הכל, היו ל”סכסכניות” גם לא מעט רגעים טובים ואפילו מעולים. הפרק בו פוגשת לאה את אביה החרדי והמעורער (בגילומו של שולי רנד) היה נוגע ללב ומדויק, וכמוהו גם הפרק בו ליהי חוזרת לישון אצל הוריה ללילה ומגלה כמה קשה לה באמת להיות עצמאית וכמה העבר עוד מכביד על גבה.

  • אנו נמצאים בתקופה טובה בכל הקשור לסדרות ישראליות.
  • שיר ראובן וטליה לביא עושות הכל נכון עד לרמת הניואנסים הקטנים.
  • עלילותיהם של תלמידי הישיבה הפוחזים הן קומדיה נהדרת, ובו זמנית הן גם הדרמה של המתח בין החילוניות הישראלית והחברה החרדית.

“ילדות סכסכניות” עוקבת אחרי ליהי (לנדסמן), סטודנטית לסבית לרפואה בת 24 שעובדת ברדיו ומפנטזת על המנהלת שלה ענבר (טלי שרון). היא מתכננת להיכנס לדירה מתפרקת בתל אביב עם בת דודתה, אך זו מבריזה ברגע האחרון – וליהי נאלצת להסתפק בשותפה שהיא לא מכירה. אז היא פוגשת את לאה (עינת הולנד), חרדית לשעבר שלומדת עיצוב אופנה במכללת שנקר. היא מוזרה, היא הרפתקנית, והיא נדבקת לליהי עד שהיא מסכימה לקחת אותה בתור שותפה. הן מתחילות לגור ביחד, ומגלות שהן הכי שונות שאפשר – אבל שזה לא-לא עובד.

ילדות סכסכניות – ביקורות מקצועיות / כתבות

כאן 11 לקחה ממנה את הבכורה בענק, אבל אם מישהו רוצה להיזכר באיכויות שזכיינית הטלוויזיה בכבלים יודעת לייצר, “שבאבניקים” היא הדגמה מעולה. יותר משלוש וחצי שנים חלפו בין העונה הראשונה לשנייה (שהסתיימה באוקטובר האחרון), אבל הסדרה לא איבדה גובה ואף עלתה על קודמתה. מכל גל הסדרות שעוסקות בעולם החרדי, “שבאבניקים” עושה את זה עם הכי מעט טקס של אקזוטיקה בישבן ותוך הדגמה נאה כיצד משלבים אותו בישראליות. עלילותיהם של תלמידי הישיבה הפוחזים הן קומדיה נהדרת, ובו זמנית הן גם הדרמה של המתח בין החילוניות הישראלית והחברה החרדית.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן