סדרות ברשת
חיפוש
סדרות ברשת » סדרות וסרטים » טהרן עונה 2

טהרן עונה 2

כדי שפראז ישתף פעולה עם המוסד, מרג’אן סוחטת את נאהיד עם תרופת הנגד של הרעל. לאחדים מתפקידי האיראנים לוהקו שחקנים ילידי איראן, שפרסית היא שפת אם שלהם, והם מדברים ביניהם בפרסית. בנוסף למדה קרב מגע.קצת לאחר שנוצר הקשר בין תמר למילאד, היא מנהלת עמו את שיחותיה באנגלית ולא בפרסית שבה המבטא שלה מעט זר. הישראלים בסדרה מדברים ביניהם עברית, ואף תמר הנמצאת בטהרן מדברת בטלפון בעברית עם מפקדיה בישראל.

הצטרפו לערוץ הטלגרם כדי להתעדכן מתי הפרק עולה (לחץ עלי). טהרן עונה 2 פרק 4 לצפייה ישירה טהרן עונה 2 פרק 4 היא דרמת ריגול ישראלית העוסקת בסוכנת של “המוסד” שנשלחה למשימה חשאית בטהרן במטרה למנוע מאיראן התחמשות גרעינית. סדרה זו עוקבת אחר תמר רביניאן (ניב סולטן), ישראלית, לוחמת “המוסד” והאקרית מחשבים, שבמשימתה נשלחת לבירת איראן. לשם כך היא עולה בעמאן על טיסה ישירה להודו במסווה של מוסלמית אדוקה. בעזרת לוחמת סייבר “המוסד” משבש את הטיסה וגורם לנחיתת חירום שלה בטהרן.

TEHRAN Season 2 Release Set For Fall 2021 By Apple TV Niv Sultan Returns As Tamar Rabinyan

תחזיקו חזק – אנחנו לפני אחת העונות המבטיחות, וזה בהשוואה לכל סדרה ישראלית אחרת בהיסטוריה הטלוויזיונית שלנו. אם הכל יתקיים כמתוכנן, “טהרן” תוביל את ישראל למצוא את עצמה בחזית העשייה התרבותית בעולם. מצד אחד בקטע טוב, ממקום בו הבמאים והכותבים שיחזרו את ההצלחה של העונה הראשונה, אך מצד שני ממקום שעלול לגרום לרבים מאיתנו להתבלבל ולחשוב שכלום לא השתנה.

יוליה מגן, ראשת “המוסד”, מורה למרג’אן מונתזמי, סוכנת “מוסד” מקומית, לסייע לתמר.113PTSDדני סירקיןמשה זונדר, עומרי שנהר12 במאי 2022פראז ויד ימינו עלי עורכים מצוד אחר תמר ומילאד. מרג’אן חודרת לביתו של פראז בכדי לנטרלו, במסווה של פסיכולוגית המטפלת באשתו של פראז הסובלת מאגורפוביה. מילאד לא עומד בלחץ.124בני עשיריםדני סירקיןמשה זונדר, עומרי שנהר19 במאי 2022מרג’אן מפרה פקודה ולא מנטרלת את פראז, כדי שיהיה לה מקור מודיעיני על מוחמדי.

אמינות הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה התקבלה בביקורות שליליות באיראן, כשבביטאון “קייהאן” (کيهان) האיראני, ביקרו את הסדרה ותיארו אותה “הפקה אנטי-איראנית” על התנגדותה לתוכנית הגרעין האיראנית. גם בעיתון “המשארי” (همشهری) ביקרו את הסדרה על שאינה מראה נאמנה את החיים באיראן. זוגות חדשים ייפגשו לראשונה מתחת לחופה, ובצוות המומחים ימשיכו ד”ר יעל דורון, דני פרידלנדר וד”ר מעיין בוימן משיטה. פראז ירוויח מההפקר ויעקוף את כל ההרוגים הטריים בדרך לתואר מפקד משמרות המהפכה.

רצה הגורל ובנו של האדם שהיא מבקשת לחסל הוא חבר טוב של אחד הלקוחות של מילאד. בהמשך – כמה נוח – ניהאד, אשתו של כמאלי זקוקה לפתע לטיפול נפשי, אותו מספקת דמותה של גלן קלוז. ברקע כמאלי מצליח, לבדו, להתחקות אחרי תמר ומילאד במקום שכל המודיעין האיראני נכשל בו.

טלוויזיה

גם אם זה לא היה הפרק הכי מוצלח שלה, זה היה הפרק האחרון שלה – וצריך להודות לגלן קלוז על כל רגע במחיצתה, כי היא הייתה הג’וקר האמיתי של העונה. ולחשוב שפעם מיסטר ביג ב”איש חשוב מאוד” עורר כאן את אותה רמת עניין. הרייטינג של פרקי הבכורה לא פורסם באופן רשמי על ידי הוועדה הישראלית למדרוג, עקב החלטתה להפסיק את פרסום המדידה בתחילת השבוע בו שודר פרק הבכורה, על אף שהתאגיד פרש כבר בתחילת 2020 ודרש כבר מאז להפסיק את המדידה. עם זאת, “ישראל היום” פרסם כי התוכנית זכתה ל-9.5% אחוזי צפייה לפרק הראשון ו-8.7% לשני. כמו כן, שידור הפרק החמישי זכה ל-11.5%, על פי אותו מקור. ההתלהבות הבלתי נגמרת ממבצעי הריגול מסתירה כמובן גם היבטים אחרים, שהסדרה לא מתייחסת אליהם בביקורתיות – והכוונה לחצייה של קווים אדומים על ידי אנשי המוסד.

הצילומים התקיימו במהלך שנת 2021, ובפברואר 2022 פורסם על תאריך עליית העונה השנייה ב-5 במאי 2022, אך בעקבות הפיגוע באלעד השידור נדחה. בינתיים צפויות לתמר רביניאן עוד עלילות רבות בעורף האויב, ומן הסתם גם לחבריה ויריביה. ככל שהסדרה תתארך יהיה מעניין לראות אם היא כן תצליח לרקום מהחלקים השונים סיפור גדול ומעניין יותר מעבר למשימות הספציפיות. בשביל זה תידרש יותר מתושיה של מרגלת אחת, אלא מבצע מפואר בהרבה. העונה שלפנינו היא קפיצת מדרגה בתרבות הטלוויזיה הישראלית, שמצליחה להסתכל על עולם הביטחון מזוויות של אהבה, חיזור, משפחתיות וגם הרבה פאן.

כיצד הושתלו מסרים סודיים ברדיו של קול ישראל?

“המוסד” מאתר את המקום שבו מחזיק כמאלי את מרדכי רביניאן, אך פורץ למקום רק לאחר שכמאלי נמלט, תוך שהוא משאיר בחיים את רביניאן קשור על רצפת החדר. מטוסי חיל האוויר הישראלי ממריאים להפצצה באיראן לאחר שראש “המוסד” משתכנע שיש בידו דרך אחרת לשיתוק מערכות המכ”ם האיראניות. יעל ותמר עדיין רוצות לממש את תוכניתן לחדור לתחנת החשמל המשנית של טהרן, ועוזרו של כמאלי, עלי אגאזאדה, שגילה זאת, טומן להן פח. תמר מרגישה שאינה מסוגלת לבצע את המשימה, וברגע האחרון הן נוטשות את המקום. אלא שעם כל הכבוד לשאקירה וסיק-בוי, הלב של הסדרה נמצא אצל שני גיבורים אחרים. הראשון הוא פראז כמאלי (שון טאוב), הבלש האובססיבי למרגלת הישראלית, שקרוע בין ההתמכרות שלו לעבודה לבין רצונו להיות לצד אשתו הלא-בריאה, ששבה בינתיים לאיראן אחרי שנחטפה על ידי המוסד בעונה שעברה.

בזמן המסיבה, פראז ועלי באים לביתו של וואחיד כדי לתשאל אותו. כאשר הם מגיעים, כולם מהר מתפזרים, הנשים עוטות מחדש לבוש צנוע ומתחבאים. פיימאן יוצא החוצה ולא נותן לפראז להיכנס ומשפיל אותו ואומר שהוא אף לא יכול להגן על אשתו.

טהרן עונה 2:

המתח בין הקצוות האלה מלווה גם את הפרקים הראשונים בעונה השנייה של המותחן הישראלי, ששלושה מהם נשלחו לעיתונאים, ושניים מהם שודרו בבכורה בכאן 11 במוצאי שבת (וזמינים מאז שישי בבוקר באתר ובאפליקציית כאן). בין פעולת “מוסד” אחת לאחרת, בין כל האהבות, האכזבות והבגידות, תמר מצליחה לשמור על חייה ולתמרן בתוך מדינת האויב עם עיניים על המטרה. העונה הראשונה הסתיימה בכך שיעל קדוש, המפקדת של תמר, התגלתה כסוכנת כפולה שעזרה לסכל פעולת תקיפה אווירית באיראן וגרמה להפלת 15 מטוסים של כוחותינו. עלי אגאזאדה, עוזרו של כמאלי, מצליח לעצור את מסעוד טבריזי, איראני שהוא סוכן ותיק של “המוסד” שסייע לתמר. בחקירה הוא מכחיש כל קשר ל”מוסד”, אך לאחר שנודע ל”מוסד” על מעצרו, אנשי “המוסד” חוטפים את אשתו של כמאלי, ששהתה בפריז לניתוח ראש, ודורשים מכמאלי שבתמורה לשחרור אשתו יאפשר לטבריזי לטוס לאיסטנבול. כמאלי נענה תחילה לדרישה, אך לאחר שיחה עם מפקדו דורש מטבריזי שלא לצאת מאיראן ולהפוך לסוכן כפול.

סדרת הטלוויזיה הופקה על ידי “שולה ודנה הפקות” ו-Paperplane Productions‏ ושודרה בערוץ כאן 11. פראז משלם את המחיר על חיסולו של טבריזי, אך ממשיך להילחם למען אשתו.77אבא של תמרדני סירקיןמשה זונדר, עומרי שנהר20 ביולי 2020תמר מרוסקת אחרי התקרית בקומונה וחוששת לגורלו של מילאד. קדוש מנסה לעזור לה להתאושש כדי שיוכל לצאת לפעולה בתחנת החשמל. בעוד הם מתכננים לברוח אל הגבול מאיראן, “המוסד” שוב יוצר איתה קשר.102שינוי בתוכניתדני סירקיןמשה זונדר, עומרי שנהר7 במאי 2022תמר נשארת בטהרן כדי לבצע את משימתה החדשה.

פרק 4 | האם הצעירים יפילו את משטר האייתוללות?

טבריזי מגיע למשרדו, ושם מחכה לו מתנקש שהורג אותו ונמלט על אופנוע, מול עיניו של כמאלי. סולטן ואלנאבי אמנם עדיין עושים עבודה טובה בתפקידים הראשיים, אבל הדמויות שלהם ממשיכות לפעול אינטואיטיבית, בפזיזות וקלות דעת ובניגוד להיגיון, במה שהיא עדיין אחת מנקודות התורפה של הסדרה. בפרקים הראשונים נראה שוב ושוב שמילאד מתקשה להבין לאיזו מערבולת הוא נקלע, ומקבל עוד ועוד החלטות גרועות. ההחלטה של שניהם להישאר בבירת איראן במקום להימלט מהמדינה בהינתן ההזדמנות – למרות שזהותם ידועה לכל! – מבטאת לא פחות ממשאלת מוות, גם אם החלטה אחרת, מן הסתם, הייתה מקשה על המשך העלילה. ב-26 בינואר 2021, אישרה ההפקה, כי הסדרה תחזור לעונה שנייה.

בנוסף, במקביל לכך ש”טהרן” הפכה להיות בינלאומית, נוצצת ומחויטת, היא ויתרה בדרך על הניסיון שלה לעסוק בישראל ובישראליות – משהו שניצב על השולחן בעונה שעברה, בסצינות של ראש המוסד דאז או של אביה של תמר, שנחתכו לחלוטין מהעלילה. זה גול עצמי, דווקא בגלל ש”טהרן” היא סדרת דגל של תאגיד השידור הציבורי, וזה שפתח את גל הסדרות המרשים שלו מלפני שנתיים. אובדן הזירה הישראלית טשטש את האופי והזהות של הסדרה כולה, עד כדי הפיכתה לדרמת ריגול כמעט גנרית. באותה מידה זאת הייתה יכולה להיות סדרה על סוכנת של הקג”ב, ה-MI-6 או כל דבר אחר, כשרק במקרה המוסד הוא זה שניצב במרכז העלילה.

עוד בוואלה!

הכוח החיצוני של המוסד לוקח את מילאד קשור באזיקים, ומתכנן להרוג אותו. כמאלי, שרוצה לשחרר את אשתו החטופה, משכנע – באמצעות הטעייתו על ידי ארזו – את מרדכי רביניאן, אביה של תמר, להגיע לאיסטנבול, ושם כמאלי חוטף אותו ודורש מ”המוסד” את שחרור אשתו בתמורה לשחרור האב רביניאן. יעל קדוש, המפקדת של תמר, מגיעה לאיראן כדי לסייע לתמר. כמאלי שולח לתמר את תמונת אביה החטוף, והדבר פוגע בכושרה לבצע את משימתה. “המוסד” מאתר את המקום שבו מחזיק כמאלי את מרדכי רביניאן, אך פורץ למקום רק לאחר שכמאלי נמלט, תוך שהוא משאיר בחיים את רביניאן קשור על רצפת החדר.

תמר מספרת לו על מעשיו של וואחיד ופיימאן מחליט לנתק איתו קשר. בזמן שפיימאן הולך להביא להם משקאות, תמר מרעילה ידית המחבט של הגנרל שאמור להגיע לשחק איתו טניס מאוחר יותר. בו זמנית, פראז מגיע למועדון ורואה את תמר מרעילה את המחבט. בזמן שהוא רואה את זה קורה, הוא מקבל שיחת טלפון ממרג’אן שמאיימת על חייה של נאהיד אלא אם ייתן לה לסיים ולברוח. כדי שתמר תוכל ללכת, היא ממציאה תירוץ שאחיה חולה שהיא צריכה לחזור כדי לטפל בו. פראז עושה את מה שמרג’אן דרשה רק שבטעות נוגע במחבט המורעל של הגנרל.

פרק 5 – איראן האחרת

הפרק הראשון דפק כמו שעון, כאשר תמר ומילאד מצליחים לנהל חיים מתחת לראדר, כוחות “המוסד” הישראלי מצליחים לחלץ את הטייס השבוי וגם כשתמר נשכחה מאחור במשימה – גלן קרוז הייתה שם לתת יד. ומכאן החלו לצוף אצלי השאלות לגבי ההמשך, מה עוד עלול להשתבש? וכשאני שואלת את עצמי את השאלה הזו, אני יודעת שהתשובה היא בדרך כלל – הכל. העונה השנייה ממשיכה חודשיים מאוחר יותר – תמר עדיין באיראן, היא ומילאד מנסים למצוא דרך לחצות את הגבול אבל תמר מעולם לא הפסיקה לעבוד עם המוסד, וזאת ללא ידיעתו של מילאד. כדי לנטרל את הגנרל, המוסד מתכנן לפוצצו בעזרת טלפון ממולכד.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן