סדרות ברשת
חיפוש
סדרות ברשת » סדרות וסרטים » זה חלק 2

זה חלק 2

“אחד הסרטים הכי טובים שראיתי אי פעם מאוד מומלץ ( אני …” נהנתי מאוד מקטעי האימה המפחידים אך בו זמנית משעשעים. הסרט מעביר את רוח הספר, אך בגלל שהוא ארוך מאוד, לתחושתי, אם לא הייתי מכירה את הספר זה היה מעיק ומייגע … בסה”כ סרט כייפי ומפחיד, מוזר ומעניין גם לא לחובבי האימה. פחות התחברתי לסוף שהיה קיטשי עם סגירה של … “הסרט המפחיד של השנה סטיבן קינג הצליח הפעם להפחיד את …” אם ישנתם טוב בשנתיים שחלפו מאז ש”זה” יצא לאקרנים, יש לנו חדשות רעות.

לאחר שפניוויז מופיע פעם נוספת, מועדון הלוזרים שמים את פעמיהם אל הבית הנטוש, שם הם נלחמים ב”זה”. ביל, ריצ’י ואדי נכנסים לבית בעוד האחרים נשארים בחוץ. אדי שובר את זרועו בעודו נופל דרך חור בזמן, ולאחר שבוורלי מגיעה, היא תוקעת בראשו של פניוויז מוט שלקחה מהגדר הרעועה ומאלצת אותו לסגת. אמו של אדי מגיעה ולוקחת אותו משם בעודה אחוזת חרדה מזרועו השבורה של בנה. הקבוצה מתחילה להתפצל, כשריצ’י, סטן, ומייק נוטשים את השאר לאחר שביל ובוורלי מתעקשים להמשיך לצוד את “זה”. שנהנה להעלות באוב את “אני והחבר’ה”, הסרט הכי לא סטיבן קינגי שנעשה על פי סטיבן קינג.

סוף סוף: הסמכות החדשה של מנהלי הקבוצות בוואטסאפ

מוסקייטי אמר כי לא יהיו שום מומיות או אנשי זאב (בניגוד לרומן המקורי) וכי “האימה תהיה הרבה יותר מפתיעה”. ב-19 בפברואר 2016, בפגישת הפסגה של “DICE” ב-2016, אישר רוי לי כי התסריט המקורי של פוקאנגה וצ’ייס פאלמר נכתב מחדש. ב-3 במרץ 2015, דיבר פוקאנגה על הסרט, ובמיוחד ציין את מטרתו למצוא את “הבחור המושלם לשחק את פניוויז”.

הסאגה של “זה” מכילה נושאים טעונים כמו התבגרות, אחווה, התעללות מינית, טראומה ואובדן של תום ילדות – מעין רשימת מכולת של חרדות וסטיות, שאמורה להעניק למאבק בפניווייז יסודות פרוידיאניים, סימבוליים ומיתיים. בעיקר היא עוסקת בפחד מפני המוות שקיים בנו מילדותנו, ושזכה לטיפול מבעית במיוחד בספר שאפילו קינג חרד מפניו, “בית קברות לחיות”. ב-23 במרץ 2017, הוכרז כי המלחין בנג’מין וואלפיש ילחין את הפסקול עבור הסרט. בראיינט הסבירה כי התלבושת משלבת את כל התקופות האלו, מתוך כוונה להדגיש את הנקודה כי פניוויז הוא ליצן שהגיע מזמן אחר.

סרט “זה: חלק 2”

בנוסף, הוא גם גילה כי הוא, קאג’אניץ’ ופאלמר שינו חלק מהשמות והתאריכים שהופיעו בתסריט, והוסיף, כי “רוח השינויים דומה למה שהוא רוצה לראות בבתי קולנוע”. ב-4 במאי 2015, הוכרז רשמית כי ויל פולטר יגלם את פניוויז הליצן, לאחר שפוקאנגה התלהב מהאודישן שלו. בנוסף, טאי סימפקינס לוהק לדמותו של אחד מחברי מועדון הלוזרים.

  • יחד עם זאת, אין בנוכחות הילידית בסרט יותר מאשר שילוב של פולקלור ובלהה שהופך את הממד הפוליטי לזניח.
  • במיני הסדרה משנת 1990 דמותו של פניוויז הליצן המרקד גולמה על ידי השחקן טים קארי.
  • שנתיים אחרי ש”זה” הפך לסנסציה קולנועית וקופתית מגיע סרט ההמשך, שמעבד את החצי השני של ספרו עד הכרס של סטיבן קינג.
  • עם היווסדה של דרי, “זה” הפך לחלק אִינְטֶגְרָלִי מהעיר וחיי תושביה השונים, ונכנס איתם למערכת יחסים סימביוזית.

הסרט בעיקרון טוב, סרט אימה / קומדיה, היו הרבה קטעים שכל הקהל צחק… אבל חצי ממנו היה אפשר למחוק ועדיין היו מבינים את אותה פואנטה. המון קטעים מיותרים שלא הוסיפו לעלילה – הסרט ממש נמרח כמו מסטיק ורק בגלל זה …

עיצוב התלבושת של פניוויז[עריכת קוד מקור | עריכה]

גם הדיאלוגים סתמיים, וזה בולט במיוחד כשבני החבורה מפמפמים את רוח הקרב שלהם באמצעות ציטוט של משפט לא זכיר במיוחד מהסרט הראשון, שאפשר אולי לראות איך הוא מלהיב ילדים, אבל הוא נשמע גנרי לגמרי מפיהם של הגיבורים הבוגרים. הסרט הוא מעין רכבת שדים, רק שבמקום נסיעה של שלוש – ארבע דקות מדובר בשלוש שעות. והשעה הראשונה זורמת, היא מהנה, יש סצנות מפחידות מושקעות, יצירתיות ואפילו כאלו הזולגות לכיוון הטראש המבדר. אך במערכותיו היותר מאוחרות משהו באפקטיביות\אלמנט ההפתעה מתחיל להתפוגג. ב-16 ביולי 2015, הוכרז כי אנדרס מוסקייטי נמצא במגעים על מנת לביים את הסרט, כאשר במקביל החלו בחיפושים אחר תסריטאי חדש על מנת להתאים את התסריט לחזונו של מוסקייטי. בנוסף, נמסר בהודעה לעיתונות אישור שייתכן כי אחותו של מוסקייטי, ברברה מוסקייטי, תשתתף בהפקת הסרט כמפיקה, וריצ’רד ברנר הצטרף לחמאדה, לנואוסטדטר ולקוייקנדל כדי לפקח על הפרויקט.

למרות אותה חצי שעה, אני מאוד נהניתי מהחלק השני של “זה” וממליץ לכם ללכת ולראות אותו בקולנוע. אם יש מלכם אפשרות, תשלמו קצת יותר ותלכו לראות את הסרט באולם ה-Imax, שמגדיל את התמונה והסאונד פי 3 וממש תורם לחוויה. “זה”, בצורתו של פניוויז הליצן המרקד, בגילומו של ביל סקארסגארד. לאורך הרומן, מספר אירועים מתוארים דרך נקודת מבטו של “זה”, דרכם הוא מתאר את עצמו כישות ה”עליונה”, את הצב כישות ה”קרובה לעליונותו” ואת בני אדם כ”צעצועים” בלבד. בנוסף, “זה” מסביר כי אחת הסיבות שהוא מעדיף להרוג ולטרוף ילדים (אם כי הוא אינו בררן במיוחד), היא לא מצורך הטבע, אלא מכיוון שפחדיהם של ילדים קלים יותר למימוש פיזי וכך לילדים קל יותר לחוש אימה.

וידאו: מהיום בקולנוע- “זה חלק 2”

עיצוב זה, שדרש שימוש בתותבים ואפקטים מיוחדים, נדחה תחת התעקשותו של קארי שחש כי אלו רק יפריעו ליכולתו לגלם את הדמות. לבסוף, התותב היחיד בו נעשה שימוש היה הגולגולת המוגדלת, שנעשתה על ידי אמן האפקטים המיוחדים ברט מיקסון. לדברי מיקסון, ההשראה שלו לעיצוב דמותו של פניוויז היה לון צ’ייני בדמותו של אריק בסרט “פנטום האופרה”.

  • לצורך גוון העור של הדמות, נעשה שימוש בקרם איפור לבן על מנת לגרום לפניוויז להראות כמו “קריקטורה חיה”.
  • את מייק, חבר מועדון וספרן בהווה, ישחק אייזיאה מוסטפא, אותו אתם מכירים בתור הפרזנטור של המותג “אולד ספייס”.
  • כזה שבתור ילדים קטנים אנו מאמינים שמסתתר מתחת למיטה רק כדי לגלות בהמשך שהוא נמצא ממש לידינו.
  • פניוויז הזועם תוקף את הקבוצה ולוקח את ביל כבן ערובה, ומציע לבני הקבוצה את חייהם בתמורה לחייו של ביל.
  • על פי מגזין “Bustle”, ייתכן ומקור השם פניוויז הוא מהפתגם הבריטי “Penny Wise, Pound Foolish” (זהיר בפרוטות, טיפש בפאונדים; בתרגום חופשי), המתייחס לאדם שנזהר באדיקות בעניינים של מה בכך אך מסכן את עצמו בענייני הרי-גורל.

אם כי בסוף הרומן, חברי מועדון הלוזרים רואים אותו כעכבישה ענקית, הצורה הקונקרטית היחידה בה מוחותיהם יכולים לראות אותו מבלי לאבד את דעתם. בראיינט שיחקה עם תקופות מרובות כדרך לשקף את עובדת היותו של פניוויז ליצן אלמותי ונצחי, והוסיפה ללבושו של פניוויז “איכות בובתית וילדותית יותר” על ידי קיצור המכנסיים שלו ונתינת קו מותן גבוה מהרגיל לז’קט שלו. צבעו העיקרי של לבושו של פניוויז הוא אפור כהה, אבל עם מספר נגיעות של צבע, מה שנותן את ההרגשה כי פניוויז “דוהה” אל תוך הסביבה שלו.

תנאי שימוש

קינג חשב על דמוי-טרול כמו בסיפור הילדים “Three Billy Goats Gruff”, שחי במערכת ביוב. האישה היחידה בחבורה, כך אנו למדים, נאלצה להתמודד בנערותה עם אב מתעלל ועם אם שהתאבדה, ואילו בקרב הסופר-תסריטאי עולים וצפים רגשי האשמה על מות אחיו הצעיר שנשחט אז בידי פניווייז. בספריו של קינג ההורים הם, לא פעם, המפלצות האמיתיות (ע”ע “קארי”, “הניצוץ” ו”בית קברות לחיות”), מה שהופך את נוכחותו של הליצן השטני למייצגת של רוע קיומי. כזה שבתור ילדים קטנים אנו מאמינים שמסתתר מתחת למיטה רק כדי לגלות בהמשך שהוא נמצא ממש לידינו. חודש לאחר מכן, בוורלי מספרת לקבוצה על חזון שחוותה בזמן שהייתה שרויה במצב הקטטוני, בו היא ראתה אותם נלחמים ב”זה” כמבוגרים. הקבוצה נשבעת בשבועת דם שאם “זה” יחזור, אף הם יחזרו לדרי בעוד 27 שנה וישמידו את “זה” אחת ולתמיד.

פניוויז, המכונה על ידי “זה” גם כ”בוב גריי” מתואר כליצן הדומה מאוד להכלאה בין בוזו הליצן לקלארבל הליצן, עם שתי ציציות שיער כתומים מחודדים, לבוש בתלבושת משי גדולה וכסופה, עם עניבה כחולה, צווארון ופומפונים כתומים. החזרה אל ימי הנעורים מקבלת בסרט ממד טראומטי אבל גם של בסיס לגאולה. כדי שזה יקרה, על כל אחת מהדמויות להתמודד עם רגשות של פחד ואשמה. הדבר הזה נעשה ברצף של סצינות שרק אחת מהן – זו שבה קשישה לבבית מקבלת את פניה של האישה שבחבורה השבה אל בית ילדותה – מוצלחת באמת, ועומדת כסרט אימה קצר בפני עצמה.

ביקורת סרט: קליימקס

הסרט הראשון, זה, מחזיק בשיא ההכנסות לסרט אימה בכל הזמנים בישראל ובעולם. הוא לא היה נורא כמו שאומרים, אבל גם לא היה טוב מאוד, או במילים אחרות – סרט ממוצע. בחלקו הראשון של הסרט הוא היה משעמם מאוד, אבל בחלק האחרון שלו, שבו אמור להיות האקשן, זה התחיל להיות ממש מוזר, דברים לא הגיוניים עלילתית קרו ופשוט דברים הזויים התרחשו. הדבר היחידי שלדעתי היה טוב זה שהסרט ריגש אותי קצת, למרות שהמטרה שלו אמורה להיות שונה מזה לגמרי. מה שכן, השחקנים עשו עבודה מושלמת, במיוחד מי שמגלם את “זה” – ביל סקארסגארד – שעשה עבודה מעולה בתור הדמות.

בראיינט שיחקה עם תקופות מרובות כדרך לשקף את עובדת היותו של פניוויז הליצן אלמותי ונצחי, והוסיפה ללבושו של פניוויז “איכות בובתית”. חלק מן החוקרים שחקרו את תופעת “טרור הליצנים” משערים כי לפחות חלק מן העדויות נעשו כקמפיין שיווק ויראלי עבור הסרט “זה” או עבור הסרט של רוב זומבי, “31”, סרט אימה שאף הוא עוסק בליצנים. מפקד משטרת גרינוויל, קן מילר, הצהיר בפני הכתבים כי החוקרים אינם בטוחים בקשר לשאלה האם יש לתצפיות קשר כלשהו עם הסרט “31”.

איך מתחברים לנטפליקס בהוט? – אחת ולתמיד, המדריך המלא

ערך מורחב – תופעת הליצנים המפחידיםהדיווח הראשון של אנשים המחופשים לליצנים מפחידים היה בגרינוויל, דרום קרוליינה, כשילד קטן סיפר לאמו על זוג ליצנים שניסו לפתות אותו לעזוב עימם. הסרט מתואר כסרט של אובדן של תמימות, התמודדות מול פחד, תמותה ונושאים הישרדותיים. כשדיבר על סוגיות גיל ההתבגרות ונושא התמותה, מוסקייטי העיר כי נושאים אלו שכיחים בספריו של קינג, אם כי במציאות הם מתרחשים בצורה מתקדמת הרבה יותר. שמונה חודשים לאחר מכן, ביוני 1989, ביל וחבריו, ריצ’י טוזייר, אדי קספרק וסטנלי אוריס, סובלים ממעשי בריונות של הבריון המקומי, הנרי באוורס וכנופייתו.

לפחות שני בנים אהבו את בברלי הג’ינג’ית בסרט הראשון, והם עדיין מאוהבים בה בבגרותם, אבל נשיקותיהם מבוימות באופן כל כך קלישאתי ולקוי שהן נטולות כל רגש אמיתי, כמו הסרט כולו. מעצבת ההפקה, מארה לה-פרה סצ’לופ נסעה לבנגור, מיין, על מנת לבדוק אתרים שונים, שכללו את רכס ההרים של תומאס היל, קרקע הנמצאת לצד נחל קנדוסקיג, במרכז אזור הנקרא “בארנס”, שמועות אלו אושרו ב-31 במרץ 2015. לה-פרה סצ’ולפ סיפרה במהלך הסיור שלה כי צוות ההפקה מקווה לצלם כמה סצנות בעיר ואולי אף לצלם כמה צילומי אוויר, אם כי המיקומים המובילים עבור רוב הצילומים של הסרט נמצאים בעיירת יונקרס, שבמדינת ניו יורק.

עוד בוואלה!

יכולתו לשנות את המציאות באופן מנטלי שנמצאת בבסיס היכולת של “זה” ליצור אינטראקציה עם העולם מתגלה כחרב פיפיות, כאשר מועדון הלוזרים מבין שעל מנת להכניע אותו יש צורך לרדד ולהמעיט את הדימוי העצמי שלו. “זה” הוא ישות על-טבעית ועתיקה שמקורה אינו ידוע, שנולד יחד עם ישות נוספת בשם “מטורין הצב” הרבה לפני בריאתו של היקום. מטורין הצב משמש כאויבו הנצחי של “זה”, ויריבותם של השניים נובעת מהניגודים ביניהם (יצירה מול צריכה).

  • לפחות שני בנים אהבו את בברלי הג’ינג’ית בסרט הראשון, והם עדיין מאוהבים בה בבגרותם, אבל נשיקותיהם מבוימות באופן כל כך קלישאתי ולקוי שהן נטולות כל רגש אמיתי, כמו הסרט כולו.
  • לאחר שחברי מועדון הלוזרים עוזב את התעלות הביוב, סערה עצומה פוגעת במרכז דרי כסמל למותו של “זה”.
  • ב-16 ביולי 2015, הוכרז כי אנדרס מוסקייטי נמצא במגעים על מנת לביים את הסרט, כאשר במקביל החלו בחיפושים אחר תסריטאי חדש על מנת להתאים את התסריט לחזונו של מוסקייטי.
  • אני יודע שיש במאי חדש, אך איני יודע אם הוא יחזור לאחת מהטיוטות או התסריטים הקודמים.
  • במאי 2015, כאשר הבמאי קארי פוקונאגה נבחר לביים את הפרויקט, הוכרז כי התפקיד יעבור יגולם על ידי השחקן ויל פולטר, לאחר שפוקאנאגה התלהב מהאודישן שלו.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן