סדרות ברשת
חיפוש
סדרות ברשת » סדרות וסרטים » הסרט לשחרר את שולי

הסרט לשחרר את שולי

בסרט יש הומור שרוצה לצחוק ולהסביר כמה הדברים שאנחנו רגילים אליהם בחיי היומיום שהם כלל וכלל חסרי כל משמעות. בנוסף הסרט מסביר איך החטיפה של ישראלי אצל זוג פושעים לא מקצועיים הופכת להיות ממש כמו “החטיפה של גילעד שליט”. שליחת הנציגה מטעם הסוכנות הישראלית המכונה “קורחל”, הייתה סוג של הקצנה לאיך שהישראלים היום עושים דרמה מכל דבר ובעצם מנמלה עושים פיל. הסרט הביא לבתי הקולנוע בישראל כמיליון צופים, והוא הסרט הישראלי הרביעי הנצפה ביותר בכל הזמנים.

אנחנו כמו שאנחנו ישראליים יש לנו הומור מאוד שנון ומגוון, בסרט ניתן להבחין בסוג הקומדיה והבדיחות “הישראליות” כביכול, שכמובן, מצחיקות את כולם. השלישיה שהולכים לשחרר את שולי נוסעים לדרום אמריקה במטרה לשחרר את בנו של אביהו (שולי), אבל כמו שרואים בסרט לשחרר…… הסרט יותר בכיוון של לחגוג, לשתות, לעשות סמים, ולחפש את בנו על הדרך.

לשחרר את שולי לצפייה ישירה

” נתחיל מכך שהדבר המצחיק היחיד בכל הסרט הזה הוא איך ש…” דוד שאול – שולי קהלני – בנו של אביהו שנחטף והחבורה יוצאת להצילו. שתפו את גולשי אידיבי בדעתכם על הסרט העלילתי, כתבו ביקורת, שאלו שאלות, ודונו ברעיונות שראיתם על המסך. “סרט לא מוצלח בכלל, מאוד צפוי, ויש בו מעט מאוד קטעים …”

הסרט צולם בקולומביה מאוגוסט עד ספטמבר 2019, בהפקת יונייטד קינג. שולי (צעיר ישראלי), יצא לטיול אחרי צבא בקולומביה ושם הוא נקלע לסיטואציה שהוא בן ארובה לזוג גנגסטרים. המצב בישראל לגבי חטיפה מאוד מגונן ורגיש, כמובן לצופים היה קשה לראות בסרט מצב של חטיפה ובן ארובה, הסרט נותן לנו זווית ראייה אחרת וקצת צינית לאותה הסיטואציה שקורת בארץ.

הביקורת על הסרט שיפיל אתכם מצחוק

למרות הפיתוי הכלכלי, הכישרונות מאחורי תוכנית הסאטירה הפולחנית לא חזרו מאז לקולנוע והעדיפו להמשיך להשקיע את האנרגיות בטלוויזיה. סרט הזוי ומשעמם ברמות והסרט הישראלי הכי גרוע שיצא אי פעם! הסרט הוא סתם סרט שמביך ולא מכבד את שלישיית מה קשור, בדרך כלל הם עושים דברים יותר טובים מזה אז ציפיתי ליותר. עלילה רדודה ושטחית עם בדיחות גרועות ורדודות!

בעקבות הצלחתו הודיעה חברת יונייטד קינג באוגוסט 2021 על אישור לצילום סרט המשך, ובאוקטובר באותה שנה נודע שיופקו שני “סרטי המשך מיוחדים”. אלא שיש הבדל בין תרגום מקצועי וגוגל טרנסלייט, והתוצאה כאן דומה יותר לאופציה השנייה. נתחיל מכך שהדבר המצחיק היחיד בכל הסרט הזה הוא איך שהשחקנים מחקים מבטא תימני. בדרך כלל אני לא נוהג לראות סרטי קומדיה ישראלים, אך הפעם, בעקבות המלצות מחברים, הגעתי מלא תקוות לאולם הקולנוע. ואולם, רבע שעה לתוך הסרט, וכל תקוותי נגוזה.

סדרות לצפייה ישירה

לבדיחות המילוליות יש גוון ישראלי. כמיטב המסורת המקומית, יש בסרט הרבה הומור עדתי וגם מה שידוע כבדיחות “אשתי”. זוגתו של אחד הגיבורים, למשל, מקפידה להעיק עליו גם כשהוא בדרום אמריקה, ובשל כך זוכה לכינוי “היטלר”. אך אל דאגה, הטיול לצד השני של העולם יאפשר לשלישייה לפתח רומנים חדשים, כולם עם נשים שהיו יכולות להיות הבנות שלהן, כמובן, בראשן לירון וייסמן כעובדת בשגרירות הישראלית שמנסה לעזור להם. בתחילת הסרט היא לבושה כחנונית, אך שוב – אל דאגה!

השלישיה הזו הייתה יכולה להפוך גם את התסריט של ׳האזרח קיין׳ לקורע מצחוק, מכיוון שיש להם את הכישרון לעשות צחוק מכל דבר. אוסף של בדיחות הומור ישראלי בדיחות פיפי קקי של ערסים ותו לא. הגעת הסרט הזה למסך היא התגלמות התקופה העצובה של הקורונה בה לא היו הפקות איכות אז מראים סרטי פח מלפני שנתיים ומענים את הצופים התמימים. סרט קאלט קלאסי שיתפוס פה, הומור ישראלי רגיל וממוצע. ויודעים מה, זה לגמרי עושה את העבודה. סרט קליל, לא ארוך מידי, לא כבד, מצחיק, ועושה טוב על הלב.

לשחרר את שולי 2021 לצפייה ישירה

ויש את הבעיה הרביעית, המהותית מכל. הגיבורים נוסעים לדרום אמריקה, יבשת ענקית עם תרבות ומסורת שלכולם, וגם לנו, יש מה ללמוד ממנה. שלישיית הגברברים גסי הרוח לא מעוניינים בכך כמובן. הם באים לחגוג, להתהולל, לירוק ולהשחית, והסרט לא מתייחס לכך בשמץ של ביקורת או אירוניה.

אחרי 21 שנים חבורת החיקויים והקאץ׳ פרייזס (״אחלן״, ״הכול כלול״ ועוד…״) המצחיקה ביותר במדינה – שלישיית ‘מה קשור’ – פוצחת בקריירה קולנועית. “לשחרר את שולי”, סרט הקולנוע בכיכובם של חברי שלישיית מה קשור – ציון ברוך, שלום מיכאלשווילי ואסי ישראלוף, הגיע למיליון צופים בתוך פחות משלושה חודשים. העלילה מספרת את סיפורם של אביהו (ציון ברוך), נתי (שלום מיכאלשווילי) ובצלאל (אסי ישראלוף), שלושה ישראלים מזדקנים ממוצא תימני מכפר מרמורק ברחובות, שטסים לקולומביה לשחרר את שולי (דוד שאול), הבן החטוף של אביהו. שלישיית מה קשור (ציון ברוך, אסי ישראלוף ושלום מיכאלשווילי) פיתחה את הסרט, שהוא סרט הבכורה שלה, במשך יותר מארבע שנים. באוגוסט 2019 הוכרז על הפקת הסרט, ובהמשך החודש פורסם שלצד השלישייה ישתתפו בסרט אביה מלכה ולירון וייסמן.

בחר בית קולנוע

כפי שדווח לראשונה ב-mako בתחילת אוגוסט, “לשחרר את שולי” הוא הסרט הראשון ב-35 השנים האחרונות שנכנס לרשימת עשרת הסרטים הנצפים אי פעם בקולנוע הישראלי. זה קרה כשמספר הצופים בו בבתי הקולנוע הגיע ל-800 אלף. הוא דחק מהעשירייה את “אנשים מצחיקים” של צבי שיסל ז”ל, ומאז ממשיך לטפס – כאשר מספר הצופים בו באולמות הקולנוע מתקרב כבר למיליון. את הסרט כתב אורי כץ וביים בן בכר. “לשחרר את שולי” כבש את המקום הרביעי בטבלת עשרת הסרטים הישראליים הנצפים בכל הזמנים מבחינת מכירת כרטיסים, כאשר לפניו מדורגות הקלאסיקות “סאלח שבתי”, “קזבלן” ו”אסקימו לימון”.

השתעממתי מכל הסרט והתביישתי בו זמנית שיצא סרט … הסרט, שיצא לאקרנים ב־1 ביולי בהפקת ובהפצת סרטי יונייטד קינג, שבר שיאים בקולנוע הישראלי מיד עם יציאתו, ולראשונה זה כ־43 שנה הפך לסרט ישראלי שמיליון צופים חזו בו בתקופה קצרה יחסית של פחות משלושה חודשים. הדבר קורה לאחר שהסרט הצליח מעל ומעבר למצופה, עבר את רף המיליון צופים בבתי הקולנוע, והגיע למעמד הסרט הישראלי הרביעי הנצפה בכל הזמנים, אחרי אסקימו לימון ששומר על המקום הראשון, קזבלן וסלאח שבתי. אם היה אפשר הייתי נותן ציון אפס. הומור מעפן לאנשים עם IQ של ציפור. יצרתם דמויות נלעגות, שבלי לשים לב דווקא דומות לכם במציאות..

לשחרר את שולי | יום קולנוע ישראלי! כרטיס לסרט ב-10 ש”ח!

בושה שסרט כזה בכלל משודר בבתי הקולנוע. חבל, פשוט חבל, על זמן שלא תקבלו בחזרה. ביחד עם ההגבלת גיל היה צריך להוסיף אזהרה- על גזענות, שנאה, הכפשה, שוויניזם, והוצאת דיבה שהסרט הזה משדר. אולי, אולי היה יכול להיות מצחיק אם … יש לא פחות מארבע בעיות עם ההומור בסרט. הדברים האלה נכתבים בידי מי שרק בשבוע שעבר שיבח את “טום וג’רי” וכמעט תמיד מהלל את אדם סנדלר, אבל הומור פיפי-קקי הוא אמנות כמו כל מלאכה אחרת, וכאן לא עושים אותה היטב וגם חוצים את גבול הטעם הטוב.

כמו שאמרתי היו דברים מצחיקים אבל חלקם היו פשוט לא מצחיקים… כל הזכויות שמורות למעריב, מקבוצת ג’רוזלם פוסט בע”מ. עם כניסתו לטבלה הוא דחק למקום החמישי את “שתי אצבעות מצידון”, שהוא הסרט האחרון שנכנס לטבלת עשרת הגדולים, בשנת 1986. הוא לא חתרני או בועט או מזעזע, אין כלום מתחת.

הסרט ‘לשחרר את שולי’ הגיע למיליון צופים בקולנוע

עלילה במובנה המסורתי כמעט ולא קיימת בסרט. הניסיון הנואש היחידי לצרף את הסצנות לכדי עלילה מגיע בדמות משפט מעצבן של אביהו (״הלך הילד, הלך הילד״) שחוזר פעם אחר פעם. מה שכן יכול לעבוד, כיאה לחיבה הישראלית לאחווה והווי, זה חבורת של כוכבים שבאים ביחד. כך, למשל, כשכוכבי “ארץ נהדרת” התאגדו יחדיו לפני קצת יותר מעשור, התוצאה היתה “זוהי סדום”, שמכר כחצי מיליון כרטיסים והפך לאחד השלאגרים המקומיים הגדולים של דורנו, אף שבעיני הוא בלתי ניתן לצפייה. כמעט שום דבר ב”לשחרר את שולי” לא הצחיק אותי, אבל הבנתי שהגעתי לגיל שבו פער הדורות משחק לרעתי.

בני בעל צריכים מיוחדים רצה סרט, אז לקחתי אותו לסרט הנורא והדוחה באותו לראות את הסרט הנורא והדוחה הזה, ואלצתי את עצמי לצחוק על אנשים עושים קקי מוקירים. בני צחק איתי ונהנה, אז אפשר להגיד שהסרט עשה את עבודתו. מלבד השלישיה, גם לירון וייסמן (“חברות”) יוצאת מהטייפ-קאסט המוכר שלה לתפקיד קשוח שמאוד מתאים לה, אביה מלכה מופיעה בתפקיד משעשע אם כי מעיק לעיתים וגם דויד שאול נהדר אם כי נראה בוגר מדי בכדי לשחק חייל. בזכות כך, לא פלא שלמרות התסריט הדלוח, הסרט הפך ללהיט בקרב הקהל.

בתוך פחות משלושה חודשים: “לשחרר את שולי” שבר שיא בן 43 שנה

לא ברור לי איך נתנו לסרט הזה רק 6.5! סרט אדיר, כיפי, מצחיק, הומור ישראלי אותנטי פשוט קליל וקולע. לראות בקולנוע זה עדיף כי יותר כיף.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן