סדרות ברשת
חיפוש
סדרות ברשת » סדרות וסרטים » המכשף עונה 2

המכשף עונה 2

אל דאגה, בקרוב תעלה בדיסני פלוס סדרת ההמשך “הספר של בובה פט”. אבל אם סבלנות היא לא הצד החזק שלכם, אתם מוזמנים להסתפק בעונה החדשה של “המכשף” שעלתה בסוף השבוע בנטפליקס. נכון, הסדרה הופקה מלכתחילה תחת השראת “משחקי הכס” ומתוך כוונה כמעט מוצהרת לרשת את מקומה כלהיט הפנטזיה הטלוויזיוני החם ביותר, ומעל לפני השטח היא אכן נראית כחיקוי זול שלה. אולם בכל הנוגע למהות הסיפורית, היא תעתיק – יתכן שמקרי – לסדרת הדגל של “מלחמת הכוכבים” באותו שירות הסטרימינג. העונה השנייה של המכשף ממשיכה ללכת בעקבות העונה הקודמת, שהציבה רף לא קטן, תוך שהיא מתרכזת בעיקר סביב הצמד וכיצד הם התחילו את הסיפור שכולנו של שתי הדמויות שיהפכו להיות בלתי נפרדים אחת מהשנייה (בין אם אתם באים עם רקע מהספרים או מהמשחקים עצמם). העונה השנייה של סדרת הטלוויזיה האמריקאית-פולנית, The Witcher”” אמנם הוכרזה עוד בטרם עלייתה לאוויר של העונה הראשונה ל”נטפליקס”, אבל רק בסוף השבוע האחרון נחשפנו לראשונה לטריילר לעונה השנייה, שתעלה לאוויר ב17 לדצמבר.

  • נחשף שטיסאיה וסטרגובור השתמשו בינפר ואיסטרד כדי לרגל זה אחר זה.
  • יהיה מעניין לראות לאן היוצרים יקחו את הסדרה בעונתה השנייה.
  • בדרך יש כמה מפלצות שנעות על הציר שבין מפחידות ברמת “הטינה” למגוחכות ברמת “הזמר במסכה”, והכל מקבל טון מעט אפל וקודר יותר.
  • בעשרת פרקיה, “פשוט ככה” תפגוש את השלוש בעשור השישי לחייהן, כשהן מנווטות במסען – מהמציאות המסובכת של החיים, החברות והאהבה בשנות ה-30 ועד לזו המסובכת יותר בגיל 50 פלוס.

נחשף שטיסאיה וסטרגובור השתמשו בינפר ואיסטרד כדי לרגל זה אחר זה. היא דוחפת את הצלופחים לבריכה ומתבוננת כשהמים זוהרים.גראלט מקבל משימה לחקור גנבות תבואה בכפר פוסדה. זמר נודד בשם יסקיאר מצטרף אליו, בתקווה לקבל מההרפתקאות המשותפות חומר כדי לכתוב ולהלחין שירים. גראלט ויסקיאר נתקלים בסילבן, יצור אינטליגנטי דמוי עז, אך שניהם נופלים בשבי. גרלט מפציר במלך האלפים, פילאוונדרל, להוביל את אנשיו לארצות טובות יותר. האלפים משחררים את גראלט ויסקיאר; גראלט נותן להם את הזהב שברשותו ויסקיאר מקבל את כלי הנגינה של פילוואנדרל.

המכשף: עונה 2 – קליפ מבט מאחורי הקלעים

הנהמות פחות נמוכות, ההומור העצמי נוכח יותר, וכמובן האינטראקציה עם סירי, שמלווה אותו לאורך העונה, מסייעת לשפוך אור חדש על דמותו ומניעיו. מבוססת על סדרת ספרי הפנטזיה המצליחה של הסופר הפולני אנדז’יי ספקובסקי, שבין היתר עובדה גם לסדרת משחקי מחשב מצליחה. זו שאלה טובה, והרי כל אחד צורך את התכנים שלו בדרך המועדפת אליו ובהתאם לציפיות שלו.

  • הוא הפנים ועצמות הבריח של “המכשף”, ובניגוד להופעה של פדרו פסקל כמנדלוריאן שפרצופו מכוסה תדיר על ידי מסכה, פה לא צריך הרבה כדי להסב את הכוכב ההוליוודי לצייד המפלצות – קצת צבע אפור בשיער, קצת טאצ’-אפים של מייקאפ פה ושם, ועדשות מגע צהבהות בעיניים.
  • ינפר מגלה שיש לה אפשרות לשנות את גופה לגוף האידיאלי שתמיד חלמה עליו, בזמן שאחוות הקוסמים דנה בנוגע לשיוכה של ינפר לאחר סיום אימוניה.
  • כמה שנים לאחר מכן, דארה וסירי חושדם בכוונותיו של “מאוססאק” ומתחילים לחקור אותו, ומגלים שמדובר במתחזה (הדופלר).
  • לא בטוח שזה רע, במיוחד אם אתם שואלים את עצמכם בשביל מה צריך לחפש פה עומק מלכתחילה.
  • תחילה נודע במהלך שנת 2017 שאנדז’יי ספקובסקי ישמש כיועץ קריאטיבי, אך הסופר עצמו דחה כל מעורבות ישירה בפרויקט.

המפלצות ועיצובן הם חלק מהותי ממרכז הכובד של כל פרק, למרות שלא בטוח שתקציב הגרפיקה הממוחשבת של הסדרה גבוה מספיק כדי להפוך אותן למוחשיות. במאי 2017 נטפליקס הכריזה על התחלת הפקה לעיבוד טלוויזיוני לזיכיון המכשף מאת אנדז’יי ספקובסקי. באפריל 2018 נודע שהסדרה תצולם במרכז אירופה וכי העונה הראשונה תכלול 8 פרקים. תחילה נודע במהלך שנת 2017 שאנדז’יי ספקובסקי ישמש כיועץ קריאטיבי, אך הסופר עצמו דחה כל מעורבות ישירה בפרויקט. נטפליקס לא הודיעה על תאריך יציאה רשמי ל- המכשף עונה 2 עדיין, אך המעריצים יכולים לצפות שהפרקים החדשים ישוחררו מתישהו בשנת 2021. ההפקה התעכבה בגלל COVID-19, אך נטפליקס אישרה כי הצילומים חודשו ב -17 באוגוסט 2020.

עונה 2 פרק 3

זה נחמד מאוד שהם הקשיבו לפידבק מהעונה הראשונה ושמו יותר דגש לשים את המכשפים באלמנט שלהם, ועושים את מה שהם עושים הכי טוב. אם יש תדר מיוחד ש”המכשף” מתפתחת לעברו בצורה מקורית ומעניינת יותר מהתכנים שהיא מחקה, התדר הזה הוא היחסים בין הגיבור השרירי והציני לבין הנשים שלצדו, הנסיכה סירילה (פרייה אלן) ויניפר (אניה צ’לוטרה, התגלית הגדולה של הסדרה). כשהן תופסות ממנו מרחק, הסדרה פורצת את התשתית של עצמה ומגיעה למבוי סתום של מסתורין מסובך, נטול הגיון פנימי ותפל. הנשים של “המכשף” מעניינות ומגוונות יותר מדמויות הגברים הגרוטסקיים, אבל אין להן קיום ללא גראלט. מצד אחד הוא משמש כמאבטח לסירי אבל מאמץ את תפקיד האב הרוחני, מדריך לחיים. מצד שני, זוהי התשוקה שלו ליניפר שמבטאת את השילוב המושלם בין תאווה לעוצמה ואלימות.

  • מבקרים ביקרו את אופן כתיבת התסריט, את עיצוב הדמויות וחוסר רצינות והשקעה.
  • האתר Rotten Tomatoes נתן לסדרה ציון 62% בהתבסס על 91 ביקורות עם סיכום “אף על פי שעולמו של המכשף מרגיש לפעמים רק חצי-גמור, הנרי קאוויל מביא איתו כריזמה גדולה לסדרה השופעת באלמנטים של פנטזיה חתרנית והומור שחור.”
  • בזמן שהנרקיסיזם והפסיכופתיה של דאנץ’ מסלימים וככל שמספר הקורבנות עולה, צמד מנתחים מבחינים ברשלנות הרפיטטיבית החשודה שם, ומחליטים לשתף פעולה עם עוזרת פרקליט המחוז בתקווה לעצור אותו ולמנוע מאנשים נוספים למות על שולחן הניתוחים שלו.
  • אבל אם בוחנים את העלילה לעומק, מתחת לכל שכבות המייקאפ, אפשר לזהות שם בדיוק את אותה התשתית והדמויות של הסדרה מבית לוקאספילם.

אם בעולם “מלחמת הכוכבים” של דיסני הכוח נובע מתאי “המידיקלורינים”, פה אלו הורמונים. יש המון מאלה ב”המכשף” ולא צריך להעמיק בשביל זה, הם פורצים החוצה. אם זה מספיק לכם, אז זה באמת לא משנה אם זה “המכשף” או “המנדלוריאן”, בנטפליקס או בדיסני פלוס, בתוך חללית או על רואץ’ הסוס. 3″Betrayer Moon”ינפר ואיסטרד הופכים לזוג אוהבים בזמן אימוניהם. ינפר מגלה שיש לה אפשרות לשנות את גופה לגוף האידיאלי שתמיד חלמה עליו, בזמן שאחוות הקוסמים דנה בנוגע לשיוכה של ינפר לאחר סיום אימוניה.

פרק: המודיעין הרדניאני

בעזרתו של יסקיאר, עולים ינפר, קאהיר ודארה על ספינה שתיקח אותם לכיוון סינטרה. אולם מיד לאחר שהם נפרדים מיסקיאר, הם שומעים צרחה שמגיעה מכיוונו ומסיקים כי הם נקלעו לצרות. הפרק הראשון בעונה מבוסס על הסיפור הקצר “גרעין של אמת” מקובץ הסיפורים “המשאלה האחרונה”. מספר שנים לאחר מכן, בזמן שחיילי נילפגארד מחפשים אחריה, עם מאוססאק בתור אסיר, סירי ודארה נפגשים עם מלכת הדריאדות אית’נייה ביער ברוקליון, בזמן שקאהיר ופרינג’ילה עודם מחפשים אחריה. יינסקיר השתנה לא מעט מאז שגראלט עזב אותו, הוא חזר לקריירת השיקרה בפונדקים המוצלחות ואף כתב עוד כמה שירים מוצלחים עם אירועי העונה הקודמת יחד לצד הצלת פליטים אלפיים וחילוצם הצפון אל עבר סינטרה, שכעת מקבלת פליטים בזכות השלטון של נילפגארד. גראלט כמובן שבור לאחר שגילה כי ייניפר כבר לא בין החיים וכעת עליו למצוא פיתרון עבור סירי ועבורו, כי לצוד מפלצות איתה לא בא בחשבון, שכן מדובר על גזר דין מוות עבורה היות והיא לא יודעת באמת איך להגן על עצמה אם בכלל.

הנילפגארדאים גוברים על מגיני המבצר, אך ינפר יוצרת סופת אש אדירה שהודפת את הנילפגארדאים, ונעלמת באופן מסתורי לאחר מכן. 5″Bottled Appetites”7 שנים לאחר נישואיה של פאווטה, גראלט ויסקיאר מגלים שד מגשים משאלות בשם ג’יני ומשחררים אותו בטעות. השד משתלט על יסקיאר וגורם לו לחלות בצורה קשה, ועל גראלט לבקש עזרה מקוסם מומחה על מנת שיסיר את הקללה. הקוסמת, שמתגלה כינפר, מרפאת את יסקיאר אך מתגלה כי ינפר מעוניינת לשלוט על הג’יני על מנת שיחזיר לה את פוריותה. יסקיאר מנסה לנצל את המשאלה האחרונה שנותרה לו אך הדבר אינו עובד ומתגלה כי האדון האמיתי של הג’יני הוא גראלט.

סיפור אהבה – עונה 2 (Love Life)

לאחר הפסקה של חמישה חודשים ב- COVID-19, המכשף עונה שנייה סוף סוף חידשה את ההפקה, עם הצילומים שנמצאים כעת באולפני ארבורפילד בבריטניה. עם צוות השחקנים והצוות שוב על הסט, אוגוסט סיפק כמה מגלים חדשים על העונה השנייה של להיט הפנטזיה של נטפליקס, ואספנו את הדגשים למטה. אחרי כמעט שנתיים של ציפייה, היא סוף סוף פה – העונה השנייה של “המכשף”, סדרת הפנטזיה המצליחה שמבוססת על ספריו של אנדז’יי ספקובסקי. בעוד שהעונה הראשונה התבססה על מקבץ סיפורים קצרים שבלבלו את הצופים, זו החדשה תהיה ליניארית יותר מבחינה עלילתית ותמשיך מאותו מקום שבו עזבנו את צייד המפלצת הלוהט, גראלט מריוויה, והנסיכה סירי – שסוף סוף נפגשו.

בעונה הראשונה הציגו את גרלט, מכשפת רבע האלפים ינפר (אניה חלוטרה), ואת קירי, נסיכה עם מתנות קסומות. עלילת הסדרה, לפחות בעונתה הראשונה, תתמקד בסדרת הסיפורים הקצרה שהרכיבה את הספר הראשון של ספקובסקי, “The Last Wish”. לורן שמידט היסריץ’ , שמפיקה את הסדרה עבור נטפליקס, תחזור להפיק גם את העונה השנייה ואישרה למגזין Variety כי שלוש הדמויות של גראלט, סירי ויניפר יחזרו גם לעונה השנייה. עם ניסיון משחק בשווי של כמעט שישה עשורים, מרסון הוא תוספת ראויה לצוות השחקנים המרשים כבר של התוכנית, וההשערות זיהו עבורה שלושה תפקידים פוטנציאליים.

חדש בנטפליקס – סנדמן

ינפר עוברת הכשרה, אך מוצאת את עצמה לא מסוגלת להתאים ליכולות של התלמידות האחרות. בעודה לא מצליחה לתפוס ברק בבקבוק, ינפר מתוסכלת יורה ברק על תלמידה אחרת שהצליחה, אך טיסיה מסיטה את הברק. טיסיה מזהירה את ינפר כי היא צריכה ללמוד לשלוט ברגשות שלה וכי היא מסכנת אחרים. ינפר חושפת בפני איסטרדד שהיא רבע אלפית, מה שגרם לה לעיוות.

שניהם יגלמו דמויות אלפים וייתכן שהיו חלק מסצנת מחנות אלפים שצולמה בפברואר, לצד קבוצות הסדרה אניה חלוטרה (ינפר), מימי נדוויני (פרינג’לה), טום קנטון (פילוונדרל), והעולה החדשה מיה סימסון (פרנצ’סקה פינדאבר). כשאני מדבר על ‘המכשף’, אני תמיד מדבר על האופן שבו שלוש הדמויות האלה מתכנסות – גרלט, קירי ויניפר – הן נפגשות כמשפחה. זה החלק הכי חשוב בסדרה מבחינתי וכשאתה מתחיל לדמיין משפחה של מישהו, אתה צריך גם להבין את משפחת המוצא שלהם. אז אני ממש מתרגש לחזור ולפגוש את וסמיר, דמות אביו, לראשונה ואת כל הגברים האלה שגדל איתם מאז שהיה בן שבע. יש תאריך צילום חדש, כיצד ישפיע הנגיף על תאריך יציאתו? הפסקת ההפקה אולי דחפה את המהדורה עוד מעט, אך 2021 עדיין נראה סביר, בתנאי שהמצב לא ישתנה באופן דרמטי.

עונה 2 פרק 5

אפשר ליהנות מהאלימות המדממת ומהעירום הנשי השופע (מראה שהולך ונמוג מהמסך הקטן אחרי, שנעלם כמעט לחלוטין מהמסך הגדול בארצות הברית), ולהיזכר בהוללות חסרת הרסן שהובאה לנו ב”משחקי הכס”, גם בלי התחכום וההומור הציני שהצפינו בתוכה דיוויד בניוף ובי.די. מי שמחפש המשך לרצף התפניות, הדקירות המילוליות השנונות והסכינים בגב, יכול למצוא אותם בעולם המציאותי של “יורשים”. מי שרוצה פגיונות בלב וחרבות על הצוואר ימצא כאלה למכביר ב”המכשף” וזה עשוי להספיק. במקום Uh-huh רב משמעות שמסנן לוגאן רוי בגילומו של בריאן קוקס (אולי הטקסט הכי רב משקל וקולע בטלוויזיה של היום), אפשר בהחלט להסתפק בהמהום המחוספס של גראלט מריבייה הבוקע מגרונו של הנרי קאביל.

הסיפור הקצר “The Bounds of Reason” (מקובץ הסיפורים Sword of Destiny)7″Before a Fall”אימפריית נילפגארד מתכוננת לפלוש לממלכת סינטרה וגראלט מחליט לנצל את “חוק ההפתעה” על מנת להציל את סירי. המלכה לא מאמינה לו והוא נאסר בבית הסוהר.ינפר חוזרת לארטוזה עם המכשף ווילגפורץ. ווילגפורץ מכריז כי על אחוות הקוסמים להתאחד על מנת להתנגד לפלישת הנילפגארדאים אך ינפר מסרבת. חברי האחווה מצביעים בעד השמירה על הנייטרליות בסכסוך, אולם מתפתח קרב בו משתתפים גם טיסאיה, טריס ווילגפורץ.

עונה 2 פרק 7

6″Rare Species”גראלט, ינפר ויסקיאר מתלווים להרפתקן בשם בורץ’ המעוניין לצוד דרקון. את החבורה מלווים גמדים וציידי מפלצות נוספים, יחד עם אביר שהתלווה לינפר. לאחר חניית לילה, החבורה מגלה כי האביר נהרג וחבורת הציידים נמלטו. הגמדים מלווים את החבורה דרך קיצור דרך אך הוא מתגלה כמסוכן כאשר הגשר מתמוטט וקבוצתו של בורץ’ ההרפתקן (הכוללת אותו ואת 2 שומרות ראשו) נופלת אל מותה על מנת לסייע ליתר לעבור. הנותרים מגיעים למאורתו של הדרקון ומגלים כי מדובר בדרקון ממין נקבה ולצידה שתי שומרות ראשו של בורץ’, ששרדו את הנפילה ושומרות על ביצת הדרקונית המתה. למקום מגיע גם דרקון מוזהב, שמתגלה כלא אחר מאשר בורץ’ שמסתבר שבהיותו דרקון הוא בעל יכולת לשנות את צורתו לצורת אדם.

נטפליקס חידשה את ההפקה בעונה השנייה של התוכנית בכיכובו של הנרי קאוויל באוגוסט לאחר שקיבלה את “האור הירוק” להתחיל לצלם שוב. שלא כמו המפלצות, הדמות של גראלט לא מצריכה יותר מדי ריטושים. הנרי קאביל שנסק אל על, עוטה גלימה כסופרמן המעודכן ביקום הקולנועי של די.סי. קומיקס, נושא פה את הסדרה כולה על כתפיו הרחבות מאוד (פה הוא מזכיר יותר הוולברין של מארוול). הוא הפנים ועצמות הבריח של “המכשף”, ובניגוד להופעה של פדרו פסקל כמנדלוריאן שפרצופו מכוסה תדיר על ידי מסכה, פה לא צריך הרבה כדי להסב את הכוכב ההוליוודי לצייד המפלצות – קצת צבע אפור בשיער, קצת טאצ’-אפים של מייקאפ פה ושם, ועדשות מגע צהבהות בעיניים.

משחקי השף, עונה 2, פרק 23

בינתיים גם הקוסמת ינפר (אניה צ’אלוטרה), שכישוף האש הדרמטי שלה בסוף העונה הקודמת גזל ממנה את כוחות הקסם אבל דווקא שיפר קצת את כישורי המשחק שלה, מיטלטלת ברחבי היבשת במטרה לא לגמרי ברורה. בדרך יש כמה מפלצות שנעות על הציר שבין מפחידות ברמת “הטינה” למגוחכות ברמת “הזמר במסכה”, והכל מקבל טון מעט אפל וקודר יותר. “היה סגר והייתי צריכה משהו לראות”, מצאתי את עצמי מצטדקת לא פעם, על בסיס “הייתי צעירה והייתי צריכה את הכסף”, בניסיון להסביר איך ולמה בדיוק צפיתי בכל העונה הראשונה של “המכשף” בנטפליקס. ואכן, קצת כמו ימי תחילת המגפה עצמם, גם חוויית הצפייה ההיא מרגישה לפעמים יותר כמו חלום ממש מוזר שחלמתי. בשלב מסוים הכל היה גרוע ותמוה בקטע כמעט קומי, ונדמה לי שפשוט התמסרתי לתחושה שאני צופה בתכנית מערכוני נונסנס בכיכובו של חתיך כסוף שיער, עם חתונות קיפודים ודברים כמו “חוק ההפתעה” שנשמעו ונראו כמו משהו משעשועון קוריאני מופרע. אלמנטים חשובים אחרים מהעונה הראשונה שעברו שיפור הם המפלצות- שמעוצבות בצורה ריאליסטית ומפחידה הרבה יותר, ויסקיר, שמפציע במחצית השנייה של העונה והוא הרבה פחות מעצבן מבעונה הקודמת.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן