סדרות ברשת
חיפוש
סדרות ברשת » סדרות וסרטים » הארי פוטר כל הסרטים

הארי פוטר כל הסרטים

לכבודו, הגיע הזמן להתענג על עשר המנגינות המופתיות בתולדות סדרת הסרטים. הלהקה סירבה להצעה, ואף הגישה תביעת נגד האחים וורנר ונגד ג’רוויס קוקר מלהקת “פאלפ” וג’וני גרינווד ופיל סלוואי מלהקת “רדיוהד”, שהיו אמורים לגלם את זמרי הלהקה בסרט. הרעיון להשתמש בשם במהלך הסרט נגנז, אך למרות זאת הגישה הלהקה תביעה נוספת, הפעם על סכום של 39 מיליון דולר אמריקני.

לאורך השנים, וויליאמס היה מועמד לאוסקר 52 פעמים, מה שהופך אותו לאיש השני עם הכי הרבה מועמדויות (אחרי וולט דיסני). ג’ואן רולינג, הידועה בשם העט ג’יי קיי רולינג, ידועה בעיקר מכתיבת סדרת הספרים הקסומה, אך היא אחראית גם על פרויקט “חיות הפלא היכן למצוא אותם” וכתבה ספרים נוספים כמו “כיסא פנוי” וסדרת “קורמורן סטרייק” תחת שם העט רוברט גלבריית’. רולינג מרבה להתבטא ברשת החברתית טוויטר בשנים האחרונות בנושאים שונים הקשורים לפעילותה החברתית ולעמדותיה הפוליטיות, וסופגת ביקורת רבה על דעותיה השונות בנושא הקהילה הגאה והפוליטיקה. ב-1999 תבעה הסופרת האמריקנית ננסי סטופר את רולינג בטענה שזו הפרה את זכויות היוצרים שלה על ספריה “אגדה רה והמוגלגים” ו”לארי פוטר וחברתו הטובה לילי”, שנכתבו בשנות ה-80. סטופר ביססה את טענותיה על השימוש במושג “מוגלגים” ועל כך שלארי פוטר, בדומה להארי פוטר, הוא ילד ממושקף עם שיער כהה.

הכתבות הכי נצפות השבוע

אלבוס דמבלדור – מנהל בית הספר לקוסמות הוגוורטס, נרצח בספר השישי. רציני אך יודע לצחוק בזמן הנכון, לפעמים לא מובן. לעומת זאת, הכנסייה הקתולית הכריזה כי הספרים מלאים בערכים שהנצרות מקדשת, וכי העלילה הקלאסית של “הטוב נגד הרע” ברורה מאליה. בכל הספרים (להוציא הראשון), הארי עוזב את הדרסלים לפני תחילת הלימודים שבאחד בספטמבר, והולך למקומות שונים – בעיקר ל”מחילה”, בית משפחת ויזלי.

היימן תיאר את סגנון הבימוי של ייטס וטען כי הוא “במאי גדול עם חוש טוב למראה שממלא כל אחד מהפריימים באנושיות ובחמלה עבור דמויותיו”. בראיון שנערך עמו ביוני 2011 ציין כריס קולומבוס את התפתחותה של סדרת הסרטים, וטען כי הקשר בין הארי פוטר, רון ויזלי והרמיוני גריינג’ר עובד למסך בצורה נאה מאוד, וכי ההתפתחות שקרתה בפועל תאמה את תקוותיו ביחס לדמויות הללו. לדבריו, דייוויד ייטס הצליח להביא את השחקנים לכדי ביצועים מצוינים. בשנה השביעית המתוארת בספר הארי פוטר ואוצרות המוות (העלילה הראשונה אשר לא מתרחשת ברובה בין כותלי בית הספר) המלחמה בין וולדמורט ואוכלי המוות לבין מסדר עוף החול מגיעה לשיא. עוזריו של וולדמורט מנסים להרוג את הארי כבר כאשר הוא עוזב את הדרסלים לצמיתות. בנוסף, מגלה הארי פרטים חדשים על עברו של דמבלדור וכן הוא מגלה את האגדה על אוצרות המוות – שלושה חפצים קסומים שהאדם שמחזיק בשלושתם הוא אדון על המוות – גלימת ההיעלמות, אבן האוב ושרביט הסמבוק – השרביט החזק ביותר שקיים.

המוות של פרד וויזלי

באורך של דקה וחצי בלבד, הגיעה למקום השמיני המנגינה הקסומה והסוחפת הזו שהלחין ניקולס הופר. בדיוק כפי ששמה מרמז, “מעוף מסדר עוף החול” מושמעת בפעם הראשונה כשהמסדר נראה ממריא לראשונה. זו מלודיה שמנצלת את כל אורכה הקצר כדי להיבנות במהרה ולהגיע לשיא סוחף, קסום, שמעורר רצון רב לעלות על מטאטא מכושף ולצאת למסע בעולם הקוסמים המדהים של הארי פוטר. שהארי חוזר להוגוורטס הוא מגלה ספר מיסתורי של “הנסיך חצוי הדם” שהופך אותו לילד המצטיין בשיעור השיקויים. דמבלדור מכין להארי שיעורים פרטיים, כשבכל שיעור דמבלדור יראה להארי זכרון על עברו של אויבו הנצחי לפני שהפך ללורד וולדמורט, טום ואנדרולו רידל. הארי יוצא למסע לחיפוש והשמדת ההורקרוקסים של וולדמורט.

בשנה הרביעית המתוארת בספר הארי פוטר וגביע האש הולך הארי לצפות באליפות העולם בקווידיץ’ שמתרחשת במולדתו, אנגליה, ונחשף ל”אות האפל” – מסימני ההיכר של וולדמורט ותומכיו (המכונים “אוכלי המוות”). הארי מייצג את בית ספרו ב”טורניר הקוסמים המשולש” – תחרות בין נציגי שלושת בתי הספר לקוסמות הנמצאים בעולם. בזמן שהארי מתמודד בטורניר, מתחזק וולדמורט וזומם לשוב למלוא כוחותיו. בסוף הטורניר, כאשר הארי נוגע בגביע יחד עם סדריק דיגורי (תלמיד נוסף שייצג את הוגוורטס), הגביע מתגלה כ”מפתח מעבר” המשגר את הארי וסדריק הישר לידיו של וולדמורט, אשר רוצח את סדריק.

טרם התפרסמו תגובות

הארי, רון והרמיוני מחליטים לעזוב את הוגוורטס כדי להשלים משימה שניתנה להם על ידי דמבלדור. הארי פוטר ומסדר עוף החול הוא הסרט החמישי בסדרה. בתגובה להופעתו של ולדמורט בסוף הספר הרביעי, מייסד מחדש מנהל בית הספר אלבוס דמבלדור את “מסדר עוף החול” – קבוצת קוסמים בוגרים נבחרים הפועלים נגד וולדמורט ותומכיו, אוכלי המוות. בתחילת הסרט החמישי מותקפים הארי ובן דודו דאדלי דרסלי על ידי סוהרסנים. מאוחר יותר מגלה הארי כי משרד הקסמים מתכחש לעובדת שובו של לורד וולדמורט, ורודף באופן פעיל את כל מי שחושב אחרת ובראשם את הארי ודמבלדור.

  • בעזרת חברים טובים והרבה תושייה היא תצטרך להתגבר על כל המכשולים, למצוא את שיקוי הקסמים שיפיג את הכישוף, ולהשיב לממלכה את הכיף, השקט והשלווה.
  • בדיוק כפי ששמה מרמז, “מעוף מסדר עוף החול” מושמעת בפעם הראשונה כשהמסדר נראה ממריא לראשונה.
  • בשנת 2003 אסר בית משפט הולנדי על מכירת התרגום להולנדית של ספר מסדרת “טניה גרוטר”, שנכתב על ידי הסופר הרוסי דמיטרי ימטס ועסק בקוסמת מתלמדת.
  • סרט ספיישל איחוד, לרגל חגיגות יום השנה ה-20 להפקת זיכיון “הארי פוטר”.

הפקת הסרט השני החלה כשבוע לאחר יציאתו לאקרנים של הסרט הראשון. קולומבוס היה אמור לביים את כל שמונת הסרטים בסדרה, אך לא רצה לשמש כבמאי גם בסרט השלישי מאחר שתחושתו האישית הייתה כי מיצה את העבודה על הנושא. הוא פינה את תפקיד הבמאי לאלפונסו קוארון, שחשש בתחילה מבימוי הסרט כיוון שלא קרא אף אחד מהספרים או צפה בסרטים. לאחר שקרא את ספרי הסדרה שיצאו עד לאותה עת הוא שינה את דעתו וחתם על חוזה כיוון שחש הזדהות עם העלילה. סטיב קלובס נבחר על ידי החברה כתסריטאי הסרט הראשון. הוא תיאר את עיבוד הספר כמשימה קשה, וטען כי שני הספרים הבאים בסדרה, הארי פוטר וחדר הסודות והארי פוטר והאסיר מאזקבאן, היו קלים יותר לעיבוד.

פארק הארי פוטר

הרמיוני גריינג’ר התחתנה עם רון ויזלי ונולדו להם בן ובת – רוז והוגו. אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב. גם הפעם מחכה לנו בתוך המארז גלוית תלת-מימד מגניבה מתוך הסרט. המארז לא יגיע אלינו בלווית עטיפה עברית, אלא תוך שימוש בעטיפה המקורית באנגלית. למרות זאת, התפריט והכתוביות בסרט הינם בעברית מלאה.

את נובמבר הגשום ההוא של שנת 2002, בו כמהתי למטאטא מכושף משלי או לציפור קסומה. פוקס עוף החול, על שמו המנגינה הזו מ”חדר הסודות”, שבכל פעם שמת הוא נולד מחדש, זכה לנעימה בלתי-נשכחת. כזו, שכמו הציפור המיתולוגית עצמה והסצנה הראשונה בה היא מוצגת, מסמלת מחזוריות, מעגליות. מלבד שלושת השחקנים הללו הופיעו בסדרה שחקנים ידועי שם רבים מממלכה המאוחדת ומאירלנד. 12 שחקנים הופיעו באותו תפקיד לאורך כל שמונת סרטי הסדרה, ובנוסף חלק מאנשי צוות ההפקה שימשו בתפקידם לאורך כל הסדרה. הסרט הראשון של הסדרה, בבימויו של כריס קולומבוס הוא אפילו לא הסרט הכי טוב בסדרה (הטוב ביותר הוא “האסיר מאזקבאן” של אלפונסו קוארון, בלי ויכוחים בבקשה).

Sdarot Dev – דומיין חדש לאתר סדרות טי וי

המנגינה הזו, שמושמעת לאחר הירצחו של האחרון לקראת סוף הסרט השישי, מקושרת היטב לזיכרון אלו שאבדו. הופעתה גם בסרט השמיני, בסצנה בה צופה הארי בזכרונותיו של סנייפ, מוכיחה שהיא לא משקפת רק את זיכרון המנטור הגדול שליווה את הארי לכל אורך סרטי הסדרה, אלא גם את זכרו של סנייפ וזכרה של לילי, אמו של הארי. זוהי מנגינה עדינה וקינתית, ששומרת באופן מושלם על טון מתגבר ואחיד, עד שמגיעה לשיא שקט ומצמרר.

הוא מציג את עצמו כקוסם מפורסם, אבל בפועל הוא שרלטן. המונים ממתינים מחוץ לחנות הספרים בדלאוור בחצות, ערב יציאתו לאור של הספר השישי בסדרה. תורים מסוג זה, הפכו לאחד מסימני ההיכר המפורסמים ביותר של הארי פוטר. הארי ומאלפוי מתעמתים ברכבת בדרך להוגוורטס, בכל הספרים בהם הארי נוסע ברכבת (כולם חוץ מהשני שדרכו לתחנת הרכבת נחסמה על ידי גמדון הבית דובי שניסה למנוע ממנו להגיע להוגוורטס, והשביעי בו הארי כלל לא למד בהוגוורטס). הסדרה הוסבה לשמונה סרטי קולנוע, שעד לשנת 2015, היוו את סדרת הסרטים המכניסה ביותר בהיסטוריה של הקולנוע (שיא שנשבר ב־2015 על ידי היקום הקולנועי של מארוול).

איפה אפשר לראות הארי פוטר?

דראקו מאלפוי התחתן עם אסטוריה מאלפוי ונולד לו בן בשם סקורפיו, שהשתתף בעלילה של הארי פוטר והילד המקולל. אין הבדל בכתוביות בין צפייה ישירה להורדה זה אותו כתוביות. אף שרוב סרטי הסדרה מתרחשים בממלכה המאוחדת ורוב השחקנים ממוצא בריטי, ההפקות עצמן הן למעשה בריטיות-אמריקאיות. זו לא הפעם הראשונה שהפילהרמונית הישראלית מעלה מופעים המתבססים על פסי קול של סרטים. לפני חודשים ספורים הציגה הפילהרמונית קונצרט שבמרכזו קטעים נבחרים מתוך שני סרטי “פנטזיה” של אולפני דיסני.

  • הרמיוני גריינג’ר התחתנה עם רון ויזלי ונולדו להם בן ובת – רוז והוגו.
  • ארבעה מלחינים שונים הלחינו עבור סרטי הסדרה, וביחד יצרו לא-פחות מ-181 פיסות מוזיקה שונות ונפלאות.
  • לדבריו, רולינג הבינה את השוני בין ספרים לסרטים והייתה התמיכה הטובה ביותר שמפיקי הסרטים יכלו לקוות לה.
  • כעת, גם בתזמורת הפילהרמונית הישראלית החליטו לסחוט עוד קצת מהלימון של רולינג, ולהוציא ממנו אחלה לימונדה.
  • הספר לא זכה לעדיפות רבה בהתחלה, אך כעבור זמן מה גילתה אותו אחת המזכירות במשרד, והעבירה אותו להיימן עם ביקורת חיובית.
  • “הארי פוטר ואבן החכמים (הביקורות הטובות ביותר)”.

עיקר הסרט מתמקד בקרב, שמסתיים בתבוסתו של וולדמורט מידיו של הארי פוטר. הסצנה האחרונה בסרט מתארת את האירועים המתרחשים באפילוג של הספר השביעי. עלילת הקווידיץ’ היא חלק מרכזי מהספרים “האסיר מאזקבאן” ו-“הנסיך חצוי הדם”, אך גם בספר “מסדר עוף החול” יש לה תפקיד לא מבוטל. למרות זאת, היא לא זכתה לכבוד הראוי לה, למעט סצנות מעטות וקצרצרות שלא עשו כבוד לעלילה החשובה בספרים. במקביל מתעמת הארי עם פיטר, שהיה חבר קרוב של הוריו ושל סיריוס, אך הסגיר אותם לוולדמורט, בנוסף הארי מתמודד עם חלום של קפטן קבוצת הקווידיץ’, אדם זאב ופטרונוסים, שגוזלים את רוב כוחו. “הארי פוטר ואבן החכמים (הביקורות הטובות ביותר)”.

הארי פוטר וחדר הסודות

כך למשל, התרגום שונה בברזיל ובפורטוגל אף ששתי המדינות דוברות פורטוגזית. לחלופין, בספרד תורגמה הסדרה גם לבסקית ולקטלאנית. סדרת הספרים “תורגמה” אף לאנגלית אמריקנית, כלומר, במקומות שבהם יש שימוש במילה או ביטוי שונה בניב האמריקאי הוחלפו מילים מסוימות. הגרסה העברית תורגמה משפת המקור, אנגלית בריטית על ידי גילי בר-הלל ויצאה בהוצאת ידיעות אחרונות. התרגום היידי של “הארי פוטר ואבן החכמים” יצא לאור בשוודיה תחת השם “הערי פּאָטער און דער פֿילאָסאָפֿישער שטייִן”.

בעזרת חברים טובים והרבה תושייה היא תצטרך להתגבר על כל המכשולים, למצוא את שיקוי הקסמים שיפיג את הכישוף, ולהשיב לממלכה את הכיף, השקט והשלווה. בסרט כן הכניסו את עמידתו מול וולדמורט ואת העובדה שהשמיד את ההורקרוקס בנגיני, אך ללא ההסבר כי נוויל יכל להיות הילד הנבחר – אלמלא בחירתו של וולדמורט בהארי, הרגע איבד המון משמעות. לעומת בגמן שהיה נוכח בהוגוורטס, ברטה ג’ורקינס נעלמה כבר עם תחילתו, אך סיפור היעלמותה אף הוא חשוב לעלילה ולחזרתו של וולדמורט.

תכנים חדשים לצפייה ישירה באתר

פרופסור קווירל – מורה להתגוננות מפני כוחות האופל בספר הראשון, נושא עמו את וולדמורט. דולורס אמברידג’ – מורה להתגוננות מפני כוחות האופל בספר החמישי. בהמשך מונתה להיות המפקחת עליונה על הוגוורטס ולאחר מכן גם למנהלת.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן