סדרות ברשת
חיפוש
סדרות ברשת » סדרות וסרטים » ג מייקה מתחת לאפס

ג מייקה מתחת לאפס

במרחק כשעה נסיעה – בפארק סיטי, יוטה – מתאמנת נבחרת המזחלות האמריקאית, שחלק מאנשיה הם חבריו. בשנתיים האחרונות מתאמנים הג’מייקנים בארצות הברית, והכל במימונו של וואטס. למרות זאת, הג’מייקנים קונים את לבם ואמונתם של אחרוני הספקנים כאשר הם נושאים את מזחלתם על כתפיהם ועוברים איתה את קו הסיום לקול תשואות הקהל. האפילוג לסרט מספר שחברי הנבחרת חזרו לג’מייקה כגיבורים, ולאחר ארבע שנים חזרו לאולימפיאדת החורף – כשווים בין שווים.

  • הם גם לא נשאו את מזחלתם אל מעבר לקו הסיום, אלא הלכו לצידה כאשר נדחפה על ידי אנשי צוות המסלול.
  • אפילו אסאפה פאוול, בעל הזמן הרביעי בהיסטוריה, 9.74 שנ’, לא זכה בתואר יוקרתי (למעט הארד ב-100 מ’ באליפות העולם באוסאקה 2007) והמתין לבולט כדי להצטרף אליו על הפודיום בשליחים.
  • בארצות הברית היו לא מעט כאלה, החל באותם שני אנשי עסקים שהקימו את העסק, ועד לאנשי מקצוע מתחום המזחלות.

עוד שני ספורטאים מצטרפים לקבוצה – ג’וניור באוויל, הרץ שהכשיל את באנוק במבחנים האולימפיים, ורץ נוסף, יול ברנר (שאכן מזכיר בקרחתו את יול ברינר) שאף הוא הוכשל על ידי באוויל במבחנים האולימפיים. יוניונפדיה מפת מושג או רשת סמנטית מאורגנת כמו אנציקלופדיה או מילון. מדליה היא ציון על הישג, הניתן למשל למנצחים בתחרות ספורט מדליה מדליה היא ציון על הישג, הניתן למשל למנצחים בתחרות ספורט. “כדי להיכנס כנהג מזחלת באולימפיאדה של 2026. אני מקווה שעד אז – יהיה לספורט הזה מעמד אחר לגמרי בישראל, ולנו מעמד אחר לגמרי כקבוצה ישראלית”. בעונת 2020, הקבוצה התחרתה כבר בחמש תחרויות, ומתכננת להתחרות בחמש תחרויות נוספות בעונה הקרובה, בתקווה להשיג את הקריטריון האולימפי לאולימפיאדת החורף בסין. הזוג הג’מייקני סיים את מרוצי הזוגות במקום ה-28 מתוך 39 נבחרות.

Blog Post Image: ספורט חורף זה מצחיק

אביו של באנוק היה בעבר אצן מצטיין וידיד טוב של בליצר, שניסה לגייס אותו ללא הצלחה לרעיון הקמת נבחרת המזחלות. רשמו ביומנים, ב-20 לפברואר מתחילה תחרות המזחלות במשחקי ונקובר, וכל הכרטיסים בקנדה כבר נמכרו. אין ספק שהפומות מג’מייקה יוסיפו לשם הרבה מאוד צבע, אבל באופן כללי הם יעשו את עבודת יחסי הציבור שלהם כשימשכו אנשים ממקומות אקזוטיים לצפות באחד מענפי החורף המרתקים והמסוכנים ביותר.

אחד מהלקוחות, כנראה יהודי, הציע לה את השם חנוכה, והיא פשוט נדלקה. צילום סרט סרט קולנוע הוא המוצר הסופי של תהליך יצירת הקולנוע – צילום ועריכה של סיפור, קטעי תנועה, וצליל המשולבים יחדיו ליצירה אחת. “בסיבובים במזחלות אתה מגיע למהירויות אדירות, ובירידות אתה מגיע למהירויות של 150 קמ”ש. הנהג שלנו סיפר לנו על תקרית בעברו שבה אחד מאנשי הצוות התעלף וכמעט נפל מהמזחלת בסיבוב בגלל המהירות המטורפת”. “לפני חצי שנה, חבר שלי, פורטר, שלח לי הודעה, תבוא למבחנים לקבוצה”, מספר דגני על הגעתו לנבחרת.

ג’מייקה מתחת לאפס, אולי גם מחוץ לאולימפיאדה

בעת ביקור בג’מייקה צפו השניים במרוץ דחיפת עגלות, ספורט עממי נפוץ בג’מייקה, והגיעו למסקנה שהענף מזכיר מאוד מרוצי מזחלות. שלוש שנים לאחר מכן, אלכסנדר מתכונן לערוך את הופעת הבכורה שלו באולימפיאדה במקצה הסלאלום הענק, לאחר שניצח בתחרות המבחן של גולשי דרג ב’ לפני שבועיים בליכטנשטיין. “הוועד האולימפי הבינלאומי מנסה לעודד כמה שיותר מדינות להשתתף בכמה שיותר ענפים. אז הם מאפשרים לספורטאי מכל מדינה לנסות את מזלו בדרג השני”, הסביר אלכסנדר.

“יש עוד קבוצה מישראל שגם היא מנסה להתחרות, אנחנו מאחלים להם בהצלחה מכל הלב, אוהבים אותם, והלוואי והיינו יכולים לאחד כוחות”. “הנבחרת כבר ניצחה את הרוסים בעבר. אנחנו יכולים ואנחנו גם נצליח בעזרת השם, ומה ששלנו שלנו, ואם זה לא שלנו אז זה לא שלנו”. “השקעתי את כולי בזה, ואני יודע בוודאות שאנשים יעזרו לנבחרת הזו”.

הכרה ותקציבים

“התחלתי הליך של מבחנים בארץ, היו לנו ממש מבחנים בווינגייט. מבחנים של כושר, ריצות, כי אנחנו רצים בסופו של דבר לטווחים קצרים, אתה נמדד בכוח המתפרץ, ביציאה המהירה עם הדחיפה של המזחלת. אתה צריך להיות חזק מאוד, קרנף”. ב-ESPN פרסמו פרטים נוספים על הבעיות הפיננסיות של הנבחרת הג’מייקנית. לפי הדיווח, הם מקבלים תרומות בפייפאל כדי שיוכלו להגיע לאולימפיאדה. המטרה היא לגייס 80 אלף דולר בשבועיים הקרובים כדי לממן את הנסיעה לסוצ’י. בכל זאת, ווטס , שטען במשך קרוב לעשור כי “פרש”, ממשיך להיאחז בתקווה שיתחרה שוב בבמה הגדולה ביותר של הענף. “אנחנו אמנם לא שם עם שאר העולם. אך אם היו לנו יותר משאבים למימון, תהיה לנו הזדמנות טובה יותר”.

גם כיום אין לאלכסנדר מאמן במשרה מלאה, אבל למרות זאת הוא בטוח בעצמו ומקווה שהסיפור שלו יוכל לעורר השראה באחרים. האחראי לכך הוא בנג’מין אלכסנדר בן ה-38, שהפך לגולש הסקי האלפיני הראשון בהיסטוריה שייצג את ג’מייקה במשחקי החורף האולימפיים, לאחר שהעפיל לבייג’ינג 2022. וגם פה, כפי שבטח הבנתם, מדובר בסיפור סינדרלה בלתי נשכח. חלקו הראשון של המרוץ האחרון מתנהל בצורה מצוינת, ונראה שהג’מייקנים עומדים לשבור את שיא המסלול ולשפר במידה ניכרת את מיקומם בתחרות; אולם כשל טכני במזחלת הישנה שלהם גורם להם להתהפך על צידם ולהיגרר על המסלול. ראוי לציין כי הג’מייקנים אוהבים מאוד להיות מקוריים בכל מה שקשור לשמם הפרטי, ויש לא מעט מהם שנושאים שם מיוחד במינו, כזה הוא חנוכה. בעיתון “ג’מייקן אובזרבר” סיפרו כי כשאמו של וואלאס הייתה בהריון, היא עבדה בחנות תכשיטים בשדה התעופה של קינגסטון.

ג’מייקה מתחת לאפס 2

הוועד האולימפי של ג’ימייקה מסרב לממן את נסיעתם, מה שמהווה מכשלה עבורם. על מנת לממן את הנסיעה באוויל מוכר את מכוניתו, וכך הם טסים לקלגרי לקראת האולימפיאדה.

כנגד כל הסיכויים הוא מגבש ארבעה מקומיים, מאמן אותם, ומצליח להגיע איתם עד לאולימפיאדת החורף. כמו כן שלחה ג’מייקה בפעם הראשונה מחליק לתחרות המזחלות מסוג סקלטון, אנתוני ווטסון, שסיים במקום ה-29 מתוך 30. נבחרת המזחלות של ג’מייקה מייצגת את ג’מייקה בתחרויות בינלאומיות במרוצי מזחלות מסוג בובסליי. הנבחרת הופיעה בזירה העולמית לראשונה באולימפיאדת קלגרי וממשיכה להתחרות מאז, אם כי במאה ה-21 היא נמצאת בדעיכה. בג’מייקה אין מסלול בו אפשר להתאמן או תנאי מזג אוויר מתאימים. וואטס, שלקח חלק במשחקי 94′, 98′ ו־2002, הוא ג’מייקני שהתאזרח בארצות הברית וגר באבנסטון, שבמדינת וויומינג.

ג’מייקה מתחת לאפס+תרגום.קורעע.!!!!!!!1 (העל אה שלי) אז זהו!!

לאחר ההפסקה הארוכה שבה ג’מייקה לאולימפיאדה, לאחר שעמדה בקריטריונים למרוץ הזוגות לאולימפיאדת סוצ’י . מאחר שחסר להם המימון הדרוש כדי להגיע למשחקים, הם נעזרו בקהילת דוז’קוין (מטבעדיגיטלימבוזר) אשר הצליחה לגייס 30,000$ מתוך המקסימום הדרוש של 40,000$ בתוך יומיים.. בנוסף לכך, הם שמו לעצמם מטרה לגייס 80,000$ נוספים דרך אתר ההתרמות Crowdtilt ובסיום הקמפיין הצליחו להתעלות על כך והשיגו את הסכום הכולל של 129,537$. הזוג הג’מייקני סיים את האולימפיאדה במקום ה-29 מתוך 30 נבחרות.

עוד שני ספורטאים מצטרפים לקבוצה – ג’וניור באוויל, הרץ שהכשיל את באנוק במבחנים האולימפיים, ורץ נוסף, “יול ברינר” (שאכן מזכיר בקרחתו את יול ברינר) שאף הוא הוכשל על ידי באוויל במבחנים האולימפיים. 1 באוקטובר הוא היום ה-274 בשנה בלוח הגריגוריאני (275 בשנה מעוברת). הונאה היא סוג של השפעה חברתית, בה אדם מנסה לשנות את תפיסתו או התנהגותו של אדם אחר, באמצעות טקטיקות הכוללות ערמומיות (הצגה משכנעת של מידע מסולף), רמייה או ניצול. ספורט עממי הוא פעילות ספורט שהדגש בה אינו על הישגים טובים יותר, כפי שמתאפיין ספורט תחרותי, אלא על השתתפות רחבה ככל האפשר של פעילים, כולל כאלה שספורט איננו חלק מעיסוקם היומיומי. הלפיד האולימפי באולימפיאדת ונקובר “משחקי החורף האולימפיים” או בקיצור “אולימפיאדת החורף” הם המקבילה החורפית ל”אולימפיאדה”.

עלילת הסרט

יוהאן בלייק, שנחשב כיורשו הטבעי של המלך, הסתבך בפרשת סמים (שולית יותר), נפצע ואיבד את החדות. אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב. הוא בעל הכשרה של מהנדס ויש לו גם תואר בכלכלה, אבל עד 2015 בכלל עסק במשהו שונה לחלוטין. די.ג’יי, שביקר כמעט בכל העולם והקפיץ מבלים במסיבות שונות. הוא נדהם מהנוף והחליט לנסות לראשונה בחייו גלישת סקי. תקופת האימונים מתחילה במספר מקרים מביכים, אולם הספורטאים מתרגלים לענף הספורט החדש.

/ ג’מייקה מתחת לאפס – ×’ מייקה מתחת לאפס לצפיה ישירה – ג’מייקה מתחת לאפס תרגום מובנה לצפייה ישירה. עברו 12 שנים מאז שג’מייקה השתתפה בענף המזחלות באולימפיאדה. ווטס סיים במקום ה-28 באולימפיאדה בסולט לייק סיטי ביחד עם לאסלס בראון – שנחשב כיום לשחקן מרכזי בנבחרת הקנדית. בראון זכה במדליה באולימפיאדת ונקובר ב-2010, שבה ג’מייקה קיוותה להתחרות אך ויתרה שוב בשל בעיות מימון. סטוקס הצטרף לנבחרת שיצאה לאולימפיאדת סולט לייק סיטי , אולם לא כמתחרה פעיל. למעשה, לקראת האולימפיאדה הזו, לא הצליחה ג’מייקה להרכיב נבחרת למרוצי הרביעיות, ולראשונה מאז החלה להשתתף באולימפיאדות שלחה רק זוג מחליקים למרוץ הזוגות.

בזכות הסרט

בוועד האולימפי רוצים שמדינות אקזוטיות כמו ג’מייקה או גאנה ישתתפו ויעודדו מדינות נוספות להיכנס לספורט הזה”. ב-1968 לא זכה אף אמריקאי במדליית זהב אולימפית במזחלות. לנבחרת האמיתית היו מספר מאמנים, ואיש מהם לא היה מעורב בשערוריית רמאות. תקופת האימונים מתחילה במספר מקרים מביכים, אולם הספורטאים מתרגלים לענף הספורט החדש, מתגברים על ספקנות הוועד האולימפי של ג’מייקה, ונוסעים לקלגרי לקראת האולימפיאדה. לאחר מאמצי שכנוע רבים מצליחים באנוק וקופי לגייס את בליצר כמאמנם.

בסרט מתואר לעג שזוכה לו נבחרת ג’מייקה מצד מתחרים אחרים באולימפיאדה. למעשה התקבלו הג’מייקנים בתחרות בחום ובעידוד הן מצד הקהל והתקשורת והן מצד המתחרים האחרים. למרות הכול, מגיעים הג’מייקנים להתחרות במרוצי הגמר של המזחלות לרביעיות.

“דחפנו את הרכב ובאו לעזור”: גולשי המזחלות בג’מייקה מצאו דרך להתאמן לאולימפיאדה

עם זאת, הם קבעו שיא מסלול למקטע הראשון של המרוץ – ריצת הזינוק, כשעברו אותה בתוך 4.78 שניות. באולימפיאדת נאגנו סיימה ג’מייקה במקום ה-21 ברביעיות (מתוך 31) ובמקום ה-29 (מתוך 39) בזוגות. בתחרות הזוגות הצליחו הג’מייקנים לסיים לראשונה תחרות אולימפית, וסיימו במקום ה-30 מתוך 41 נבחרות. ובינתיים, אם לא יקרה משהו מיוחד, כריסטיאן קולמן יעלה למדרגה הגבוהה ביותר. פציעתו של מי שאולי היה יכול להחשב כמתחרה פוטנציאל, ג’סטין גטלין, הותירה את קולמן פייבוריט ברור.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן