סדרות ברשת
חיפוש
סדרות ברשת » סדרות וסרטים » בעלת החלומות פרק 6

בעלת החלומות פרק 6

ראשית תוצג סקירה של גישות פסיכולוגיות לחלומות תוך דגש על האפשרות להתייחס אל החלום במונחים של סיפור. רבים יצאו נגדנו, ביטלו בהינף יד את החלום. אבל אנחנו התעקשנו – בית חלומותינו, פלוס גינה, פלוס שני כלבים, פלוס הוצאות מיותרות על אחזקת הבית – כל אלה קסמו לנו יותר, ואנחנו לא ויתרנו. צריך היה לא פחות מהתערבות ישירה של ריבונו, בכבודו ובעצמו, כדי לשים לנו את הברקס. הייתי רואה פרקים של סוטס ארבע פעמים ברצף כי לא יכולתי לחכות לפרק הבא, התחפשתי להארווי במסיבת פורים של הבינתחומי ב 2014.

המטרה של החיים היא נוכחות ומדיטציה היא הכלי. פרק 6 מוקדש כולו לדרך שלי עם מדיטציה בארבע השנים האחרונות. כך, מתוך הערפל, בפני אשה מוכרת אבל זרה לחלוטין, נאלצתי להודות לראשונה, גם לעצמי, שאת הבית שלדאז ושלי, הבית שלנו, כבר לא נקים. והחלום הזה נרקם בקווים מדויקים וברורים, ברזולוציות של מיליוני פיקסלים. במרתף, למשל, ראיתי את עצמי מוקף כלים, מעצב מוצרים בסדנה שלי. אפילו תכננתי איך אתנצל בפני השכנים, שיתעצבנו על הרעש שאקים שם, וזה עוד לפני שחיברתי את הרמקולים למערכת, מהלך שהיה נגמר קרוב לוודאי בלבנת חבלה ידידותית.

פרק 20: בית החלומות שלא יתגשמו

בעיניו הדעה כאלו הלא מודע הוא רק שקית המכילה את הפירורים שנופלים מן המודע, היא דעה רציונליסטית צרה. יותר נכון בעיניו לתאר את המודע כשקית המכילה מה שבמקרה נופל לתוכו. כמו פרויד, יונג הניח שהחלומות נובעים מפעילות נפשית בלא מודע. ההבדל בינו לבין פרויד בגישתו להבנת החלומות, נובע מתפיסתו את הלא מודע באופן שונה מתפיסתו של פרויד. ברשימתו של דקל שלו הוא פותח עבורנו פתח להבנה אמפירית של החלומות, הבנה המבוססת על מדגמים גדולים ועל ניתוח מדעי. המסקנה מן המחקרים שעליהם מדבר שלו היא ש “החלומות שוא ידברו”.

  • אבל כמו שבמשחק החחיין ליה וירון ניסו להתאבד בגלל שהאהבה שלהם הייתה כ”כ חזקה , וזה בא מהמקור שבשביל לתת סוף טוב לטלנובלה , לא הצליחו …
  • צמד המילים הזה מקפל בעיני חיים שלמים.
  • תלמידי הכתה מתכוננים להצגה על יוסף ואחיו שתעלה בפני ההורים כשיסעו לבקר אותם בעבודות הפרך.

מקורית20 ביולי 2021 – הווה (שנה)קישורים חיצונייםדף התוכנית ב-IMDb בעלת החלומות היא טלנובלה ישראלית מסוגת דרמה רומנטית, שנוצרה על ידי היוצרת שירה אלון עבור חברת הכבלים “HOT”. בהמשך – מציג המחבר את תוצאותיו מארבעה מחקרים ניסיוניים על חלומות של ילדים שהוא אסף במשך עשר שנים. מחקרים אלו (שניים נערכו בתנאי בית ספר, אחד נערך בתנאי בית ואחד התבסס על שאלון של ההורים בלבד) . דברתי על ההבדל בין החלומות של פעם לחלומות של היום, איך אפשר להתחיל לחיות את החלום שלנו מהיום, ממה אנשים בגיל 90 הכי מפחדים ומה לכל זה ולערך העצמי שלנו. בחודשים שעברו עד להשלמת תהליך הקנייה והגימור שכרנו לעצמנו בית באזור, בעיקר לבדוק איך אנו מסתדרים עם המרחקים. הבית ששכרנו היה בעצם מבנה קטן, פחות מ-50 מטרים רבועים, שני חדרים, בתוך חצר מוקפת עצי פרי, עשרה מטרים משדה של חצילים.

עלילות ארץ גושן ›

יידון האופן בו ניתן להסתייע בזיקה בין שני התחומים על מנת לשפוך אור נוסף על אספקטים הקשורים הן בחקר המעשייה העממית והן בחקר החלום, ולעודד את השיח הבין תחומי, המפגיש את הפסיכולוגיה עם תחומי דעת נוספים. ב־1953, בדיוק בשנה שבה פרסמו אסרינסקי וקלייטמן את מאמרם רב־ההשפעה על תנועת עיניים בשינה, פרסם הפסיכולוג קלווין הול מאמר חשוב אחר, שהיה לאחת מאבני היסוד של גישה פסיכולוגית חדשה לחלומות, הגישה האמפירית־קוגניטיבית. גישה זאת ראתה בחלומות צורה של קוגניציה (חשיבה), שאותה ניתן להבין לטענתה רק באמצעות מחקר אמפירי — מחקר שמטרתו הראשונית היא איסוף נתונים, ולא פיתוח תיאוריות. לפי הגישה הפרוידיאנית, כידוע, עבודת החלום מסווה את המשאלות והתכנים האסורים, והחלום הגלוי הוא רק תוצאה של מלאכת ההסוואה.

הביורוקרטיה פרסה את תהליך הקנייה על פני חודשים. אבל לנו זה היווה זמן איכות, שאיפשר לתכנן כל פרט בבית, ונתן לנו כמה שבועות מתוקים של חלום על “בית בישראל”. רציתי לדעת האם גם השנה בפסח תצא עונה חדשה של עלילות ארץ גושן? אתה צודק שסרט ממש יפה אבל למה אין את נחשון בעונה הזאת? הצטרפו לערוץ הטלגרם כדי להתעדכן מתי הפרק עולה (לחץ עלי).

בעלת החלומות: פרק 3

אילור כתבת ומגישה בקשת 12 ועובדת בתכנית של פאולה ולאון, בעלת פודקאסט מצליח ומעבירה הרצאות על איך להגשים חלום בעולם תחרותי (בלי קשרים ופרוטקציות). כשאנחנו נוכחים אנחנו חיים בהווה, והדוגמה הקיצונית היא סקס. בסקס, אם הוא לא משעמם, כי סקס יכול להיות משעמם, אבל אם הוא לא משעמם, לא עובר לנו שום דבר בראש, אפס מחשבות אנחנו בנוכחות מלאה ברגע. כשאנחנו גולשים בים בזריחה אנחנו נוכחים כשאנחנו עושים את מה שאנחנו אוהבים לעשות אנחנו נוכחים. תשאלו מוזיקאים כמה מחשבות עוברות להם בראש כשהם מנגנים על פסנתר או על גיטרה.

חלום על ספת המטפל עובר אנליזה כדי להבין את פשר משמעותו. כדי לתרגם את הבלתי מובן למובן. החלום הינו השיר כולו, והשיר הינו חלום. יונג הסכים להשערה הפרוידיאנית לפיה חלק מן התכנים של המודע עוברים ללא מודע. אך הוא הניח שכל התנהגות שלנו והאופן בו אנו חווים חוויות, צריכים לחול בפוטנציה בתוכנו לפני שהם מתרחשים באופן אקטואלי.

בעלת החלומות- פרק 5- אל תתייאש!

המחקר הכמותי של החלומות אינו מגלה לנו יותר ממחקר שיבקש להשוות כמותית את אהבתי לילדי עם אמונתי בקידמה. הפסיכולוגיה הדינמית, זו שאותה מבקש המחקר הכמותי לעקוף, גילתה לנו שמאוחורי “איבוד חפצים ודברי ערך” עומדות שאלות עמוקות ומשמעותיות ביותר בחייו של החולם. חפצים יקרי ערך הם תמצית של ערכים שדלות החומר שבהם (כמותית) מעידה על העושר הרוחני שמסתתר מאחוריהם. זהו סמל שעוסק ב”עצמי” ובערכים הרגשיים שהוא נושא עמו.

  • כשאנחנו נוכחים אנחנו חיים בהווה, והדוגמה הקיצונית היא סקס.
  • רציתי לדעת האם גם השנה בפסח תצא עונה חדשה של עלילות ארץ גושן?
  • אך הוא הניח שכל התנהגות שלנו והאופן בו אנו חווים חוויות, צריכים לחול בפוטנציה בתוכנו לפני שהם מתרחשים באופן אקטואלי.
  • זה נותן לה יותר מסתןורין , נכון שזה מצמיד אותה ליוסף , וזה שמאיר לא יודע שהיא רוז משווה ליעקוב שחשב שיוסף מת ..

זה נראה לי כמו “מצא את יוצא הדופן”. לפחות לא הכנסתי את נווה צור גם כן. כי אז יוצא הדופן היה ליבי, כי הוא היחיד ששיחק בן זוג שלה גם ב-YES. הכל היה ערוך ומוכן לחתימה על החוזה. המוכרת ביקשה לדעת מה קורה, ואני ביקשתי כמה ימים להחלטה הסופית. אני לא ממש זוכר איך ומתי התנהלה עם דאז השיחה שבה התגבשה ההחלטה.

למה הפרידות שלנו הן הדבר הכי טוב שקרה לנו? – שיחה עם ליאור גפני

חנן סביון – אבי רומנו, אחיו הקטן של מאיר ואחיה של נעמי שפרש מהציוויליזציה וגלה למדבר סיני עקב סכסוכו עם מאיר, שם הוא חי במתחם חושות עם צעירים אבודים שרואים בו דמות אב. כשמגיעה לאבי הזדמנות לנקום במאיר, הוא שולח את נור להתחזות לפותרת חלומות על מנת להונות את אחיו ולגרום לו להוריש לו את אימפריית מלונות היוקרה. יעל בר זוהר – נעמי וולפסון, אחותם הצעירה והחוזרת בתשובה של מאיר ואבי רומנו ואמם של ליה ודידי, שהתרחקה מהמשפחה בעקבות השחיתות ותאוות הבצע שנלוותה להתעשרותם. נור, צעירה חסרת כל וחסרת משפחה, נשלחת להתחזות לפותרת חלומות על מנת להונות איש עסקים אמיד בעל אימפריית מלונות יוקרה שחלם חלום ומפחד מהמשמעויות שלו. גיקזון קהילות הוא אתר פורומים פופולרי המשמש כבר שנים רבות בית לאוהבי טכנולוגיה, מחשבים וגאד’טים. נור, צעירה חסרת כל וחסרת משפחה, נשלחת להתחזות לפותרת חלומות על מנת להונות איש עסקים אמיד בעל אימפריית מלונות יוקרה, שחלם חלום ומפחד מהמשמעויות שלו.

ב-20 באוגוסט 2020, דווח שדניאל ליטמן לוהק לצוות השחקנים של הסדרה. ב-30 בנובמבר 2020, דווח על ליהוקם של משה אשכנזי ועומר נודלמן. ב-2 בדצמבר 2020, דווח שהשחקנית הישראלית אודיה רש שהתפרסמה בהוליווד, לוהקה לגילום דמותה של נור; הדמות הראשית של הסדרה. ב-8 בדצמבר 2020, דווח על ליהוקו של אימרי ביטון לצוות השחקנים של הסדרה. ב-17 בדצמבר 2020, דווח על ליהוקה של ליאנה עיון.

חלומות אינקובציה והזמנת חלום בעולם העתיק

לדאז זה הספיק בשביל לקבוע שהיא כבר תתפוס שמש בחזית הבית. ”אבל מתוקה שלי”, ניסיתי לדבר על לבה בקונפורמיזם אופייני, “אף אחד לא יושב בחזית הבית”. לא עזר. מבפנוכו, הבית היה לא גדול, אבל הקומפקטיות לא פגעה בחמימות. הרבה חלונות, תקרה גבוהה בסלון, שלושה חדרי שינה, עם אופציה לקומה שנייה. בין הסלון לבין אזור המגורים הפרידו שתי מדרגות.

אבי, מצידו, מחליט לנצל את הצעירה ולשלוח אותה כמתחזה לפותרת חלומות אל אחיו, כך שתתמרן אותו להעביר לו את רשת המלונות ולא לשני. מוצגות דוגמאות למקרים יוצאי דופן ולמחקרים מעניינים מעולם החי מתוך מאמץ לחבר את הפאזל של חידת הנפש החולמת. מתוך כך, עולות שוב ושוב הסוגיות של הקשר בין הגוף והנפש (התודעה). הספר כתוב בצורה רהוטה (מובן גם למי שלא מגיע מתחום מדעי המוח), והוא אינו פוסח על סיפורם המרתק לא פחות, של המדענים שחוללו את המהפכה בתחום. גישה זו, שהופעלה על חלומות, אפשר להפעיל גם כדי להבין אומנות מהי – שאלה שעוסקים בה משחר התרבות. והנה, אם נפעיל כאן את הכלים האמפיריים ששלו מדבר עליהם נגלה שציור של פיקסו איננו אלא 200 גרם צבע חום, עשרים גרם צבע אדום וכיוצא בזה כחול וירוק.

בקשת פרק

בפרק 21 אירחתי את אילור צחור ודברנו על הצד הפרקטי של החלומות שלנו. זה עמוד הבית שלי, כלומר היומן המלא, התמונות, קבצי הקול והווידאו, השיר לדאז (אפשר להוריד וגם לקרוא את המילים), וכל הפרקים. בחצר בדקתי בקפידה את מחזור השמש. בזה דווקא לא כל כך הצליח לנו, כי איכשהו, בשום שעה משעות היום השמש לא באמת נטתה מחסדיה לחצרנו האחורית.

בתוך פרק זמן קצר ניטלו מרונן כל היכולות הגופניות. כיום הוא נכה לגמרי – לא זז ולא מדבר. באמת שמאד מאד הייתי רוצה לחיות שם..זה ניראה המקם הכי כייף[למרות המצרים] ופפירוס ממש כייף ונחמד, אוף בא לי..

ריקוד האש פרק 6

גישת “הורות כמעשה ניסים” מאפשרת לעשרות אלפי ההורים בארץ ובעולם שנעזרים בה לחולל שינוי בחיי משפחתם, להעמיק את הקשר עם ילדיהן ולהפוך את הקשיים בבית למרחב מרתק של צמיחה לילדים ולהורים כאחד. בפרק 20 אני רוצה לנסות להבין מה זה אומר להיות בשל לזוגיות או בשל לאהבה ואם יש דבר כזה בכלל, האם נולדנו בשלים או שאנחנו צריכים לעבור איזשהו תהליך פנימי עם עצמנו כדי להגיע לבשלות הזאת. כל מה שאני אומר זה שסדרה או סרט שלוקחים יצירה בד”כ מאוד קלאסית , כמו אגדה מוכרת או סיפור מאוד מוכר מהפולקלור , ואני לא מדבר על מלכת היופי שהיא ממש הצמדות לספר , יעדיפו בד”כ עיבוד חופשי , ולא להצמד למקור …

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן