סדרות ברשת
חיפוש
סדרות ברשת » סדרות וסרטים » בלאק ספייס פרק 1

בלאק ספייס פרק 1

במקום נמצא אוסף גדול של פורנוגרפיית ילדים אשר כלל מגזינים, ספרים, תמונות וסרטים, ביניהם חמישים ושמונה קטעי וידאו שהכילו תוכן גרפי מפורט של אונס ילדים אשר בלאק טען שהשיג באירופה. כמו כן נמצאו במקום מספר פריטי לבוש של ילדים, עותק מוכתם בזרע של עיתון מ-1988 המתאר את חטיפתה של תרזה ת’ורנהיל, ושלל אביזרי מין. אחת ההחלטות שקודמו במהלך הפגישה הייתה יצירת קשר עם הבולשת הפדרלית של ארצות הברית, תוך בקשה למתן סיוע בבניית פרופיל פסיכולוגי של הרוצח בעזרת בחינה של שלושת מקרי הרצח. הרוצח היה, ככל הנראה, גבר לבן, מתבודד, בגילאי שלושים עד ארבעים. מראהו היה מוזנח, והוא למד פחות משתים עשרה שנות לימוד. הוא התגורר לבדו בדיור מושכר, בשכונה של מעמד הביניים הנמוך.

שתי ההערכות הציגו מסקנות דומות בכל הנוגע לסטיותיו של בלאק ובדבר המשיכה המינית שחש כלפי ילדים. מאוחר יותר אמר בלאק לקריגאן כי התכוון להודות באשמה בגין סעיפי החטיפה. לבקשתם של בלשי החקירה בוצע חיפוש נוסף במקום מגוריו של בלאק בסטמפורד היל בידי משטרת המטרופולין של לונדון.

סדרות לראות

לאחר מכן ביסס התובע מטעם המדינה, לורד פיטר פרייזר (אנ’), את העובדות הידועות על המקרה. לדבריו, החפצים שנמצאו ברכבו של בלאק העידו באופן ברור על כוונת תחילה. כמו כן ציטט חוות דעת של מומחה רפואי שטען כי הילדה הייתה נחנקת תוך רבע שעה אילולא נחלצה מהרכב בזמן. עורך הדין שמונה עבור בלאק, הרברט קריגאן, והתובע מטעם העיר אדינבורו, ביקשו שניהם כי בלאק יעבור אבחנה פסיכיאטרית שתבוצע בידי אנשי מקצוע בולטים בטרם ייפתח משפטו.

מכנה משותף נוסף שנמצא בין שני הרציחות היה הזמן בו נחטפו הקורבנות, דהיינו בימי שישי, דבר שהוביל את המשטרה להניח כי הרוצח נאלץ להמשיך עם לוח הזמנים של סידור עבודתו תוך כדי החטיפה. לפיכך יצרו החוקרים קשר עם עשרות חברות הובלה שפעלו בסקוטלנד ואנגליה התיכונה, ותחקרו את הנהגים שעבדו ברשותן בכל הנוגע לפעילותם באותה העת. המקום בו נמצאה הגופה, קרי בצומת דרכים מרכזית בין בלפסט לדבלין, העלתה את החשד כי הרוצח הכיר את האזור היטב. שמורת הטבע ממנה חולצה הגופה נמצאה בסמוך לכביש אשר חלפו בו נהגי שליחויות רבים, בייחוד כאלו שנסעו לאורך מרחקים ארוכים, ולצד אזור שירות, ממנו היה ניתן לראות את המקום באופן ברור.

בלקספייס לצפייה ישירה

על עטיפת האלבום מופיעה תמונת ציור ממוחשב של פני אדם שמשולבים בו תווי פניהם של כל חברי הלהקה. זהו השיר השני שלהם שהגיע למקום ראשון באמריקה, מכר יותר מ-4 מיליון עותקים והגיע למעמד של פלטינה מרובעת. הסינגל השני מתוך האלבום הוא “I Gotta Feeling” (שמשולבים בו ביטויים בעברית כגון “מזל טוב” ו”לחיים”) וגם הוא הגיע למקום הראשון באמריקה ומכר שם 5.5 מיליון עותקים. הסינגל השלישי מתוך האלבום הוא “Meet Me Halfway”, שהגיע למקום ה-7 במצעד בילבורד האמריקאי ואף למקום ה-1 במצעד הבריטי במשך שבועיים רצופים. “שאריותיו של הרוצח הסדרתי רוברט בלאק נשרפו בטקס סודי בבלפסט”, בלפסט טלגרף, דבורה מקאליס, 30 בינואר 2016; אורכב מהמקור ב-2 באוגוסט 2022.

“הרוצח הסדרתי הידוע לשמצה שהה בדניגול כאשר מרי בויל נעלמה”, האינדפנדנט (אירלנד), ג’ים קיוזאק, 25 באוקטובר 2014; אורכב מהמקור ב-2 באוגוסט 2022. “המשטרה תישאלה את פיטר טובין בנוגע לפשעי מין חמורים”, הסקוטסמן, 28 ביולי 2010; אורכב מהמקור ב-2 באוגוסט 2022. “פחדיו של אביה של ג’נט טייט מתעוררים בעוד הרוצח החשוד במותה מת בבית הסוהר”, בלפסט טלגרף, 13 בינואר 2016; אורכב מהמקור ב-2 באוגוסט 2022. “לעג וקלס עבור תיק ההגנה”, האינדפנדנט, 12 במאי 1994; אורכב מהמקור ב-2 באוגוסט 2022. “שעותיה האחרונות של קרוליין הוג, הוריה מספרים על החיפוש אחר בתם”, ההרלד, 21 באפריל 1994; אורכב מהמקור ב-2 באוגוסט 2022.

2001: Behind the Front B ו-ridging the Gap[עריכת קוד מקור | עריכה]

המניע לרציחותיו היה מיני, והוא נהג לצפות בפורנוגרפיית ילדים ולשמור מזכרות מקורבנותיו. כמו כן הועלתה ההשערה כי ביצע מעשי נקרופיליה בגופות הקורבנות מעט לאחר מותם, בטרם נפטר מהם. מספר שעות לאחר מכן נמצאו אופניה זרוקים בצדי הדרך, במרחק של פחות מקילומטר מביתה, מכוסים בענפים ובעלים יבשים. הכידון הונח על הרצפה כך שהאופניים שכבו על צדם, דבר שהציע כי עצרה קרדי את רכיבתה על מנת לשוחח עם חוטפה. חיפוש נרחב שכלל מאתיים מתנדבים לא מצא כל רמזים נוספים בדבר היעלמותה.

משפטו של בלאק בגין שלושת הרציחות של מקסוול, הוג והרפר, נפתח ב-13 באפריל 1994, בפני השופט ויליאם מקרפרסון, בהיכל מוט (אנ’). בלאק טען לחפותו עבור עשרת האישומים השונים שהוגשו נגדו בגין חטיפה, ניסיון לחטיפה, רצח, ומניעת קבורה כדין של גוויה (אנ’). בעזרת הראיות החדשות הללו גילו החוקרים כי בלאק ביצע שליחויות בכל המקומות ובאותם תאריכים אשר בסביבתם נחטפו שלושת הילדות. אף על פי שהשעה המדויקת בה שהה בהם לא הייתה ידועה, קבלות תחנות הדלק הצביע על כך ששהה בקרבת מקום בכל אחד ממקרי ההיעלמויות.

שטיסל עונה 3

לצידו משחקים גם שי אביבי האחד והיחיד בסדרה שיצרו סהר שביט וענת גפני ולמה במהלך שנת 2019 בתקופה שבה עוד לא חלמנו על המצב בו אנו חיים כיום, שהוא אם תרצו או לא הוא וואחד בלק ספייס. “החשוד העיקרי ברצח של התלמידה ג’נט טייט מ-1978 לא יואשם”, הטלגרף, ריצ’רד אדוארדס, 18 באוגוסט 2008; אורכב מהמקור ב-2 באוגוסט 2022. “נהג מסחרית מואשם ברצח ילדה, קושר לפשע באמצעות קבלות דלק ישנות”, הטלגרף, אוסלן קראמב, 22 בספטמבר 2011; אורכב מהמקור ב-2 באוגוסט 2022. המצוד המשטרתי הנרחב בן שמונה השנים אשר הסתיים ב-1990 עם מעצרו של בלאק היה אחד מהמאמצים המתישים והיקרים ביותר של רשויות החוק הבריטיות בכל המאה ה-20. עד שהצליחו גורמי החקירה לאסוף מספיק ראיות בשביל לשכנע את הפרקליטות המלכותית להגיש נגד בלאק את אישומי הרצח של שלושת הילדות, שקלו כלל המסמכים שהיו בידיהם יותר מעשרים ושתיים טונות. ביום השני למשפט הכירה התביעה את הקבלות בתור ראיות וטענה כי הוכיחו שבלק שהה בבלינדרי ביום חטיפתה של קרדי.

  • קלארק הורה על הקמת מפקדה חדשה בוייקפילד (אנ’) אשר פעלה כמשרד קישור בין כל הגורמים המעורבים בחקירה.
  • “רוצח הילדות רוברט בלאק נידון לעשרים וחמש שנות מאסר עבור הרצח של ג’ניפר קרדי”, הטלגרף, 8 בדצמבר 2011; אורכב מהמקור ב-2 באוגוסט 2022.
  • הכידון הונח על הרצפה כך שהאופניים שכבו על צדם, דבר שהציע כי עצרה קרדי את רכיבתה על מנת לשוחח עם חוטפה.

“רוברט בלאק הרס את חייה של ג’ניפר בלאק אבל לא הרשנו לפדופיל רשע להרוס את משפחתנו”, בלפסט טלגרף, גייל ווקר, 13 בינואר 2016; אורכב מהמקור ב-2 באוגוסט 2022. “אמה של ג’ניפר קרדי משחזרת את שעותיה האחרונות”, תאגיד השידור הבריטי, 22 בספטמבר 2011; אורכב מהמקור ב-2 באוגוסט 2022. “רוצח הילדה מנורת’מברלנד, רוברט בלאק, התגרה בשוטרים שתישאלו אותו לגבי הנעדרת”, כרוניקל לייב, סופי דאוטי, 19 בינואר 2015; אורכב מהמקור ב-2 באוגוסט 2022. “העניקו רגע מחשבה לקורבנותיו הלא ידועים של הרוצח המושחת רוברט בלאק”, בלפסט טלגרף, 15 בינואר 2016; אורכב מהמקור ב-1 באוגוסט 2022.

בלקספייס – רשימת הפרקים לצפייה ישירה

רשויות החוק עדיין מאמינות, עד לעצם היום הזה, כי בלאק היה אחראי למקרי רצח נוספים מלבד הארבעה בהם הורשע, ובלשים בכירים טענו שמספר הקורבנות האמיתי עשוי להגיע לפחות לשמונה. ערעורו היה אמור להתפרס על פני שלושה ימים, אולם בסוף היום הראשון דחה אותו השופט בטענה שמשפטו היה הוגן, וכי אף אחת מתלונותיו לא הייתה מבוססת. לאחר הקראת גזר הדין נאמר לבלאק כי ימלאו לו שמונים ותשע שנים בטרם יהיה זכאי לשחרור על תנאי. לבסוף התייחס לעדים השונים שהציגה ההגנה, וטען כי לפיהן, הרציחות בוצעו בידי אנשים אחרים. הצהרות בנות אותו הזמן מאת אמהות הקורבנות הוקראו בפני בית המשפט, וכן עדות מטעם הרופאים אשר ניתחו את הגופות שנמצאו.

הם הצליחו לשים את ידם על שבע מיליון חשבוניות שהונפקו בין השנים 1982–1986 ונשמרו על מיקרופילם. המסמכים נשלחו לחדר הבקרה שהוקם בניוקאסל על הטיין, בו עמלו החוקרים על מציאת החשבוניות שנשאו את חתימתו הייחודית של בלאק. משימתם הסיזיפית הניבה פרי, ובתחילת אוקטובר 1990 הצליחו למצוא ראיות שהצביעו על הזמן המדויק בו תידלק בלאק את רכבו, בתחנות דלק סמוכות למקומות החטיפה, מעט לפני או אחרי כל אחד מהמקרים. במקרה אחד נמצא עד שהבחין ברכב מסחרי לבן אשר נראה חשוד בעיניו בערב ה-26 במרץ, על אף שלא הצליח להיזכר במראהו של הנהג.

תגובות על “פיירי טייל”

בפרק התשיעי מראים עוד יותר דמיון בין הגנומים של קסטור ולדה. אישה אחת, קנדל מלון, אמה הביולוגית של שיבון סדלר, היא בעצם המקור של שני קווי השיבוט מכוח היותה כימרה אנושית. ב-3 ביוני 2006 פתחו בלאק אייד פיז את סיבוב ההופעות האירופאי שלהם באצטדיון בלומפילד מול כ-17 אלף צופים.

היא השיבה בשלילה והגבירה את קצב צעידתה, כאשר לפתע תפס אותה בלאק מאחוריה, בפניה ובבטנה, וניסה לגרור אותה לרכבו. בניסיון להתרחק מעיניהם של עדים אפשריים, השתדל בלאק לשנות את מראהו לעיתים תכופות, ונטה לגדל זקן ארוך, בטרם דאג להיראות בציבור כאשר הוא מגולח למשעי, כאשר לעיתים אף גילח את כל ראשו לחלוטין. כמו כן החזיק ברשותו עשרות זוגות משקפיים, ותמיד השתמש בזוג שונה לחלוטין מזה שעטה בעת החטיפה. בנוסף כיסה את החלונות האחוריים של רכבו בוילונות שחורים וכהים. שני הוריו המאמצים מתו עד ל-1958, ובלאק הושם בחזקתה של משפחה אומנת נוספת.

בלאק עונה 1,פרק 3

שמות פרקי העונה הרביעית הם ציטוטים מעבודותיה של חוקרת התודעה דונה הראווי. שמות פרקי העונה השלישית הם ציטוטים מנאום הפרידה של דווייט אייזנהאואר. ארי מילן – הפרוליתיאן הרצחני מרק רולינס ואיירה, בנה המאומץ של סוזן דנקן, כמו גם מספר שיבוטים גבריים של פרויקט “קסטור” (תפקיד חוזר בעונה 2, תפקיד ראשי בעונות 3-5).

“התביעה חושפת את הראיות שהרשיעו את רוברט בלאק”, כרוניקל לייב, דן וארברטון, 4 בנובמבר 2011; אורכב מהמקור ב-2 באוגוסט 2022. “כמה עוד חיים צעירים נטל רוברט?”, כרוניקל לייב, סופי דאוטי, 26 ביוני 2012; אורכב מהמקור ב-2 באוגוסט 2022. “הסיכוי האבוד לעצור את הרוצח, בלאק, לפני שלושים שנים”, ההרלד, לוסי אדמס, 28 באוקטובר 2011; אורכב מהמקור ב-2 באוגוסט 2022. “כך התחילה השיחה שלנו, שנמשכה בעצם עשר שנים, עד שהצלחנו להפיק את הסדרה”, מספר מאנסון בראיון טלפוני מביתו בטורונטו.

בלקספייס פרק 6 צפייה ישירה משטרה אנאלוגית

לדבריו, לא נמצא כל קשר פורנזי בין החפצים הללו לבין שלושת הקורבנות שנרצחו ביותר, מ-1,800 בדיקות מיקרוסקופיות שנערכו. כמו כן הצביע על נקודות הדמיון שהתקיימו בין כל העבירות. לאחר מכן תיאר את הנסיבות בהן התרחשו כל אחת מן העבירות בפני חבר המושבעים, וציין כי כל אחת מהילדות שכבה ברכבו של בלאק בעודה בחיים, בטרם החליט בלאק לרצוח אותן.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן