סדרות ברשת
חיפוש
סדרות ברשת » סדרות וסרטים » ארץ נהדרת פרק אחרון

ארץ נהדרת פרק אחרון

חלק מהדמויות המגולמות הן דמויות פיקטיביות, המייצגות סטריאוטיפים ותופעות מוכרות בחברה הישראלית. אייל קיציס במופע סטנד-אפ מאולתר לחימום הקהל, מריאנו אידלמן על הסט בבי”ס במרכז הארץ מפגין חיבור אישי עם ה … אחמד טיבי התארח בעונה השנייה באחד המערכונים של “אומלטה”. שר הביטחון, אהוד ברק התארח בפרק פתיחת העונה השישית, כאורחם של “הפילוסים”. השחקנית עלמה קיני התארחה במערכון “משפחת צופר” בעונה ה-19. המסעדנית רותי ברודו התארחה באחד ממערכוני “מדינת ההיי-טק” בתור אחראית חדר האוכל.

“להקת תשע” (עונה 1) – פרודיה על “להקת שבע”, שהורכבה מרוב חברי הקאסט של התוכנית. אפשר בהחלט לומר שפליטי אוקראינה המופגזת הזורמים לישראל לא באים טוב לשרת הפנים איילת שקד. את המדיניות המזגזגת לגבי כניסתם לארץ היא נאלצה — לא כי מצפונה הציק לה — להתאים להלך הרוח ההומניטרי־הגלובלי שנכפה עליה. אם זה היה תלוי בשקד, כנראה שכל פליט לא יהודי היה נשלח חזרה לאירופה עם הפקלאות והוראה מפורשת לא לפזול לעבר הארץ זבת חלב עברי ודבש יהודי שלנו.

מריאנו אידלמן

דמותו הופיעה כבר כדמות קבועה בעונה השביעית של התכנית; קרקו (מאור כהן) – השתקן שבחבורה, עובד בגן החיות כמנקה כלובים ומאכיל חיות. נוהג לחבוש כובע בוקרים ולדבר בקול נמוך מאוד; אבי (יובל סמו) – מובטל מזה שנים, אשר מתנהג בישירות ואף בגסות רוח בניסיונותיו להרוויח כסף; הקטור (מריאנו אידלמן) – רופא ומנהל מחלקה. דמותו מבוססת על אביו האמיתי של אידלמן; ואמציה (ערן זרחוביץ’) – נהג מונית יליד פולין, אשר מתואר כחנון החבורה. לאחר הצלחת הפינה, היא הפכה לסדרה עצמאית בשם הפרלמנט. “לירד ולארד” (עונות 10, 16) – צמד הומוסקסואלים (אלי פיניש ויובל סמו בהתאמה) שמציגים פרודיה על התרבות הגאה בארץ. בעונה השש עשרה הם היו שני פקחים שנשלחו על מנת לוודא שתושבי תל אביב אכן נערכים כראוי לתרבות הגאה מחוץ לישראל לקראת תחרות האירוויזיון 2019.

כל השבוע, השמאל הישראלי מדבר על האיחוד וזאת כמובן סיבה מצויינת למסיבה בעונת הבחירות של ארץ נהדרת. חלי וציפי מגיעות לאולפן של אייל קיציס ומדברות על מה שככל הנראה לא הולך לקרות אף פעם. יאיר לפיד מצטרף לתוכנית, אבל לא לצמד הפוליטיקאיות, שרוצות לראות אותו בגוש החוסם.

ארץ נהדרת פרק אחרון

עלמה זק אחראית לחיקויים של ציפי שביט, מאיה בומבילה (מאיה בוסקילה), יונית לוי, דליה איציק, עדי אשכנזי, מיכל אמדורסקי, לואיסנה לופילטו, הילארי קלינטון, קרן פלס ואחרות. היא גם שיחקה את הדמויות הפיקטיביות ליאורה מוטורו (תושבת שתמיד מתלוננת), מאי (נערה מתבגרת המנהלת בלוג), נטע-לי (סטודנטית בת 22 אשר גרה עם השותף שלה קיפוד) וג’ני (מוכרת בגדים). בעונה השישית יצאה כעבור 6 פרקים בעקבות חופשת לידה. התוכנית זכתה מראשיתה למדרוג גבוה ונחשבת לאחת התוכניות המצליחות והמשפיעות המשודרות בטלוויזיה הישראלית.

“הישראלי היפה” (עונה שביעית) – פינה שבה נשאלים אנשים ברחוב על נושאים בחיי היום-יום ותוך כדי כך מופיע תמהוני (יובל סמו) שגם עונה על השאלות ויוצר מצבים קומיים. התוכנית משודרת אחת לשבוע וכוללת התייחסויות סאטיריות והומוריסטיות לאירועי השבוע החולף, בעיקר באמצעות חיקויים, מערכונים, בדיחות וחידודים על כותרות השבוע. פורמט התוכנית הוא כשל מהדורת חדשות טלוויזיונית, כשהמערכונים והפינות השונות משתלבים ככתבות, ראיונות ודיווחים חיים השזורים על פני רצף ה”מהדורה”. באופן זה התוכנית מלעיגה על רבים מהמאפיינים של תרבות-הטלוויזיה עצמה, ועל תרבות תקשורת ההמונים בכללה; ובתוך-כך גם על המצבים והדמויות שמחוללים כותרות, ובאופן רחב על המציאות הישראלית כולה. כוכבים נוסקים, וכוכבים נופלים, אבל חלקם נופלים אל ארץ נהדרת.

אדמה מרה עונה 3 פרק אחרון עם תרגום לעברית

עדי חבשוש התארחה בעונה השבע עשרה בתור נציגת ישראל לאירוויזיון 2021, עדן אלנה. בעונה ה-15 התארח השחקן ליאור רז בתור עצמו בריאיון לתוכנית “פירה וברקו” כשמראיינים אותו החיקויים של אופירה אסייג ואייל ברקוביץ’ כפרודיה לתוכנית “אופירה וברקוביץ'”. בעונה הראשונה אבי קושניר התארח וגילם את בנימין נתניהו, לפני שמריאנו אידלמן החל לגלם אותו בקביעות.

בעקבות פנייה של חבר הכנסת שאול יהלום הוחלט לשדר שידור נוסף של התוכנית בימי רביעי, אך במתכונת מקוצרת של שעה בלבד, כולל פרסומות (וצימצום קטעים וכותרות). בעונה השלישית השתתף בתוכנית יובל שגב, שחיקה את יוסי ביילין וגילם מספר דמויות, ביניהן זיקו, נגן האקורדיון בתוכנית הבוקר הרומנית. בעונה השמינית השתתף ערן זרחוביץ’, מכותבי התוכנית, כאחת הדמויות ב”פרלמנט” ובדמויות נוספות. “עשהאל” (עונה שמינית) – פינה שבה דוברת מועצת יש”ע בגילומו של טל פרידמן מזמינה את הצופים לבקר בהתנחלות “עשהאל” ובתוך כך שרה שירים ללחנים של להיטי פופ ומפגינה רגשות כלפי הנגנית שלה(עלמה זק).

ארץ נהדרת חיקוי קורע מיצחוק של נטע ברזלאי חובה צפייה הרשם כמנוי לסירטונים נוספים

בפרק ניצחון על הקורונה שבעונה 17 התארחה ריף נאמן בתור לקוחה אצל ג’ל ממכון ג’ל לק ג’ל. נטע ברזילי התראיינה ב”ארץ נהדרת” כמה ימים אחרי הניצחון שלה באירוויזיון. ראיון דומה נערך עם קובי מרימי לאחר השתתפותו באירוויזיון 2019 שחל בישראל מספר ימים לפני. בעונה הארבע-עשרה הופיע הצמד סטטיק ובן-אל תבורי בשירם “טודו בום”, לצד דמויותיהם של הפוליטיקאים שהופיעו באותה העונה. אברי גלעד, שבעונה השביעית זכה לחיקוי, התלונן כי הוא הוצג בתוכנית בתור אחד שמרוויח מסבל אחרים.

  • בן חור, הכתב לענייני ערבים של ארץ נהדרת יוצא לעיר.
  • אפילו ציפי שביט היתה מצחיקה יותר מיובל, וכל מה שהיה לה זה בעיקר כמה בדיחות על פולניות.
  • “זופר נני” (עונה 18) – זופר אבדיה (אביו של דני אבדיה) עונה לשאלות לגבי הורות של הורים נואשים בתקופת הקורונה.
  • בפרק שהיה סמוך לפריימריז בליכוד מתברר שהגיע במקום לא-ריאלי.
  • למשפחה יש תחרות תמידית עם משפחת דרטוב (פרודיה על משפחת טרסוב).

ראש הממשלה לשעבר, שמעון פרס התארח בפרק סיום העונה השנייה בראיון הומוריסטי עם אייל קיציס. “משפחת צופר” (עונה 19) – פרודיה על משפחות הרשת בכלל ומשפחת ספיר בפרט. בני המשפחה מורכבים מאבי המשפחה (ערן זרחוביץ’), אם המשפחה (שני כהן), בת המשפחה (גיה באר גורביץ’) והבן שלא מתלהב לשתף פעולה עם המשפחה (עלמה קיני).

ירון ברלד

בעונה השישית שונה קלות מבנה פינתם, והוצגה מזווית מעט יותר אישית. הופיעו בשני מערכונים נוספים בעונה החמישית, ובשני מערכונים גם בסוף העונה השלישית. “הפרלמנט של שאולי” (עונה 8 כאשר דמויות מהפינה קיבלו פינות בעונות שונות) – פינה שבה הוצגה חבורה של גברים בגיל העמידה שיושבים באופן שגרתי בבית־קפה ומשוחחים. בני החבורה הם שאולי (אסי כהן), מובטל חסר מעש וחסר נימוס.

“השבוע לפני” (עונה שביעית)- פינה שבה טל ברודי, מגולם בידי אסי כהן, מספר לצופים על אירוע היסטורי כלשהו. יצחק הרצוג התארח בפרק 6 של העונה השביעית, כשהוא מרואיין על ידי דמותו של טל ברודי (בגילומו של אסי כהן). הזמר אביב גפן התארח בעונה הראשונה בתור גרסה דתית של עצמו שהופיעה בהתנחלויות. בעונה התשע עשרה התארח בתור עצמו באחד ממערכוני “מדינת היי טק”. מנחה הטלוויזיה עידו רוזנבלום החליף את אייל קיציס באחד התוכניות של העונה ה-19 של ארץ נהדרת, בעקבות כך שקיציס נדבק בנגיף הקורונה.

ארץ נהדרת 14 ביבי TV

“לובה הקופאית” (עונה 1) – פינה המתמקדת בלובה (בגילומו של טל פרידמן), עולה חדשה מרוסיה, העובדת כקופאית נרגזת בסופר. דמותה הפכה למזוהה מאוד עם ארץ נהדרת, ושבה להופעות אורח בעונה השנייה, ולמערכון מיוחד בעונה השבע עשרה, במסגרת פרק שעסק במשבר הקורונה (פרק שבמסגרתו חזרו עוד מספר דמויות ישנות). כצפוי, השבוע, צוות התוכנית “ארץ נהדרת 10” יטפל בפרשת המרגל של המוסד בן זיגייר, שמת בנסיבות מסתוריות. כשבועים לפני הבחירות לכנסת, משודר פרק 3 של תוכנית בידור המובילה בישראל, “ארץ נהדרת” עונה 10.

  • כבר ליקקו את השפתיים,היו יכולים לייצר ממנו חומר לכמה פרקים, סך הכל לא שונה מהרבה סטנדאפיסטים שמקבלים במה בתקשורת.
  • “דולב שושני” (עונה 16) – פינה שבה פעיל מפלגת הליכוד דולב שושני (שחר חסון) מנסה להשיג תמיכה מהרחוב.
  • אולי קים הוא דמות חידתית מדי, לא ידועה מספיק, ומוסתרת בתוך הדיקטטורה הקומוניסטית האחרונה בעולם, אבל הדיאלוג בין קים וטראמפ לא הוריד ברקים אל האולפן.

לתוכנית חשיבות לא מבוטלת בעצם הבחירה להציג או לא להציג בהבלטה דמויות מסוימות. רבים סבורים כי מעמדם של שלי יחימוביץ’, עוזי כהן, או ג’ודי ניר מוזס שלום כדמויות בעלות חשיבות נוצר במידה רבה בעקבות השימוש התכוף בהן כדמויות בתוכנית. מנגד, הצגת נשיא המדינה משה קצב כאוויל מוחלט גררה מחאות מצד לשכת הנשיא, ושחקן הכדורגל אבי נמני ביקש, כפי שנטען בתקשורת, כי הצגתו בתוכנית תמותן. מרבית האישים שחיקוייהם מוצגים בתוכנית טוענים שהם מקבלים את דמויותיהם הקריקטוריסטיות המוצגות בתוכנית ברוח טובה ובהומור, ואף מוחמאים מהכללתם בתוכנית, אך דווחו גם מקרים של פגיעה ועלבון. דוגמה בולטת היא מוחמד אבו טיר, ממנהיגי החמאס, שהביע את הסתייגותו מן השימוש בדמותו בתוכנית דרך חיקויו על ידי טל פרידמן. דמותו של אבו טיר בתוכנית מנסה ללא הרף לפתות ישראלים להגיע לאזור השטחים במסווה של מארגן מסיבות.

פרק: ארץ נהדרת 3 | טיול ליום שבת בהדרכת חיזקי

מסתבר, שמה שרוכב חזק על הכותרות בחדשות או בעיתונים, לא עובר בהכרח כל כך חזק במערכונים. לכן, שלא נתבלבל, ארץ נהדרת תמשיך להצליח אם היא תשמור על המתכון הקבוע שלה. כלומר, תמשיך להתבסס על דמויות קבועות שמכשפות את הציבור הישראלי, נוגעות בו פעם אחרי פעם, למרות שהוא ”דוגדג” בדיוק באותם מקומות כבר אלף פעם בעבר. “אגס קימל” (עונות 14–15) – זמרת צעירה בגיל העשרה (תום יער), המתגוררת עם סבתה (יובל סמו), המשמשת כסוכנת שלה.

“תת-אלוף מרכבה פלדמן” (עונה 1) – תת-אלוף בצה”ל, נהגה להאשים את קיציס שהוא נגד צה”ל, קראה לבנה “חיר”. “כן כן מה ששמעתם” (עונה שישית) – פינה המתארת את האמירות מהחדשות של השבוע עם צנזור. הפקות חוץ – מִינִי-תוכניות אירוח אשר מופקות ומוגשות על ידי דמויות שונות, מוכרות או בדויות (כמו הפינות “הבלוג של מאי” ותוכנית הבוקר של העובדים הזרים). ראיון משנה – חלק נוסף בו מראיינים קיציס וחברי הפאנל אורחים ודמויות שונות באולפן המהדורה. הספיישל יחזור לאחת הסדרות הישראליות הנוסטלגיות ביותר בכל הזמנים “קרובים קרובים”, ויסיים את סיפורו של נדיר האקרמן בעולם ההיטקס. “איש. איש”, קוראת לח”מ מנהלת בית הספר הקשוחה, שבשטחו התקיימו צילומי מערכון לתוכנית הקרובה – מערכון חדש וקבוע, תחת השם הכולל “המעתוקיות”. “אני מבקשת שלא תכתוב בעיתון את שם בית הספר ואת שם העיר.

ארץ נהדרת החיסון

“המקפלות” (עונה 7) – שתי עובדות בחנות בגדים בקניון (שני כהן ועלמה זק) שנוהגות להעליב קונים ולהתייחס בקנאות לסדר הבגדים בחנות. במרכז המערכון עומדת כוראוגרפיית קיפול בגדים לשיר “Tik Tok” של הזמרת קאשה. “דרורית” (עונה 2–3) – דמות של פקידה (טל פרידמן), שבכל פעם במסגרת מקצוע אחר מציעה ללקוחותיה מבצעים לא הגיוניים.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן