סדרות ברשת
חיפוש
סדרות ברשת » סדרות וסרטים » אקס מן 3

אקס מן 3

מצד שני, העלילה מדויקת וקומפקטית, מציגה קריצות למעריצים בלי להפריע למהלך העניינים ומתקדמת מנקודה לנקודה בצורה יעילה וחלקה. הוא לא מתחכם ונותר מהנה לצפייה (ואפילו קצת מרגש) גם אחרי קרוב ל-20 שנה. הסרט שמסכם את הטרילוגיה הראשונה של “אקס מן” היה כישלון שנוא כשהוא יצא, אבל בצפייה חוזרת הוא לא גרוע כמו שזכרנו אותו, יש בו אפילו כמה רגעים יפים (כמו אובדן הכוחות של מיסטיק).

  • מצד שני, העלילה מדויקת וקומפקטית, מציגה קריצות למעריצים בלי להפריע למהלך העניינים ומתקדמת מנקודה לנקודה בצורה יעילה וחלקה.
  • המראה של הבן עם הצלקות על ראשו מהניסויים שערך בו אביו, כמו גם האשליה הקריפית שמהפנטת את אקסבייר יוצרות עומק עוכר שלווה מבלי להתרחק מעולמות הקומיקס.
  • אם רוצים, אפשר לזהות בסרט, דרך דמותו של אריק, ביקורת על עם שמונע על ידי זעם, רצון לנקום ותחושה של קורבנות מתמדת.
  • מכתוביות הפתיחה ועד הסיום, הבדיחות נורות לעברנו בקצב של 50 בדקה.
  • בדיוק ככה סרט קומיקס צריך להיראות, וחבל שמאז הם הלכו בעיקר לכיוון של הגדלה וסיבוך ולא של פשטות ויצירתיות.

עלילת הסרט מתרחשת ב-1983 ועוסקת במאבק של האקס-מן באפוקליפס, מוטאנט עתיק ורב עוצמה ששב לחיים ורוצה להשמיד את האנושות על מנת להקים עולם חדש של מוטאנטים בו הוא ישלוט. הוא מגייס לכך חבורה של מוטאנטים בהם סטורם הצעירה, אנג’ל, פסיילוק ומגנטו, האחרון חי בזהות בדויה בפולין בשלווה עם המשפחה שהקים והצטרף לאפוקליפס רק אחרי ששוטרים הרגו את אשתו ואת בתו המוטאנטית. מנגד צ’ארלס אקסבייר ומיסטיק מגייסים את האנק מק’קוי, סייקלופס, נייטקרולר, קוויקסילבר וג’ין גריי להילחם באפוקליפס ולהציל את העולם.

מגנטו

מגניטו וחבורתו מציגים את הגישה הרב-תרבותית הפוליצנטרית. כלומר, הם דורשים הכרה בהם כחלק בעל מרכז משלו. לשם כך הם מבקשים ליצור חלוקה מחדש של המשאבים, כדי לבסס מרכז משלהם, יחד עם שאר המרכזים של קהילות וקבוצות אחרות ורבות שקיימות בחברה הנוכחית. העלילה עוסקת במקגאפין האלמנטרי של העידן החדש – מתקן פלאים לא גדול שמאפשר לפרוץ בשניות לכל מערכת מחשב בעולם. מאפשר להפיל בשניות מטוס מהשמיים, לנתק את החשמל לעיר שלמה, או להפיל שווקים שלמים בדרך לגזירת רווחים בהיקף שאותו לא ניתן לדמיין.

לוקאס טיל מגלם את אלכס סאמרס, אחיו של סקוט סאמרס. אוליבר פלאט מגלם סוכן CIA שנעזר במוטנטים כדי לעצור את משבר הטילים. בנוסף, מופיעים בסרט זה יו ג’קמן ורבקה רומיין בתפקידי אורח כוולברין ומיסטיק הבוגרת. היא מתמקדת בחשיפה הראשונית של גזע המוטאנטים למין האנושי, כאשר הם לוקחים חלק במשבר הטילים בקובה.

טריילר הסרט – X-Men 3:

פרופסור אקסבייר חש בסכנה ושולח את וולברין ואת סטורם לחקור את האגם. הם מוצאים את גופה המעולף של ג’ין ואוספים אותה אליהם. אקסבייר מסביר שכאשר ג’ין הקריבה את חייה, היא שחררה אישיות חבויה לה היא קוראת “פניקס”.

  • דניה ראמירז, מיילינג מלאנקון וקן ליונג מגלמים את קאליסטו, פסיילוק וקוויל, בהתאמה – חברי כנופיית אומגה אשר חוברים לאחוות המוטאנטים של מגנטו.

בהתאם לעולם כמעט נטול מוטנטים, הסרט שוב משתמש בהקטנת כוחות במקום בהגדלתם, מה שמביא לסצנות אקשן ומתח ריאליסטיות, מדממות ואפקטיביות. העלילה מתמקדת בילדה קטנה שנופלת לידיו של וולברין, ומגלה שהיא מוטנטית שנוצרה במעבדה בעזרת הדי. הוא עוזר להבריח את הילדה עם ילדי מעבדה נוספים מעבר לגבול הקנדי, נלחם בשיבוט של עצמו (אזהרת ספוילר) ומת לבסוף בהגנה על הדור הבא. הסרט כולו עשוי מעולה, עם דיאלוגים ברמה שאנחנו לא רגילים לראות בסרטי קומיקס, ועם עיצוב עולם צחיח, צהבהב ומדכא שמבטא באופן מושלם את הטון הקשוח והדיסטופי של הסרט. השחקנים עושים את עבודתם בצורה הכי טובה שהם יכולים, פטריק סטיוארט ואיאן מק’קלן מעולים כמו בכל סרט שהם מופעים, יו ג’קמן הוא וולורין והדמויות החדשות הם הפחות מוצלחות בסרט. דמויות יקרות לצופים כמו אנגל וחיה מיוצגות לא בצורה הטובה ביותר ואפילו מזלזלים בהם.

“סרטי אקס מן” מהרע – ועד הטוב ביותר

“זה היה הסיגר האחרון שלי!”- וולברין לאחר שהסיגר שלו נופל בזמן קרב. האקס – מן נחלקים בדעתם על איך להתייחס לתרופה הזו כאשר מגינטו עצמו מחליט להרוס את התרופה ולהשמיד את כל מי שלקח חלק בנושא. אנחנו מצרפים אפילו את הקטע על מנת שתוכלו להבין מהיכן הבמאי שאב את המוזה שלו לסרט. סמי טריילר היא פינה קבועה שבה אנו מתנבאים בדבר איכויותיו העתידיות של סרט לאור צפייה בטריילר שלו. לפיכך, הספקות שהעלה וולברין לגבי ריסון האישה כדבר לא מוסרי- באמצעים אלימים, טלפאתיים ומכאניים שונים- מתבדים ומתגלים ככמעט הכרחיים, כאשר מתגלה כי היא אכן מסוכנת ורעה, כי כוחה הנשי והמיני לפתות הוא כה מסוכן. לכן זה ברור וטבעי כי את הנשים יש לרסן בכל האמצעים, כיוון שהן מסוכנות, אם הריסון החברתי שנעשה לנשים יתקלקל וייעלם, כפי שקרה עם ג´יין.

“המפלט האחרון” ירד בדירוג כי הוא היה הסרט הראשון שהדביק את הסדרה ב”מחלת ההכי”, הראשון בסרטי אקס מן המוגזמים. הוא גדול מדי, מפוזר מדי, מציג יותר מדי דמויות כדי לרצות את המעריצים ונגמר באותו אפקט “הפיכה לאבק”. לסיום הטרילוגיה הסרט בחר במשימה הלא מתגמלת של פיצוח סיפורה של ג’ין/פיניקס.

אקס-מן 3: המפלט האחרון

מוטאנט וגנב שגויס אל אחוות המוטאנטים, מסוגל לשכפל את גופו מספר רב של פעמים. בנו המוטאנט של תעשיין אמיד, בעל זוג כנפיים המקנות לו יכולת תעופה.

זאת התחושה שהסרט משרה על הצופה, שיעמום קיומי שמגיע עד תחושת מיאוס מסרטי קומיקס באופן כללי. בסדרת סרטי האקס-מן מככבים אנסמבל של שחקנים, כולל מספר הופעות קמע של דמויות מחוברות הקומיקס וכן של יוצרי הקומיקס והמפיקים כסטן לי, כריס קלרמונט, דייוויד הייטר, טום דסנטו, מייקל דוהארטי ודן האריס. רע רע רע רע עלילה חלשה, אין טיפת קצב לסרט, בימוי נוראי, אז מה אם יש כמה אפקטים חסרי מעוף. כמה מושגים פסאודו-מדעיים ואפקטים לא עושים סרט מד”ב טוב. ממש פרק בינוני בסדרת מד”ב בטלויזיה. סיום (אם הוא כזה) מאכזב וכושל לשני סרטים שעכשיו נראים ממש טובים.

נשק אקס[עריכת קוד מקור | עריכה]

בריאן סינגר מוותר על תפקיד במאי הסרט על מנת לביים את הסרט סופרמן חוזר ואקסמן 3 – הרגע שהכל הלך לאעזאזל!!. “אקס מן 2” לא מקבל את מעמדו הראוי בדיונים על סרטי גיבורי העל הטובים ביותר, ואנחנו כאן כדי לתקן את העוול. מדובר לא רק בטוב בסרטי אקס מן, אלא באחד מסרטי הקומיקס הטובים שנעשו אי פעם. הוא לא פומפוזי כמו סרטי “הנוקמים” או יומרני כמו “האביר האפל”, אבל מבחינות רבות מדובר בסרט הקומיקס המושלם – סיפור ממוקד עם נבל מאיים ומצמרר, אבל לא חזק מדי בצורה שמייתרת את המאבק ומצריכה פתרון קסם. סרט אפל ומטריד אבל עדיין סוחף ופנטסטי, מרצה את המעריצים מבלי להזנות את היצירה ומעל לכל, “אקס מן 2” מפוצץ בסצנות אקשן פשוט מבריקות, מהסוג שנדיר למצוא גם בסרטי הקומיקס הטובים ביותר.

ראו איך אתם יכולים לעזור לוויקיציטוט להרחיב דף זה. “צ’רצ’יל אמר שיש רגעים בהם כל גבר (הורג יריב) אוי, לא משנה, אתה מבין את העיקרון”~ האנק עונה לוולברין ששאל אותו איך פוליטיקאי כמוהו מרביץ לחיילים. “אינך יודעת מי אני?! אני הוא ג’אגרנוט, כלבה!” ~ ג’אגרנוט פורץ בכוח מתוך הרצפה לאחר שקיטי גרמה לו לשקוע לתוכה באמצעות כוחותיה. חומרים מסויימים עשויים שלא להיות מתאימים לילדים מתחת לגיל 13.

סרטי ספין-אוף שאינם בפיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסופו של דבר מיסטיק מונעת ממגנטו להתנקש בנשיא ובכך מונעת את המשך פיתוח הזקיפים ואת העתיד הדיסטופי. וולברין חוזר להווה ומגלה שאקסבייר הקים בית ספר למוטאנטים ושכל חבריו בהם סטורם, ג’ין גריי, סייקלופס וקיטי פרייד חזרו לחיים ומהווים חלק מהאקס-מן. הסרט מתאר עתיד דיסטופי בו רובוטי הזקיפים שפיתחו בני האדם לצוד מוטאנטים יצאו מכלל שליטה והביאו חורבן על העולם. קומץ מוטאנטים מצליח לשרוד ועוסק בבריחה מתמדת מהזקיפים על ידי מסע קצר בזמן. לבסוף, כאשר הם נפגשים עם צ’ארלס אקסבייר הזקן הם מחליטים לשלוח את תודעתו של וולברין אחורה בזמן לשנות ה-70 של המאה ה-20 על מנת שיזהיר את האקס-מן ויסייע להם למנוע את האירועים שיובילו לעתיד הדיסטופי. ג’יימס מק’אבוי, מייקל פאסבנדר, ג’ניפר לורנס וניקולס הולט שבו לגלם את דמויותיהם.

בעתיד הקרוב המוטאנטים כמעט מוכחדים על ידי הסנטינלים, רובוטים בלתי עצירים שבני האדם פיתחו כנשק נגדם. לפני שאקסבייר, מגנטו ושארית הפליטה המוטנטית מושמדים, הם שולחים את וולברין אחורה בזמן כדי לעצור את רגע ההיווצרות של הסנטינלים. וולברין מהטרילוגיה הראשונה מגייס את חבורת “ההתחלה”, כולל אקסבייר כאלכוהוליסט מדוכא ומגנטו כמייקל פסבנדר. יחדיו הם עוצרים את מיסטיק אבל לא מצליחים למנוע את פיתוח הסנטינלים.

אקס-מן 3: המפלט האחרון – לצפייה ישירה עם תרגום מובנה

אתה מחכה לראות אולי בכל זאת זה יהיה הגיוני, אבל וואלה אפשר לתת נקודת זכות ענקית לסרט שהוא מפתיע בצורה בלתי יאומנת! חברת התרופות מעבדות וורת’ינגטון מפתחת נסיוב המדכא את הגן המוטאנטי אשר מעניק למוטאנטים את כוחותיהם ומייחד אותם משאר מבני האדם. התרופה מופקת מדמו של ילד מוטאנט שהכוח המוטאנטי שלו הוא דיכוי מוטציות אצל אחרים. בשעה שהתרופה מוצעת לכל אשר חפץ בכך, ביניהם רוג, יש כאלה המתנגדים לפתרון סופי זה, ביניהם מגנטו, המגייס צבא ומזהיר את נאמניו שתרופה זו היא אמצעי לטיהור אתני של המוטאנטים. עד שהמשבר פורץ הם אינם לגמרי מודעים לחומרת המצב שאליו הם ייקלעו. הסרט נחשב למצליח ביותר מבחינת הכנסות והיה מועמד לשישה פרסי סאטורן, מתוכם זכה בקטגוריית שחקנית המשנה (פמקה ינסן).

וולברין מגלה שג’ין היא לא אותה אחת שהכיר, והיא נמלטת מהאחוזה לבית ילדותה. יהדותו של אריק מוסיפה לסרטו נדבך מרתק, שיש גם שיגידו שהוא בעייתי מבחינה אידיאולוגית. מניעיו של אריק, שייהפך לנבל של הסדרה, להצטרפות למאבק הם אישיים ולאומיים ולא גלובליים. אם רוצים, אפשר לזהות בסרט, דרך דמותו של אריק, ביקורת על עם שמונע על ידי זעם, רצון לנקום ותחושה של קורבנות מתמדת.

תרבות ובידורקולנועביקורות סרטים

לבסוף, בית הספר לצעירים מחוננים ממשיך לפעול, עם סטורם כמנהלת ראשית. חיה ממונה כשגריר לאומות המאוחדות, רוג חוזרת ומודיעה שהיא לקחה את התרופה. מגנטו נראה משחק שחמט בגן ציבורי, וכאשר הוא ממקד את ידו על כלי שחמט, הכלי זז, מה שמרמז כי כוחותיו שבים אליו וכי התרופה אינה קבועה. בסצנה שאחרי הכתוביות, ד”ר מוירה מק’טאגרט בודקת חולה הנמצא בתרדמת, שמתעורר וקורא לה בשמה הפרטי, מה שמרמז שצ’ארלס אקסבייר העביר את תודעתו אל החולה. בפרק זה האקס מן מתחילים לסדר את האחוזה , ועושים מאצמים למצוא את פרופסור אקסבייר, כשמוצאים אותו יש לו מסר למה שייקרה עוד 20 שנה . “נראה אותך מצליח לשקם את אלה” ~וולברין למוטאנט בעל יכולת להצמיח מחדש איברים לאחר שבעט באשכיו.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן