סדרות ברשת
חיפוש
סדרות ברשת » סדרות וסרטים » אקס מן ההתחלה

אקס מן ההתחלה

עלילת הסרט מביאה את ההיסטוריה המוקדמת של לוגאן האולט, המוטאנט שעתיד להיקרא “וולברין”, לפני הצטרפותו לקבוצת האקס-מן וחייו עם אחיו החורג ויקטור קריד. השניים מצטרפים לצוות אקס של קולונל ויליאם סטרייקר, ונלחמים יחד נגד איומים שונים עד אשר לוגאן מתנדב להשתתף בניסוי של נשק אקס, ובו מושתל לו שלד האדמנטיום הבלתי שביר. בתחילת 2009 שודרה סדרת האנימציה “וולברין והאקס-מן” למשך עונה אחת בלבד, והופיעה בה קבוצת האקס-מן של וולברין, אשר כללה את סייקלופס, חיה, סטורם, שאדוקאט, אייסמן, רוג, נייטקרולר, אנג’ל, פרופסור אקס ואמה פרוסט. אחד מהכלים העלילתיים ששבים וחוזרים בזיכיון האקס-מן הוא מוות ושיבה לחיים, לרוב בשל דמותה של ג’ין גריי והחיבור שלה לכוח הפניקס.

חרף הנושאים והתהליכים הקודרים, הטון הדומיננטי הוא של קלילות משמחת הנסמכת, במידה לא מבוטלת, על פנטזיית הרטרו בעיצוב התלבושות והתפאורה. עיצוב הדמויות והיחסים, בימוי האקשן והאפקטים המיוחדים, העיצוב המגניב של התלבושות והתפאורה, והפאתוס הנבנה ברגעי השיא הדרמטיים – כל אלו עובדים טוב יותר מכפי שניתן היה לקוות. זהו קומיקס שקם לתחייה, כפי שהמעריצים תמיד מייחלים לראות וזוכים בכך רק לעיתים נדירות.

טריילר הסרט – X-Men: First Class:

במידה ויש לך משתמש התחבר עכשיו כדי להגיב עם המשתמש שלך. “סרט טוב אם יהיה המשך זה יהיה על משהו שבין הסרט הזה ל…” אשכול זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות. X-Men Forever 2 Vol.1 #1-16 (אוגוסט 2010-מרץ 2011) – סדרה שנייה בכתיבתו של כריס קלרמונט.

במעבדה שלו, מק’קוי מזריק לעצמו את התרופה אשר במקום לרפא אותו – מחמירה את מראו החיצוני, והופכת אותו לחיה שעירה וכחולה הדומה לקוף אדם מגודל. למחרת, מק’קוי מטיס את אקסבייר וחבריו אל כדי ליירט את הצי הסובייטי, לפני שהוא יפרוץ את קו המצור האמריקאי. שו, נמצא שם בתוך צוללת, כשהוא חובש קסדה החוסמת את יכולותיו הטלפתיות של אקסבייר. עזאזל משתלט על אחת מהספינות הסובייטיות ומנסה לחצות את הקו המצור, אולם אקסבייר מצליח עם כוחותיו הטלפתיים לגרום לקצין על ספינה סובייטית אחרת להשמיד את ספינת הטילים של עזאזל. באנשי משתמש ביכולות הסונאר שלו ומאתר מתחת למים את הצוללת של שו, בעוד לנשר משתמש ביכולותיו המגנטיות ושולה אותה מתוך המים.

אקס מן: ההתחלה / X MEN: FIRST CLASS

Archangel #1 (פברואר 1996) – חוברת ספיישל המתמקדת בדמותו של ארכאנג’ל. שנדילאר, עולם הכס של השי’אר (Shi’ar throneworld Chandilar) – עולם הבית של בני בריתם החוצנים של האקס-מן, אימפריית השי’אר. עולם מוג’ו – ממד חלופי שנשלט בידי הרודן מוג’ו אשר מתמקד ביצירת תוכנית מציאות לצורכי בידור ההמונים ובשביל כך משתמש במוטאנטים אסירים. מדריפור – אי בדרום-מזרח אסיה הממוקם דרומית למצר מלאקה מדרום-מערב לסינגפור. בעבר הרחוק, האי היה מקום מפלט לפיראטים שכן אין בו הסכם הסגרה לפושעים.

  • הפרק שודר מחדש כסינדיקציה במהלך סדרת Marvel Action Universe בין השנים 1988–1991.

המדען קלאוס שמידט, אשר הבחין במתרחש מזמן אליו את לנשר. בפגישתם, הוא מציב מטבע מתכת על השולחן ומצווה על לנשר להשתמש בכוח המגנטיות שלו כדי להזיז אותו. לנשר מתאמץ אך נכשל אז שמידט יורה והורג את אמו לנגד עיניו של לנשר. זעמו של לנשר יוצא מכלל שליטה וכוחו המגנטי מחריב את סביבתו והורג שני השומרים, לשמחתו של שמידט. באותו זמן באחוזה שבניו יורק, צ’ארלס אקסבייר הצעיר פוגש בילדה בשם רייבן, אשר פרצה לבית הוריו על מנת לחפש אחר אוכל. רייבן, בעלת יכולות לשנות צורה, שמחה לפגוש מישהו אחר “שונה” (מוטאנט) כמותה, וכך גם צ’ארלס אשר מזמין אותה להישאר לגור עם משפחתו.

עכשיו באפל: LUCK , וגם: סנופי חוזר בעונה שנייה

כוח שבני אדם רגילים לא מחזיקים, וזו הסיבה שהוא קורא לתלמידיו אקס-מן, בגלל האקסטרה כוח. סרט אדיר, כנראה הטוב בסדרה, מבוים ומשוחק בצורה משכנעת ביותר. לא מצאתי חורים בעלילה (גם לא חיפשתי מרוב שהייתי מרותק) אהבתי גם את כל הקריצות והשנינויות. ג’ק קירבי, אשר יצר את חוברת הקומיקס הראשונה של האקס-מן לצד סטן לי, זכה לקרדיט בפתיח ובכתוביות הסיום בסרט.

בפברואר 2017, ראיין ריינולדס ודרו גודארד הצטרפו למלאכת הכתיבה. סרט הקולנוע נעשה בתקציב של 75 מיליון דולר וזכה לסכום הכנסות כולל של מעל 296 מיליון דולר. הוא היה מועמד ל-10 פרסי סאטורן, מתוכם זכה בקטגוריות סרט המדע בדיוני הטוב ביותר לשנת 2000, הבימוי, הכתיבה, עיצוב התלבושות, שחקן ראשי (יו ג’קמן) ושחקנית משנה (רבקה רומיין).

אקס-מן: ההתחלה לצפייה ישירה עם תרגום מובנה / ( X-Men: First Class

הגזימו טיפה עם הציו בIMDB, כמעריץ מושבע של אקס-מן, אחת הסדרות הכי האהובות עליי מהילדות. אפשר להגיד שהסרט הזה מספק את הסחורה, אקשן, סיפור שעוקב אחרי הקומיקס, הסבר על איך הכל התחיל, וגם איך הכל התדרדר. בעידן המודרני בו אנחנו חיים כאשר לכולנו יש אינטרנט סופר מהיר בבית, סרטים לצפייה ישירה הפכו לנפוצים מתמיד.

בנובמבר 2016, הוכרז כי סרט שלישי אודות דמותו של “דדפול” נמצא בשלבי פיתוח מוקדמים, וכי הוא יציג את התכנסות צוות האנטי-גיבורים “אקס פורס”. בשנות השישים התפרסמו מספר סיפורים של האקס-מן, תחת השם “הבלתי מנוצחים”, במגזין הקומיקס “בוקי”. Magneto Vol.2 #1 (מרץ 2011) – מהדורה מוגבלת לכרך השני בסדרת הסולו של מגנטו. Cyclops Vol.3 #1-12 (יולי 2014-יוני 2015) – כרך שלישי לסדרת הסולו של סייקלופס. Storm Vol.3 #1-11 (ספטמבר 2014-יולי 2015) – כרך שלישי בסדרת הסולו של סטורם. Magneto Vol.3 #1-21 (מאי 2014-אוקטובר 2015) – כרך שלישי בסדרת הסולו של מגנטו.

היסטוריה פרסומית[עריכת קוד מקור | עריכה]

A+X Vol.1 #1-18 (אוקטובר 2012-מרץ 2014) – סדרת אנתולוגיה שמצוותת בכל חוברת חבר האוונג’רס עם חבר האקס-מן. All-New X-Men Vol.2 #1-19 (פברואר 2016-מאי 2017) – כרך שני לסדרת הכותרים בכיכובם של האקס-מן הצעירים מזמן העבר. Spider-Man/Deadpool Vol.1 #1-50 (מרץ 2016-יולי 2019) – סדרת כותרים חדשה המשתפת את הרפתקאותיהם של ספיידרמן ודדפול. X-Force Vol.6 (ינואר 2020 ואילך) – כרך שישי בסדרת הבת של אקס פורס.

  • עימות פיזי מתפתח בין אקסבייר לבין לנשר, אשר מסיח את דעתו של לנשר ובכך מנטרל את איום הטילים על בני-האנוש.
  • Jean Grey Vol.1 #1-11 (יולי 2017-מרץ 2018) – סדרת סולו בכיכובה של ג’ין גריי הצעירה מזמן העבר.

הנה סרטים מומלצים מעוררי השראה, סרטי קומדיה ששינו לרבים את דרך ההסתכלות על החיים בעוד גרמו להם ליפול מהכיסא מרוב צחוק. מעניין, מאתגר וכמובן המון אקשן ואפקטים ברמה הכי גבוהה שיש היום בקולנוע. “סרט מעולה, אקשן סוחף ועלילה נהדרת, הלוואי וכל הסרטים…” X-Men First Class לדעתי הסרט הכי טוב בסדרה,עשוי טוב,הזמן טס מבלי להרגיש בסרט,סצינות אקשן מרהיבות ועתירות אפקטים ויזואליים,מומלץ. “ראיתי את הסרט ראשון מבין כל הסדרה עם בת דודה ומאוד נ…” גם “אקס-מן 2” היה עיבוד שאפתני מבחינת כמות הקונפליקטים, אופיים והתפתחותם, אך לווהן יש יתרון על סינגר בכל הקשור לעיצוב רגעי ההומור, שכמותם יש לא מעט בסרט.

סוגיות חברתיות המשתקפות בסיפורי האקס-מן[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – אקס-מן – דמויותבמרוצת השנים, חבורת האקס-מן ידעה מספר תהפוכות ושינויים בהרכב. בשנות ה-80 המשיכה סדרת האקס-מן לצבור פופולריות, שהובילה להפקתן של סדרות-בת מצליחות נוספות, דוגמת “המוטנטים החדשים”, “אלפא פלייט”, “אקס-פקטור”, “אקסקליבר” ובהמשך גם “אקס פורס”. לרוב, הופיעו בסדרות השונות קבוצות אקס-מן המורכבות מחברים שונים, דבר שאיפשר יצירת סיפורי קרוס-אובר ייחודיים הנפרשים על פני מספר כותרים בו-זמנית, דוגמת “טבח המוטאנטים” או “נפילת המוטאנטים”. חוברות האקס-מן הראשונות הציגו את חברי הקבוצה המקורית של האקס-מן סייקלופס, ג’ין גריי, חיה, אייסמן ואנג’ל וכן את יריבם מגנטו ואחוות המוטאנטים הרשעים שלו, אשר כללה את מאסטרמיינד, קוויקסילבר, מכשפת השני וטואד. סדרת החוברות התמקדה בתמה השגרתית של טוב נגד רע ומאוחר יותר כללה גם נושאים כמו דעה קדומה וגזענות – מוטיבים שחזרו על עצמם עם השנים. הצד הרע שבסיפור הוצג דרך דמותו של מגנטו – דמות אנושית ומעוררת סימפתיה, אשר שרדה את מחנה הריכוז של הנאצים רק כדי לפתח שנאה כלפי האנושות.

אחרי שמגנטו הפשיט את וולברין מעצמותיו המתכתיות, זה האחרון הפך ליותר ויותר חייתי בהתנהגותו בסיפורים של אמצע שנות ה-90. מקור כוחה של רוג, הסופגת את כוחותיהם וזיכרונותיהם של כל מי שהיא נמצאת איתו במגע, היה לנושא משפיע על שפיותה כשהמפורסם ביניהם היה ספיגת כוחותיה של גברת מארוול בסיפורים של שנות ה-80. בסיפור העדכני ביותר, “מותו של אקס”, אמה פרוסט איבדה את שפיותה לאחר שסייקלופס מת בזרועותיה והיא הכריזה מלחמה על הבלתי אנושיים. דמויות נוספות שהיו להם בעיות שפיות היו סייקלופס, סייברטות’, מג’יק, קוונטין קווייר, X-23 ופרסטיג’. עלילת הסרט מתרחשת ב-1983 ועוסקת במאבק של האקס-מן באפוקליפס, מוטאנט עתיק ורב עוצמה ששב לחיים ורוצה להשמיד את האנושות על מנת להקים עולם חדש של מוטאנטים בו הוא ישלוט.

הוסף תגובה חדשה

בשעה שפוליטיקאים כמו ואלרי קופר ניסו לעזור לאקס-מן, רבים ניסו להפליל מוטאנטים כדי לחסל אותם אחת ולתמיד. הסנאטור רוברט קלי החל את המצע הפוליטי שלו באמצעות נאומים אנטי-מוטאנטים, עד אשר ניצל בידי מוטאנטים ושינה את דעתו עליהם. כאשר ויקטור קריד -בנו שונא המוטאנטים של ויקטור קריד – רץ לנשיאות, האקס-מן שלחו את קאנונבול ואת אייסמן להצטרף במסווה אל צוות הקמפיין שלו ולגלות מידע על האג’נדה האנטי-מוטאנטית שלו. פעילותם נמשכה עד אשר ההתנקשות בו הביאה לנקודת רתיחה ולאירועי “מבצע אפס סובלנות”. כמה מהנושאים המוצגים בקומיקס משמשים כאלגוריה לנושאים בוערים בעולם האמיתי, למשל הצעתה של לידיה נאנס לגירושם המאסיבי של מוטאנטים. הרצתו של גרנט מוריסון מתחילת המאה ה-21 שינתה את מאזן הכוחות של הקבוצה והציגה ליקום אקס-מן מספר עלילות שנויות במחלוקת כמו “ה עבור הכחדה”, שבה נבלת-על בשם קסנדרה נובה משמידה את האי ג’נושה והורגת 16 מיליון מוטאנטים.

בזעמו הרב הוא מעקם את שערי הברזל של המחנה, עד שאחד השומרים מכה אותו באמצעות קת רובהו וגורם לו לאובדן הכרה. בתוך מבול סרטי הקומיקס ששטף אותנו בשנים האחרונות, נדמה היה שחלוצי העידן החדש בקולנוע הקומיקס, האקס- מן, נשכחו קצת. נקודה לציון אנחנו בסוף כן זוכים לראות את וולברין לרגע ובכך יו’ ג’קמן מבטיח שהוא מופיע בערך בכל סרט של אקס – מן עד היום. שלו ומאתר מתחת למים את הצוללת של שו, בעוד לנשר משתמש ביכולותיו המגנטיות ושולה אותה מתוך המים. אפקטים ממש סוסים אבל סה”כ גם מרוח .. אבל העלילה דומה לדורה והמוטנטים המעופפים .. פשוט ככה ! אני לא יודע מה איתכם אני הרגשתי שפשוט עשו את הסרט הזה בשביל עוד כמה שקלים לכיס הקטן שלהם .. הכישרון של ווהן לשלהב יצרים לא מסתכם רק בשלב הליהוק, אלא גם בדרך שבה הוא משתמש בשחקניו.

שובר שורות

כל מי ששולט בחרב הנשמות יכול לשלוט בלימבו ולשאוב ממנו כוח. בהרצת החוברות Extraordinary X-Men, האקס-מן הפכו את ממד לימבו לביתם לאחר שערפילי הטריגן שינו את האטמוספירה בכדור הארץ והפכו אותו לבלתי מיושב למוטאנטים. אוטופיה – סייקלופס גרם לאסטרואיד M לעלות מתוך האוקיינוס השקט לחופי סן פרנסיסקו כתגובה לעלייה בתנועות מחאה אנטי-מוטאנטיות, וכדי ליצור מקום שישמש כאומת המוטאנטים. אבלון – תחנת חלל של מגנטו המקיפה את כדור הארץ ומשמשת כבסיסם שלו ושל השוליות שלו. מיועד כמקום מפלט למוטאנטים אותו יצר מגנטו לאחר שחזר לדרכיו המרושעות. ג’יימס מקאבוי כבר הופיע לפני הסרט הזה בשובר קופות גדול, “מבוקש”, לצידם של מורגן פרימן ואנג’לינה ג’ולי.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן