סדרות ברשת
חיפוש
סדרות ברשת » סדרות וסרטים » אנה ואלזה 2

אנה ואלזה 2

בהיבט הסביבתי, מליפיסנט ומואנה – שתי בנות דיסני החורגות של “לשבור את הקרח” – היו מדויקות יותר ומתאמצות פחות. בהיבט הרב תרבותי, כשאלזה החליטה להישאר עם הילידים בסוף הסרט, היא בסך הכל הייתה גירסה מצוירת לג’ון סנואו בסוף “משחקי הכס”, כשהוא משתקע עם הפראיים. ערך מורחב – לשבור את הקרח 2ב-19 במרץ 2015 החלה הקרנתו ברחבי העולם הסרט “סינדרלה” מבית אולפני וולט דיסני. ל”סינדרלה” קדם סרט קצר, בן 9 דקות, בשם “קדחת הקרח” המבוסס על “לשבור את הקרח”. סרטון זה “מתעד” את מסיבת יום ההולדת של אנה, בעוד אלזה מצוננת ויוצרת אנשי שלג קטנים בעיטושה. סרט – לשבור את הקרח 2 – פרוזן 2 – הסרט המלא – באתר סרט.

אלזה מרגישה אשמה בכך שהוריה אבדו בים בחיפוש אחר תשובות לכוחותיה הקסומים. אלזה מחליטה לנסוע לבד ושולחת את אנה ואולף למקום מבטחים. אלזה נתקלת בנוק, רוח המים, הלובשת צורה של סוס.

מאמצים מאוחרים יותר[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביולי 2015 אישר ג’וש גד שיחזור לדבב את דמותו של אולף. אנה נוצרה על ידי הבמאים כריס באק וג’ניפר לי, והיא מבוססת באופן רופף על דמויותיהם של גרדה וקאי מהאגדה “מלכת השלג”, מעשייה דנית מאת הנס כריסטיאן אנדרסן. בעיבוד הקולנועי של דיסני מוצגת אנה כנסיכת ממלכת ארנדל, אחותה של המלכה אלזה (אידינה מנזל). בתחילת הסרט מכניסה אלזה את ארנדל לתוך חורף נצחי בטעות בערב הכתרתה.

איגוד תעשיית ההקלטות האמריקאי אישר כי הפסקול הפך לאלבום פלטינה והפך לאלבום הפסקול הרביעי של סרט אנימציה שהגיע למעמד זה. האלבום הוא הפסקול הנמכר ביותר בגרסה דיגיטלית. צוות ההפקה החל לטפל בבעיות שהבהיר ג’ון לאסיטר ושינה את הסיפור עד שהדמויות היו רלוונטיות, בשלב זה הופיע פריצת דרך כאשר במהלך שכתוב התסריט אנה הפכה לאחותה הצעירה של אלזה וכך החלה דינמיקה בין הדמויות.

לשבור את הקרח 2 הסרט

ולמה להשתפך ככה על הסרט הראשון בביקורת לשני? בנובמבר 2015, במהלך ביקור באוניברסיטת דיוק, התראיין דל וצ’ו לעיתון האוניברסיטה וסיפר שחייו מתחלקים כרגע לשני תחומים – טיפול בכל הקשור לזיכיון של “לשבור את הקרח” ולהעלות רעיונות לגבי “לשבור את הקרח 2” יחד עם הבמאים. כשנשאל למה לצפות מההמשך ענה דל וצ’ו “אנחנו נרגשים מהרעיונות שמועלים, אך מוקדם עדיין לדבר עליהם. לא היינו יוצרים סרט המשך אם לא היינו מרגישים שהסיפור שיש לנו לספר משתווה או עולה על המקור.” בראיון שנערך באמצע חודש אוקטובר 2014 סיפרה אידינה מנזל (המדבבת את דמותה של המלכה אלזה) שצוות המדבבים כבר הקליט את תפקידיהם לסרטון הקצר. בחודש נובמבר בריאיון לדיילי טלגרף סיפרה מנזל שסרט המשך נמצא בשלבי פיתוח.

ב”לשבור את הקרח 2″, היא חייבת להאמין כי הכוחות האלו מספיקים. יש מי שמחכה להמשך של “הנוקמים”, יש מי שמצפה לעיבוד של “מלך האריות”, ויש את המעריצים שסופרים את הימים עד לפרק התשיעי בסאגת “מלחמת הכוכבים”. אבל נראה שמעל כולם, לפחות כשמדובר בקהל הצעיר, בולט סרט אחד במיוחד – ההמשך ללהיט “לשבור את הקרח” משנת 2013.

“אנשים צפו במישהי במצוקה ולא עשו דבר. הצד המטריד הזה עניין אותנו”

אולף הוא גם הדמות השווה ביותר והחמודה ביותר. Putlockerz – לשבור את הקרח 2 – הסרט המלא – באנגלית. מורידים – לשבור את הקרח 2 – הסרט המלא עם תרגום לעברית. לאור זה שהסנסציה סביב אנה ואלזה הייתה טמונה דווקא בראשוניות שלהן, בלתי אפשרי לצפות שהסרט השני יתעלה על קודמו או שהוא יצליח להשתוות אליו. אבל כסרט המשך הוא בהחלט מספק את הסחורה. דיסני הצליחו לשחזר את הקסם של האחיות ואת האחווה הכל כך חזקה בין השתיים.

בנו של המלך רונארד, הנסיך אגנאר (אבא של אלזה ואנה) מצליח להימלט משם בעזרת מושיע לא ידוע. דיסני – הדף הרשמי של הסרט לשבור את הקרח 2 באתר דיסני. אם בתחילת הסרט היו מספרים לנו, נאמר, שאלזה מיוסרת מחוסר הידיעה על מקור כוחה, אולי היתה כאן קצת דרמה. אבל היוצרים הקמצנים החליטו לא לחשוף אותנו לשום חולשה של הגיבורות, ועדיין רוצים שנחגוג את הקתרזיס כשהן סוגרות מעגל עם העבר ומצילות, שוב, את הממלכה.

יותר מברקוביץ’ ובניון: הרגע שהוכיח עד כמה זהבי מיוחד

מאוחר יותר קיבל הסרט תמיכה להחייאה מחדש על ידי מייקל אייזנר, מנכ”ל ויור חברת וולט דיסני דאז, אייזנר הציע להחיות את הפרויקט בשיתוף עם ג’ון לאסיטר ואולפני פיקסאר. האנימטורים של דיסני נתקלו בקשיים בסיפור מלכת השלג מכיוון שלא יכלו למצוא דרך לסגל ולייחס את דמותה של מלכת השלג לקהל מודרני. ב-1940 מחלקת ההנפשה של דיסני בחנה אפשרויות קולנועיות בנושא מלכת השלג אך דמותה של מלכת השלג עדיין הייתה בעייתית מדי. בין היתר, הבעייתיות עם דמותה של מלכת השלג, הובילה לביטול הפרויקט המשותף של דיסני וגולדווין.

מספר מבקרי קולנוע השוו את הסרט לסרטים “היפה והחיה”, “בת הים הקטנה”, “אלאדין” ו”מלך האריות” מתקופת “הרנסאנס של דיסני”, וכמה מבקרי קולנוע אף אמרו כי הסרט מסמל התחלה של רנסאנס שני בדיסני. הסרט זכה לשבחים רבים במיוחד על האפקטים החזותיים, התסריט, השירים והדיבוב שבו (במיוחד של ג’וש גד, אידינה מנזל וקריסטן בל). השיר “Let It Go” מתוך הסרט זכה לשבחים רבים וחלק ממבקרי הקולנוע אמרו כי הסצנה שבה בוצע השיר היא אחת מסצנות הקולנוע הטובות ביותר של 2013. לאסיטר הסביר שדיסני, כמו פיקסאר, מפיקה סרטי המשך רק אם היוצרים שיצרו את הסרט הראשון העלו רעיון טוב עד כדי כך שהוא ראוי לדמויות. במקרה של “לשבור את הקרח” ציין לאסיטר שהבמאים העלו רעיון נהדר לסרט המשך, וציין שעוד ישמעו על כך רבות ושדיסני תחזיר את הצופים לארנדל.

איך רואים סדרות באפליקציית טלגרם? – המדריך המלא (מעודכן

הפרידה מאנה ואלזה אחרי הסרט הראשון הייתה כמו להיפרד מחברה טובה ומתוסבכת אחרי לילה אינטנסיבי של שיחות נפש, ברגע בו היא מגיעה לתובנות בריאות על חייה. הבעיה היא שדיסני כל כך התאהבו בבריאות הנפשית הזו, עד שלא העזו לגעת בה. התשובה קוראת לה ומעמידה את ממלכתה בסכנה. יחד עם אנה, קריסטוף, אולף וסוון היא תצא למסע מסוכן ויוצא דופן. ב’לשבור את הקרח’, חששה אלזה שכוחותיה גדולים מדי בשביל העולם הזה; ב’לשבור את הקרח 2′ עליה לקוות שהם מספיקים.

  • ילד יתום בשם קריסטוף מציץ מהצד במתרחש, ואחת מהטרולים מאמצת אותו ואת אייל הצפון שלו, סוון.
  • הסרט החדש בעיקר מנסה להימנע מלסדוק את האגדה – וכך, למרבה הצער, הופך להיות אירוע שאיכזב אחת מאיתנו מאוד.
  • אנה מבקשת מהנס שינשק אותה ובכך יפשיר את לבה, אך הוא מגלה לה שהוא לא באמת אוהב אותה, ושתכנן לביים תאונה לאלזה ולשלוט בממלכה לצד אנה, אך עכשיו כשאנה גוססת, הוא יהרוג את אלזה שהקפיאה את הממלכה, ויהפוך למלך בעצמו.
  • האחת קרירה ומסוגרת, השנייה משתוקקת לחום ולאהבה.
  • כמו שאתם בטח יודעים, אנה ואלזה הן שתי הדמויות הראשיות בסרט לשבור את הקרח.

למטה ריכזנו מגוון אפשרות לצפייה ישירה בסרט – עם דיבוב או תרגום לעברית. פרוזן – סרט ההמשךסרט ההמשך של לשבור את הקרח ממשיך את סיפורם של אנה, אלזה, קריסטוף, אולף וסוון אשר עוזבים את ארנדל ונוסעים ליער עתיק של ארץ קסומה. החבורה יוצאת למסע כדי למצוא את מקור כוחותיה של אלזה – על מנת להציל את ממלכתם.

אורחים מהכוכב הירוק לצפייה ישירה – הסרט המלא אונליין

השירים לסרט נכתבו והולחנו על ידי הזוג רוברט לופז וקריסטן אנדרסון-לופז שעבדו עם דיסני לפני כן על המוזיקה בסרט פו הדב מ-2011 ועל עיבוד הסרט מוצאים את נמו מ-2003 למחזמר מ-2007. מכיוון שבני הזוג לופז מתגוררים בניו יורק ואילו אולפני ההפקה ממוקמים בברבנק התבצעו ועידות וידאו של כשעתיים במשך 14 החודשים של הפקת המוזיקה. הסרט נפתח בפרולוג המציג את הילדות אנה ואלזה משחקות בשלג שאלזה יצרה לבקשת אנה בתוך הטירה. השתיים בונות איש שלג, ואלזה מתארת אותו כחובב חיבוקים וקוראת לו אולף.

אנה ואלזה שם, וכמובן שגם אולף וקריסטוף. הפעם הרבעייה תצא להרפתקה ביער מסתורי כדי לגלות סוד קדום על הממלכה שלהם. על אף התקווה של המעריצים כי אלזה תהיה נסיכת הדיסני הלסבית הראשונה, לפי הטיזר טרם התקבל רמז כזה – וגם לא מטעם הפקת הסרט.

ביום שהאדמה רעדה לצפייה ישירה – פרקים מלאים אונליין

משמח ומרגיע לגלות, שגם הפעם מרכז הסרט הוא היחסים בין שתי האחיות. בעוד שאלזה רוצה לחקור את הכוחות שלה, אנה מנסה לתפקד כאחות הגדולה ולהגן עליה. לעיתים אנה כל כך עסוקה בלדאוג לאלזה, שהיא לא רואה את קריסטוף בכלל. בסרטים אחרים אולי היא הייתה משתנה עבורו, אבל לא ב”לשבור את הקרח”, קריסטוף פשוט יצטרך לקבל אותה כמו שהיא. שתי האחיות לומדות לעבוד ביחד, אבל רגעי השיא של הסרט מתרחשים כאשר הן בנפרד, כשכל אחת נלחמת באיתני הטבע בדרכה. “לשבור את הקרח” היה אחד הלהיטים הגדולים והמפתיעים של דיסני בשנים האחרונות.

לכאורה, מה שאמור לגרום לנו להתפעל מ”לשבור את הקרח 2″ הוא המסרים הפוליטיים – שמירה על הטבע מחד, והחתירה תחת ההגמוניה הלבנה מאידך. סביבתיות ורב תרבותיות, אלא שתי האמירות הכי מתבקשות בימינו כדי להראות כמה אתה WOKE. אבל אפילו את זה עשו טוב יותר בשלל דוגמאות אחרות.

עוד על הספר

בינואר 2020 הפך הסרט לסרט האנימציה השני המכניס ביותר בכל הזמנים, אחרי החידוש ל”מלך האריות” משנת 2019. חפשו את הסרט להורדה – או אם אתן מעדיפות, לצפייה ישירה. הסרט פרוזן 2 שוחרר לאקרנים ב-21 בנובמבר 2019.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן