סדרות ברשת
חיפוש
סדרות ברשת » סדרות וסרטים » אופוריה סדרה אמריקאית

אופוריה סדרה אמריקאית

הסדרה מציגה איך הקלטת שהשניים צילמו במהלך ירח הדבש שלהם, נגנבה מביתם והצוכן שלה פורסם באופן מחתרתי באמצעות האינטרנט, דבר שלא היה נפוץ כל כך עד אותו מקרה. הסדרה מציגה איך האירוע הרס את הנישואין של השניים והשפיע על המוניטין והקריירה שלהם. הסדרה קיבלה ציון של 8 באתר IMDb וכדאי לכם להוסיף אותה לרשימת הצפייה שלכם, אם לא עשיתם את זה עד עכשיו (זמין לצפייה באמזון פריים וידאו). מדובר בסדרה שגם צופים צעירים שלא מכירים את השושלת של הלייקרס בשנות ה-80 יאהבו. מעבר לבימוי והסגנון הייחודי של אדם מקיי, הסדרה עמוסה בשחקנים מעולים כמו ג’ון סי. ריילי, אדריאן ברודי, סאלי פילד, מייקל צ’יקליס ועוד.

הסדרה מגוללת מסע של אישה לשקם את חייה לאחר ניסיון התאבדות, והמאבק שלה להבין את כל הדברים שהובילו לאותו רגע. אחת הסדרות שאנחנו הכי מצפים להן, ‘בית הדרקון’ מהווה פריקוול לאירועי משחקי הכס ומבוססת על רומן של ג’ורג’ ר.ר מרטין בשם אש ודם. כי הכנו לכם בפוסט רשימה של סדרות מומלצות שכדאי לכם להוסיף לרשימת הצפייה.

ספיישל אופוריה – חלק 1: רו

אך כשאחד האסירים המסוכנים מזהה את חולשתו של הסוהר הוא ניצב בפני בחירה בלתי אפשרית בין עקרונותיו לבין הגנה על משפחתו. מיני-סדרה בריטית בת 3 פרקים ששודרה במקור ב-BBC One בכיכובם של שון בין ו-סטיבן גרהאם. בניסיון להרוויח קצת כסף ווקס מכינה לוקחים על עצמם משימה לחסל כוח מסתורי שמאיים על הממלכה, הם אינם מודעים לכך שהם נכנסים להרפתקה מטורפת במיוחד. הדמות המרכזית זה בחור בשם נייתן בראון (רובי אמל), מתכנת צעיר שעובד על פרויקט לטובת האנושות, מעורב בתאונה קטלנית שאחריה הוא בוחר לעשות לתודעה שלו “העלאה” למציאות המדומה בעידודה של בת הזוג שלו. במרכז הסדרה אנחנו פוגשים את דמותה של קים סון ג’ה, בת למשפחה ענייה. התושבים של העיירה מנסים ככל שניתן להישאר בחיים ולמצוא דרך לברוח משם, תוך כדי שהם מתמודדים עם יצורים מפחידים שחיים ביער שמקיף את העיירה ומזהמים את האזור.

שלושתן, אגב, זכו בפרס משותף משלהן בפסטיבל קאן לסדרות על ההופעה המיוחדת בסדרה. “אופוריה” מספקת נקודת מבט חדשה על חייהם של צעירים בימינו, דרך סיפורים כנים, מרגשים, מצמררים ומפתיעים. מדובר בסדרה מצמררת שמוכיחה שלא צריך חייזרים, דרקונים וכוחות על כדי לייצר סדרה שכולם מדברים עליה, כי לפעמים המציאות עולה על כל דימיון. כדי לכבוש את נערת חלומותיו הוא עושה שימוש בטכנולוגיה העכשווית על ידי שימוש באינטרנט וברשתות החברתיות כדי להשיג את המידע הפרטי שלה ולהתקרב אליה. בייטמן מגלם בסדרה יועץ השקעות כישרוני בשם מרטי בירד, שבמקרה גם מלבין כספים עבור הקרטל.

חסרי בושה – עונה 11 (ואחרונה)

אם אתם מחפשים סדרות מומלצות בנטפליקס זאת אופציה נהדרת עבורכם. הסדרה קיבלה ציון של 7.7 באתר דירוג הסדרות והסרטים IMDb. הסדרה כוללת סך הכל 8 פרקים, היא קיבלה ביקורות מעולות ברחבי הרשת וציון גבוה באתר IMDb של 8.6 עם 50 אלף גולשים שדירגו אותה. אופוריה – היא סדרת נעורים אמריקאית המבוססת על סדרה ישראלית בעלת שם זהה שנוצרה על ידי רון לשם, דפנה לוין וטמירה ירדני. לסדרה יש 2 עונות (20 פרקים סה”כ) והיא קיבלה ביקורות מעולות מקהל הצופים והמבקרים כאחד.

כמיקרוקוסמוס של מתבגרים שחיים על הקצה “אופוריה” מזכירה קצת סדרה ישראלית אחרת, “החבר’ה הטובים”, גם היא התבססה על דמויות שנראות סטריאוטיפיות אבל הן לא באמת כאלה. אתם הרי כבר מכירים את הנוהל – אנשים הם מורכבים ומי שנראה כמו ספורטאי חתיך ואידיוט מסתיר עוד דברים בלב וכו’ וכו’. ואז מגיעה “אופוריה”, נותנת לנו כאפה ומזכירה לנו שהדברים לא באמת בשליטתנו, לפחות לא אחרי גיל 13.

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מוד אפאטאו – אלכסי “לקסי” הווארד, אחותה הצעירה של קאסי; וחברתה הטובה של רו מהילדות. האנטר שפר – ג’ולס ווהן, נערה טרנסג’נדרית שמתיידדת במהירות עם רו לאחר שעברה לעיר לאחר גירושיהם של הוריה. כל הזכויות שמורות למעריב, מקבוצת ג’רוזלם פוסט בע”מ. הסטיילינג המעולה של הסדרה מאגד בתוכו סגנונות ועשורים שונים והתוצאה היא פאן לאורך כל הצפייה. כריסטיאן סראטוס (“המתים המהלכים”) לוהקה לתפקיד סלינה, ריקארדו צ’אווירה (קרלוס מ”עקרות בית נואשות”) ייכנס לנעלי אביה, ואת בעלה כריס פרז ישחק ג’סי פוזי – אחיו של כוכב “זאב צעיר”, טיילר פוזי.

אם גם אתם אוהבים את הסרטים והסדרות מהיקום של מלחמת הכוכבים אתם חייבים לראות את ‘אנדור’. כבר מהטיזר אפשר להבין שהסדרה תיגע לא מעט בעברו של טייסון ופרשת ההתעללות שלו נגד אשתו לשעבר רובין גיבנס, בגילומה של לורה הרייר. בדומה לקודמתה, הסדרה הזו מציגה קבוצה של מתווכים לוהטים (הפעם, יש לנו גם גברים בתערובת) שניסיונותיהם המושחתים לסגור עסקאות לבתים של מיליוני דולרים עומדים מול הדינמיקה האישית המבולגנת שלהם. הפעם מדובר בסדרה חדשה שמתרחשת ביקום של המתים המהלכים ומדובר באנתולוגיה, כל פרק יתמקד בדמות אחרת ביקום האפוקליפטי.

סרטי קומדיה

הסדרה מתארת את התפתחות אחת ממגיפות הסמים הקשות ביותר שידעה ארה”ב (משבר האופיואידים), והאחראים למשבר הזה, שגבה את חייהם של כ-400 אלף אנשים. רו מסתובבת בבית הספר ומתקבלת כמו רוח רפאים או מקרה סעד. אף אחד לא יודע איך להתקרב אליה עד שלשכונה מגיעה ג’ולס, טרנסג’נדרית טובת לב שמתלבשת כמו דמות אנימה. רו מספרת על עצמה ועל ג’ולס וגם על שאר החברים לכיתה כמספרת כל-יודעת. לכל אחד מהם יש סיבות ממש טובות לברוח מהמציאות ודרכים מחורבנות אחרות לעשות את זה. מפתה למנות את כל סוגי הדפיקויות, אבל כשהסדרה משקיעה כל כך הרבה מאמץ בהצגה שלמה ואנושית של כל סיפור חבל לדחוס אותם שוב לרשימת מכולת.

יש לה את כל התשובות – רק לא בטוח שהיא יודעת מה השאלה וכו’. ובעיקר, יש לה, ולאופוריה כולה, איזו אובססיה עם פני השטח ומה שמתרחש מתחת להם. לא תאמינו, אבל דברים לא צפויים קורים לדמויות האלה, והן בכלל לא מתנהגות כמו שהייתם מצפים מהן. אלא אם כן צפיתם באיזושהי סדרת נעורים בעשור האחרון ואז סבבה, כן, יש מצב שתצליחו לחזות מה יקרה באופוריה.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

עם ההודעה על הזמנת הסדרה בישרה HBO כי הראפר דרייק ישמש בה כמפיק בכיר, כמו גם היוצרים הישראלים המקוריים. מי שינהל את הסדרה ויכתוב את כל עשרת פרקי העיבוד האמריקאי הוא סם לוינסון (“אשף השקרים”). ג’ולי אנדרוז האחת והיחידה שמקריינת את קולה של ליידי וויסלדאון השובבה, הקומיקאי בן מילר (“ג’וני אינגליש”), פיבי דינבור (קלייר מ”יאנגר”), ניקולה קוגלן (קלייר מ”נערות דרי”), הארייט קיינס (גייל מ”מרצ’לה”) ועוד. “שבריריות”, המבוססת על ספרן של סונה צ’ראיפוטרה ודוניאל קלייטון מ-2016, מלווה את נבייה, בלרינה מתבגרת שמקבלת הזדמנות חד פעמית להצטרף לאקדמיית בלט יוקרתית בשיקגו. כשהיא מגיעה לשם היא מגלה כי נסיבות ליהוקה מפוקפקות למדי – היא נכנסה לנעלי הבלט של קאסי, רקדנית צעירה ומבטיחה שנפלה מגג בניין. וכשאנחנו אומרים “נפלה” אנחנו מתכוונים ל”נדחפה” – וכולם חשודים ברצח, כולל “חברותיה” של קאסי ללימודים, שנלחמות זו בזו על תפקידים נחשקים ויעשו הכל (אבל הכל) כדי להגשים את חלומן.

  • ג’ק ריצ’ר כבר קיבל גרסה קולנועית מוצלחת במיוחד בכיכובו של השחקן טום קרוז, אך נראה שהגרסה הנוכחית של אמזון פריים נאמנה יותר לתיאור של ריצ’ר מהספרים.
  • בלית ברירה היא מוצאת עבודה בשכר מגוחך בתור עוזרת בית ותוך כדי מתמודדת עם ערימות של בירוקרטיה, עובדות סוציאליות וקשיים רבים כדי להעניק לילדה שלה חיים סבירים, שרובנו פשוט לוקחים כמובן מאליו.
  • הסדרה מכסה את מערכת היחסים בין רו לאישה טרנסית , ז’ול ווהן ( האנטר שפר ), שמנסה לעזור לרו.
  • במקור תוכנן לצאת סרט המבוסס על הספר בכיכובה של סלינה גומז, אך לבסוף גומז השתתפה בתור מפיקה.

אה, והיא נולדה קצת אחרי אירועי האחד עשר בספטמבר, ומתברר שלהיוולד אחרי אסון לאומי זה משהו שמחלחל אליך לגנים ועושה אותך עצוב יותר. סדרה על נעורים במציאות בדיונית הנושקת למציאות הישראלית. חבורת נערים ונערות מתנהלים במציאות פוסט טראומתית המתווכת ע״י צגים, סמי תחושה ומיניות מוחצנת כמדד לערך עצמי. בעת הליהוק לסדרה החליטו להתמקד יותר בכישורי ריקוד מאשר בשמות מוכרים, ולכן רוב כוכביה בעלי רזומה משחק מצומצם למדי – כמו קיילי ג’פרסון שמגלמת את נבייה, קסימיר ג’ולט, דניאלה נורמן וברנן קלוסט. בין פירואט לשפגט של השחקנים הנ”ל, אולי תזהו את לורן הולי (לין הארפר מ”השורד המיועד”), שון בנסון (איזיקיאל מ”הבנים”) ודיימון ג’יי גילספי (מיקי מ”עולם חדש”).

אופוריה

וככל שהדבר מענג את הזכר הממוצע, ומראה של סוויני הנאה ונטולת החזייה אכן מחמם לבב אנוש, מה שנראה כליהוקה לתפקיד בשל נתוניה הגופניים הוא מעשה לא פחות מדוחה. הוא ישיר, בוטה, אינו מנסה להצטנע או להסתיר את כוונותיו – בסצינה אחת מצולמת פטמתה של סוויני בקלוז־אפ המשפשף את עדשת המצלמה לאורך שניות ארוכות – ועם כל הסקסיות חסרת המעצורים שבעניין מדובר בגועל נפש. מאז עלתה לאוויר גרפה “יומני הערפד” עשרות פרסים כשהמעריצים נאלצים לצפות באלנה היפה זונחת את אהוב ליבה סטפן ועוברת לידיו הזדוניות והחתיכיות של אחיו דיימון.

באתר דירוג הסדרות והסרטים IMDb הסדרה קיבלה ציון ממוצע של 7.9 עם מעל 25 אלף גולשים שדירגו אותה. הסדרה קיבלה ביקורות צובות מקהל הצופים וציון של 7.1 באתר IMDb. סדרת גיבורי-על של אמזון פריים שעלתה לשידור בחודש שעבר וקיבלה בינתיים ביקורות נהדרות.

החל מה-17.6, ימי שני ב-05:00 ו-22:00, ב-HOT HBO, ב-HOT VOD וב-NEXT TV

אם אתם מרגישים שחסר לכם קצת ריגוש ועניין על מסך הטלוויזיה יש לנו כמה המלצות חמות בשבילכם. ריכזנו לכם בפוסט 5 סדרות מומלצות שעלו לאחרונה למסך הטלוויזיה וכדי לכם להוסיף אותן לרשימת הצפייה. רגע לפני שאתם גוללים למטה, אם מתחשק לכם עוד המלצות שווה לכם להציץ ברשימת סדרות מומלצות בנטפליקס שפרסמנו לאחרונה.

כבר ראינו בתקופה האחרונה כמה סדרות שעוסקות במשלחות לחלל וחקר החלל (לדוגמה ‘הרחק’, ‘חיל החלל’ וכו’) אבל אפשר לומר בביטחון שהסדרה הזאת פשוט שמה אותן בכיס הקטן ברמת ההפקה והבימוי. ככה שאם אתם מחפשים את הסדרה בהוט בעברית קוראים לה ‘כלואים’ ואם יש לכם yes תחפשו אותה בשם ‘מאסר’. מדובר בסדרת דרמה-מד”ב שנוצרה על ידי רפאל בוב וקסברג וקייט פרודי (שיצרו גם את הסדרה המעולה “בוג’ק הורסמן” בנטפליקס), בכיכובם של רוזה סלזאר (אליטה מלאך קרב) ו-בוב אודנקירק (סמוך על סול). למי שמכם שלא זוכר, הוריקן קטרינה חצתה את פלורידה ופגעה בחופי ארה”ב בקרבת העיר ניו אורלינס בשנת 2005 וגרמה לנזקים עצומים ומעל 1800 מתים. סדרת טלוויזיה שנוצרה עבור שירות הסטרימינג של דיסני+ .

אופוריה לצפייה ישירה – פרקים מלאים אונליין

העובדה שנשים הן צופות טלוויזיה נאמנות יותר – ידועה. העובדה שנמאס להן לא לראות את עצמן על המסך – הובנה היטב. אין שום פסול ברמה האינהרנטית בכל התופעות האלה שאופוריה מתיימרת לטפל בהן. זאת אומרת, אין פסול בהצגת דמויות שסובלות מהתמכרויות ומתמודדות עם מחלת נפש. היא נשלחה לתוכנית הגמילה שלה אחרי ש – בואו ניקח יחד אוויר (אבל לא נשאף אותו לריאות, אה?) כי זאת תהיה רשימה ארוכה – אביה מת, ובילדותה היא אובחנה כסובלת מהפרעה טורדנית-כפיייתית, הפרעת קשב וריכוז, הפרעת חרדה ואולי גם מהפרעה דו-קוטבית.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן