סדרות ברשת
חיפוש
סדרות ברשת » סדרות וסרטים » קאסי אופוריה

קאסי אופוריה

הוא לא מהאנשים שישחררו אותך, הוא מהאנשים שישחררו עלייך קיטור ובסוף יחזרו כמו בומרנג. ההתנהגות של נייט היא לרוב ילדותית וקטנונית, אבל כשהוא מסגיר את קאל למשטרה, מדובר באקט נקמה די מובן והגיוני. הוא אוחז בידו את הסרטונים המפלילים של קאל, וכשהוא אומר לו ש”הכל” נמצא על הכונן הנייד הזה, אי אפשר שלא לתהות אם הוא מתכוון גם לסרטון של ג’ולס, ואם הוא אכן נתן לה את העותק היחיד להשמדה או שיקר לה, שוב. כך או כך, סביר להניח שהיא ממש לא הייתה הקטינה היחידה שקאל שכב איתה וצילם בסתר, כך שיהיה למשטרה עם מה לעבוד. כשהעונה הראשונה של “אופוריה” עלתה, אי אפשר היה להתעלם מקאסט הכוכבות הצעירות והיפהפיות שמככבות בה. ההתלהבות מזנדאיה בתפקיד האפל ביותר שלה הייתה מתבקשת – אבל מלבדה, לא יכולנו להפסיק לדבר גם על האנטר שייפר (ג׳ולס), ברבי פררה (קאט), סידני סוויני (קאסי) ואלכסה דמי (מאדי).

אני באמת חושבת שמדובר בדמות שכתובה כל-כך טוב, כי מצד אחד יש לו שכבות של זעם ומצד שני, אנחנו מקבלים תצוגה מושלמת איך הדחקה ותא משפחתי מקולקל יכול להשפיע על ההתפתחות שלנו. בסוף נייט, שלפני שני פרקים אמר שהוא לא רוצה שאבא שלו יואשם בפדופיליה בגלל העסק המשפחתי, שולח את אבא שלו לכלא. כי אין לו שקט ואולי, רק אולי, בעונה הבאה הוא ימצא ויתן גם לנו קצת נחת מההתנהגות הכאוטית שלו.

שערוריית מאחורי הקלעים של “אופוריה”: כל מה שצריך לדעת

ב”אופוריה” המקורית, ששודרה ב-HOT3 ב-2012 והופקה על ידי “טדי הפקות” וטמירה ירדני, כיכבו רוני דלומי, מאור שווייצר, רועי ניק, דולב מסיקה, אבי מצליח, דקל עדין ועוד. אית’ן (אוסטין אברמס, הנהדר) בתצוגה בימתית שהייתה מקנה לו פסלון טוני קטן, מגלם מחצית מהדמויות. את אמא של האחיות, שישבה בקהל והתענגה מכל רגע, אבא שלהן, דמויות רנדומליות ולבסוף גם את נייט. מותחן קומי אפל בכיכובה של קריסטן בל, שגם מחזיקה בטייטל של מפיקה בפועל יחד עם לא אחר מאשר וויל פארל. כפי ששם הסדרה (הארוך מאוד) מרמז, זוהי פארודיה סאטירית על מותחנים פסיכולוגיים כמו “האישה בחלון”, “בחורה על הרכבת” ואחרים – ואם כל אלה ביחד הם לא סיבות מספיק טובות לתת לה צ’אנס, אנחנו לא יודעים מה כן.

בשנה האחרונה היא הפכה לדרלינג הרשמית של בתי האופנה, שמתרשמים מהיכולת שלה להיראות סקסית וקלאסית באותה נשימה. היא אורחת קבועה בכל אירוע אופנה נחשב, ובכל טקס פרסים שמאפשר להצטייד בשמלות לשטיח האדום – שם היא מגלה העדפה מתקנת להפתעות בשחור או לבן א-סימטרי ודרמטי. השחקן הודה כי הייתה זו הקלה עבורו לא לרקוד בתחתונים צמודים בתוך אודיטוריום מלא בשחקנים ומאות ניצבים בשלושת הימים בהם הסצנה צולמה. למרות זאת, סיפר כי לאחר שהשינויים בתסריט נעשו, הוא דווקא נהנה לצלם את הסצנה ומאמין שהריקוד היה חשוב עבור התפתחות דמותו של אית’ן. בראיון שהעניקה ל”The Cut” אמרה זנדאיה, השחקנית הראשית המגלמת את דמותה של רו, כי “רוב מה שתוכנן במקור לעונה הזו נגנז…ישנם מעט מאוד דברים מהתסריט המקורי שנשארו בגרסה שבה צפיתם”.

החל מה-17.6, ימי שני ב-05:00 ו-22:00, ב-HOT HBO, ב-HOT VOD וב-NEXT TV

בסוף הפרק רו נותנת לנו את הסיכום שלה לעניין, הסיכום שעלי נתן לה כבר בדיינר בפרק ספיישל, אבל היא סירבה להכיל, המחשבה על זה שבעתיד תוכלי להיות אדם טוב, גורמת לך להתנהג בצורה טובה. היא נקייה עכשיו ונקווה שבעונה הבאה זה ישאר ככה, כי אני לא יכולה להתמודד עם עוד עונה שלה נופלת לסמים קשים. אבל לא רק הנשים העלו את העובדה כי הוטרדו מעט מסצנות מסוימות שנדרשו לשחק בהן. גם אוסטין אברמס, אית’ן בסדרה, חשף כי חווה חשש ומתח לאור התסריט המקורי של העונה השנייה. פרק מספר 7 בעונה זכור במיוחד בשל סצנת ריקוד הומואירוטית וסאטירית בה הוא משתתף, במהלכה אית’ן וקבוצה של רקדני ליווי נעים ללא חולצה בעודם מתפתלים על במה. בראיון ל”אנטרטיינמנט וויקלי” הודה אברמס שהוא חשש מרגע צילומי הסצנה, מפני שהיא לא דמתה לתפקידים שעשה בעבר.

אלא שהעונה החדשה מציגה גרסה הפוכה לחלוטין של הדמות, שזוכה לזמן מסך קצר מאוד ולקו עלילה נרקיסיסטי ומעורר תמיהה, בלשון המעטה. ב-1 ביוני 2017, הוכרז שרשת HBO הזמינה עיבוד לסדרת הטלוויזיה הישראלית “אופוריה”, שנוצרה על ידי רון לשם, דפנה לוין וטמירה ירדני. הסדרה התעתדה להיכתב על ידי התסריטאי סם לוינסון, שמשמש גם כמפיק בפועל של הסדרה לצדם של לשם, לוין, ירדני, הדס מוזס ליכטנשטיין, מירית טובי, יורם מוקדי וגארי לנון. לא היו חסרות בעיות בעונה הזאת, כמו קו העלילה של קאט שנעלם לחלוטין והעלילה של ג’ולס שנכון לרגע זה עדיין לא ברורה לי. אבל עם כל קווי העלילה השונים, רו היא הדמות הראשית ובאה להעביר את חווית ההתמכרות. אופוריה גררה ביקורות מהעונה הראשונה על עידוד שימוש בסמים בקרב בני נוער והעונה בחרה להציג את הצד האפל והקשה של העולם הזה.

ריקאפ: אופוריה 2, פרק 7 | המופע של לקסי

עדן, כזכור, נישאה לניק, הנהג של בני הזוג ווטרפורד ואהובה של ג’ון (אליזבת’ מוס), והתבאסה לגלות שהוא לא מעוניין לשכב איתה. אבל זה לא הסוף, היא מתאהבת באחד המאבטחים של ווטרפורד, והשניים מנסים לברוח יחד. לאחר שהם נתפסים, עדן מקבלת הזדמנות להתוודות על חטאיה ולהינצל ממוות, אך היא מסרבת ומוצאת להורג באופן אכזרי לנוכח כל הקהילה. ואם לחזור לאופוריה, מדובר באחד מהפרקים האומנותיים שהציגו לנו. לצד כך, גם מרתה קלי חשפה כי הפרק החמישי בעונה, הנחשב מטריד במיוחד, כלל “אווירה פדופילית דוחה” והיא חשה לא בנוח בעת הצילומים שלו.

בנוסף, סוויני גילמה תפקיד בסרט המותחן “Under the Silver Lake”. היא שיחקה בסדרה “סיפורה של שפחה” בתפקיד עדן ספנסר, ילדה אדוקה וצייתנית. סוויני החלה את קריירת המשחק שלה בגיל 11, כאשר עברה בהצלחה אודישן לסרט אינדי בוושינגטון.

משפחת ג’מסטון – עונה 2 (The Righteous Gemstones)

כשהוא מתחיל לצפות בהן, הוא נמשך לעבר תעלומה שכוללת כת מסוכנת הממוקמת בבניין דירות ניו יורקי. אחרי הפסקה בת יותר משנתיים, שנגרמה בשל התפרצות הקורונה, בני משפחת ג’מסטון המטורללים חוזרים סוף סוף עם עונה שנייה. כזכור, קומדיית הפשע השחורה עוסקת במשפחה של טלוונגליסטים (מטיפים טלוויזיוניים שנחשבים לכוכבים בעולם הנוצרי) שחיים חיים ראוותניים למדי הודות לתרומות של באי הכנסייה הפופולרית שלהם. בכל שבוע אבחר דמות אחת שמבחינתי ראויה לתואר המחייב “אייקון אופנה”, מקומי או בינלאומי, שאותה אאייר ואשתף כאן. אתם מאוד מוזמנים להציע הצעות משלכם לאייקונים לאיור, או להתווכח עם הבחירות שלי. הסדרה עוקבת אחרי קבוצה של תלמידי תיכון ואחרי חוויותיהם עם סקס, סמים, חברות, אהבה וטראומה.

הסדרה החדשה של ג’וליאן פלואוז, יוצר “אחוזת דאונטון”, היא כצפוי גם דרמה היסטורית שמתרחשת במאה ה-19 ומתמקדת בעשירי ניו יורק. זוהי תקופה של שינויים כלכליים משמעותיים, וקונפליקטים בלתי נגמרים בין המתעשרים הוותיקים לאלה החדשים, בזכות הקדמה הטכנולוגית התעשייתית. כמו אחרים בני גילם, גם השלושה מנסים למצוא עבודה (ולשמור עליה), להתחבר עם אנשים חדשים, להתאהב ופשוט לנווט את דרכם המיוחדת בעולם שבחוץ, כשהם נעזרים בבני משפחתם – ולפעמים גם האחד בשני. כל בני משפחת פירסון וחבריהם – מילו ונטימיליה (“בנות גילמור”), מנדי מור (“סיפור אהבה בלתי נשכח”), סטרלינג קיי.

אופוריה (סדרת טלוויזיה אמריקאית)

תחקיר של הדיילי ביסט שופך אור על כמה מהסוגיות הבולטות שהעסיקו את מעריצי הסדרה. הפרק האחרון של העונה השנייה של “אופוריה” סגר חלק מהקצוות, אבל השאיר כמה מהם פתוחים מאוד. האישה שאיימה על רו שהיא תמכור אותה לזנות אם היא לא תחזיר לה את הכסף? אם יש דבר אחד משונה בשני הפרקים האחרונים, הוא האופן שבו רו מסתובבת לה בנינוחות, צופה במחזה של לקסי, קופצת לבקר את אליוט, מנשקת את ג’ולס על המצח ומשלימה עם הפרידה שלהן – כשמעליה אמור עדיין לרחף איום מקפיא דם. שבוע לפני פרק סיום העונה השנייה שלה, כבר ניתן להכריז על “אופוריה” כאחת ההצלחות הגדולות של רשת HBO.

חלקים רבים מאותן סצינות של השחקנית הצעירה מצאו את דרכן לתפוצה רחבה ברחבי האינטרנט. כעת היא חושפת, כי למעשה כמה מהסצינות היא הייתה אמורה להיות ללא בגדים הוצאו מהתסריט. את הקאסט של “אופוריה” מובילה המוזיקאית, השחקנית ואושיית האופנה זנדאיה (“ספיידרמן השיבה הביתה”, “האמן הגדול מכולם”) ולצידה כוכב “האנטומיה של גריי” אריק דיין. זנדאיה מגלמת את רו בנט, נערה נרקומנית שהשתחררה לאחרונה ממוסד גמילה ומתקשה להישאר נקייה ולפתוח דף חדש. חייה משתנים כשהיא פוגשת את ג’ולס ווהן, נערה טרנסג’נדרית שעברה לעיר אחרי גירושי הוריה – וכמו רו, מחפשת מקום להשתייך אליו. “אופוריה” (“Euphoria”), היא סדרת דרמה חדשה של רשת HBO, המבוססת על דרמה ישראלית מקורית של HOT שיצר וכתב רון לשם (“בופור”) ודניאל אמסל ויצרה וביימה דפנה לוין (“מיגל”, “בטיפול”, “נבלות”).

רוית אזוט בסדרה חדשה ” פרו גולד”

עוד סדרה שמגיעה לסיומה החודש (לפחות באופן חלקי) היא “אוזרק” הפופולרית, שעוקבת אחר מרטי בירד, יועץ פיננסי שמלבין הון עבור קרטל סמים מקסיקני. כשהשותף שלו נתפס, מרטי נאלץ לעבור עם משפחתו משיקגו לאגמי האוזרק ובונה שם קזינו על אוניה כדי לרצות את אנשי הקרטל. המוות של בן ממשיך להשפיע על לא מעט דמויות – בראשם אחיינו ג’ונה ובת הזוג, רות, שבעקבות הטרגדיה החליטה לבגוד בנאמנותה למשפחת בירד ולנסות לקבל את עצמאותה בחזרה. סדרת בת לסרט “יחידת המתאבדים”, שנוצרה גם היא על ידי ג’יימס גאן (“שומרי הגלקסיה”), ושמהווה את סדרת הטלוויזיה הראשונה שמתרחשת ביקום הקולנועי המורחב של די.סי.

ההקדמה הזו, אחר שנתיים וחצי של פגרה כפויה, היא הדרך של “אופוריה” לסמן שדבר לא השתנה. הסדרה – שכזכור מבוססת על הסדרה הישראלית שיצרו רון לשם ודפנה לוין עבור הוט – עדיין שוצפת, מבולבלת, סקרנית, חרמנית, חרדתית, קנאית ומאוהבת. היא יותר מדי וגם לא מספיק, היא תמשיך לשאת את כל רגשות ההתבגרות שלה על הדש, תהיה בעת ובעונה אחת שסתום ניקוז וגם הצפה רגשית, והיא תעשה זאת במקסימום דרמה, נצנצים ואיפור. כמו הדמויות שלה, היא לא מבדילה בין הודעה מבאסת מחברה וסכנת חיים ממשית – מבחינתה שתיהן דרמטיות באותה מידה.

ההופעה מסע החיים של מייקל ג’קסון

רק לקסי, בגילומה של מוד אפאטו, נשארה בצד – ממש כמו בסדרה. בעונה הזו היו לא מעט מוטיבים אומנותיים שלוינסון בחר להכניס, הומאז’ים לסרטים, לציורים. אחד המוטיבים שחזרו על עצמם כבר מפרקי הספיישל היה המחשבה של הדמויות שהם לא אנשים טובים. אנחנו רואים את קאסי אומרת את זה על עצמה לנייט, אמא של רו אומרת את זה לרו, רו אומרת על עצמה שהיא לא אדם טוב בפרק עם עלי. אני לא חושבת שהיה פרק אחד בלי מישהו שחושב על עצמו שהוא לא אדם טוב.

“סם חשב שזה יהיה הרבה יותר מעניין אם השמלה שלי הייתה נשמטת לקרקע”, היא אמרה בראיון ל”ואניטי פייר”. ואולי ההסבר טמון בהעדפה של לוינסון את חלק מכוכביו על פני אחרים. בנוסף לזנדאיה ולהאנטר שייפר (שמגלמת את ג’ולס), גם סוויני עצמה נחשבת לשחקנית מועדפת מאוד על לוינסון. הסדרה היא אחת הסיבות הבולטות להפיכתה לאחת מהכוחות העולים בהוליווד, והעונה החדשה מציגה גידול משמעותי בזמן המסך ובחשיבות של דמותה לעלילה. בראיונות סיפרה סוויני כי היא מרגישה בנוח להביע את דעתה לגבי קווי עלילה שונים, ובמקרים רבים היא אף מתקבלת ומשולבת בתסריטים השונים.

“זה הרגיש כמו גיהנום”: מה לעזאזל קורה מאחורי הקלעים של “אופוריה”?

לצד כך גם אלכסה דמי, המגלמת את מאדי, הודתה בעבר כי מצאה את העירום ב”אופוריה” קשה להתמודדות, אך לא רצתה לשוחח עם לוינסון על כך ולבקש ממנו לשנות דברים מסוימים עמם חשה שלא בנוח. “כשקראתי את התסריט, אמרתי לעצמי שהכל הגיוני ואני רוצה לעשות את זה”, סיפרה למזין “ווג”. “העירום היה קשה עבורי, מפני שאני פשוט לא מרגישה בנוח עם דבר כזה באופן פומבי. אז זה היה קשה עבורי. אבל זה לגמרי הוציא אותי מאזור הנוחות שלי”. והנה הגיעה העונה השנייה והמעולה של “אופוריה”, ולקסי סוף סוף קיבלה עלילה. במקביל, אפאטו הגיעה לפרמיירת העונה בשמלה רותחת ושקופה של סן לורן, שהייתה דרכה האופנתית להכריז – הפעם לא תוכלו להתעלם ממני. עם חזרתה של “אופוריה” למסך הטלוויזיה שלנו, חזרה גם האובססיה למראות האופנה והאיפור של הדמויות הראשיות.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן